Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettbilder-filmklipp
Läst 1887 ggr
CharlotteK
0

Alice the Crank

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fortsättningstråd på Pärlan och Magen.

Min akutkatt Pärlan fick bara en enda liten bäbis. Eller liten och liten. En enda STOR bäbis! Den här lilla tjejen blev döpt till Alice (the Crank är hennes gangsterefternamn… Skrattande). Hon är världens sötaste, troligtvis får hon stanna här hos mig och Grynet.

CharlotteK
0

Lite suddiga mobilbilder.. Ska försöka leta rätt på bättre kamera, Alices uppväxt måste ju dokumenteras!

CharlotteK
0

Sötnäsa

CharlotteK
0

Visar sitt vackra ansikte!

CharlotteK
0

Sover och sover och sover och sover

Josefa
0

Liten söt besse kan inte göra så mycket annat än att sova, så länge ögonen inte vill öppna sig.

Hoppas det dyker upp någon lite kompis till henne snart.

CharlotteK
0

Jooo.. det hoppas jag också! Det ser lite ensamt ut.

destiny
0
SamanthaJones
0

oh, lilla snuttan!

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar

Mison
0

hihi, akta så inte den lille äter ihjäl sig, när den har alla tuttar för sig själv Flört, den lilla gottegrisen…

Alla djur behöver någon som bryr sig!

MariannE11
0

vilken goding….njut nu medans hon ligger still… snart ger hon sej ut o simmar… o sen snart så springer hon runt o undersöker allt…Skrattande

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

CharlotteK
0

Nu har Alice fått 4 syskon. Ett gäng 3-veckors ligister! Sååå söta… 2 sköldpaddor, en helsvart och en svartvit. De hittades på en soptipp, dumpade.

Pärlan är än så länge skeptisk. Hon fräste lite åt dem i början, nu ignorerar hon dem mest bara. Antar att modersinstinkterna kickar in så småningom. Förhoppningsvis! Några tips?? Jag har gnidit in de nya ungarna med ett örngott som låg i Alice bolåda.. och lagt in en filt som ungarna kom på i lådan.

kattassen
0

#11 Hehe tänk dig själv att du just precis har blivit mor och kommit hem från BB med en liten snuttgurka och rätt som det är ringer det på dörren och det levereras 4 stycken 5-åringar som helt sonika tänker flytta in och göra anspråk på mamma…Flört Det kan få vem som helst att fräsa!!Skrattande

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

MariannE11
0

vad skönt att det äntligen nappat.. även fast Pärlan funderar på om hon kan räkna…Obestämd…låter hon dom dia iaf?…. jättebra gjort av er båda… eller alla 3… Alice får lekkompisar!

gulliver
0

Ett sån´t litet ljuvligt troll Skrattande.

monsi
0

Slurp gose tjockis!

Hoppas lillaPärlan snart slutar fräsa annars bada dem alla tillsammans hi hi! (skämt)

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Issa
0

Tips: Sätt en liten klick räkost på ryggen på varje kattunge så Pärlan börjar slicka rent dom. Brukar funka bra när dom väl börjar tvätta kattungarna. Testa på en först. Kan funka med annat också som är kladdigt och då tvättar honan instinktivt ren ungen. Urgammalt knep!

CharlotteK
0

Åh, ska testa det… Just nu fräser hon som en galning. Blir lite bekymrad - tänk om hon bara struntar i dem!

MariannE11
0

bryr hon sej om Alice iaf?…..

fick du några tips när du fick dit ligan?…

CharlotteK
0

Nej, hon som kom med ungarna tyckte att jag skulle låta Pärlan hämta bebisarna själv. Men det har hon inte gjort. Så jag testade det som sas här; passade på när Alice diade och lade dit en unge med baconost på ryggen.(hade ingen räk..Flört)  Och det funkade! Nu är 2 av 4 ungar omhändertagna av Pärlan. Började med de två minsta och de två andra ligger och sover på en varmvattenflaska.

CharlotteK
0

Och nu ligger alla 5 bebisarna inne hos Pärlan och myser! Lite orolig att Alice ska bli mosad bara.. Men vid närmare eftertanke så är hon större än den största i den nya kullen…Skrattande

Simson
0

#19 Vad härligt att tipset funkade!!

