Bumbisjulafton igen!
Ett paket med de underbaraste bäddar och väldans vackra glassmycken kom med posten idag…. Allt ute på Tradera redan.. Hawknest var namnet! Behållningen går denna gång till Eslövskissarna och till Kustens KAtter. Det räcker med två mottagare på en gång för mitt klena huvud att hålla reda på!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Så fina de var! (bud lagt!)
haha1 Ja jag börjar lågt, för med Traderas nya regler, så om man börjar på 1 kr, så kostar det inget om man inte får bud.

Denna Bumbis. Hon förtjänar en alldeles egen stjärna på himmelen. Bumbis-stjärnan…
Alla djur behöver någon som bryr sig!
#3 Så klokt sagt Mison - Bumbis alldeles alldeles egen stjärna, vilken fin tanke. Det förtjänar hon verkligen!
Ja, denna Bumbis, så underbart fina bäddar hon gjort nu igen. Tänk så många lyckliga kissekatter som får vila sina trötta tassar och bara njuta i en underbart mjuk Bumbis-bädd med den lilla mjuka och fina Bumbis-kudden.
Ja det går inte beskriva hur mycket Tudor älskar sin Bumbisbädd. Han ligger där 98% av dagarna vilket säger det mesta.
//Pia
ja och jag såg ungefär motsvarande i butik. kostar 350 kr, och då är de inte fleece, men Ok Lay och Lufsen på, men det gläder ju bara Walt Disney …..
Ja, det är verkligen många många katter som älskar sina Bumbisbäddar!!
Ja och Essut la beslag på glashjärtan…..
Jag tar och gör PR för Gunillas Traderaauktioner med Bumbisbäddarna på Wikki-bloggen, http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.11602778 och hoppas det kan hjälpa till att locka någon budgivare, det är väl OK?
Hm måste nog ta och lägga ett bud själv???!
Kram M
Gunilla, har du börjat stamma ??
Eller har Essut lagt beslag på 4 auktioner?
Gunilla, har du börjat stamma ??
Eller har Essut lagt beslag på 4 auktioner?
Oooops, skulle inte ha sagt nåt, börja visst stamma själv, ha ha.
Åh, har kikat på auktionen med bilderna (97505447) och för över ett år sen mailade jag bilder till Lena för hon skulle måla av mina katter, tyvärr hörde jag inget senare om bilder men ser nu att två av dem måste vara min Daisy
Jag bjuder gärna på auktionen fast önskar ju givetvis att jag kunde få de bilderna på Daisy då du inte specifikt angett någon bild per auktion…..skulle detta vara möjligt eller ifall du vill ge mig ett pris som jag kanske kan köpa för? Är första raden, fjärde bilden från vänster och tredje raden första bilden

Hmm… Jag blev överbjuden. Det var väl bra nyheter? 

finns inte bäddarna i mattestorlek?….
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
marianehaha! Det vore nåt det!

Åååh, va mysigt det skulle vara…
#20-22
Om ni bara visste vad jag tjatat på Bumbis om en egen bädd, men det lär väl gå åt ett ton med stoppning.
Men jag har inte gett upp hoppet, jag ska önska mig en i julklapp i år igen
Hon sydde två gigantiska bäddar till en pointer den kunde jag få plats i om jag låg i fosterställning

Hahaha, tjata på, du. Nu är det ju dessutom rea på filtarna till bäddarna på jysk….
#24, min önskan är en bädd med FBK-loggan på men hon tycker nog att jag redan har för mycket FBK-attiraljer hemma. Ölglas/sejdlar, snapsglas, kaffemuggar, påslakan, fleecefiltar, handdukar, kalsonger, tröjor, sockar, kepsar, halsdukar mm. Listan kan säkert göras längre
)

OK… då kanske man kan säga att man behöver en bädd till en st bernard?… så tar man den själv… kanon….hehe…

FBK?? Är det Färjestad??

Har också bjudit på alla bumbisbäddar och hoppas man får en av dom iallafall. Skall skänka den till Håkan från hamnen, som aldrig på 6 år har tassat eller legat på något mjukt.

Vill ha två bäddar till hundarna de älskar att ligga med huvudet i Häxans.
Hm om jag skickar en masa stoppning o matrial så kanske det blir över så jag kan få en med 
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad
#28 Vad du är gullig som tänker på Håkan..Man blir så ledsen när man har hur han har haft det
Hoppas du vinner en till honom.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
Det var snällt gjort av Bumbis att skänka bäddar till auktionerna! :) Våra katter kan också intyga att det är poppis värre med en Bumbisbädd att ligga i. Just nu ligger Saga och Cornelius i varsin. Det underliga är att de har valt ut en som de alltid ligger i.
#23 Ha, ha, tänka om alla mattar och hussar här på forumet skulle börja sova i Bumbisbäddar. Ser synen framför mig. Det blir mycket jobb för Bumbis framöver.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Ja, och ingen som är vaken att skriva på trådarna.
Precis som du gissade ,FBK=Färjestads Bollklubb.

