*Låst*Hemlös honkatt
En honkatt har den senaste veckan kommit och fått mat, hon är ganska liten - säkert under året precis.
Väldigt söt, helt gråtigrerad och mycket tillgiven, lekfull.
Har tagit in en annan ganska skygg förvildad katt våren 09 - så det blir lite för mycket att ta in denna också just nu.
Jag skall försöka dra lappar och sätta häromkring, men jag tror den är hemlös - luktar jord - sover utomhus.
Det är ingen svårighet att få tag i katten eller få in den i en kattbox om intresse finns, för snart är det kallt ute.
tog en bild med mobilen och skickade den till min email, hoppas bilden skall funka här annars får jag försöka skicka den via email om någon vill se bild på katten.
Fortsättning följer i "lundapågen Kaj"

jag glömde det viktigaste av allt - det är viktigt att katten kommer i hem eftersom chansen finns att hon annars blir dräktig och har en kull kattungar när snön faller.
Har du satt ut henne på efterlysningar på kattföreningarna eller Blocket för där är kanske någon som saknar henne om hon är så tam.

putt ,vad finns katten?

Hon finns i östra Lund och jag har bara känt till henne ca 1 vecka, gett henne mat nu i 2 dagar.
Har skickat bild via mobilen till min sons mail och skall försöka få honom att dra ut bilder på scoutgården så att man kan sätta upp häromkring. Tänkte ringa polisen också.
Har du ingen litet rum där katten kan vara tills du får tag i nån annan, tänkte att det börjar bli kallt ute…Badrummet eller så??
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Lilla missen…undrar vad som hänt i och med att den är tillgiven..då är hon ju van vid oss människor..ja..oroligt om hon går ute o blir dräktig, tänk om någon kan ha henne inne i en liten vrå någonstans tills ett annat hem kan finnas…idag har höstrusket kommit hit till Linköping..

Jag hade henne inne i ett par timmar när det regnade. När jag kom hem i em från affären så har min andra katt visat vad hon tyckte genom att kissa uppe på spisen och på reklambladen som ligger bredvid, kissat ner kökssoffan som precis fått nytt täcke och lila tyg - bajsat bakom gardinen.
Suck.
Jag skall försöka ringa och mejla lite kattföreningar imorgon.
Jag sätter ut kattmat varje kväll till 2 igelkottar, så kanske katten har kommit hit och ätit en tid utan att jag vetat om det.
puttar för denna lilla kisse, någon som kan förbarma sig
Maggan47

Eftersom hon är tam kan man ju börja med att så fort som möjligt kastrera henne, så kan man enkelt ta in henne igen sedan när ett hem dyker upp?
Jag ringde polisen igår om två andra katter som jag skulle kollat upp långt tidigare, och då passade jag på att fråga om den här med, och ingen tigrerad katt är borttappad i lund utom en rödtigrerad och det stämmer ju inte är. :)
Men det är ju hos polisen det, finns ju fler ställen att kolla. ^^
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Jag rinde polisen men det var 29 nummer före…så jag använde deras anmälan på nätet istället - den var bra och utförlig och de skickar kopia hem sen.
Jag har meddelat kattkommando Syd och jag har meddelat Kattstödet i Lund.
Två dagar har hon varit inne och ätit och vilat och nu fick hon mat utanför för jag skall iväg snart.
Min egen skyggis är ju helt orolig av detta och har bajsat och kissat på olika ställen så tvättmaskinen har gått varm.
Jag skall ner till djuraffären och köpa nån Piss off, som tydligen är gjord på citrusdofter. Det verkar som om min skyggis tycker om hanar men inte honor - varför vet jag inte. För när den andra hemlösa kommer och äter vid kvällarna utanför så kan hon knappt låta honom vara medan hon gömmer sig annars.
Jag tror det är bråttom med katten för som hon lever nu är hon dräktig snart. Hon är så framåt, inte rädd för målaren utanför, inte rädd för andra katter, inte rädd för folk som kommer förbi snabbt i 5 min.

är det alltså 2 hemlösa du har utanför dig?
Alla djur behöver någon som bryr sig!

Jag hjälper gärna till med att ta henne till en veterinär. inte för att jag kan göra så mycket utan bil och körkort :P Men det är ju viktigt att hon blir kastrerad så fort som möjligt och eftersom hon är tam så har vi inte bara en chans att plocka in henne, som det så ofta annars kan vara.
Ska kolla med ebba om vi kan ta lite av pengarna som samlats in åt JP och Tyr till den här honkatten. Jag lägger gärna till endel själv oxå och resten av pengarna ordnar sig nog.
kan bidra med en del, viktigt innan lilltjejen blir dräktig, passar på nu när jag fortfarande har lön, blir fattigare sedan när jag blir sjukskriven
säg till bara
Maggan47
tänkte på att du säger att din egen skyggis bara accepterar hanar, hon är väl inte kastrerad än, och revirmärker såklart mot andra honor, en tanke bara att kastrera även henne nu, innan ungarna kommer
Maggan47
puttar
Maggan47 som inte vill att det glöms bort

Ja, min egen skall iväg - men jag vet bara inte hur hon skall komma in i korgen - hon var helt chockad efter förra rundan och gömde sig i tre dagar, gick upp och åt på natten.
Igår fick hon p-piller i maten, har satt jul som deadline för kastrering - skall försöka få henne att leka med bollar (hon älskar studsbollar) igen som av "misstag" ibland rullar in i kattboxen……

det är bra att mata katterna i transportburen/korgen. att först ställa maten utanför och sakta men säkert vänja dem vid att äta längst inne i buren..