#20 Fniss!!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

CharlotteK
0

Hahaha! Jaa, det hade ju varit förbaskat traumatiskt!!

monsi
0

Underbart! Vad kul en massa kompisar att leka med sedan när hon öppnat ögonen.

Tur hon föddes så storFlört

Längtar efter bilder.Flört

CharlotteK
0

Hon har faktiskt öppnat ögonen - i förrgår! Antagligen ser hon väl fortfarande rätt risigt…:)  Alice kravlar omkring för fullt nu, benen är ostadiga men hon kämpar på!

MariannE11
0

vad skönt att det är lugn över flocken nu… kanonbra jobbat av både dej Charlotte, Pärlan o baconosten…Glad

CharlotteK
0

Det är helt otroligt vilket lugn som spred sig över lägenheten så fort Pärlan fick ordning på modersinstinkterna! Det är jättemysigt!

Men nu behöver ju även de nya bebisarna namn. Jag vet att det iallafall är minst 2 tjejer!

MariannE11
0

Alice, Brallis o Tjallis?…

o du.. MONSI väntar på bilder…. men inte jag….Cool

CharlotteK
0

Haha, FANTASTISKA namnförslag.  Jag lovar- ska ta galet mycket bilder så fort jag får chansen. Min mobilkamera fungerar jättedåligt när det bara är det minsta mörkt.

Funderar på att döpa dem efter Aristocats; Toulouse , Berlioz , Marie, O´Malley.. och massa andra namn som är är för trött för att komma på!Skrattande

MariannE11
0

mmm… just Berlioz hette min mammas kisse som dog i måndags Gråter… fint namntema… fråga Siden om det….Glad

känner till det där med mobilkamera… min är likadan…Rynkar på näsan… vi väntar på ljuset…

CharlotteK
0

Tycker det är ett vackert namn.. Har dock lite svårt att uttala det! Det var för länge sedan man såg filmen.. Vad tråkigt att höra om din mammas kisse, så hemskt.

MariannE11
0

gillade filmen….vad hette hundarna?.. LaFayette o ……..?… o hästen….. o lilla Rouquefort…Glad

monsi
0

Film? Aristokats?

Stackars MararianE att du ska behöva vänta så länge på ljus o bilder.

Kul lilla Alice har börjat få upp ögonen.

CharlotteK
0

Nu så! Nu har jag fotat ligisterna- så gott det går. Denna gång är det inte ENBART min otroligt dåliga kamera. De små vildarna är inte stilla i mer än en nanosekund. Kom på att man kan ta bilder i sekvenser- då fastnar det nånting då och då!

Först ut är stora sköldpaddan - första målet mat.

CharlotteK
0

…och mera mat. Suddigt, men vill visa hur fint tecknad hon är!

CharlotteK
0

Pärlan med Alice och den lilla sköldpaddan. Det syns inte riktigt att det skiljer minst 2 veckor mellan dem va?Skrattande

MariannE11
0

nä vilka sötnosar…blir så till mej så datorn hackar…här kan jag då bara titta med högst ett öga åt gången…Cool

CharlotteK
0

Den helsvarta spinnmaskinen. Så fort h*n kommer upp i famnen sätter motorn igång!

CharlotteK
0

Ta upp mig!!!

CharlotteK
0

Den svartvita. Dock hittar jag små bruna fläckar lite här och var. Betyder det att det är en sköldpadda och således en tjej? Kolla på nosen.

CharlotteK
0

Suddigt- men kolla på färgerna.

CharlotteK
0

Hela gänget tillsammans, den svartvita på rymmen. Men Pärlan hämtar snabbt tillbaka rymligen. Hon är SÅ duktig.

MariannE11
0

puss på er allihopa!

monsi
0

Tur du skrev att det var suddigt trodde jag fått fel på ögonen pga vätskebrist, slurp drägel dropp dropp bäbbisar slurpTungan ute Undrar varför jag skulle kunna lida av det?Obestämd Drääääägel!

CharlotteK
0

Kanske borde monsi-censurera? Så hon inte får vattenskador på datorn menar jag!Tyst 

Såhär ser det ut i lådan just nu- frid och fröjd. Alice ligger mitt i högen och verkar trivas toppen med sina nya syskon.

