Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 2360 ggr
blondifire
0

*LÅST*KKS? någon??

ni som arbetar för KKS: jag är ju som sagt jourhem för er,igår mailade jag hon jag har kontakt med ang stora tjejen här som börjat kissa överallt o igår såg jag att det var kaffefärgat,stackaren.

beställde en tid eftersom hon svarade att det betalas,men sen ville hon att jag skulle be dom skicka faktura vilket dom inte gör utan jag bad henne ringa o prata med dom…hade tiden 16.30 idag men fick avbeställa eftersom jag inte fått nåt besked. har tyvärr inget o lägga ut med själv. så nu har jag bokat om men tycker synd om henne. vem vet om det betalas då?

samma med resten här: kan verkligen inte ha kvar dom men allt jag får till svar är: vi har fullt överallt.

fattar väl jag med men ska jag lida för det? sa uttryckligen från början att jag kan har dom max en månad…5 snart 6 veckor sen..så vart gör jag av dom?? ska jag avliva?släppa ut?? var inte därför jag ställde uppRynkar på näsan men jag måste sätta mina katter i första rummet…

S*Winsnes Wilda

Imasy
0

Tror nog du får bättre svar genom kks sida, deras gästbok kanske, forum fanns ju också förut (?) eller genom kotankt direkt med dem.

Detta forum är ju inte KKS anslutet så det är ju inte säkert de läser här iallafall.

Pudel
0

Såg detta inlägg och talade med Birgitta Carlsson KKs för en stund sedan. Hon visste inte vad det är frågan om och vem du har talat med. Birgitta är ekonomiansvarig, så kontakta henne antingen via mail, eller helst per telefon. Då får du svaret snabbare.

blondifire
0

#2,tack men tycker faktiskt inte man ska behöva jaga dom… jag ville bara fråga dom som jag vet finns här…

S*Winsnes Wilda

martdat
0

ja det e en intresant fråga, jag är med stödhem och det var på håret att jag kunde göra en tandskrapning på min stödis, ändå fick jag lägga till lite pengar, Ve o fasa om det händer något akut, min vett tar inte faktura ,inte till  kks heller, jag har frågat, det större djursjukhuset tog faktura innnan, det kollade jag upp från börgan men misstänker att de slutat med det, ett problem med är ju om man inte har samma bank så hinner ju inte pengarna fram förens efter nåra dar o då kan det ju va för sent om man inte har att lägga ut själv,, jag e inte orolig för är det akut vet jag att jag har backupp från förra ägarn, men det har inte de flessta,,,

Förstår din oro,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

blondifire
0

ja inte bara detta med pengar utan att dom bara avfärdar mig när jag verkl sagt från början hur länge jag kan ställa upp o ändå haft dom 2 veckor längre…Obestämd jag har egna katter o försörja o kan inte ta deras pengar till andra,tyvärr. så rik e jag inte… misstänker oxå att det är nåt med njurarna o då kan det dra iväg på pengafronten… o vart ska jag göra av dom på fredag liksom?? nää detta var första o sista gången jag agerar stödhem. tyvärr.Rynkar på näsan

S*Winsnes Wilda

Lena
0

#5 Ta kontakt med Birgitta på KKS så att du får ett ordentligt svar med en gång vad gäller veterinärkostnaderna. Jag antar även att du har en kontaktman inom KKS som är ansvarig för dina jourhemskatter. De brukar skriva kontrakt med jourhemmen där det står vad som gäller och vem man ska kontakta. Hoppas det löser sig.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Lillan7704
0

Dåligt av KKS om det ska vara så tycker jag! Vad står det i ditt kontrakt?

Hoppas verkligen att det löser sig!

Pälsbollarna i Höganäs

blondifire
0

Nu skrevs ju inget kontrakt tyvärr…

S*Winsnes Wilda

Lillan7704
0

Ajdå… Men hur kommer det sig då? Det brukar dom väl alltid göra om jag förstått saken rätt?