#31 o #32 jo ja skulle naturligtvis ha tangentbordet med mej i bädden…alltid redo….när jag inte sover…..
Ja, men visst är det sant att vi alla skulle behöva en sån underbart mjuk och skön Bumbisbädd med en lika mjuk och skön kudde att få vila våra trötta kroppar i och huvuden på när kvällen kommer.
Vilken lycka att få kura ihop sig och känna sig trygg i en sån bädd. Lyckliga de katter som har det så. Vem skulle inte vilja ha det 

Önskar av hela mitt hjärta att alla de stackars små kissemissar som går ute i regnet och mörkret utan mat ska få komma in till kärleksfulla hem och att precis hela bunten med katter, ja är det nån som vet, är det 100 000 eller kanske många fler - ska få varsin Bumbisbädd att få vila sina trötta små huvuden och tassar på.
Ja, säger bara det, Bumbis behöver en otroligt massa hjälp det är då helt klart. 

vågar inte visa bilder på bumbibäddarna här…. då börjar dom säkert strejka på en gång….söta Häxan…
nu har jag gått med i Tradera också, måste bara ha en Bumbisbädd till, har ju bara någr, men ska bara bjuda på 1, så Håkan får sin, som aldrig haft något mjukt, så ser ni maggan47-47 bjuda är det jag, maggan47 upptaget namn sa Tradera, av vem då,muttrar argt, är ju mitt ju
Maggan47
var bor Håkan från hamnen nu, hjärnsläpp så här mitt i natten, men jag är brandvakt, Sigrid gick ut, när jag gick in, halv 8 i kväll, nåja, gick och gick, smet förbi, fort som satan, tog grinden i ett snävt språng, så nu väntar jag in henne på altanen, kallt är det, och kollar in Tradera, Bumbisbäddar, varma är dom
under tiden
Maggan47
Har Sigrid kommit in än? Tänker på henne…
Du har pm från mig..
JA nu är det bud på alla. Essut, din är redan på väg. Så det har redan blivit förfrågan av en, som gärna ville ha, men som ärligen inte hängde med i budgivningen! Så det behövs fler!
Oj så duktiga ni är på att bjuda på bäddarna! JAg kan lova, att armbandet som ingen bjudit på än är jättevackert!
visst är vi duktiga, Bumbisbäddarna förtjänar ett bra pris, och så kul det är med Tradera, kom igång snabbt, och trissade kanske upp lite för fort, men va fan, sånt är livet, och som sagt Håkan, var bor han nu, någon som vet
Maggan47

"43
Håkan har fått ett permanent hem i Malmö
#44 tack för svaret..Hoppas att han trivs där…
Ok, har fått in några små söta saker till som ligger ute nu. OCh hoppas Bumbis syr nya bäddar!

jag hoppas på bumbi jag med….vill gärna ha en eller annan…
Tack till bumbis, Hawk (fint tyg du ordnat fram och så många fina övriga auktioner du har ute) och alla som bjuder så det står härliga till! Fått reda på dessa bäddauktioner och att kustkissar ska få en del hjälp därifrån. Bäddarna är värda varenda krona hälsar Hedda som lagt beslag på en nytvättad magisk : ) Det är bra att det magiska inte försvinner i tvätten och att de är så lätt-tvättade. I ett svagt trött ögonblick när ingen katt låg i bädden, lånade jag fräckt nog bumbisbäden och hade den som huvudkudde i soffan…fyyy mig
Jag har en kattunge som ska in för vård och som auktionerna kommer hjälpa. Icke att förglömma, de kära Eslövskissarna!

ja kudde…..tills de stora bäddarna kommer… tack för tipset Kusten…
klart att Bumbisbäddarna är värda varenda krona, bra att det blir lite pengar till sjuka katter, och vill också gärna ha fler Bumbisbäddar, har ett önskemål om en ljungfärgad, samt en orange, sedan är jag nöjd ett tag och flickorna också hälsar dom
Maggan47
ja jag hoppas på Att Bumbis kommer igen med fler bäddar igen. Nästa laddning kommer att gå till Chrisses katter och Skånekatterna och Lundakatterna.
#51, det kommer fler bäddar Gunilla jag ska bara sy undan till några som jag tidigare har lovat.
INgen brådska! De som ligger inne nu går ju inet ut förrän den 22:A Eller hur?
JAg lovar, ursnyggt armband!

jag ska också börja sy dina bäddar , bumbis, bara gubbarna kan ta en titt på trampan till maskinen, något är glapp där, så jag kan inte använda den, men material, det har jag laddat upp med, så nu jäklar…..
Ja jag tänker fortsätta att läggga dem på Tradera. De som är snabba, kommer ju att kuna köpa dem direkt för 200 kr.
OCh Essut, din bädd är framme!
Har hämtat ut den, men oj va den var väl inpackad
..Vilka härliga färger det var på den..Tack även för kattmyntan..
Jag ska också in och buda lite här. Så fort jag fåt mitt log-in. Har glömt nämligen……….
haha, ja för först hade jag ju packat bara bädden. Sen kom ju myntan, sådå sprättade jag upp plasten och knödde ner den också…..
Gunilla, bumbisbäddarna går ut den 17/9…
OK! JA jag märker ju det i min inkorg….

hoppas ni får bra betalt för dom!!!
Nu har jag lagt bud ………… 
Det är jag som är Ladymoon
Ok……!OCh som sagt, kolla in det vackra armbandet. Bilden är kanske inte så bra, men det ser ut som Jade!

