Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 5955 ggr
AnneN
0

Om katten Hope

Nu är Bob Hope här! Glad

Hope är en otroligt vacker hane som sover än så länge efter sövning hos veterinären, han är kammad och fin, inte alls mager utan har normalt hull.

Ikväll så ska han få vakna upp i lugn och ro i badrummet utan mer störning än att vi kolla att det är torrt där han ligger.

Hos veterinären blev det chip-märkning, vaccination, kortisonspruta, vitaminspruta och kastrering.

Bumbis, vill du att han ska fortsätta kallas Hope eller vad vill du att han ska heta?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

martdat
0

skönt att han är i tryggt förvar hoss dig,allt gick bra hoss vetten då o inga konstigheter, nice:)

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

AnneN
0

#1 Han hade varit lite svårsövd eftersom han var stressad men det var väl inte helt oväntat med en skyggis, i övrigt hade det väl gått bra, fast vi hade ju trott att Hope var en hona, men se där tog vi fel för det var en Bob Hope Skrattande

_**/Mvh Anne

MariannE11
0

vilken spjuver….ja ja… i dom lugnaste vattnen så finns det även hanar….Flört

skönt att han är på plats.. del 1 i planen… ja eller typ 3 kanske… infångning o veterinär är ju åxå avklarade..

då får vi se om namnet korrigeras på något sätt…

vill tacka dej enormt Anne som ställer upp på kissen tills dess transporten sker….o vill gärna höra en o annan rapport…

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Bumbis
0

Oj, det var en hane trots allt! Jag trodde det från början…..men sedan ändrade jag migObestämd

Lilla gubben, var han inte tovig och mager som det var sagt??? Okej, då är han i alla fal åtgärdad, det var ju bra. En hane läker ju snabbare än en hona.

Oj, du får kalla honom vad du vill, blev lite tagen på sängen nu att det inte var en tjej. Har suttit och funderat på tjejnamn hela dagen. Bob Hope låter väl bra till att börja med. Flört

Varför fick han kortsinspruta?

Hoppas föreningen kollar efterlysningar under de här veckorna innan han åker vidare. När jag såg honom första gången fick jag för mig att jag sett en efterlysning någonstans, har kollat på alla hemsidor jag kan komma på, men kan ha fel.

Tusen tack för rapport AnneN!!!! Ska bli spännande att följa utvecklingen de här veckorna.

Postar ett brev till dig i morgon!! Flört

Ge gossen en godnattviskning från mig!!!

huskatt08
0

Härligt att se en ny tråd om (Bob) Hope, att han nu kommit till dig och det gick bra.

Eloge att du ställer upp så Hope kan få vila ut innan nästa resa.

helen
0

Skönt att han är på plats hos Anne nu! Jag var helt säker på att det var en flicka jag. Men där ser man.

Kanske den provisoriska undersökningen lurades lite? Jag hade fått uppfattningen att han skulle vara mager och skraltig. Nå, huvudsaken är ju att han får den hjälp han så behöver!

Han är lappad, efterlyst, anmäld och finns i bloggen i spaltmetrar snart så jag hoppas ju att en eventuell ägare ska lyckas hitta honom. Jag håller koll på Blocket också hela tiden. Intensiv spaning efter ägare pågår!

Funderar på att kontakta tidningarna också. De brukar vara bussiga och hjälpa oss med lite plats i bladet.

Återigen, Anne och Bumbis och alla andra som hjälper: Tusen miljoner tack för att den lille killen får en chans!

Hawknestgrove
0

Hope är ett supernmn spalar ju inen roll om det är klle eller tjej! Så gosigt!

Anne om du behöver, så skickar jag en slant när min statliga lön kommer på fredag…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

AnneN
0

#3 Ja uppdateringar kommer ni att få minst 1 gång varje dag eller så fort jag har något nytt att berätta Skrattande

#4 Okej då blir det nog Bob eller Hope han kommer att kallas om inte du hittar något annat namn du vill ge han.

Kortisonet fick han som jag förstod som en säkerhets åtgärd för snabbare återhämtning.

Han har nog ätit upp sig en del hos de som ägde vinden han bosatte sig på och jag tror de hade passat på att kamma honom medan han var nersövd hos veterinären.

Jodå jag är övertygad om att de kommer kolla efterlysningar under tiden, de har även kontakt med polisen. Eventuellt kunde det vara så att han kommer från ett hem där det tydligen gått överstyr med antalet katter, men det är svårt att veta säkert om inte personen har koll på alla sina katter.

Det brevet tas tacksamt emot, även om det känns konstigt att ta emot bidrag, men det är verkligen uppskattat och vart enda öre kommer att gå till katten.

#7 Tack för erbjudandet, men jag tror inte att Hope kommer att bli så mycket dyrare än de slantar som Bumbis bidrar med Glad

_**/Mvh Anne

Bumbis
0

# 8 tack för att du tar hand om lilla gubben den här tiden. En dragig vind kan han ju inte ligga på vilket fall som helst nu när det blir kallare.

Känns tryggt att han är inne i värmen. Stort tack så länge!! Flört

maggan47
0

nu verkar jag säkert borta, men hur var historiens början

Maggan47 som jobbat hela helgenRynkar på näsan

AnneN
0

#9 Jag tycker det är riktigt roligt att kunna hjälpa ett djur i nöd (dock inte så roligt att det finns djur i nöd).

Han har nu vaknat och hunnit vräka i sig halva skålen med torrfoder så maten fick då godkännt iallafall.

Han är fortfarande groggy och tycker att jag är lite läskig, men så länge jag håller mig på mer än 1dm avstånd så går det bra, kommer jag för nära så fräser han lite men gör inget mer. Jag låter han dock vara ifred så mycket som möjligt nu första dygnen.

Nu har han fått lite blötmat också så får se om han gillar det, annars har jag 3 st som mer än gärna äter upp det istället.

Mina katter är verkligen roliga att se… Tussan nosade på han i buren då de kom och sedan har hon inte brytt sig alls. Lillan som är rädd för allt nytt är lite nyfiken men tycker han är läskig trots att det är en låst trädörr mellan dem Skrattande Och min kastrerade hane Sotis är som han alltid varit, han vill helst följa med in och ta hand om den nya kissen, han är snäll mot allt och alla och en mycket omhändertagande personlighet. Glad

_**/Mvh Anne

AnneN
0

#10 oj jag glömde länka i första inlägget Skäms Här kan du läsa hela den långa tråden på nästan 300 inlägg Glad

_**/Mvh Anne

Hawknestgrove
0

Gulle dig Anne!

AnneN
0

Liten uppdatering: Hope har nu letat sig in under badkaret och verkar känna sig trygg där. Blötmaten är uppäten och tallriken renslickad så jag gissar att det blev godkännt.

Vet inte hur van han varit sedan tidigare med att gå på låda, men han verkar då ha funnit den också Glad

_**/Mvh Anne

Hennum
0

Dina katter verkar ju vara perfekta för att ta hand om och acceptera nya och skygga katter. Skönt det, att de inte är sura och vresiga. ^^ Går ju lite lättare då.

Så bra att du tog honom!

Ska han vidare sen, vart då?