MariannE11
0

monsi har säkert svimmat…..

härlig syn…. fint för Alice att ha kompisar… min lilla Rudolf fick växa upp själv….känns bra att han har sin mamma att busa med iaf…. o att han lärt sej att våga busa….

fler bilder men INTE på paddor tack….Flört

Mison
0

jag vill också ligga mitt i den högen..Skrattande

MariannE11
0

ska vi kanske ha med dom här när vi räknar våra varv på stickningen?…. jaaa… OK med mej iaf….Flört

monsi
0

Mums. har inte svimmat har varit ute med vovvarna o fixat med hästarna, pussar  en nu sur Häxa.

Hon säger att hon inte vill ducsha förstår inte vad hon pratar om slurp smask drägel!Tungan ute

Ps plsatat tangetbord är jätte braFlört

maggan47
0

vilka små sötnosar, och en padda, dregglar jag med, som bara älskar paddor, och vilken tur för Alice att få syskon, att busa med, ljuvlig familjGlad

Maggan47

CharlotteK
0

Vilka små ligister!! Vaknade i morse av att den största paddan hade rymt och klättrade- glad i hågen över mitt ansikte. Fattar inte hur hon kommer ut!! En riktig liten klätterapa.

Bebisarna har inte gått upp speciellt mycket i vikt - de står still i bästa fall. Blir ju - som den hönsmamma jag är- bekymrad.  Alice har heller inte gått upp sina 20 g om dagen, men det är väl ganska lätt att förklara när hon måste dela mat med 4 andra Skrattande

MariannE11
0

att Alice inte ökar 20g om dagen låter ok enligt mej…Flört

men hur är det med dom andra…fattade inte riktigt om dom går upp i vikt eller inte?…bra att du håller koll iaf…

trevligt uppvaknande du fick…Skrattande

CharlotteK
0

Nej, de verkar ha stått stilla allihopa från igår till idag. Dock vet jag inte om min våg är helt tillförlitlig.  Jag vet inte riktigt- det är ju kanske en lite annan situation än med "vanliga" kattungar. De har ju varit med om en hel del de senaste dagarna.. Gav dem dock en flaska ersättning var, de är ju så pass stora att det ändå snart är dags för avvänjning.

Josefa
0

Du menar inte en hel flaska var väl????Tyst

Då kommer du att paja magarna på dem.

10 ml åt gången räcker alldeles, om de diar Pärlan samtidigt.

CharlotteK
0

Självklart pressar jag inte i dem en hel flaska var..Skrattande   De dricker typ 10-15 mil var åt gången.

Josefa
0

Ja, jag tänkte nog det. Men man vet aldrig. De vill i regel ha mer än vad som är bra för dem.

CharlotteK
0

Mmm! En av dem iallafall. De andra slutar liksom efter som mest 15 ml.

Nu har de fått namn!

Den stora paddan heter Marilyn Monroe, den lilla paddan efter Grace Kelly, den svartvita heter Greta Garbo och den svarta ( som jag tror är en kille) heter Elvis Presley

CharlotteK
0

Marilyn har somnat med nosen i min armhåla - mysigtSkrattande

CharlotteK
0

o en till

monsi
0

Awww Slurp drägel vilken söt nos.Tungan ute

Mison
0

monsi, jag tycker det verkar som du har problem med bordsskicket. om du åker till mcDonald´s så brukar man få gratis haklappar därTungan ute

Simson
0

#57, 58 Gud så SÖTT!!!! Kyss

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

[GunillaR]
0

Oj oj oj…………………..*suck*…………….

MariannE11
0

vad fina dom är… puss på dom allihop….om det bara är en dag som inte vikten ökar så spelar det nog inte så stor roll.. svårt dessutom om du inte helt litar på vågen…

bra att josefa dök upp här…

monsi
0

Mison vet du dräglar också fast tystare hi hi! De är ju så söta.Kyss

Föresten MChaklappar är för små hi hi!

Mison
0

haha, visst gör jag det, dock med finess….Flört

CharlotteK
0

Lite mer att dregla över då! Tillägger att varje gång jag lägger upp 3-4-5 bilder har jag under den fotosessionen säkert tagit minst 100 st. Finns det något mer omöjligt att fota än kattungar?! Framförallt Grace Kelly, HELT omöjlig! Hon är den minsta- men utan tvekan den mest viljestarka och har den starkaste rösten. Vilken pipa! Här kommer hon iallafall…

CharlotteK
0

Elvis undersöker morgonkaffet..