putt
ok då får kjag hålla koll på fler Bumbisbäddar snabbt, när denna auktion går ut,
Maggan47 som vill ha ljung och orange, önska är gratis

vad är ljung? är inte det en blomma?
Jo, hon vill ha bädden i den färgen som blomman har..
Jag skäms så vilka höga priser det blivit på bäddarna.
De är inte så välsydda, bara så ni vet..har sagt det förut..men konstigt nog verkar de flesta katter tycka om dom ändå. Det magiska med "Bumbisbäddarna" är nog att de är gjorda av fleece och att de inte är helt perfekta. Kissar gillar ju när det är lite "knöligt". (Opps, det kanske var ett värmändskt ord) Hur ska jag kunna översätta knôligt….hmmm…..buckligt, ojämt kanske….
Men jag bugar och bockar och tackar för er givmildhet för pengarna går ju denna gång till Kustens skyddslingar och till de stackars kissarna som matas i Eslöv av monsi.
Icke att förglömma så har jag fått tygerna av Gunilla till dessa bäddar.
#67, hm, ljung och orange….ljung går nog att ordna i enfärgat fleecetyg om det är okej, men orange…..? Går det bra med orange/röda ränder? Har för mig att Plantagen sålt sådana plädar.
Näst omgång som läggs ut till försäljning tror jag Gunilla lovat att intäkterna ska gå till sydligare breddgrader. Så det är bäst jag trampar på….

Är du här o skäms också, Bumbis?? Sträck på dig i stället för den fina människa du är..
#69 är det alltså lila??? tänk att allt jämt ska bli en frågesport för blondisar som jag…
#70 Den bädden jag fick idag var verkligen jätte fin…Vilka fina färger..
#72….
…..fniss monsi …jag har alltid bett om ursäkt att jag finns till…förlåt….

#73, det är Gunilla som köpt och betalat tyget. Det är verkligen jättefint. 
…och så måste ju Guling/Eskil få representera kissarna som kommer från Eslöv och som också kommer få ta del av försäljningen. Han är en väldigt omtänksam kisse och hälsar att han hoppas att hans kompisar snart får komma in i värmen. "Det är inte så dumt att bli ompysslad, bara man inser att man faktiskt får mat varje dag och en egen säng att sova i", hälsar han. 

Diana, what a princess.

Och jag heter Mison, Jag skulle tro att Monsi sover
hahaha. Gunilla blandar också ihop oss 2
#78, hi, hi, förlåt…hade Eslöv i skallen. Mison var det ju….inte Monsi som antagligen ligger och nannar med en sussande liten Häxa på armen.

hahaha, ingen fara, som sagt, jag är van, Gunilla har ju lite svårt med det där, och förresten verkar det som att jag o monsi är ganska lika ändå…
#77, jo, hon är verkligen en liten prinsessa värd sitt namn. Vilken liten kämpe hon är som gått igenom så mycket jobbiga saker men trots det är den mest busiga och levnadsglada kisse jag träffat. 

Och, vilken tur hon kom till bäddarnas drottning.
Diana och Eskil är ju bara så underbart fina kissemissar, vilka fantastiska djur våra älskade katter är, som anpassar sig så fint trots allt de varit med om.
Bumbisbädd i smultrontyg, en magisk smultronbädd, har nog aldrig sett någon sötare Bumbisbädd. Den är bara hur fin som helst. Katterna älskar den!
Bumbis, vad roligt att det kommer in så bra med pengar för dessa underbara bäddar!!! Det är verkligen inte att skämmas för, tvärtom!!!!!!!
Godnatt alla fyrbeningar och tvåbeningar, nu är det väl en hel del fyrbeningar som har den stora lyckan att få slumra i en magisk Bumbisbädd och jag har förstått att det är många tvåbeningar som är avundsjuka
………
#83…hi, hi, hi, godnatt! 

Monsi här håller med Mison sträck på dig Bumbis.
Kolla in vad Häxan trivs i din fina säng, hon sover minsan inte hos matteHm undrar om jag ska gömma sängen så kanske hon kommer till mig, nä så elak vill jag inte vara.
Så fin han har blivit min lille Guling.
O Diana är en av mina favoriter så underbart söt
#85, hon är så söt lilla Häxan.
När hon blir äldre kommer hon nog sova på mattes arm.
Du skulle se Eskils mage!!!!
Han är jättetung!! Väger nog runt åtta kilo nu, minst!!
Ett matvrak av dess like!!!

Helt underbart att se en liten häxa förhäxa två så stora hundar. 

Detiny det är derför hon heter Häxan hon förtrollar alla med sin charm, Husse är lindad runt hennes lilla svans till och med gamel hunden Carlos gillar henne.
Hoppas nu trotts lite urspårning i temat att alla fortsätter att bjuda på de sköna bäddarna.
Bumbis Carlos tycker att Häxans är lite liten för han får bara platts med huvudet i den. på bilen Carols i soffan o tittar efter Häxan
dina bäddar är super Bumbis, du ska verkligen sträcka på dig, och enfärgad ljung, är en önskan, om du vill kan jag skicka dig fleecefiltar, om det är det du syr av, har storlekar 130/170
i flera olika färger, det är bara att hojjta till, så skickar jag,
och pengarna går som sagt till verkligt behövande katter
Maggan47
Åh MAggan det vore ju underbart! Vad jag förstår, så får Bumbis ut två bäddar på en filt. Kollar hela tiden på Rusta, om de har billiga…. För det var där jag köpte dessa.

toppen tjejer…. hur mycket kostar en billig fleecefilt?….

fram till den 20e….hoppas hoppas min bankdosa kommer i morgon o jag fattar hur den funkar o att jag har flera miljoner på kontot….