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Gullimat
0

Hope, hans hopp har väl gått i uppfyllelse nu, när han har två som värnar om honom, AnneN, och så alla kattbäddars Drottning BumbisGlad

AnneN
0

#15 Tussan kan nog vara lite grinig, men hon gör som inget värre än att fräsa och vifta med tassen om den hon inte gillar kommer för nära och Lillan kan nog fräsa men hon är bara feg så det är ingen ilska. Om det funkar så kommer Hope att först få träffa Sotis eftersom han är snäll och beskyddande, sedan Lillan, som 3:e så kommer han att presenteras för Tussan och sist men absolut inte minst Velvet (hunden), henne vet jag exakt vart jag har så hon går undan om han skulle säga ifrån.

Hope kommer att stanna här ca 3 veckor för att sedan åka söderut till Bumbis.

Ska under dessa veckor försöka få några bra kort på han så ni får se hur otroligt vacker han faktiskt är Glad

_**/Mvh Anne

nisse02
0

Vilken underbar läsning och Tack Anne för att du tillfälligt öppnat ditt hem för den vackre kattpojken! ……………….. och Bumbis du är väl också för underbar som öppnar ditt hem för ännu en katt ..

KRAMAR till er båda!

Druke
0

Jag är så himla trött nu, men det räcker egentligen med ett ord nu:

Bra!

Så himla härligt att läsa. Bob Hope var ju ett riktigt läckret namn :D Jag som var helt säker på att han var en hona… Skäms

Tack igen alla underbara människor! Denna tråd ska det bli härligt att gotta sig i.. Flört

helen
0

Och jag bara ler och ler bredare och bredare för varje inlägg! Förstå så orolig åtminstone jag har varit och se hur fantastiskt allt har löst sig. Annes katter verkar riktigt coola! Få se om jag hinner dit innan kisseknas flyttar söderut…Glad

AnneN
0

#20 Du är varmt välkommen att hälsa på när du vill (se bara till att jag är hemma först) Glad

_**/Mvh Anne

AnneN
0

En nattlig uppdatering från nattsuddarfamiljen Skrattande

Min sambo rapporterar att Hope nu ligger uppe på badkaret och utan fräsa har kunnat nosa på honom lite.

Kan tillägga att min sambo är en kattmänniska som kan charma vilken katt som hellst Glad

Nu ska iallafall jag sova, fler rapporter kommer imorrn, go´natt.

_**/Mvh Anne

monsi
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så nu kan lilla Häxan sova gott nu när  Bob Hope är i tryggt förvar.

Ser fram imot att läsa om när de möts hundar, katter o folkGlad

På bilden Häxan som sover djupt hos Tiny

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

nisse02
0

Vilken underbart bild monsi, lilla Häxan är ju helt bedårande, hon är ganska lik vår älskade Nisse faktiskt, fast han är myyyycket större …

emjon
0

Helt underbart att allt gick bra med Hope och så fint att få sova varmt och tryggt och hos en härligt djurvänlig familj. Massor av rosor till er för att ni ville öppna ert hem för Hope och ge honom chansen. 

Blir såå spännande att få följa fortsättningen på hur det går.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

monsi
0

En sån stilig mise han är eran Nisse! Något större än lilla Häxan Ja!Glad

Hur mår lille Bob i dag då??

AnneN
0

#26 Idag vaknade jag till snabbt… Är det normalt att de blöder från kastreringssåret?

Väntar på att sambon ska behaga vakna (omöjlig att väcka, har försökt, ska snart försöka igen) så han kan ta bort badkarskanten så jag komemr åt Hope och kan kolla såret.

*orolig* Rynkar på näsan

_**/Mvh Anne

Bumbis
0

#23, #24, de är jättelika Häxan och Nisse även om Nisse är en tungviktare!! Och så söta sen! Kyss

#22, låter lovande att Hope liggger på badkaret och inte under. Bra med en sån sambo som som katterna faller för. Jag har en likadan här som är lugn som en filbunke. Flört

#27, oj, är det blod på golvet eller var ser du blod?

AnneN
0

#28 det var blod på badkarskanterna och i botten av badkaret, som att han dragit runt rumpan.

_**/Mvh Anne

Bumbis
0

#29, åh nej, försök och kolla så han inte slickat upp såret.

Bumbis
0

#29 har du kolla i lådan så han inte bara är dålig i magen? Kanske där bloden kommer ifrån…..bara en tanke….Obestämd

AnneN
0

Nu har vi kollat han, ena såret verkar ha gått upp ganska ordentligt, men det blöder inte längre… Ska vi låta det vara och avvakta eller bör vi få iväg han till veterinär igen?

Han har varit på lådan och är bra i magen inga tecken på att det skulle vara något blod där.

Han verkar vara ganska rädd om huvudet och framdelen, men reagerade knappt alls på att jag var och petade vid såren och svansen.
Min sambo som är mer kattmänniska än mig lyckades rätt snabbt med att få tag i Hope med hjälp av ett badlakan, sedan låg Hope i "husses" knä utan att vara speciellt hårt fasthållen under hela proceduren.

_**/Mvh Anne

MariannE11
0

kan inte råda själv men kan du få tag på Helen eller kanske ringa veterinären som anlitades….har såret gått upp ganska ordentligt så låter det enligt mej som att det borde kollas upp..

har aldrig i vuxen ålder varit med om kastrerad hane så jag vet inte hur det "ska" vara…

AnneN
0

#33 Jag försöker få tag i dem och kolla vad som de tycker jag ska göra.

_**/Mvh Anne

MariannE11
0

konstigt att inte fler kollar in här….men jag hoppas dom med mer erfarenhet dyker upp med det snaraste…. hålla tummar kan jag göra iaf….

Bumbis
0

#32 det är nog lika bra att ringa vetten och kolla. Risken är att såret blir infekterat så det kanske måste sys med ett par stygn. Vilken otur!!

AnneN
0

Fick tag i Camilla som sa att vi skulle kontakta veterinären för att höra vad han tycker, om det är något han behöver titta på.

Talade in ett meddelande på veterinärens telesvar så han ringer upp så snart han kan.

Men nu då jag fått kolla såret själv och sett att det ser rent ut och inte blöder så är jag ialalfall lite mindre orolig.

_**/Mvh Anne

MariannE11
0

då hoppas vi på att veterinären ringer snart o ger sin åsikt… bra att du anne iaf sett att såret ser rent ut….

AnneN
0

#35 Om folk jobbar så kan de nog ha lite svårt att kika in just nu.

Har jobbat hos veterinär 1år förut så sårvård kan jag och även bedömma om något verkar akut, detta ser rent och fint ut så det verkar inte akut, hade jag trott att det var akut så hade jag åkt till veterinär direkt utan att ens fundera på saken.

Har även förstahjälpen för hund/katt hemma och bra sårtvätt (samma som hos veterinär) så skulle det behöva rengöras så är det enkelt att fixa. Skulle veterinären däremot bedömma att han vill kika på det så åker vi dit direkt.

Jag har aldrig varit med om en hane som ens har rört kastreringssåren mer än tvätta lite så det känns tryggast att kolla med veterinär.

_**/Mvh Anne

Bumbis
0

#39 bra att du är uppmärksam.

