OT Hopplöst..
Livet spelar mig ett spratt just nu. All min energi har försvunnit, och den lilla som finns kvar kämpar jag hårt för att få behålla..
Vet inte ens var jag ska börja, OM jag ens borde det, men jag gör det ändå för jag måste få ur mig det som tynger mig…
Det är kisseungarna som suger all energi ur mig (ja, misstolka mig nu inte, de är mina älsklingar). Magarna är kaputt och har varit så ett tag. Flera gånger har det sett ut att bli bra igen, senast för bara ett par dagar sen men nu inser jag att det måste vara bakteriellt.
Har försökt med det mesta, kokt fisk, morotspuré, eukanuba intestional (stavning?) pro-kolin+. Men nu är det verkligen stopp, avföring är konstant lös och har blivit slemmig (giardia????). Turligt nog går de alltid på lådan, och inte så jättemånga gånger/dag heller…
Men allt "daltande" hit och dit har verkligen tagit all kraft jag har och igår bröt jag ihop och kände; ska det någonsin ta slut? Pengarna sinar efter medicininköp, dietmat. På måndag ringer jag vet. för att ta avföringsprov. Men redan nu känner jag mig helt slut… Dags för dyra vet. undersökningar, förmodligen medicin och säkerligen en mer tidskrävande behandling än vad jag hittills kämpat med..
Jag har dåligt samvete för de andra kissarna också eftersom jag inte längre kan ha deras mat framme då de små går på den, tar sig upp överallt.. Jag är så rädd för att de går hungriga, även om jag tar fram matskålarna flera gånger om dagen.
Jag förstår ärligt inte hur jag ska orka med allt, men på nåt sätt gör jag ju det, det finns inget annat alternativ. Frågan är bara vilket vrak jag väl blir. För det är inte bara kisseungarna som oroar mig, hemskt mycket annat som rör sig i mitt huvud och ganska så komplexa saker…
Jag är trött på uppförsbacken, nu vill jag glida nedför.. 

Hoppas du får svar hoss vet vad som kan orsaka, förtsår att det tar på krafterna,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

stor stor jättekram…..inget roligt att du känner dej energilös…jobbigt att ungarnas magar inte blir bättre….att vara orolig för sina katter kan ta knäcken på de flesta…..det tar en massa energi från dej….tycker inte att du ska ha dåligt samvete för att matskålarna inte kan stå framme hela tiden….dom klarar sej..hoppas du kan få hjälp på måndag med ungarna så att magarna blir normala igen… bara att få veta vad det är tror jag kommer att få dej att må bättre…. hoppas åxå att det känns bättre att du fått det ur dej som tynger dej så hårt….
ta hand om dej….jag vill gärna dra upp dej ur diket…. o tror att alla andra instämmer…. kram….
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
Hur gamla är kattungarna ?
Tror inte du behöver oroa dig så mycket ifall katterna får mat eller inte för det märker du nog om dom är hungriga.
Har du ingen möjlighet separera kattungarna från de övriga under tiden dom är magsjuka?? Sköt om dig själv också !!!
Debattia
Den skygga kattens hemsida!

försök till uppmuntran:
jättestor kram till dig, hoppas du återvinner din energi, vet att ibland måste man nå botten för att vända uppåt, hoppas du får bukt med ungarnas magar
kram Maggan47

Förstår dig o hoppas du snart får rätt på deras magar.
Dina andra problem hoppas jag också löser sig snart.
Angånde nerförs backen försök sammla energi i de små sakerna som gör dig glad ex en katts spinnade, ett kärleks fullt ord från någon nära dig. Dessa små saker om man kämpar för att lägga märke till dem ger energi nog tills saker vänder o livet blir lite lättare.
Har stor vana av den för benade nerförs backen o har lärt mig de små tricken för att klara av det när det går neråt igen till nästa gång det går upp. För förr eller senare blir det alltid bättre.
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad

#4 hehe, som Kerstin,,, tossig i papp påsar,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Ja..det är verkligen inte lätt när man pendlar mellan hopp o förtvivlan, tänker då på när deras magar sett ut att vara på bättringsvägen, men sen att det faller tillbaks igen…sen när utgifter blir fler och fler och växer..så blir ju även det en stressfaktor..usch..ja..men jag hoppas verkligen att du får en undersökning som inte kostar skjortan..och en gång för alla får komma till klarhet vad det är som felar med deras magar. Du har då gjort allt du kunnat…o jag tror inte att de andra katterna går för hungriga när du ger dom flera gånger om dagen av sin mat..
Håller tummar o tassar här att det snart får se lite ljusare ut med saker o ting!

jag förstår precis hur du känner dig lina… ibland så känns det såå hopplöst när dom inte vill bli friska,,, och med en plånbok som sinar… jag har samma problem med min älskade lilla Lina här hemma… man tror att hon är bra, bara för att märka att, shit, det har satt igång igen… veterinären är lika frustrerad som jag…
puss på dig, Lina, kramar så hårt jag kan… du tar dig igenom detta, det vet jag,, det gör jag också… jag tänker på dig….
Alla djur behöver någon som bryr sig!
Tack, så goa ni är… 
Idag när jag rensade lådan så verkar det såklart ha blivit bättre i magarna, bara en som varit på lådan… Ja detta är skumt..
Ringde till veterinären nyss och fick en tid imorgon e.m. för båda två. Visserligen bara en standardkontroll men ett steg närmre en lösning, hoppas jag.. 

håller tummarna för dig o missarna…

viktigt att du får en koll på dom så du slipper gissa o oroa dej själv i onödan…. håller tummarna…
Av alla dieter jag provat… Nu ska ni få höra.. Idag fick de faktiskt lite mjau mjukmat och rc kattungetorrisar. Och plötsligt var Elsa nästan normal i magen. Fattar verkligen inte… Inte har de sprungit på lådan så ofta som de gjort alla andra dagar…
De kanske känner på sig att de ska till vet. och skärper till sig… 
Men vet. ska de till oavsett. Men jag hoppas verkligen att framstegen håller i sig. Fortsätter faktiskt med mjukmaten och torrisarna.

hihi, ja, inte vill dom till vet heller….

typiskt katter att vara sådär… hoppas magarna är rejält bättre på livstid för dom busfröna…
Så har vi varit till veterinären och tror ni jag blev klokare efter det besöket? Icke… Vet. hade ingen aning hur det kom sig att de blivit bättre efter "vanlig" mat igen. Kanske att de har/haft ett virus som de börjar bli resistenta mot… Men iom att det inte är "sprut-diarré" så tyckte han det var lite konstigt…
Så nämnde han giardia och jag typ, vill inte höra, vill inte höra..
3 veckors behandling, daglig klinisk rengöring av lådor och golv med mera med mera.. Svårt att få bukt med när man har många katter..
Men eftersom katterna blivit lite bättre i magarna så skulle jag avvakta och fortsätta med den vanliga maten, fick med mig ett kit hem ifall de blir sämre och då blir det till att skicka in ett avföringsprov.. Landar isåfall säkerligen runt 2000:-, bara provet… Så håll tummarna för att magarna skärper sig!
Tempen var bra, hullet var bra (leia är tunnare än elsa men så har det alltid varit), pigga och friska och inte uttorkade..
Jag efterlyser ett mirakelpiller! 
Då håller jag och min tjejliga alla tummar och tassar för att det går över med din egen mirakelkur…vanlig mat.

önskar dej lycka till… hoppas din egen kur funkar…
Mirakelpiller finns.
När inget annat hjälper.
Dihydrostreptomycin
osvikligt….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....