Tips angående arg katt
hej kära kattfolk =) igår var jag hos veterinären med mina 3 katter Puma Zorro o Zigge..zigge o Puma var snälla hos veterinären o skötte sig bra men Zorro e en plåga.Han är en 4 årig huskatt. han väste o tänkte anfalla mig när jag skulle få ut honom ur buren..Veterinären sa att det e klart att han e rädd men hon tyckte att det var hemskt att han försökte anfalla mig.. o det är inte bara hos veterinären han beter sig så här. Hemma går han runt o morrar o ha sig. han väser o vill absolut inte vara nära mig..Han biter inte mig men det känns lite obehagligt att han e så arg.. han har alltid varit en "arg" katt , redan som kattunge var han bitig o sur men nu har det blivit värre o det känns som droppen var igår hos veterinären. Imorse när jag skulle kela med honom morrade han o väste åt mig. Han är kastrerad sen 3 år tillbaka och han trivs med de andra 2 katterna. jag har känt igenom honom o han verkar inte ha ont. Jag visar mig aldrig rädd för honom men det känns som han e "herren i huset". Hur ska jag få hans oönskade beteende att försvinna??
tacksam för alla råd

arga katter har jag inte erfarenhet utav… bara katt med kort stubin …verkar han någonsin gilla att bli klappad?…. har du testat med skinka?…tror att situationen hos veterinären ska du ta med en nypa salt…tror det är få katter som jublar över att vara där…mina kissar gillar inte när jag ska ta ut dom ur buren…. sen har jag turen att dom inte bits….
min katt med humör blir bättre när jag visar att jag ser honom… hälsar på honom…fjäskar o pratar med honom… men han å andra sidan gillar ju att bli klappad…
kanske du ska läsa artiklarna om skygga katter o praktisera lite av tipsen där?…mitt råd iaf….
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/