Ja har heller aldrig varit med om att det blivit problem efter kastrering på hane, peppar peppar.Obestämd Inte värt att säga så….

Misan
0

Hubbe som jag har hemma nu blödde lite från kastreringssåret, jag såg ju aldrig hur det såg ut på honom däremot så såg jag lite blodspår efter honom den första dagen. (han var ju helt skygg under sängen)

AnneN
0

#41 Hopaps att det går bra med Hubbe Glad

Känns som det var rätt beslut att ha Hope inne i badrummet några dagar iallafall, hade nog varit svårare att få tag i om han varit lös i hela lägenheten.

Men nu har vi ju sett att han går på låda utan problem, är snäll men lite rädd så bara såret tar ihop lite mer och det ser bra ut så ska han få komma ut och vara med de andra katterna.

_**/Mvh Anne

helen
0

Självklart åker du med honom till vetten om det behövs. Är det bråttom behöver du inte kontakta oss först. Du har ju erfarenhet och kan se om det är bråttom.

Hoppas det löser sig bra. Veterinären kan vara lite knepig att få tag i då han åker runt på dagarna i byarna. Det kan vara en god idé att testa ringa honom igen.

Lycka till nu så hörs vi på msn sen.

Helen

AnneN
0

#43 Ja hade det varit akut så hade jag åkt direkt och ringt någon av er på vägen dit för att meddela vad som sker.

Ska testa ringa han igen om ett tag, även en veterinär måste få chansen att äta lunch Skrattande

_**/Mvh Anne

AnneN
0

Hann inte ringa veterinären mer för han ringde just upp själv.

Han sa att om det inte blöder och inte ser infekterat ut så är det ingen fara och inget som man behöver göra något åt, så vi behöver inte vara oroliga. Ska inte rengöras om det inte ser ut att verkligen behövas utan bara låta katten sköta såret själv.

_**/Mvh Anne

Misan
0

#41 förlåt jag sitter på jobbet och skrev aldrig klart ser jag.

Det som var viktigast var att det inte blev några problem utan det läkte ihop väldigt fint och kom inte något mer blod än den första/andra dagen. Idag är han världens största kelgris som ligger på min huvudkudde och sover på nätterna.

Hoppas att du inte har sett något mer blod idag.

AnneN
0

#46 Ingen fara, jobbar man så har man inte alltid tid att skriva klart direkt Glad

Hope blödde inget alls då vi plockade fram och kollade, han var inte heller speciellt brydd över att jag var och petade där bak, så det är nog ingen fara.

_**/Mvh Anne

Druke
0

Skönt att det inte var något allvarligt! Annars låter det ju som det går riktigt bra för Bob hos er… Glad

AnneN
0

#48 Jodå det går fint, Hope är ganska rädd lite fräsig och viftar gärna med tassar om man råkar vara för närgången, men han är betydligt lugnare än jag hade förberett mig på.

Har sett rädda katter som har verkat anse att "anfall är bästa försvar" och flygit på och bitit/klöst så fort man kommit inom synhåll för den, och andra som har fått rent av panik och nästan klöst sig genom väggar för att undvika människor.

Hope är lite mer lugn, kanske han hanterar sin rädsla genom att vara passiv?

Om några dagar så kommer han att få komma ut och vara med resten av våran "lilla" familj som alla är väldigt nyfikna på vad det kan vara för kisse vi gömmer i badrummet Glad Ska som sagt bara se till att såret läker fint först.

_**/Mvh Anne

helen
0

Det är onekligen spännande att följa hans utveckling hos dig! Jag minns när föreningen tog in Aurora, en skyggis som verkligen flög efter väggarna och sen bestämde sig för att sitta i ett fönster. Bara sitta. Punkt. Det var jobbigt att se men vi lät henne vara i ett antal månader. Sen började träningen sakta men säkert och nu för ett tag sen när jag träffade henne så fick jag klappa henne! O salighet! Dessa små steg är så underbara!!!

Druke
0

#49 Hoppas han kommer bra överens med de andra djuren! Det vore roligt om han kunde få lite kompisar Glad

AnneN
0

#50 Jag förstår din lycka över att ha fått klappa henne Glad Man får försöka ta allt i kattens takt (om det inte är något som blir nödvändigt att göra) med tid och tålamod så går allt.

#51 Jag tror nog de komemr att gå bra ihop bara de fått vänja sig lite vid varandra. De 3 katter vi "äger" är extremt sociala av sig både med varanadra, andra djur och mot folk så förhoppningen är att Hope ska ta efter deras beteenden.

_**/Mvh Anne

Mison
0

vilken härlig läsning. nu har ju inte jag haft möjlighet att komma in hit förrän nu

blir alldeles varm i kroppen när jag ser att Hope (Bob?) har fått det så bra, även om det tydligen var lite dramatik där, mitt i tråden

Tack Anne för att du tar hand om Hope så bra, och att han får vara hos dig den här tiden

Och tack, Bumbis, för att du öppnar ditt hem åt honom…

Alla djur behöver någon som bryr sig!

Nenya10
0

Har inte kunnat följa med här men säger bara det - du är TOPPEN! Tur att du finns och att du tog in Hope! Och med en begåvad sambo som kan charma katter! Det här blir bra.

De här kastreringssåren på pungen brukar ju ta ihop ganska snabbt så kanske han legat mycket stilla och såret tagit ihop och under tiden har sårvätska och blod ansamlats. När han sedan har rör på sig har såret spruckit upp och vätska + blod har runnit ut. Man syr ju bara igen blodkärlen som leder till testiklarna. De yttre såren i pungen lämnas alltid öppna. De brukar bara liksom torka ihop och dra ihop sig. Fortsätter det att vätska och bli rött och irriterat så kan det vara infekterat men Hope verkar ju inte alls reagera på att ni kollar såren och du är ju van vid sår så det är nog bara som det ska.

AnneN
0

#53 ja lite drama måste vi ju bidra med också Tungan ute Hade blivit betydligt mer drama om jag inte sköljt bort blodet i badkaret innan husse vaknade för han svimmar om han ser blod.

Denna lille kisse har redan vunnit mitt hjärta fast han inte riktigt lärt sig uppskatta mig ännu, men det kommer. Hade det inte varit för att vi redan har tillräckligt många egna djur så hade han mer än gärna fått stanna här livet ut.

_**/Mvh Anne

AnneN
0

#54 Ja det är verkligen toppen att ha en sambo som katterna älskar då man ska hantera en skyggis. Glad Tänkte inte på att det kan ha torkat ihop och spruckit upp som du beskriver, men det låter ju väldigt logiskt.

_**/Mvh Anne

Mison
0

hmm, kanske uppstår det riktig kärlek, det är ju trots allt 3 veckor det handlar om. Bumbis kanske "blir utan" Flört

AnneN
0

#57 Tyvärr känns det som att vi inte riktigt har möjlighet just nu att ha fler djur som bor här permanent, bor ju i en 2:a på 54,5 kvadrat och har 1 hund, 3 katter, 2 råttor & 2 gerbiler.

Hade vi haft större boende så hade det nog blivit fler djur också.

