Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 2536 ggr
usagi
0

Hittekatter i Limhamn!!

Hejsan! Tänkte först presentera mej här snabbt :) Helena heter jag, bor i skåne med mina snart 9 katter (5 stycken är räddade från malmö) Är arbetslös och kämpar för hittekatternas status vilket är svårt utan jobb :/

Igår 13/9 åkte jag och min syster tillsammans med Anette från KKS till limhamn där min far sett och matat 3 katter. Vi fick fångat en katt igår, troligtvis snart 6 månader gammal. Sen 2 stycken bäbisar på 6 veckor som verkade fruktansvärt trötta, ska dit igen i veckan och försöka med dom andra två. Dom små bäbisarna har svår ögoninflammation och öronskabb, ska till veterinären så fort jag kan. Problemet är att jag är arbetslös, Finns det någonstans där man kan söka hjälp? Jag är i så himla stort behov av hjälp. Ska lägga in bilder på kisarna så fort som möjligt. Blev tipsad om denna sidan från KKS.

Så innerligt tacksam för hjälp! Kram Helena med dom skygga katterna

martdat
0

är de kks katter nu så kan ju kks starta en insamling på sin sida, finns ju fonder med, ska finnas en tråd om detta här. men minnst inte jusst nu vad den tråden heter, finns mamman til bäbisarna med i planerna för infångning?

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

usagi
0

Japp mamman ska också fångas in, men bäbisarna var så undernärda och så himla hungriga så vi ville inte riskera att mamman kanske inte har tillräckligt med mjölk. KKS kan bara hjälpa oss att fånga in dom, Inget mer just nu… Rynkar på näsan

martdat
0

skönt om  mamma med kommer in, ja det e inte lätt med alla hemlösa, synd med att alla kattvänner e fattiga o de rika är inte så engagerade som vi, (känns så i allafall) Välkommen hit i allafall, här finns många kattvänner,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

MariannE11
0

glad Helena att du hittat hit… välkommen… vad skönt att du har ett klappande varmt katt-hjärta…. tack för att du vill rädda dessa katter…pengar är alltid ett gissel…*mutter*…tänk vad härligt att ha en massa sådana…

hoppas någon annan minns fond-tråden…

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

usagi
0

jodå, mammakatt ska komma in, hon känns viktigast just nu. Hon föder jue bäbisar hela tiden…. Japp just nu vill man jue inte vara fattig… Det gnager mej att jag inte har pengar till veterinären

usagi
0

Tack MariannE11 japps när plånboken tryter finns inte mycket att göra… Skicka ett mail till chicas fond, inget svar alls…. Jag vill jue bara det bästa för kisarna….

MariannE11
0

var det länge sen du skickade mailet?.. när man väntar så går ju tiden så långsamt….

någon annan som har tips?…

kattassen
0

Vad fint att ni hjälper dessa utsatta katter. Det blir man glad av att höraGlad

Går det inte att höra sig för med de andra Skåne-föreningarna om det skulle gå att få ekonomisk hjälp? Hur ser det ex. vis ut hos Djurskyddet i Malmö. Här i Göteborg vet jag att det är en hyfsat god ekonomisk status i deras verksamhet och man brukar kunna få hjälp med kastrering och vaccineringar ibland.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Caitlin
0

Hej Helena!

Jag samarbetar med Anette i KKS. Är i nuläget själv stödhem till 1 vuxen katt och två kattungar som är ca 14-15 veckor gamla.

Fick en idé om det här med insamling till katterna du hjälper. Kanske det går att göra en insamling till just dessa katter?

Tex "Limhamns industrikatter" eller något liknande. Katterna håller till någonstans i industriområdet i Limhamn, men det finns kanske nåt bättre namn. :-)

Isåfall kan de som vill skänka pengar till katterna du hjälper skriva att insättningen ska gå just till dessa katter, när de sätter in pengar på KKS-postgiro.

Det är flera i KKS som har en egen insamling för katterna de hjälper.

Tex Lena i Kristianstad har en insamling till "Tostebergakatterna" som hon hjälper.

Lycka till och du får gärna maila till mig om du har frågor ang. infångningen eller annat!

