om eslövskissarna!
Fick tyvärr negativt besked om fällan… Den går inte att få tag i här. JAg har mailat till havahart i USa, men är rädd att den blir väldigt dyr att köpa. Det går inte att ringa heller till företaget. Så nu får ni nere i Skåneland söka fälla själv, och så betalar lilla kissarnas kassa. Ska vi säga max 1400 kr?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

var söker man fälla? :S
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Vad är det för slags fälla ni söker?

Det finns Lotinfälla och liknande att köpa på postorder från ett ställe som heter Jakt och Skytte och en annan sorts fälla finns att köpa i Veberöd. Caitlin här på forumet vet var.

fint! :D ska höra med henne om det.

putt
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
Bra. För Lotin är vad jag förstår av Alexej, lite svår att gillra ensam. Det var det enda hon hade emot den. Så nu får ni fixa det, så tar vi från kontot och betalar till den som lägger ut.

Jag har aldrig haft problem med att gillra Lotinfällan ensam. Det finns en liten lucka längst fram som man använder för att sätta in maten. Den har dessutom fördelen att man också kan utlösa den på avstånd med ett snöre om man behöver fånga en mamma med ungar. Detta för att inte någon unge ska komma i kläm.
Ok, då får ni greja det där nere! KAn ni hitta en fälla till rimligt pris så är det ju toppen!

ninni 123 är det en lottinfälla jag lånar av dig?
Nackdel med den jag har är att det är ett väldigt litet utrymme mellan plattan o där man sätter maten annars är den jätte bra, fast om det är lotin så får jag kolla efter den lilla luckan
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad

#9 Ja det är en Lotinfälla. Om du viker en avlång bit kartong och lägger maten där, kan du lätt lägga in den genom den lilla luckan. Den öppnar du genom att trycka in den samtidigt sin du skjuter den åt sidan. Katten måste då trampa på plattan för att komma åt maten.

Oj, vad stor text det blev. Det var inte meningen.

hihi. lätt hänt ^^
Jag har skrivit till caitlin och frågat. Får se när hon svarar.
Om den skulle kosta mer än 1400 kan jag bidra med resten (såvida det inte är jättemycket mer :P )
ja för den här havahartfällan är ju superlätt att gillra.

jag gillar den där "gilloutinfällan" väldigt mycket. Är det lotin eller havahart? Men å andra sidan är det kanske bättre när fällan puttar in katten, ifall den är påväg ut.
Har nu fått svar från caitlin, det finns i Veberöd hos bertils hästfoder eller vad det nu var. Så jag är sugen på att sticka dit och shoppa. Jag kan lägga ut pengarna tills vidare.
Vill någon åka med mig till veberöd?
Ska fråga min pojkvän, hans mamma har bil. fast å andra sidan är han stark, så då kan vi nog ta den på bussen. :P
jag har börjat utnyttja honom mycket med det här nu, dels få dem att bli stödhem och nu att köpa fälla med mig. Men det är bra!

nä, bengts foder heter det enligt eniro. men när hon i telefonen svarade så lät det som att de hette bengts hästtransport. :S lustigt :P dessa små byar.
Jag ska ringa om en timme då bengt själv är där, de hade inga fällor där, men kanske att de tar hem sa hon.

jag köpte ju en lotinfälla i våras/somras. det är inga som helst problem att gillra den ensam.
jag gav strax över 1400 för den inklusive frakt… med beställningstid på 1 vecka, för dom gör den efter var… kommer inte ihåg prick vad jag betalade men det var inte över 1500. och den skickade med bussgods…
Alla djur behöver någon som bryr sig!

här beställde jag. 1170kr. plus frakt
Hennum då väntar jag prisuppgift och typ på fälla. För självklart så ska vi ta det som är mest prisvärt. Monsi kan kanse tom hämta fällan själv? Hur långt har MOnsi till Veberöd?
väntar……
Monsi, du har bara 2,7 mil till Veberöd!

tror monsi sover…zzzzz
jo kanhända. MEn vill ha besked frånhennum för så fort jag får höra pris, så betalar jag….

i veberöd har de havahartsfällor. en vanlig för 665 och en genomgångsfälla för 796.
Vilka är fördelarna med en genomgångsfälla?

för övrigt har de bara två kvar, och menade att de kanske kunde ta slut snart.
Hennum, köp! Du har pengarna på momangen! Om du tar den som ine är genomgång, så får du en sån som vi har. lättatt hantera. Om du tycker det är jobbigt, så ge mig namnoch nummer till butiken så ringer jag och både bealar och beställer. Superbra pris också!

Det skulle vara skönt om du gjorde det. Jag har grejer långt upp över huvet att göra nu och jag brände precis vid riset, fick slänga massa mat. :( har tenta om en vecka och bajs.
*känner mig ynklig*
PMar numret genast!
Vem ska hämta fällan?
vET5 DU VAD, VI ÄR FRÄCKA OCH KÖPER BÅDA!
Så nu är det klart. Båda fällorna är köpta. Så nu får ni komma överens om, vem som ska hämta under helgen. De är betalda och klara. Gjorde ett ekort på datorn och betalade med, så jag får föra över beloppet till mitt eget konto nu. Trevlig som 17 var han. OCh upplystet mig om, att de fällorna är svåra att få tag i, inte säkert att han kunde få tag i em mera.
så fick föra över till mitt konto.
Betalade med ekort.
09-10-01 SKYDDAT BELOPP -1 459,00
Omgående Privatkon… ****-**-***** fällor 1 459,00

Kan hämta dem kör förbi den affären varje dag!
Ska jag hämta dem i morgon em?
Kör skurup Veberöd, harlösa, flyinge o Eslöv med min fina lilla Moppe bil varje dag.
Tröttnade på de förbenade pågatågen.
Gunilla ring mig i morgon fast undvik att köra nära kyrkan tack!
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad
JA hämta dem suveränt!!!!
ringer dig från strömstad

wohoo :D
vill du ha lite pengar av mig gunilla, en 500 eller så? Så får du säja till!
Ta du och spara dem tills vi får in nån kisse! Prata med monsi hon hämtar burarna i morogn efter jobbet. Så nu kan vi även sätta ut en där kissarna rymt hos annepetra. OCh ninie kan få tillbak sin bur.

okejdå. :)
ja, nu väntar vi bara på fler hem åt frussna Eslövskissar! För nu har vi ju burar att fånga in i!"
puttar för lyckad fångst
Maggan47

puttar på

putt
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
put för stödhem så vi får bruk för fällorna