_**/Mvh Anne

Bumbis
0

#49, det låter jättebra att han är en cool kille och inte kastar sig mellan väggarna. Jag skulle helst vilja se att kissen satt separat i badrummet de veckor det handlar om pga. stress och smittorisk, framför allt inför dina katter eftersom det tar några veckor för vaccinet att verka. Jagär sträng när det gäller karantän, mycket kan utvecklas medan en katt är stressad.

Även om han verkar någorlunda hanterbar i badrummet så har han fyra trygga väggar omkring sig. Nu låter jag som moralkärring, men är rädd att det blir stress både för honom och för dina katter att föra dom samman och släppa ut honom på större yta, om tanken inte är att ni tänkt behålla honom förståss, då är det en annan femma. Annars anser jag att det är helt onödigt att låta honom träffa dina katter.

Hoppas inte du blir sur AnneN, men jag vet ju att han kommer mellanlanda i Dalarna och sedan ska han till mig. Det blir jobbigt för honom och tanken var ju att han skulle vara i ett separat utrymme från början.

AnneN
0

#59 Okej, då får han fortsätta bo i badrummet om det är vad som är bäst för han. Detta är första gången jag har en skyggis hemma så jag följer de råd som jag får av er, ni har mer erfarenhet av detta än mig. Blir absolut inte alls sur, tar tacksamt emot alla råd och tips Glad

_**/Mvh Anne

Bumbis
0

#60, det hade varit jättebra för honom att få en kompis, men i ett senare skede…. jag tänker även på dina kissar. Tanken är mycket god. Flört

Jag vet att många stödhem släpper lös den nya katten med sina egna, men då är det ju ingen karantän. Om samma stödhem varje år tar in cirka fem katter, så kan man ju räkna ut vilken smitthärd man utsätter sina egna katter för och vilka smittbärare de måste vara inom en tid.

Tack för att du förstår vad jag menar, hatar att vara "besserwisser", men har lärt mig att man vinner på att vara försiktig.

AnneN
0

#61 Jag har inte uppfattat dig eller någon annan här som besserwisser, ni vill bara kattens bästa och kommer med många bra råd och tips till mig som är nybörjare på detta Glad

_**/Mvh Anne

Bumbis
0

#62, känner mig ändå dum när jag predikar…Skäms

Mison
0

#63. Halleluja Glad

AnneN
0

#63 "Predika" hur mycket du vill, jag säger ifrån om jag tycker det blir för mycket Skrattande

_**/Mvh Anne

helen
0

#63 Du predikar klokt Bumbis! Du har helt rätt när jag tänker efter. Det tar ju minst två veckor för vaccinet att kicka in.

Han kan tänkas reagera på vaccinet också och bli lite slö och febrig. Det är en biverkning och brukar gå över. Fast det visste du säkert redan, kom jag på…

Är så glad, så glad, för att det här löser sig så bra!!

AnneN
0

#66 Att de kan få en övergående reaktion av vaccinet vet jag, men jag visste inte att det tar 2 veckor innan vaccinet kickar in Förvånad trodde det bara tog några få dagar. Då har jag lärt mig ännu mer idag Glad

_**/Mvh Anne

Hawknestgrove
0

Lille Hope… Hoppas det går bra…. JA jag är enig med Bumbis, låt honom var inne på badrummet den tiden han är hos dig. Då är han dessutom färdigkarantänad och rymningsrisken är minimerad. Jag menar, det är ju ytterligare en dörr  att forcera.

monsi
0

Bumbis det där var ingen predikan det var kloka ord från en klok kvinna.

Kolla i vissa andra trådar som jag kan PM dig om, så ska du få se på prediknigar.

Skönt allt verkar gå så bra.

AnneN vist är det kul att lära sig något nytt det är nog bland de få saker man aldrig bli för gammal för.

AnneN
0

#68 Ja jag kommer att följa Bumbis råd och låta han vara i badrummet dessa veckor som han är här.

#69 Va menar du att det finns saker man kan bli för gammal för att göra? Förvånad

_**/Mvh Anne

monsi
0

japp! Åka kana i trappan för ex lite svårt med en rullatoreller rullstol hi hi!Flört

AnneN
0

#71 Ja men då är det ju inte själva åldern som hindrar det är det fysiska Tungan ute

_**/Mvh Anne

AnneN
0

Hope har inte blödit något mer under dagen, han har mest fått vara ifred, har bara tittat till lite då å då. Han verkar gilla badkaret för ligger han inte under det så ligger han på kanten eller i badkaret.

Han äter bra, dricker normalt och gör sina behov i lådan.

Hoppas på ett mindre dramatiskt uppvaknande imorrn. Skrattande

_**/Mvh Anne

Bumbis
0

Hur mår Hope i dag?

MariannE11
0

vad bra att det inte varit mer…. undrar som bumbis hur ni har det idag?..

Kusten
0

Sällar mig till de nyfikna..

Det kanske står någonstans i tråden, i såna fall ber jag om ursäkt för frågorna.. men kunde veterinären gissa på en ungefärlig ålder? Var tänderna i bra skick?

Han är en sån fin mummagubbe :)

AnneN
0

Hope mår bra, var lite blod igen på morgonen, men betydligt mindre än igår och det hade redan slutat böda då jag vaknade.

Kan det vara så att det gör on i kastreringssåren då han varit på lådan och bajsat? För båda gångerna så har han varit på lådan, vilket han än så länge bara verkar göra om nätterna (kissar i lådan gör han även dagtid).

Han har nu hittat en ny favoritplats att ligga på, igår låg han helst i badkaret så jag la ner en filt där för att det skulle bli lite mjukare och den ligger han gärna på och håller ett vakande öga på oss då vi kommer in.

Inatt gav jag han blötmat blandat med 1 äggula och nu på morgonen var tallriken renslickad, hans aptit är det definitivt inget fel på, han äter även bra av torrfodret (RC steralised) och dricker normalt, så jag är övertygad om att detta är en frisk gosse.

#76 I vaccinationskortet så har veterinären skrivit att Hope är född 2006 så han är uppskattningsvis ca 3 år, vilket jag tycker verkar rimligt.

Tänderna sa de inget om då de kom hit med honom så jag antar att de är i bra skick, har inga planer på att stoppa fram handen för att kolla Skrattande

Igårkväll stod han mitt på badrumsgolvet då jag kom in dit, han tittade då på mig och smög försiktigt in under badkaret, inte som att han skulle få panik och tvärdyka ner utan bara lugnt smyga undan till sin trygga vrå.

Då man är där inne med han så ligger han och spänner sig, skulle vi råka komma lite närmare än han önskar så fräser han lite med gör inget mer, vi respekterar att han inte vill ha oss närmare. Enda gång som undantag för det görs är nu då han blödit som vi tagit fast och kollat såren så det inte ska vara någon fara med dem.

Är övertygad om att Hope med lite tålamod och en del träning kan bli en riktig myskatt. Jag har verkligen fallit för han men har inte själv möjlighet till att ha fler permanenta djur, hoppas verkligen att jag får förmånen att följa Hopes utveckling även efter han åkt ifrån oss.

_**/Mvh Anne

Hawknestgrove
0

Skönt att höra!