Om någon kan ordna transport till Haga så finns där pengar kvar på JP-kontot, ca 2400 kr. Vi vill gärna spara en del ifall JP och Tyr behöver besöka veterinären igen men vi borde verkligen fixa kastrering. Någon som kan köra?

japp. transport av katten sökes.

för övrigt så träffade jag den katten idag. Hur söt som helst. påminner jättemycket om min Lukas som fick lämna oss för några månader sen, till utseendet då alltså.
Den var heltam och gosig. ^^ det var ett tag sen jag klappade en katt senast så det var mysigt. :P
puttar för transport, finns ingen med bil
Maggan47

Jag kan nog låna mina föräldrars bil, men den är bara tillgänglig fre-sön och jag har tenta nu på fre, så då kan jag inte åka…Vet inte om man kan lämna in katten på helgen?

putt
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Frågat katthusfarmor?
Hon erbjuder skjuts i tråden kör hjälp till Hennum.
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad

hennum, har du talat med katthusfarmor om detta?
Tyvärr har vi inget hem åt den lilla sötnosen :( Hon får sitta i en bur hos Hennum tills hon återhämtat sig, sen är det tillbaks ut i kylan igen. Finns det någon som kan ta emot en tam liten honkatt?
Skulle gärna vilja ha lite bra bilder på henne så man kan lägga ut henne på blocket och göra lappar!

japp, jag har frågat katthusfarmor.
sa inte du något praxis om ett alternativ?
Jag blandar ihop allt nu.
Ska höra av mig till katthusfarmor igen.

transport är ordnad! Katt hämtas på torsdag eftermiddag och lämnas hos mig fredag eftermiddag där kisse ska få pusta ut och läka.
Ringde min pojkvän idag och föreslog att dom skulle vara stödhem åt den här katten i en månad eller två tills vi hinner hitta ett hem. får se om hans morsa går med på det. jag hoppas ju då på att kisse kan stanna hos dem. :P 

Hoppas hoppas hoppas, din pojkväns mamma går med på det! De kanske iaf kan komma och titta på den, då vill de säkert :) Så härligt det skulle vara om alla fick hem, iaf stödhem. JP, Tyr och den lilla kattflickan!

hon är så söt och jag vart lite förtjust i henne. så jag tycker att de ska ta henne, så kan jag träffa den här lilla tösen ofta :D
Sent i eftermiddags träffade jag en supersöt kattflicka i Lund. Jag hämtade henne hos Timmjann och hon kördes till Hagaveterinären för kastrering m m och skrevs in som Kajsa. Hon är bedårande och så tam.
Jag kunde hålla henne med en gång. I morgon eftermiddag hämtar jag henne och hon får komma några dagar till Hennum. Hoppas det löser sig snabbt med hem.

Skönt det löste sig med transporter o vet.
Håller årt i tummarna för ett hem.
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad

Hennum. Är det något för den gamla damen kanske??????

Jag hade precis samma tanke som Gullimat. Här kan man ju lösa två problem på en gång!

jag funderade på det, men det skulle vara en äldre hankatt och då är ju denna helt fel. plus att den här katten kommer vara ganska dålig imorgon då hon precis blivit kastrerad. det kanske blir jobbigt för katten att komma till den gamla damen då? (tänker mig att damen kommer vara överlycklig och ganska så mycket "på" men det vet man ju inte :P )
AKUT AKUT AKUT
Jag hämtade lilla tama kissen idag hos Hagaveterinären. Lilla Kajsa vsade sig vara en hankatt, cirka 5 månader gammal. Han har kvar sina mjölktänder. Han är en sådan oerhört vacker kisse. Han behöver ett hem så han inte om några dagar måste släppas ut i kylan igen.

Han är så otroligt söt. Han är hos mig nu, lös i mitt rum. Han står mest och kikar nyfiket på mina hamstrar, har även hälsat på dem genom gallret och de tittade nyfiket tillbaka. Och så har han lekt med dimdims boll, som han fick låna. En väldigt mysig katt. Just nu ligger han på golvet och tar det chill. ^^
Förhoppningsvis kan min pojkväns mamma ta dem, men det är inte säkert så vi behöver fler planer. Dessutom blev min pojkvän snuvig så fort katten kom in genom dörren. väldigt underligt för de har haft katt innan.
Ska ta lite bilder på pojken imorgon, får se om det blir nåt bra.

Ny tråd. "lundapågen "Kaj"'

Skönt att katten är hämtad, denna veckan har varit så kall och ruggig när den var inne och åt då och då.
Kul att det var en hankatt, man vet aldrig…..men han är vacker, mycket vacker och tillgiven. Kan inte bli svårt att hitta hem tycker jag.
Lycka till du lilla katt och tack Hennum.

Glömde tacka för att han blev hämtad. Transportbiten är en viktig
del i räddningen.

Men då har ju honkatten Kajsa blivit hankatten Kaj så då låser jag denna tråd och fortsättningen om Kaj får bli i hans egen tråd.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus