Katt sökes akut!!!!
Fick precis ett telefonsamtal av en kvinna som sa att hon vill köpa JP. Det är till en gammal tant som hon lovat en katt. Tanten har nu förberett allt och väntar på att katten ska komma imorgon mellan sju och halv åtta. Men tyvärr så ville personen som skulle sälja katten till damen ha katten kvar själv, så det blev inget med det.
Därför ville då denna kvinnan, som jobbar inom hemtjänsten, köpa JP. Men eftersom JP inte är tam, och tanten är gammal och katten definitivt kommer överleva tanten med många år, så tycker jag att det vore trevligare för tanten med en gosig katt.
Hon är helt ensam i sin lägenhet och vill ha en vän.
Kvinnan som ringde mig kommer ta hand om katten när damen gått bort, hon har möjlighet att ha djur och tycker mycket om katter.
Någon som har en gosig (helst hankatt) att sälja senast imorgon kl 7?
I skåne!
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Det ska vara en äldre katt oxå föressten.
Och grejen är den att kvinnan på hemtjänsten inte har hjärta att säga till damen att det inte kommer någon katt. Vilket jag kan förstå. Är man gammal och inte har många glädjeämnen i livet…

jag såg att debattia hade en katt ute på djurhem, en 10årig hona, som var kelig. den hade nog varit perfekt. om hon bara kunde se att jag PMat så fort som möjligt! ^^

Eller den lilla hemlösa kattflicka som du och Timmjann har skrivit om. Har hon nånstans att ta vägen?

Såg svaret i andra tråden…

Jag ska ringa hon som jobbar där imorgon. Så får hon avgöra. Kan ju alltid föreslå den lilla kattflickan oxå. men det är nog inte omöjligt att den kanske vill ha tillgång till utevistelse, lekkamrater osv, katten alltså. :P
Jag hoppas att debattia ser det jag skrivit till henne. Jag tror att den 10åriga katten och den här damen kan trivas bra ihop.

Det finns ju säkert många katter hos KKS som behöver komma ut. De andra föreningarna är säkert också glada om det blir lite omsättning. Det finns nog säkert en katt till damen som kan passa. Möjligen får hon säga att det får bli efter helgen då något kommit emellan så att det ges lite extra tid.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

På henne lät det inte som att det var någon möjlighet. Hon kunde köra och hämta katten imorgon eftermiddag. Men hon lät seriös, bara smått panikslagen över att hon skulle göra tanten ledsen. Det kanske blir ett rent helvete om damen inte får sin katt i tid :P

sådana här trådar vill vi se oftare:) lundakatter har väll ett helt gäng, kanske nån där är gosig?
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

troligtvis fixat nu. 10 år gammal honkatt, kastrerad och van vid att gå i sele. kvinnan blev överlycklig. :) hon tar tåget till helsingborg imorgon. såvida det inte är nån som kan hjälpa med transport, hon verkade ha lite problem med det, mycket som händer. ^^

haha, detta var nog den roligaste tråden på länge ;)

Åh, äntligen en tråd som man blir varm i hjärtat av att läsa!! 
Pälsbollarna i Höganäs

Vilken glad tråd och vilken härlig hemtjänstpersonal som gör det där lilla extra för sina vårdtagare.
Eller ett stort extra i detta fallet.
Underbar läsning 

Hon hade verkligen fastnat i skiten sa hon. Vad jag förstår ångrade hon sig verkligen att hon lovade tanten den där katten. :P Men det fina tycker jag är att hon verkligen fullföljer det. Dock kunde hon inte berätta det för chefen, då skulle hon få sparken. :( Löneförhöjning tycker jag!

Håller med om löneförhöjningen!
Kanon bra jobbat Hennum!
Berätta hur det gick med tanr o kise sen tack!
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad

bra jobbat!
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/