Bumbis
0

#77, tack för rapport!!

Ser honom framför mig och njuter av tanken att han är i tryggt förvar.

Naturligtvis kommer du få följa den spännande fortsättningen av Hopes framgångar.

Jag funderar på det här med blodet….det kan vara så att han har urinvägsinfektion??? Bara en tanke i och med att du säger att det är blod efter han varit på toa? Vore inte konstigt i och med att han suttit på en kall vind… han springer inte och småkissar i lådan? Kanske ju vara svårt att kolla när man inte ser honom hela tiden…Obestämd

AnneN
0

#79 näe alltså det är inget blod i lådan men lite på golvet och i badkaret där han brukar ligga. Det är rent blod och färskt blod, inte utblandat med urin. Jag har kollat och den enda källa jag kan hitta är just vid op-såren, men det håller sig rent och fint där i övrigt och veterinären sa att det inte är någon fara då det slutat blöda så snabbt och inte varit några större mängder blod.

Mest troligt så har han tagit bort tråden som de snörpt åt blodkärlen med vid kastreringen och att det därför har blödit lite. Har pratat med veterinären om det idag efter att jag skrev #77, så vi kan vara lugna.

_**/Mvh Anne

Bumbis
0

#80, okej, det var bara en fundering.

AnneN
0

#81 Jo jag förstod det, ville bara förtydliga då jag såg att jag varit lite otydlig i #77 Glad

Har nu skickat ett mejl med uppdateringar om Hope till Katt i Norr så att även de som inte sitetr här på Hittekatter iFokus får veta hur det går för han.

_**/Mvh Anne

Mison
0

jättebra, Anne. Du verkar jätteomtänksam och engagerad.. heder åt dig, och tänk om det fanns många fler människor som du Kyss

AnneN
0

#83 Omtänksam är jag mot de som behöver och förtjänar det vilket våra pälsklingar kvalificerar till med råge.

Se dig om på denna sajt, det finns många fler som engagerar sig i dessa stackars djur och har stor omsorg för dem, men jag håller med, det behövs ännu fler för att kunna rädda fler djur.

_**/Mvh Anne

Mison
0

jo, jag vet att det finns många på denna sajt. vill tacka allihopa!!! men det känns som att det inte kan sägas nog ofta!!! Glad

Druke
0

Finfina nyheter! Glad

AnneN
0

Inget mera blod denna morgon, vilket känns otroligt skönt.

Har inte så mycket annat nytt att rapportera just nu.

_**/Mvh Anne

Bumbis
0

#87 tack för att du tittar in och säger hej!! Flört även om det är "lugna gatan"…

AnneN
0

#88 Ja det kan ju vara kul för er andra att veta att det går bra och är lugnt och inte bara dramatik Flört

_**/Mvh Anne

Mison
0

ja, det är alltid skönt att vara uppdaterad… i alla fall angående en sån här speciell liten misse. Tror vi är många här som har satt denna lilla på ett alldeles speciellt litet ställe i våra hjärtan…

MariannE11
0

japp…. vi är många med i fan-klubben…. så roligt att veta att allt är lugnt åxå…Glad

helen
0

Kikar in och läser tråden och är allmänt glad för att det går så bra! Jag och Anne har ju kontakt via msn också så även om jag inte skriver här så finns jag i bakgrunden…

Kram på er alla!

Bumbis
0

Sitter här och tänker på godingen Hope. Hoppas allt är okej idag oxå!!! Flört

Mison
0

Anne, om du läser här. Titta i tråden Luleåbor…. kanske känner du folk däruppe som kan hjälpa till…

Lena
0

Trevlig läsning det här - härligt att det har ordnat sig för Hope som nu börjat resan till sitt nya liv. Anne & Bumbis ni är underbara som hjälper Hope på det här utomordentlig viset. :)

När det gäller blödningen tycker jag det verkar lite konstigt om det är själva kastreringen som inte har läkt. Det brukar nämligen läka jättesnabbt på hankatter, om det nu inte blivit infekterat vilket är ovanligt. Om det sitter kvar bör ni nog låta veterinären ta en titt trots allt.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

AnneN
0

#93 Jo allt är okej, han börjar bli mindre spänd då vi kommer in till han nu, men i övrigt så händer inte så mycket för stunden.

#94 Ska kika in i den tråden.

#95 Han har inte blödit något mer och jag var som sagt i kontakt med den veterinär som brukar anlitas av Katt i Norr och han sa att det inte skulle vara någon fara.

_**/Mvh Anne

AnneN
0

Nytt framsteg! Glad

Igårkväll/natt gav jag Hope en tallrik med blötmat och satte mig inne i badrummet, tog bara 1-2 minuter innan han försiktigt smög fram till tallriken som stod bara ett par decimeter från mig och åt lugnt och kikade upp på mig lite då å då som för att se att jag inte tänkte fånga han.

_**/Mvh Anne

Mison
0

jättebra, han börjar alltså lita på dig Glad

Bumbis
0

#97 det var snabba framsteg!! Grattis!! Glad
Roligt att grabben redan fått förtroende för dig!

AnneN
0

#98/99 Jo verkligen roligt att han gör framsteg redan efter bara några dagar Glad

Jag är den som alltid kommer med mat så han har väl börjat förknippa mig med att maten fylls på.

_**/Mvh Anne

Bumbis
0

#100, nu ska du inte vara blygsam….Flört…du inger säkert trygghet.

AnneN
0

#101 Ja det brukar jag göra för rädda/skygga djur, jag är även en mycket lugn person så de slipper få stressvibbar från mig. Glad

_**/Mvh Anne

MariannE11
0

#97 toppen… du är en ängel för Hope..Glad

Bumbis
0

#102 låter perfekt för en ängslig liten pojke som behöver bli katt igen!! Glad

AnneN
0

Om jag bara kan komma ihåg vart jag lagt kameran så ska jag försöka få nån bild att visa er också. Han är ju bara så otroligt vacker! Glad

_**/Mvh Anne

Druke
0

Vad kul att läsa! Kyss

Hoppas kameran kommer fram så att vi får se lite bilder. Nu när han har blivit kammad och allt! Flört

Mison
0

hihi, jag tror det är Hope som har tagit kameran, han ställer nog inte upp på att bli modell , du får nog muta honom med lite mer gosaker först Flört

AnneN
0

Hittade kameran Glad Tyvärr dåliga batterier så blev "bara" 3 bilder som den utvalda modellen inte alls uppskattade.

Efter fotosessionen så tog jag fram lekpinnen (en plastpinne med fjädrar längst ut som jag köpt på djuraffär), har testat med den lite tidigare men han har då ignorerat den totalt men nu lekte han lite försiktigt med den en stund för att sedan gäspa och vända ryggen mot mig för att sova lite. Glad

_**/Mvh Anne

AnneN
0

.

_**/Mvh Anne

AnneN
0

.

_**/Mvh Anne

AnneN
0

Den orangea mjukisen som syns på bilderna tycks ha blivit en av hans favoriter då den byter plats varje gång man kikar in till han Glad

Kommer att skicka med både hans filt och leksaker då han åker vidare till södern.