Pälsbollarna i Höganäs

Naquita
0

Detta är just varför jag aldrig tar mig an ett stödhem som bara kan ha katterna en viss tid. Jag kan aldrig garantera att de hittar nya hem inom en viss tidsram, dessutom vill jag inte att de små liven ska flytta runt i onödan. Det är ju levande varelser, inte en hyrfilm.

Tråkigt att detta hänt dig, har du fått tag i Birgitta? Pma mig vem din kontaktperson är och vilka katter det gäller ska jag se om jag får tag i henne.

Blir lite förvånad att inget kontrakt är skrivet, det ska ALLTID göras. (Jag är iaf noga med det)

MariannE11
0

försökte skriva här i natt men då la internet ner…Rynkar på näsan

jag tror jag ville säga att detta handlar ju om tre parter, katt, stödhem o förening.. alla ska gilla o tycka att det känns bra… annars backar ju någon ur… ja katten har inte lika  stor talan om det är en skyggis…men funkar det inte så vill ju den som känner sej missnöjd inte fortsätta längre…. kontakta Birgitta är min rekommendation..vill att alla ska vara nöjda…

jag tycker mej ha en väldans bra kommunikation med min förening….jag ringer när jag vill o vi pratar tillsammans om vad som är i görningen….har hjälpt två olika katthem o båda har fungerat toppen….spelar ingen roll vem jag hjälper men jag bytte eftersom det ena ligger rätt nära mej o många spekulanter finns på min hemmaort…

hade stora problem för länge sen då jag var tvungen att flytta på en månad…o givetvis var det korta februari… men katthemmet kunde styra om så dom fick komma in tidigare än beräknat…

sorry att jag snodde tråden lite… men prata med Birgitta är mitt absoluta tips…hoppas det ordnar sej o att du inte är borta från tanken på att kunna ställa upp igen när det är bättre förhållande för dej….

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Martina747
0

vad tråkigt när det blir så här, själv är jag stödhem åt kks och jag har väldigt bra kontakt med min stödperson, så det är väldigt trist när det inte funkar, hoppas du får tag på birgitta..

blondifire
0

tycker oxå d e trist.. katterna e jättegoa, det är inte det..förutom att då den stora tösen verkar ha nåt fel på njurar elr likn.. så nu kissar hon överallt, annars har dom alla varit rumsrena,kelvänliga och lätta så… min kontakt tycker jag far m osanning m.m här så jag skriver inget mer nu..

inte för att hon har rätt utan för alla andra på KKS som säkert är jättebra på alla sätt. vill inte att detta ska tas för att jag pratar ner förening för det är verkligen inte min mening men man ska nog tänka lite på vilka man har o göra med där oxå, inte bara stödhemmen…

ingen ide´o söka Birgitta..jag har nu 3 dagar på mig o hitta nånstans för katterna att vara…verkar falla på mig..igen. jag hade hem till 2 men dom ångrade sig…

S*Winsnes Wilda

Lillan7704
0

Men varför är det ingen idé att söka Birgitta? Hon kan kanske hjälpa dig…? Det vet du ju inte förrens du har pratat med henne…

Pälsbollarna i Höganäs

Lena
0

#13 Tycker absolut att du antingen ska kontakta Birgitta eller i annat fall Naquita som ju skriver i #10 att hon ska försöka hjälpa dig. Det är ju viktigt att den sjuka kattungen kommer till veterinären och att katterna får komma till annat stödhem om du ej kan ha dem längre.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Naquita
0

jag har medlat mellan parterna och alla , inklusive birgitta är informerad om detta. Nu kan ja inte göra mer här. *hoppar tillbaka till min vanvårdstråd*

blondifire
0

Naquita har gjort vad hon kunnat. tack .tyvärr lägger  allt ansvar och "skuld" på mig så jag vet faktiskt inte vart jag ska göra av stackarna…

S*Winsnes Wilda

Hawknestgrove
0

ja det är inte ditt fel! Du har tydligt sagt till att du har en bestämd tidsrymd och då får ju faktiskt förmedlaren ta hänsyn till det. Du ska inte känna dig i skuld. Trots att jag kämpar för KKS, så anser även jag att så här slarvigt får man inte bemöta akut/jourhem.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

blondifire
0

jag tycker själv jag har varit tydlig och försökt hjälpa dessa stackars katter.. nån som har nån lösning? dom måste tyvärr flytta…

S*Winsnes Wilda

Hawknestgrove
0

Men fick du inte kontakt med Birgitta? HAr du skrivit i gästboken? Det brukar hjälpa!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Dagoe
0

Har kattstackaren fått komma till veterinär?

blondifire
0

ingen kontakt,bara arga mail från kontaktpersonenRynkar på näsan. fått en tid till vet på tors,hoppas det är som hon skriver, att dom fakturerar så hon får vård..