åååå, det hoppas jag också!! håller tummarna för miljonerna. själv vann man ju 75 på en trisslott idag, det räcker ju till 2 filtar i alla fall…

Jag har fyllning till dem men vet inte hur jag ska få den till Bumbis
Någon som känner en lsbils chaffis som kör typ malmö o upp ät som kan tänka sig lite extra last?
Vad gulliga ni är som erbjuder filtar och vadd, men jag har laddat upp med ett laget, så det är ingen panik!
Tack ändå!
Problemet är tiden att hinna och sy…men det får bli en bädd då och då…

tänkte jag skulle hjälpa dig, så fort gubbarna får tummen ur o lagar min maskin 
#98, sätt fart på blåslampan så gubbarna fattar allvaret!! 
Vi kanske skulle starta en egen Bumbis/Misonbäddfabrik?
Är så innerligt trött på att jobba jämt, jämt, jämt…..med något som man egentligen inte mår bra av. 

ja, vilken jätteidé!!! hahaha, med min dåliga symaskin kan vi göra underverk!!
Japp, min symaskin håller också på att lägg av. 
Jag hävdar om och om igen att de gamla gröna Husqvarnamaskinerna är de bästa, de håller än. Vi skulle försöka få ta på sådana till vår "fabrik". 

ja, vi kanske kan tigga efter sponsring…
#102, ja, sponsorer är ju ett måste, men hoppas att du är mer framåt och talför än mig. Jag har blivit mer och mer folkskygg med åren. 
Dessutom, Känner jag mig själv rätt så kommer nog de flesta bäddarna skänkas till välgörenhet. Jag kan inte ta betalt…
Så summa och summarum är nog att vi lägger ner våra planer…vi får sy en bädd då och då när maskinerna funkar och se till att några hemlösa kissar i alla fall får sova varmt och tryggt i en av våra bäddar.

nej, tyvärr är jag också folkskygg..
och öppnar vi en sån fabrik , så svälter vi nog ihjäl, för jag kan inte heller ta betalt… vill ju hellre att allt ska gå till missarna
det är nog lika bra att vi jobbar hemifrån 
#104, ursäkta, måste få gapskratta lite….
Vad patetiska vi är…vi vet vad vil vill, men ändå gör vi tvärs emot och så går man och lider och tycker att allt är skit…
MEN , det enda som jag känner ger mig en kick är när jag vet att en ledsen liten varelse får komma in i tryggheten och sova mjukt och gott. Det skulle jag aldrig kunna ta betalt för eftersom det är belöning nog. Tror att du känner likadant mison…vi är inga ämnen att driva företag….
Ni är väl för goa Bumbis och Mison
KRAM till er!

Bumbis, Mison om någon av er tar hand om räkningarna så ficksar jag snacket med kunderna. Jag kan snacka så in i norden med folk jag inte kännern. Bra på att sälja är jag med om jag tror på saken jag säljer.
Tänk så många hemlösingar vi kunde hjälpa på detta vis.
Vad sägs minst 20% av vinsten till hemlösingarna tyvärr behöver vi nog resterande vinst för att öka företaget o till skatter mm.
Vad sägs Monsi som tal rör ni o gärna någon till syr o vem ska hålla i ekonomin Gunilla? Hon gör ju ett otroligt arbete redan med alla auktioner mm
Nå ???

oj, här var det företagsanda!!
20% till katterna!! är det allt som skulle bli över till dom?? usch o fy..

bra att ni funderar tjejer… tror absolut på er…man ska göra det man är bra på o det man inte behärskar lär man sej eller tar in en ny människa som fixar…
jag sitter o lurpassar i brevlådan….tror ni kommer att få läsa om brevbäraren som fick hjärtattack vid utdelning nu på eftermiddagen…fast hur ska jag komma upp sen igen?…

mison jag är inte bra på att räkna gissar på 20% då det ju finns en del omkostnader om jag har förstått saken rätt så är 20% en bra summa,
Hm! Inte skrämma brevbäraren, bjud den på en kopp kaffe o nybakta bullar så kommer den springa till din dörr nästa gång MariannE

både bullar o kaffe blir svårt monsi…skulle kunnat haft bullar en kort stund innan jag äter upp dom… kaffe hatar jag o vill helst inte ha inom en mils avstånd…o vinet är slut…. märkligt… vart tog det vägen…
tror du gissar rätt bra monsi…det ska ju gå runt o det finns mycket som kostar som man kanske inte kommer på i första taget…
stöttar det nya företaget gör jag…

haha, "göra det man är bra på", jo jag tackar!! jag är ungefär lika bra på att sy som att dansa tango….
har provat mig på att sticka kattungar nu, hmmm. problemet är, att man måste räkna varv och jag har ingen aning om hur många varv jag har gjort…. kanske blir det en halsduk i stället…

tack ska prova det
Hi, hi, hi, ni är för roliga! 
#112, ha, ha, ha, jag tycker jag kan se dig. Du virkar och virkar och till slut är den lång som en matta…….
…dock med öron, svans och ben!!!!! 
Näää, jag ska inte skratta egentligen, har inte virkat själv sedan småskolan tror jag…..