_**/Mvh Anne

Mison
0

ååå va fin han är…. blicken i ögonen är helt annorlunda än från första bilden vi fick se på honom…

nu lyser det hopp i hans ögon, och det märks att han myser

Tack Anne!!!!

AnneN
0

#112 Ja han fick rätt namn för denna kisse har inte gett upp hoppet

_**/Mvh Anne

Bumbis
0

Tack snälla underbara AnneN!!! Vilken förvandling av kissen!!! Glad

Jag föll ju för den rädda, ledsna, uppgivna blicken som han hade i Katt i Norrs tråd och kände att han inte skulle behöva vara ledsen något mer. Ser ju nu att han redan har förstått att han fått hjälp och har massor av livsgnista i blicken!!!

Tusen tack för bilder!!!! Glad

Mison
0

haha, ja, på bild nr 2 ser han ju till och med lite "pillemarisk" ut, (eller hur det nu stavas)

AnneN
0

#114 ja han har verkligen gjort framsteg och det är inte längre lika mycket osäkerhet i blicken då man kommer in där utan osäkerheten har blandats ut med lite nyfikenhet.

#115 Haha ja han tittade på matskålen med blötmat som stod framför mig och tyckte nog det såg gott ut Skrattande

_**/Mvh Anne

Kusten
0

mm så mysig Hope Skrattande De där bulliga kinderna vill man ju bara dyka in i och pussa! Han ser ut att vara mycket tryggare ut nu.

AnneN
0

#177 hihi ja visst vill man bara mysa inhop sig i hans päls, fast jag är inte så säker på att Hope håller med om det ännu Skrattande

_**/Mvh Anne

MariannE11
0

vad fin han är…o vilken tur han är hos dej Anne..

det där med lekpinnen kommer säkert att utvecklas… mina skygga kattungar jag har haft har stirrat på mej först som jag varit tokig (o det stämmer ju i o för sej) men sen har det kommit en försiktig tass… o sen har det byggts på till en stormande lavin… känns så skönt att han är hos dej..Glad

AnneN
0

#119 Ja jag tror det kommer att ta sig mer och mer Glad

_**/Mvh Anne

destiny
0

Instämmer! En sån förvandling. Skrattande En sån vacker kisse.

Druke
0

Han är ju bara för snygg! Svansen ser ut att ha en rödbrun nyans? Väldigt läcker kisse. Kyss

Så härligt att han leker! Om än på egen tass för det mesta. Det tyder ju på att han inte är deprimerad Glad

Underbart att han får vara katt igen!

maggan47
0

vilken katt, och vilken vacker åäls, visst är Hope ett bra namn, man ser ju förvandlingen, på kissen från ledsen till spirande hopp, lilla söthjärtat

Maggan47

monsi
0

Så underbart att han redan ser så mycket bättre ut o att han redan börjar slappna av.

Värkligt fin kise.

Påmminer lite om magdas sopprotaren till utsendet.

En kise som såg hemsk ut fick rakas o sen blev jätte fin.

Jätte kul att få följa med i framstegen.

AnneN
0

Här syns det framsteg från en dag till nästa… Idag är han ännu mindre spänd, lättare att få till lek med fjäderpinnen.

Han har även tuffat till sig lite så skulle jag råka komma för nära med handen så får jag se upp för han backar inte undan utan han gör ett litet "varningsutfall" (kommer mot handen och drämmer till med tassen + fräser surt) för att sedan direkt dra sig ett steg tillbaka och vara lugn igen.

Nu försöker jag lista ut hur 17 jag ska kunna städa där inne utan att skrämma slag på han och utan attriskera att han blir arg och anfaller. Några tips?

_**/Mvh Anne

holland12004
0

#125 Städa lugnt så kommer det att gå hur bra som helst,ta en halva i sänder bara.Då kommer han att flytta på sig till den andra halvan under tiden.

Mison
0

hihi, ta på dig handskar kanske? ifall att… skönt att han börjar tuffa till sig….

AnneN
0

#126/127 ja jag får nog försöka göra så Glad

_**/Mvh Anne

MariannE11
0

jag brukar sopa för hand… o ta den ytan jag kommer åt för tillfället…

martdat
0

härligt att se honom med sin leksak, även om han inte gillar att va fotomodell så ser han ju inte helt missnöjd ut,Skrattande

Hawknestgrove
0

ja ingen dammsugare i alla fall. Du kan nog torka golven om du inte använder långborste utan gör det på knä.

AnneN
0

#131, näe dammsuga ska jag inte göra, vill inte skrämma ihjäl stackarn, får försöka sopa för han har sprätt omkring kattsand så den är överallt, speciellt under badkaret.

_**/Mvh Anne

AnneN
0

Så sött! Alldeles nyss satt alla våra 3 katter utanför badrumsdörren och Sotis (min kastrerade hane) började jama, på andra sidan den stängda dörren satt Hope och svarade, det lät så gulligt Glad

_**/Mvh Anne

Druke
0

Aww Kyss

De kanske försöker sig på en räddningsexpedition? Skrattande

AnneN
0

#134 haha ja antingen det eller så tror de att dörren kan prata Skrattande

Idag har jag en kisse som blänger surt på mig, jag var ju tvungen att duscha och den lille tjurskallen vägrade flytta sig för det lilla vatten som hamnade på golvet runt avloppet (han låg precis bredvid avloppet). Nåja blöta tassar och svanstipp torkar det med Glad

_**/Mvh Anne

Tiana
0

Men vilka snälla katter du har! När jag hade besök i helgen så var det fräs och morr på var sin sida om dörren…

AnneN
0

#136 Jo de är rätt snälla och beskedliga våra katter, visst skulle det bli en del fräsande om de fick träffas utan dörr mellan, men det skulle inte bli värre än så.

_**/Mvh Anne

MariannE11
0

vad fräckt att du ville duscha…Flört

mina egna är lite för fräsiga mot jourisar… hade en underbar kissa som tyvärr dog i somras…helt underbar… mina fräser o har sej.. men på andra sidan dörren är dom hyfsade… dom kikar under springan o innaför dörren så kikas det tillbaka…

Ankie
0

så himla fin han är….

AnneN
0

#138 haha, ja visst är jag en hemsk typ som blöter ner mig frivilligt Skrattande

#139 ja han är verkligen vacker Glad

_**/Mvh Anne

Bumbis
0

Hoppas det gick bra med städningen. Han verkar ju så cool och trygg i ert badrum. Flört

AnneN
0

#141 jag har iallafall lyckats städa under halva badkaret, sen hade jag en mycket missnöjd herre som vägrade flytta på sig, så andra halvan blir ett senare projekt då han lugnat sig lite.Skrattande

_**/Mvh Anne

Druke
0

#142 Då kanske det är sant som de säger? Att sköldpaddor är bestämda kissar? Flört

Jag har en fyra månaders padda här hemma som är grymt bossig :P Hon tog över ledarrollen efter hon endast bott här i två dygn! Förvånad

AnneN
0

#143 Ja jag har en sköldpadda som är 4 år nu och han kan vara väldigt målmedveten ibland, fast oftast så är hon lika virrig som sin matte Skrattande

Bifogar bild på Lillan, min sköldpadda, då hon stal hundens plats

_**/Mvh Anne

AnneN
0

Måste bara visa hur otroligt mysiga mina katter kan vara Glad

_**/Mvh Anne

MariannE11
0

mysigt var det… gillar paddor…. min äldsta var det o intog väl ledarrollen rätt automatiskt pga det…

Mison
0

å vilken kramissssss

Bumbis
0

Vilka fina myskatter du har AnneN!!! Kyss

Tiana
0

Å, ännu en långkalsongtass! Kyss De är ju så söta… Påminner om min lilla stödis som flyttade i veckan…

AnneN
0

Idag verkar Hope ha förlåtit oss för att vi duschade igår Skrattande

Har precis suttit där inne med han 1 timme, först satte jag mig ner på golvet och ställde en skål med blötmat bara 2 decimeter framför mig, tog ca 2-3 minuter innan han smög sig fram och började äta efter ett par misstänksamma ögonkast på mig så insåg han att jag bara tänkte sitta där och göra absolut ingenting så han slappnade av och åt lugnt.