S*Winsnes Wilda

martdat
0

#22 Har din kontaktperson pratat med vetten själv då? tänkte eftersom du inte har något kontrakt att visa upp,  får väll hoppas det så kisse får vård, och att deras kontaktperson ordnar  nytt boende åt dem,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Lillan7704
0

Är det någon här som vet vilka som sitter i styrelsen för kks?

Birgitta är väl orförande, men vilka är dom andra? Som tex sekreterare, kassör, ledamot osv….? *nyfiken*

Pälsbollarna i Höganäs

blondifire
0

vet inte om hon gjort det för det svarar hon inte på. just nu får jag bara väldigt otrevliga mail om att jag ljuger om allt!! betackar mig sånt!

kommer aldrig mer vara stödhem kan jag säga,fy ett sånt dåligt och rent elakt bemötande har jag aldrig varit med om!!

påstå att jag tröttnat!! ehh hade jag gett mig in i det då?? när jag har 5 katter själv o väntade kull?? jag visste precis vad jag gav mig in på o katterna i sig är jättegoa, bara sally nu som kissar överallt så dom måste hållas på balkongen annars har jag behandlat dom som mina egna!! så fult o bete sig så!!

Lås tråden…Rynkar på näsan

S*Winsnes Wilda

lillemia
0

Nu kan jag inte vara tyst längre.

Det är tråkigt när stödhemmen inte kommer med fakta som är sann.Och det gör att vi hamnar i dålig dager,o får ta ovett som vi inte förtjänar.Nu tänker jag ta min historia av det hela.

Vi fick kontakt med stödhemmet i Göteborg igenom en annan tjej i kks.Vi blev jätteglada då vi inte har några stödhem här nere.Vi pratade med Bondfire både via mail o telefon o kom överrens om att vi skulle lämna katterna hos henne,det var inget snack om någon tidsbegränsning,då hade vi definitvit inte lagt 900kr i bensin o alla dessa mil på vägarna för att få hjälp i en månad.Efter att katterna bara varit där ett litet tag sa bondifire att hon fixat hem till alla kattungarna,o att Sally den vuxna bara skulle läggas ut på hemsidan,o det gjordes.Vi har även hört runt bland folk om någon kan tänkas ta henne. Bondifire kontaktade sen oss o sa att dom andra ångrat sig ingen katt var tingad.fick sen ett mail av Bondifire att Sally kissade blod,givetvis ska hon till vetr sa jag o jag bad om faktura vilket vi ofta gör,Bondifire gav mig nr till vetrkliniken o jag ringde dit flera gånger men svararen var igång(detta var samma dag katten hade tid,själv fick jag veta det med kort varsel)

Därav att jag ringde samma dag.Bondifire sa jag kunde föra över 2000kr till hennes konto,men jag vill först prata med vetr.Fick sen tag i vetr o dom berättade att Bondifire avbokat tiden,jag frågade får vi inte ta faktura?jo sa hon,det har kks gjort förr,det är inga problem.Så då undrar jag varför katten inte var hos veterinären?

Självklart har vi aldrig nekat katten vård,o vi har hela tiden sagt vi ska betala,jag erbjöd mig till o med att betala det kontant om vi inte skulle få faktura (vilket Bondifre sa vi inte fick!!)