haha, nej jag virkar inte, jag stickar, ska det kallas för i alla fall
men, när jag började igår, så kom jag på att jag aldrig har stickat förut, så vem vet hur det här slutar?? tur att stickorna inte är vassa i alla fall…

#112 0 #113 visste inte mison att du var en sådan hejare på tango… men där ser man…
.. o precis som essut säger så kan man se hur många varv man gjort…eller rättare sagt andra kan…men jag tror jag det sisåsär iaf…ett varv mer eller mindre tror jag är av mindre betydelse…. är inne på katt 2… den som ska föreställa att bli katt 1 eftersom prototypen är gömd långt in i ett skåp…
tror mison att du o jag är rätt lika…. seså… inte gråta sådant…jag har symaskin men jag brukar säga att den är till för att sy upp gardiner med.. skulle gärna vilja kunna sy…. hahaha… du skulle se min kattiglo som jag har… folk brukar stirra på den o fråga vad det är…o då får man stå med röda kinder o säga vad det skulle vara… såg ut som en iglo från början men sen kom Jullan med flyganfall o sedan dess är den ca 3 cm hög….sambon har sagt att han ska resa tältet en vacker dag men tydligen är det inte det än…jag hade pappskivor som stöd….sambon pratar nog om att fixa typ stålrör….

Mison o Marianne ni har ju viljan o bra fantasi kan bara bli bra vad ni än gör.
Vilka andra förutom vi kan få en sele att bli hängmatta, en cykelkorg till mys platts?
Sen hur det ser ut vem bryr sig djuren gillar det ju.
Ni skulle ha sett mina virkade kycklingar som jag gav mina vänner hi hi! Mina vänner tittade på dem o frågade vad det var
Har inte blivit bjuden hem till dem igen någon påsk efter det.
Vadå kycklingar kan väll vara regnbågs färgade eller?

akta er så jag inte tar kort på iglon o blir utnämnd till veckans värsting….
o vem vill ha lite tyg att kunna fixa dom där kassarna med kissar på i Stockholmstrakten?… vore ju förfärligt om mison fick dom…
…näää.. tror dom skulle bli underbara faktiskt..

alltså, nu är det så här. jag har faktiskt inte förstått vad det är med dom där kassarna. är det kassarna som ska sys? eller är det kisse-motiven som ska sys, eller finns hela schabrasket och "bara ska sys på" lite snyggt.. jag vet inte vad det är med mig, men dom senaste veckorna så simmar min hjärna segare än den nånsin har gjort….
och monsi, det är väl klart som korvspad att det måste bli snyggt, annars kan man ju inte ta betalt…. då skäms man ju
haha, snart får jag besök, så jag kanske inte kan komma in här så mycket ikväll , måste ju vara lite social när det kommer Gävl-ingar…. hmmm men jag hade hoppats på att få in en bild om jag hinner på min "påbörjade katt", för nu har jag läst o läst o läst, fattar ändå inte hur många varv jag har gjort.
får jag inte klarhet snart, åker jag hem till essut och bankar väldigt ljudligt på dörren och kräver en lektion…..

vad fin den blev Mison, jättefin, du har det i blodet, ser jag, så nu ärdet bara att fortsätta att sy, många sköna Misonbäddar,
Maaggan47

bädden var ju jättefin…fuskis…o jag som trodde jag hade träffat en bundsförvant…
… o så var du en sånn där duktig sak iaf…du får dispens från kvällen då mison….tillfälligt…

Den var jätte fin mison.
Klart saker blir snygga o bra om vi tre är i farten mison, monsi o marianne, menar vi är kreativa o har fin fina lösnigar på det mesta
Hm undrar varför jag inte blir bjuden till mina vänner någon mer gång över påsken? Innan de fick kycklingarna firade vi vart annat år hos dem o vart annat hos oss Hm måste bero på att de vill njuta av de fina kycklingarna själva
Ja, jisses hi hi vad roliga ni är här inne.
Är sjuk och deppig, men det räcker att gå in på hittekatter en stund för att bli på gott humör igen
.
Vilken jättefin Misonbädd du har sytt Mison!!

Men nisse Inge bra om du är sjuk vem ska då muntra upp oss med en massa snälla ord
Hoppas du mår bättre snart undr tiden kan du kolla in hur lilla Häxan bedriver hundplågeri hi hi!

krya på dej nisse…inte ska du vara sjuk inte… o speciellt inte när du ska sopa där mattan ska ligga….kram på dej…
tack!! Monsi och Marianne ni är ju för goa, nu blir jag nästan lite rörd, men tack för att ni finns här

säg till bara om vi ska driva bort några monster eller så…hoppas du har bot på deppet…sköt om dej…
skynda dig att bli frisk Nisse, inget kul att vara sjuk, visslar och skjuter undan kommande op
Maggan47 som ska köpa garn till kattgrytlappar i morgon