Efter den smaskiga måltiden så drog han sig tillbaka till sin filt och hade stortvättning. Sedan tittade han på mig och såg väldigt finurlig ut innan han anföll fjäderpinnen jag höll i så nu har vi busat ca 30-40 minuter tills han blev trött och somnade med pinnen i munnen Glad

_**/Mvh Anne

Druke
0

#150 Aww Skrattande
Du skulle haft kort på det! Flört

Bumbis
0

#150 nääää, vilken goding!! Kyss Han verkar ju stortrivas med tillvaron! Glad

Jag märker att du smälter som smör i solsken Anne….Flört

AnneN
0

#151, jo skulle bara haft lite batterier till kameran.

#152 Jag har redan smält så mycket det går, har tom räknat lite på våran ekonomi och kommit fram till att vi visst har råd med en katt till här hemma för så dyr i drift är han inte så att det blir någon enorm skillnad från att ha 3. Nu är det bara sambon som är lite svårflörtad (ja jag vet att det är Katt i Norr som har sista ordet i vart han ska bo)

_**/Mvh Anne

Hawknestgrove
0

ja och Bumbis är ju superkär1 OCh tänks å bra, då kanske du kan härbärgera en ny lite stödis!

Kusten
0

153 - Roligt med alla fina framsteg och att smältandet pågår för fullt Flört Hope, din finurliga lilla goding Kyss

Druke
0

Skrattande

Bumbis
0

#153, klart ni ska behålla kissen!!! Flört Han stortrivs ju i ditt/ert sällskap och dessutom har ni ju även snälla kissar som säkert kommer att välkomna honom!

Som du skriver så kostar en extra katt inte så mycket mer, ni serverar ju RC och köper man en stor säck så blir det billigare och det räcker längre. Huvudsaken är att han försäkras, det vinner man mycket på och det kostar inte många kronor i månaden.

Du kommer säkert lyckas övertala sambon…Flört

Huvudsaken är att Hope får det riktigt bra och det vet jag att han får hos er. Min önskan var att han skulle bli glad igen och det ser jag att han redan är! Glad

MariannE11
0

vore ju kul för er alla om Hope kan stanna… låter så fint det ni gör ihop…. o det är ju inte länge han varit hos dej…. håller tummarna att operation övertalning kan lyckas….

kattassen
0

Nej steget från 2 till 3 katter kändes inte så påtagligt för det var då vi gick över till 10 kgs säckar som räckte ganska länge. Nu däremot när nummer 4 klev in (som dessutom är en storätare av rang…) tycker jag att 10-kilossäcken går åt som smör i solsken;-) Jag gör inte mycket annat än släpar hem sand och mat numera känns det som. Men det är ju olika för hur stora de är i maten ocksåFlört. Men som sagt från 2 till 3 blev inte så "våldsamt" stor förändring.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

AnneN
0

Tack för era peppningar angående övertalningen av sambon Glad

_**/Mvh Anne

Mison
0

hihi.. lite god mat och några romantiska ord och en jättepuss från Mison!!!! det kanske kunde få honom på fall….

MariannE11
0

tror mison att annes sambo tuppar av om du ger honom en puss o då är ju allt glasklart… att Hope får stanna….jaaaaaa….. o fall ville vi ju ha?…..ren slump om det verkar som jag håller på med misonmobbning…Skäms

Bumbis
0

#162, hi, hi, du och Mison är som Bill och Bull.
De smågnabbar precis som ni! Skrattande

Mison
0

haha, jag kan strunta i att borsta tänderna ett par dar, faller han inte då, så är det kört…

Mison
0

haha, bumbis, ibland känns det som att jag o marianne är gifta…

MariannE11
0

hmmm… hur gick detta till?… minns inte att jag någonsin sagt ja….

vill säga till mitt försvar att jag höll igen på en #huggtråd*..Oskyldig

putt för annes sambos samtycke…

AnneN
0

Haha jag kanska kan hota med att ni alla komemr och hälsar på om han inte går med på att behålla Hope Skrattande (min sambo är mycket osocial och inte allt för förtjust i folk)

_**/Mvh Anne

Bumbis
0

#167 hota på!!! Vi kan säkert vara äckligt översociala mot din sambo om du tror att det hjälper!! Flört

Mison
0

när ska vi komma??  Flört

Druke
0

Jag skulle också kunna tänka mig en tripp till Norrland! FlörtSkrattande

MariannE11
0

jag står o väntar på skjuts… o tandborsteo tvål å sånt  behöver man inte ta med sej?…hoppar över byteskläder åxå…..Flört

Bumbis
0

Hur många blir vi??? Flört

Antar det blir Mison som kör? Hon brukar erbjuda sig köra långa sträckor….Obestämd

MariannE11
0

Tyst…. jag ska försöka……*ser lätt ansträngd ut*…Tyst

monsi
0

Hänger med jag också kan vi göra en liten tripp till stockholm vill hämta min valp.

Mison
0

hihi, självklart kör jag…

monsi
0

F#n någon han förre med den ena valpen.

Grattis pillanN till det vackra fyndet.

Kan vi skynda o köra helst idag så inte den andra valpen hinner bli såld också??

Mison
0

ska du köpa hund?

monsi
0

Vill köpa är djupt förälskad i en underbar blandis.

Tyvärr vill min tid inte räcka till för yterligare en hund.

Men om jag sover 1h mindre så kanske det funkar får se om liten blir bokad i dag eller ej.

Så kul att följa Hop o se förändringen

AnneN
0

Liten uppdatering om Hope.

Han har inget vidare bra morgonhumör denna pojke Skrattande fräser och har sig då man kommer in i badrummet på morgonen och råkar väcka han, men då jag pratar med han så lugnar han sig och slappnar av.

Tror han har börjat förknippa mig med bus för när jag komemr in och han lugnat sig lite så tittar han på fjäderpinnen, ligger den nära han så sträcker han fram tassen mot den och tittar på mig som för att säga att han vill leka lite. Glad

_**/Mvh Anne

Mison
0

Hihi, morgonhumör ja, härhemma finns en sån kille också…. det är nog något du får stå ut med är jag rädd Flört

Men, så kul att han vill busa…. jag blir så varm i kroppen när jag hör minsta lilla framsteg… Du är så duktig, Anne, vi behöver fler som du…

Bumbis
0

#179, man vet inte vad den stackaren varit med om, han kanske tror det är en elak person som kommer in men så blir han lättad och glad när han upptäcker att det är hans "buskompis". Flört

Mison
0

javisst, så kan det också vara. Tänk att Bumbis alltid är så klok….