Har försökt kontakta Bondifire flera gånger om Sally fått ny tid hos vetr,men får inget svar alls.Det enda jag får höra är att katterna ska vara väck på fredag senast,annars kör hon dom till djurens vänner.Bondifire sa till min kollega som lämnade katterna personligen till henne att självklart fick dom stanna tills hem hittats,det var absolut inte tal om en månad.När min kollega var däruppe så överlämnades även 800kr som vi bad få kvitto på,Bondifire säger hon har skickat ner kvittot till min kollega men hon har inte fått något kvitto.Jag tycker sånt här är fruktansvärt tråkigt,vi jobbar flera timmar om dagen med att hjälpa alla stackars katter.vi har alla familj o gör verkligen vårt bästa för att vara till lags.Sånt här gör att man tappar orken,tar så mycket energi,o framförallt ska man hålla sig till sanningen.Jag kommer vara väldigt försiktig vart jag lämnar katter hädanefter.

Anm. Inlägger redigerat pga att det innehåller namnuppgifter vilket inte är tillåtet enligt PUL. //Lena - Sajtvärd Hittekatter iFokus

blondifire
0

nu får det vara nog!! har jag nån gång nämnt ditt namn xxxxx!! är det nån som ljuger är det du,ska jag klistra in dina mail här?? att jag sa först när dom va stora nog var för att det var meningen att jag skulle ta in en hona som skulle föda samtidigt som min,d e en j-a skillnad o ta in 4 halvstora+ att min granne tog en kattunge för er oxå!!

jag har skickat kvittot på vaccineringarna,däremot inga för mat och sand för 6 veckor men det nämner du inte!! att jag försörjt dom själv!! att jag inte tog henne till vet den tiden är för mig självklart: jag åker inte o utsätter henne för en resa när jag inte vet om hon tas emot,då inget mail om det var ordnat kommit!!när jag pratade med dom var beskadet faktura kan jag inte ta i deras namn,be henne ringa oss. så varför ringde du inte mig o sa att du pratat med dom så sally kommit dit???

summan fick jag av vet när jag ringde o frågade,på din uppmaning!! jag har i 2 veckor jagat dig om att dom måste åka nu,vilket jag sagt hela tiden men inte ett svar förren jag startade denna tråden!!

är det nån som ska vara försiktig så är det dina framtida stödhem,tycker ärligt synd om dina kollegor som kommer lida av ditt beteende!!!'

tack o hej!!

Anm. inlägget redigerat då det innehåller namnuppgifter vilket inte är tillåtet enligt PUL. // Lena - Sajtvärd Hittekatter

S*Winsnes Wilda

Dagoe
0

Jag vill inte lägga i mig i detta fall. Ställer mig dock frågandes till hur KKS agerar vad som gäller omplacering av deras katter.

Jourhemmet hörde av  sig till KKS att hon "fixat hem till alla kattungarna".  Ev. adoptantar behöver inte ens ta kontakt med och bli godkänt av föreningen?

Och inget jourhemskontrakt tecknat. Obestämd

Imasy
0

Nu låser jag denna då jag anser att meningsskiljaktigheter mellan två parter inte har här på sajten att göra.

Ta det via pm, telefon eller något annat alternativ.

lillemia
0

Dagoe

Eftersom vi finns i Kristianstad o dom blivande hemmen i Göteborg så är det svårt för oss att åka upp o göra hembesök,o självklart ska kontrakt skrivas med oss,vi lämnade omplaceringskontrakt hos bondifire,då hon sa att hon själv skulle hjälpa till o annonsera ut dom.

Vi hade självklart även ringt o pratat med dom nya hemmen,men som sagt åka dit är väldigt svårt då vi bor så långt ifrån.

Jag kommer inte svara på fler inlägg gällande detta,Kan bara åter säga igen,vi skulle aldrig köra katterna så många mil o ta 900kr till bensin,om vi bara fick ha dom där 4veckor.Vilket aldrig var sagt,o det kan min kollega skriva under på då det var hon som lämnade katterna o pratade med stödhemmet.Och gällande att hon inte ville ha katterna kvar,det fick jag ett mail om den 14sept har till o med sparat det,camilla sa att våra katter ställde till det i hennes flock.

Anm. inlägget redigerat då det innehåller namnuppgifter vilket inte är tillåtet enligt PUL. // Lena - Sajtvärd Hittekatter

Inlägget är låst för nya kommentarer