Nisse det är vi som tackar att du är här.
Maggan katt grytlappar? Oj! Vilka väldreserade katter du måste ha
Fniss!
Mison du stickar en tax……. och så fin bumbisbäd! JA meterialet är ju inte billigt. Vet inte hur mycket kudde det går åt som fyllning, men om man räknar snittpris 40 kr för en filt, som ska räcka till 2 bäddar, har jag rätt? Sen tillkommer fyllning. och tråd kostar det med. Frakten får ju köparen stå för.Gäller att komprimera så mycket det går. JAg tryckte ihop Essuts bädd så den kostade bara 34 kr med Schenker.MEn det var specialpris för oss Traderafolk, de har kampanj nu. Sen brukar ju DHL också ha billig frakt. De förra skickade jag med dem och de kostade nte mer än 49 kr i frakt inklusive emballage.

stickar en tax? haha, nej fortfarande på väg till en matta….
nisse, upp med humöret nu, här är du bland vänner
dgonatt, säger mison, som äntligen har fått gästerna isäng…. och därmed kan smyga in på datorn (beroende av forumet?? NÄHÄ!!)

ja det måste ju gå ihop sej… har inte sett någon bumbis eller misonbädd IRL men dom ser ju otroligt fina ut…o kattbetyget verkar ju högt…tror att man inte ska vara så billig på dom… minsta lilla krona gillar vi…
jaha… förmodar att mison ligger o sover gott nu då… om hon gått o lagt sej redan?…

Där har du 38 varv

jaaa!!!!! då tänkte jag rätt!! Tack gunilla, då är ju snart katt-kroppen klar!!! men mönstret: "Önskekatten du stickar på en kväll", får nog ändras till "önskekatten du stickar på en månad" . I alla fall för mig 
ja men tänk på att huvet är ju bara hälften så stort som kroppen och sen är svansen pyttelitet att sticka!

hihi, ok, en halv månad då…

jag kämpar på med min kropp jag med… funderade åxå på det där med en kväll.. men sen tröstade jag mej med att jag ju bara är enarmad stickare… orkar inte så många varv….får väl fota min svarta stickning om jag inte klarar av alls att räkna varv på….vore bättre att veta hur många cm man ska sticka…iaf om man är så där lagom seende…
jättesnygg färg på din mison… var har du hittat det garnet?….

haha, jag köpte på öb.
kom halva vägen på huvudet ikväll, men då gick garnet av så jag fick kasta det jag hade gjort o börja om….
sen gjorde jag faktiskt färdigt huvudet, och skulle maska av, som jag har lärt mig
, men på sista maskan, så tappade jag den från stickorna
, så ett par maskor gick upp, då var det ju bara att kasta igen, och börja med ett nytt huvud. nu har jag gjort 4 rader igen, men börjar misstro detta… så många fel på en gång, och så retfullt att få börja om på nytt hela tiden…

nä nu j-klar får det sluta j-vlas för mison…. fusk förresten för jag var tvungen att vara på ett tretimmars möte med nördar.. dvs min grannar….
Mison du behöver inte börja om bara för att garnet går av. Knyt och knuten har du på insidan sen

hahaha, fusk?? det spelar ju ingen roll, på det här sättet kommer det aldrig bli nån misse av det här…

jahaaaa, kan man göra så??
fasen också!!!!! hahaha va dum man är egentligen

kom just på att jag nog måste ha dagsljus, glasögon o förstoringsglas för att se hur mycket till jag ska sticka….om du lyder Gunilla så är du klar snart…

men det är ju redan förstört…. ligger i soporna, jag började ju om på nytt

ut i soporna mison…..
.. hehe… då vet du vad du kan göra nästa gång iaf…

ja, hahaha, att det kunde vara så enkelt…
Undrar om jag kastat minneskorttet i soporna? Fasen också det var ett på 254 mb

har du hittat minneskortet Gunilla?…

haha, tror det är Arne som har pillat under kortet där…

bra att det kom fram… tror åxå på Arne….

YIPPE!!!!!!!! En Bumbisbädd till fd. hamnkatten Håkan

Jheee!
Håkans trötta tassar får äntligen ligga uppå mjukaste sköna bomull,
när hans trötta kropp vill vila och han i mjuka bädden trillar omkull.
Bumbisbäddar som skänkts av de som för de hemlösa så ömmar,
så kissarna varma och mätta kan försvinna ut i de djupaste drömmar
Vad vore livet utan Bumbisbäddar , man kan alltid fråga Häxans talands kroppsspråk

Så fint skrivet av dig Daisy-Moa-Elsa
Gullimat.. Grattis till bädden, nu kommer Håkan att få det skönt på gamla dar…

då vill vi gärna se hur skönt Håkan har det…

Skall hälsa på honom och har man tur, kanske få ett foto på honom i den fina bumbisbädden också

hur går det med bäddandet för dej mison?…. har du försökt dej på att närma dej symaskinen?…. smarta jag kom på EFTER besöket på jysk att det hade varit klokt att kanske sätta in en peng hos dej så du själv kan åka till jysk o handla material… blir ju billigare än om vi andra skickar till dej….

tänkte starta upp den i morrn, ikväll väntas kattungeköpare.. har ett lakritstroll här som ska flytta
#161, hälsa älskade lille Håkan att han har en stor fanclub här på hittekatter. Han stal mitt hjärta första gången jag såg honom på bild och hoppas att han kommer få ett långt och härligt liv i sitt nya hem!!
Jag är så avundsjuk på dig Gullimat att du får besöka honom….Kung Håkan av hamnen…
#157 åh vad gulligt skrivet!!!