AnneN
0

#180 ja lite fräsande kan jag stå ut med, jag får väl skylla mig själv som nödvändigt ska tända lampan då jag behöver på toa på morgonen Tungan ute (släcker bara då det är natt, lampan är tänd dagtid för att han ska få en dygnsrytm han också)

#181 Ja så kan det kanske vara, man vet som sagt inte vad han kan ha varit med om, men han gör iallafall framsteg och det har gått betydligt snabbare än väntat Glad

_**/Mvh Anne

Hawknestgrove
0

Du håller väl med lakan Anne? JAg kan äta från din tallrik.. tar inte så stor plats! Hälsa sambon det!Skrattande

KAttassen, varför beställer du inte mat och sand från Foderbilen? De kör ju hem och de har väl ditt foder?

AnneN
0

#184 lakan går nog att fixa, sovplatser var värre om man inte vill sova på golvet Tungan ute Men se min mat den rör man inte om man vet sitt eget bästa Skrattande

_**/Mvh Anne

Mison
0

hihi om vi tar min minibuss kan vi sova i den… vi kan grilla utomhus i den norrländska vintern, så behöver du inte bekymra dig över mat…

emjon
0

Vilka härliga framsteg lilla Hope gör och jag blir så varm i hjärtat över hur snabbt han anpassat sig. Vet av egen erfarenhet hur snabbt man fäster sig vid en kisse och det skulle vara helt underbart om han fick stanna hos er.

Hoppas att din sambo också faller till slutGlad  Det gör inget att han är osocial mot folk när han har så fin hand med kissar för det är värt mycket merFlört.

Mison
0

Emjon, ska du med?? Flört

MariannE11
0

självklart ska emjon med….

Hope minns säkert sin tid som skygg skyggis när han blir väckt… o sen minns han att han är hos snälla människor….

kattassen
0

#184 Jodå jag beställer från Huveröds hemkörningsservice, men sist fick jag "gamla" modellen med Everclean-sand vilken inte luktade lika gott som den nya;-) så jag föredrar att åka ut och lasta bilen full då och då. Jag bor i markplan så det blir inte så mycket extra jobb. På huveröds har jag bonuskort så det brukar bli ett par hundralappar varje år att dra av.

essut50
0

Jag vill gärna hänga på…

AnneN Gör som jag, tala inte med sambon på ett dygn så får du behålla katten sen…Flört Eller sms honom en hel natt går bra det oxå…Skrattande

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

emjon
0

Självklart hänger jag med erGlad

MariannE11
0

bra tips essut.. jag ska testa med det.. har bestämt något över min sambos huvud…*ängelnylle*…

Druke
0

#191 Mycket bra tips där, Essut! ;D

AnneN
0

Nu kryper han inte ens längre in under badkaret då man kommer in i badrummet utan ha tittar bara på mig fräser en gång sträcker på sig och somnar om, iallafall då jag råkat väcka han

_**/Mvh Anne

Mison
0

hihi, sambon eller hope? Flört

AnneN
0

#196 Hope, min sambo är ganska beskedlig av sig och fräser aldrig åt mig Skrattande

_**/Mvh Anne

catfoot
0

Vilken härlig läsning om lilla Hope, vilka framsteg..Hoppas att övertalningen av sambo lyckas, hjälper gärna till, så ni

sörlänningar  vill ni ha lite res-sällskap norrut..Så hänger gärna catfoot, med..Tänkte ni var rädd för de djupa skogarna å pappiljotterna…

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

essut50
0

Druke, visst båda tipsen fungerade på min sambo när det gällde katter..Skrattande

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

AnneN
0

Hope är en sur rackare, igår var han inte alls glad på mig för jag hade duschat kvällen innan… Får se om han förlåtit mig senare idag.

_**/Mvh Anne

MariannE11
0

du får muta honom med en bit god skinka…

kattassen
0

Är han kvar på badrummet? Om så, det kanske är därför han är lite vrimpen för att han vill se lite av det som finns utanför?

AnneN
0

#202 Jo han är kvar i badrummet, har inte lyckats få något rakt svar av sambon ännu om Hope får stanna hos oss eller inte.

_**/Mvh Anne

kattassen
0

#203 Fast det är väl ingen smittorisk som föreligger längre? Och även om han skall flytta söderut så tar väl det ett tag innan den transporten kan bli av… så är det kanske idé trots allt och ge honom lite mer av yttervärlden medans ni väntar på hur det blir?

AnneN
0

#204 näe någon smittorisk är det väl inte längre. Om han åker söderut så är det bara en vecka kvar innan han åker. Rynkar på näsan

_**/Mvh Anne

martdat
0

inte vart i denna tråden på ett tag. låter som att det håller på att utvecklas åt ett ganska så bra håll,,

AnneN
0

Hope fortsätter att göra framsteg i form av att han blir mindre och mindre spänd då vi är inne hos han.

Denna underbara vackra kisse, hoppas det ordnar sig så han får stanna hos oss

_**/Mvh Anne

MariannE11
0

hur går det med operation övertalning?…. håller tummarna…

AnneN
0

Nu har de fått hälsa lite genom galler alla katterna + hunden.

Det märks att Hope är van vid andra katter för han har inte fräst annat än åt Lillan & Tussan som fräste lite först, Sotis som är en mycket lugn och snäll hane var det inga problem alls att hälsa på.
Hunden är lite läskig men Hope blir lugn igen så fort hunden bakat ett steg och hunden tycker att han är otäck som fräser så han får vara ifred.

Har nu öppnat så Hope får komma ut ur buren (som de hälsade genom för säkerhetens skull) och han smög försiktigt in under soffan.

_**/Mvh Anne

AnneN
0

#208 Sambon är övertalad och som du ser i #209 så är katterna presenterade nu

_**/Mvh Anne

Druke
0

!

Så han får stanna?! Förvånad

*säg ja, säg ja*

AnneN
0

#211 Det är nu helt upp till Katt i Norr att avgöra men ja om de godkänner det så får Hope leva resten av sitt liv med oss

_**/Mvh Anne

Druke
0

#212 Men gud så kul! Skrattande

*hoppas och väntar tålmodigt på Katt i Norrs beslut*

emjon
0

Så underbara nyheter att lilla Hope får stanna hos er och stort grattis till det beslutetGlad. Kan inte ens tänka tanken att Katt i norr inte skulle bli glada över det när det gått så bra. 

Det skulle vara bra med en ny tråd om Hope och hans fortsatta liv med er och sina kompisar. Denna tråd är lång och det börjar gå segt.

AnneN
0

#214, nästa uppdatering om Hope skapar jag en ny tråd och länkar till/från denna

_**/Mvh Anne

Bumbis
0

Flört hi, hi!!!

AnneN
0

Fortsättning i den nya tråden!

_**/Mvh Anne

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.