CharlotteK
0

Sötnäsan Grace

CharlotteK
0

Knäkatt

CharlotteK
0

Greta är en attackerafötterligist

CharlotteK
0

..Men är ju helt galet söt ändå.

CharlotteK
0

Marilyn och Grace busar.

CharlotteK
0

Två små systrar

CharlotteK
0

Tvångsfotografering

CharlotteK
0

En riktig mediamogul

[GunillaR]
0

När man tittar på dessa bilderna så blir leendet bredara och bredare. Tur att öronen sitter där dom sitter annars hade munnen gått runt om Skrattande

MariannE11
0

nu är jag övertygad… vi får införa bildförbud…jag känner lust att skaffa mej en sisådär 6-7 katter…..är så svag för alla just nu….Skäms

Mison
0

va? pallar du inte mer än så här? jag vill se fler bilder, kan aldrig få nog!!!

MariannE11
0

näää.. inte efter att ha läst om både Blekinge o Luleå….måste kanske se till att kolla på håriga spindlar o dracula-ormar…Obestämd

Mison
0

brrrr säg inte så, nu kryper det i hela kroppen

MariannE11
0

varför kryper det?.. kan väl inte vara Alice eller dom andra du tänker på?…Skrattande

hoppas jag klarar bilder i morron.. får pussa Rudolfmagen ikväll istället…Kyss

monsi
0

MariannE Klenis hi hi!

Man mår bra av o se bilder på fina tjocka välmånde bäbisar så mera o mera puss magar.Kyss

MariannE11
0

om bara Rudolf glatt visade upp sin pussmage så skulle jag kunna klara det… men han blir lite rädd när det kommer dreggel o en massa bebisspråk från mej….tror jag kan klara en bild iaf….men ingen klar bild på en padda… kan få för mej att jag måste ha en ny padda till minne av paddan jag fick säga hej då till i mars…nää… tror inte jag klarar det… kom en massa Zazzatårar nu…Gråter Ruuuuudolf…. måste pussa…*smackar som en ekorre*..

CharlotteK
0

Mina duktiga små ligister… Nu har iallafall 2 av 4 fattat vad lådan är till för! De är så otroligt fina- och glada! Det är en enda lekfabrik här. Jättesociala och keliga, vill helst klättra på en tvåbening hela tiden! De kommer att hitta hem fortare än kvickt. Problemet är dock att jag är så fullkomligt förälskad att jag kommer barrikadera dörren och vägra släppa dem ifrån mig!! Skrattande

Mison
0

hihi, hur är dom när du rensar lådan?? här hemma ska alla vara med under tiden… "eller inte nu, 2 flyttade idag, så nu har jag bara 2 kvar"

CharlotteK
0

De som råkar vara närmst sitter som tända ljus och ser förbryllat på…Glad Just nu försöker jag plugga för en examination jag har imorgonbitti… Går sådär halvbra med 2 st utsövda och dunderpigga kattungar på tangentbordet som är otrooligt intresserade av vad matte nu kan tänkas göra. Vad är det som konkurrerar  om uppmärksamheten? Bäst att klättra upp i mattes ansikte så hon verkligen inte kan missa de som verkligen borde stå i centrum!!

Mison
0

haha, "ser förbryllat på"??? mina sitter I!! lådan under tiden,, det är ingen lek kan jag säga… fast idag har 2 flyttat så nu har jag 2 kvar, kanske är lite lättare att göra rent lådan nu….. snyft, jag kommer nog sakna mina  hjälpredor…

MariannE11
0

dom flesta kattungar som jag haft har mer än gärna hjälpt till med hela kattlådsjobbet… dom sitter helst I kattspaden eller där i lådan som man ska ta spaden…. allt tar 10 ggr längre tid än om man varit ensam…. fast söta är dom alltid….

lycka till i morrn Charlotte

CharlotteK
0

Alice och Hollwoodhuliganerna

Har gjort en ny tråd med bilder på hela gänget!

Ligger under "Bilder" om inte länken funkar!

monsi
0

Hurra mera ögon godis!

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.