näää…. behöver vi inte lakritstrollet när vi ska sticka långhåriga saker?… stopp här….
nä men lycka till mison….

lakritstrollet har flyttat nu
men han kommer få det jättebra. jag diggade tjejen starkt, ung, men hade haft katt hela livet, och nu flyttat hemifrån, och fick inte ta katterna med.. haha.. pappan ville behålla dom själv… så hon hade skaffat en kattunge, och ville nu ha en kompis till den . helt perfekt!!!

nääää… men vad kul att du gillade henne… vad bra…. hur många hjälpredor har du kvar?…

4 st hjälpredor kvar, varav 3 är redo för flytt, har annons på dom, den fjärde, Lilla Lina är ju tyvärr inte riktigt frisk än, så hon får härja vidare bland garnerna härhemma ett tag till…

Ja jag kanske kan göra en redovisning i den här tråden för bäddarna, de tre kvarvarande?
MEd alla minus och plusposter….
Ok frakten blir lite mer, men det ska ni som köpt inte lida för.
Frakt för tre bäddar med Schenker168 kr. Frakt för filtar till Bumbis och Mison 130 kr. MAtreial, dvs filtar, garn och kuddar som jag ha r pratat om i en annna tråd med kvitto350 kr.
Det gör 648 kr.
De totala intäkterna, som ni betalat för era bäddar blev ju 1383 kr inklusive frakt.
Sen går tyvärr 203 kr bort till Tradera. Så kvar att fördela mellan KUSten och Eslövskissarna blir 1180 kr. och då har vi materail till massa bautaråttor och till 12 bäddar till… Det är väl bra?
URtrött Gunilla, som har ögona nere vid knäna efter att ha haft inloggningsproblem hela jämrans dagen….

gå o sov gunilla….du är värd det… kommer en dag i morron med har jag hört…

imorrn blir det till att damma av symaskinen, har lite tyg hemma, så jag ska sätta igång….

lycka till mison…ska nog stänga av här… lyckades lite komma in på min bank men vet inte riktigt vart jag ska sätta in pengarna…så det är bättre att fixa det i morron.. om jag har turen på min sida då åxå…
hade ju varit kanon om någon kunde sponsra dej med lite pengar så du kunde handla material.. men du kanske vill testa lite först?… tänkte på att billiga priset på jysk är ju t o m söndag…

hihi, det löser sig nog. har ju lite kvar härhemma. lite gamla kuddar från mormor också, som kan doneras in i kattbäddar… så nog ska systugan kunna ha något att göra ett tag,det tror jag….

Hälsa kung Håkan från dig skall jag göra, och har du vägarna förbi så hojta till. Nu finns det snart inga katter kvar att vara kung över, men dom får vara kungar istället i sina nya hem, äntligen. 

Monsi, det kommer han säkert att göra. Är Häxan ett smeknamn eller?

förresten, Maggan, Ljung och Orange?? i samma bädd.. låter konstigt, eller det kanske är jag som är konstig…

#178 vill inte svara på frågan om du är konstig….

hahaha, det är nog bästa att du inte gör det…

själv är jag normal….. säger mamma iaf…..
Marianne, normal
när man gillar att se days of our lives varje dag…
Nääää………

ååå jag älskar days of our lives. trodde jag var ensam

å mison.. nu MÅSTE vi gifta oss.. vi är fullständigt normala.. essut däremot som äter budapest utan oss..*muttrar ohörbart*..

hahaha, du friar alltså???

det är precis som förr när det blev barn för tidigt…. inget som jag får bestämma… vi bara MÅSTE… är tyvärr upptagen 10.30 i morron bara… kan vi ta det 11.30?…
Jag vill gärna vara vittne om jag får..Är ledig 11.30 om jag inte sover förståss..

Jaha bröllop utan mig snyft här är tror man att vi är vänner o så får man inte ens en inbjudan
Ja ja det äl väll sånt ni har lärt er ut av days of our lives.
Har hört att de som har för lite att göra o tittar på det blir som en sekt.
Lycka till med giftemålet.

haha, tyvärr kan jag inte se days of our lives just nu. parabolen är inte uppsatt än. vi flyttade ju "bara" hit i juni. Själv kan jag inte klättra upp på taket och sätta upp det.
Bara gubben fixar hit nån som sätter upp den, så får jag kontakta en firma som ställer in den, för det är helt omöjligt att göra själv… men sen så…
fast, jag har ju ändå lite försprång. med parabolen ligger jag alltid ca ett halvår före alla som ser på trean, jag tittar på danska…..
pratar om TVÅ bäddar såklart Mison, TVÅ, en Ljung och en orange, vill matcha alla gardiner i olika rum, så det blir fler bäddar så småningon, knäppt va, å andra sidan tycker mina tjejer att det SKA matcha, dom är väldigt noga med heminredningen
Maggan47

hahaha jag tyckte att kombinationen lila/orange lät lite väl färgstarkt, hahaha

nedrans… missade 10.30…. o mitt eget bröllop….. hur gick det mison?… fick vi varandra?…..

nej, vi fick ju inte det…

Å ändå var jag här o spande för o se hur det gått.
Fast man inte var inbjuden.
Se denna tråden som kapad fniss we did it agen hi hi!

bra monsi att du var här iaf…. fast du kanske åxå var här mison?… o trodde att jag övergett dej…..
kapade trådar känner jag inte till….
… vi kanske är pingvinerna i Madagascar?….
… känner mej som en sånn iaf….

hihi, nä, jag va o köpte kattmat….

hur ska vi komma ihåg vårat bröllop nu då?… eller vågar vi en gång till?….

hahaha någon får påminna oss, vettja…

kanske monsi kan väcka oss?….

Va
menar ni att jag är bjuden Jhee!
Eller jag ska bara väcka er
mohaaaa!

haha om du påminner oss så är du självklart välkommen

givetvis är du välkommen på dom villkoren….

Jaha var blev bröllopet av?
Vet ni var vakna båda två.
Fast mariannE var lite täpt så det var kanske derför det inte blev något eller så har ni gift er bakom min rygg.

haha, det blev inget, jag stog uppe på kebnekajses topp och väntade förgäves, men hon kom inte….
Man kan inte lita på Marianne, visste ni inte det..
Hon bara lovar och lovar hela tiden…
Nästa gång ska jag och Monsi vara med, vi vill hemskt gärna vara tärnor, vi ska ha jätte snygga klänningar och högklackade skor på oss…Monsi får ta hand om ringarna, för jag är duktig på att slarva bort saker..

ja é jättesnuvig så jag orkade inte riktigt… men jag sa ett tydligt ja i soffan…gills det?….
jag har tydligen nyst bort smajlisarna idag så ni får sätta dit några där det passar :-)
tycker INTE att monsi ska ha hand om ringarna… tror hon att hon inte kan hålla reda på en fångtfälla så undrar jag hur det är med ringar…
mison vad gjorde du där uppe?…åkte du till Luleå UTAN mej?… ja men hur gör vi nu med bröllopet o allt?….. sicken osis att vi missade IGEN…

jag tycker att marianne kan sy klänningarna…
jag trodde att vi hade bestämt där…?
Marianne som inte kan sy, nääääääää kanske Gunilla är bra på att sy klänningar…Vi kanske kan muta henne med lite vin så kanske det går bra…

ja, det gör vi, vi mutar gunilla….
ja mutar ni mig med vin, då duger nog inte klänningarna ens att städa trappor i…..

Hmm funderar på att starta en ny tråd åt er.
Ska den heta kommer bröllopet bli av eller Brudar på rymmen Eller jackte på ett bröllop hm svår fråga ska funndera lite på vilket det blir
eller ni vill starta en ny själva?

haha, gör det du, du har ju fantasi så det räcker…

jag kan sy säckar till oss… borde väl vara ungefär samma princip som kassarna som Gunilla sytt?…
Monsi och jag passar säkert i säckar oxå, alltså allt klär en skönhet säger dom…
Ska vi säga lila säckar Marianne?? Sista chansen heter färgen…

haha, ja lila blir väl bra..

här är en till som gillar days of our lifes!!!! tyvärr jobbar jag när det sänds, var så bra innan för det sändes på min lunchrast så då kunnde jag kolla på jobet en halvtimme i allafall,,
åter till bumbisbäddar, skulle behöva en här,, ice snor ihop min duk på köksbordet att gotta sig i ,lika bra att ge upp snart o lägga en kattbädd där,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

lila blir perfekt…. kan jag virka lite hårprydnader till kanske?…
serien är ju kult…..sitter som i trans… ser de dagar jag kommer ihåg det….
kissar är listiga att sno till sej mysställen… våra kissar snor täckena som jag har som EGEN mysfaktor så jag får ligga o frysa istället…
… men allt för kissarna eller hur martdat?…

hahaha rätt åt dig marianne 

Japp, Julia ligger med halva rumpan på mitt täcke… så jag får dricka mej varm med hjälp av lite vin…..
kan meddela att det finns ett halvt hopp om att jag kanske kan virka…..det svåra just nu är att jag inte vet hur man börjar o sen ser jag inte var jag sätter nålen alla gånger….

hmmmm virka är farligt…. ta tag i symaskinen nu, kan jag med mormors gamla maskin, så kan du också…

bara jag får instruktioner så kan jag försöka… men ingen brådska med det….tror jag ska vila mej mycket i form i morgon….
nämen hallå … Julia har lämnat täcket…men det är väl för att jag inte fryser med varm pizza i magen….

du ska få instruktioner

tackar för instruktionerna…. ska se om jag kan läsa i morgon… o försöka att få igång hjärncellen dessutom….
tack… kramis…..
(men hallå?…. ska jag inte attackera mison som vanligt?
)
haha personligen så skulle jag klä väldans bra i Burkha…. Ska vi sy såna?

tycker du Gunilla har en bra åsikt där….vi kan ju testa….å varför inte en katt-burkha rymlig över magen……. värt ett försök tycker jag….

haha, då kan ni ju ta sopsäckar på en gång, så slipper ni sy…

haha, perfekt gunilla, du är ju redan klädd

sopsäckar blir så svettigt tycker jag…. iaf om man kör utan andningshål…
jag gissar på 329….
lite velig här om jag ska kapa alla trådar eller se om jag kan sätta fart med mitt sy-försök…..

mitt första försök är slutfört….blev väl rätt OK men det skapade lite frågetecken på vissa saker….ska se om jag kan fundera själv först på mina frågor o dom jag inte sen kan besvara får mison sen att hugga tag i… när hon har tid… tror jag har 43 frågor just nu….