Min KKS-mail är:  kathleen@kks.nu

Mvh

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Du kan ju också prova Billyhittekattsförening, man får söka efter man gett vård.

Hoppas du får upp en insamling på KKS sida som  #9 föreslår

Och framförallt lycka till med infångadet av resterande små och mamman

MariannE11
0

putt

usagi
0

Caitlin det låter jättebra, jag skickar ett mail till dej :) Så klart ska honkatten och den andra lilla komma in så fort som möjligt.

usagi
0

Daisy-Moa- tyvärr så har jag inte ett rött öre att lägga ut, har köpt mat till kisarna för ett antal hundralappar, vilket är mycket i min plånbok :( Anette var så himla gullig så hon köpte modersmjölkersättning och nappflaska till mej. Förresten så har bäbisarna bajsat idag :)

MariannE11
0

grattis till bajset…. konstigt synsätt man har ibland…Flört

hoppas det kommer upp en lösning till det hela… tyvärr så är jag en fattiglapp jag med…..Rynkar på näsan

usagi
0

Hehe bajs kan göra en glad :) Men min familj kallar mej jue crazy catlady… jag e nog det ;)  Fattiglappar e vi allihopa eller nått Tungan ute

Gullimat
0

Hur många katter är det? Har ni fångat tre eller är där tre totalt? Obestämd

usagi
0

Just nu har vi fångat in 3 stycken, men där e minst 2 kvar. Som vi ska försöka fånga in nu i veckan Glad

Martina747
0

putt!!

Gullimat
0

Usagi, skickar pm till dig.

usagi
0

redan svarat Glad

Gullimat
0

Har inte fått något pm från dig. Har precis skrivit klart det.Obestämd

tuska
0

Hon blandade nog ihop oss, mej har hon nyss svarat // Tuska

usagi
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu kommer bild på bäbisarna, Ursula och Triton Glad

usagi
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Detta är Ursula och den andra bilden på Triton

Druke
0

#23 & 24 Gud så sött! ÄLskar Tritons knappt synliga bläs Tungan ute Bedårande!  Ursula påminner mycket om en katt jag har växt upp med. Tyvärr är han borta nu…

Lycka till med ekonomiskt stöd!

Jag har tyvärr heller inte något att bidra med Rynkar på näsan

usagi
0

Det är svårt när man vill hjälpa men bara kan inte… Men det löser sig Glad

gulliver
0

Oh, vilka söta små "nuttisbebisar". Ett stort tack och många rosor till dig Helena som hjälper de små Skrattande.

usagi
0

gulliver har som sagt svårt med den ekonomiska biten… det gör mej ledsen Rynkar på näsan

gulliver
0

#28 usagi Jag vet precis hur det är. Idéella kathjälpsorganisationer sliter sig fördärvade för att få in några kronor. Tigger mat från djuraffärer och veterinärer etc. Aktiva i föreningarna ligger ofta ute ibland med flera tiotusentals kronor ur egen ficka som de nästan kan vara säkra på att aldrig få tillbaka.

usagi
0

Vill så gärna ta bäbisarna till vetten men det finns inga pengar att ta någonstans Rynkar på näsan

usagi
0

Igår så var jag hos veterinären med dom två små liven :) Gullmaj fixade tid och fixade även fakturan… Jättetack Gullmaj Skrattande Änglar visst finns dom och en i svedala…

Bamsekramar Till dej

MariannE11
0

vad toppen… o givetvis ett stort tack till Gullmaj…Glad

usagi
0

Småbäbisarna Ursula och Triton (båda e flickor) var hos veterinären igår, fick ögonsalva och Holdon utskrivet på recept, Inom en vecka kunde jag sluta med modersmjölksersättningen och bara ge babymat. Idag ringde min syster och berättade att mammakatt är fångad. Nu är där bara en liten kvar på ca 5 månader. Han ska också fångas, så fort som möjligt. Måste in till veterinären med resten av kisarna, men det får vänta. Vill inte stressa upp dom ännu mer. Tänkte avmaska dom och ge dom typ frontline. Det funkar va?

Avmaskningen i maten bör dom äta? Håller er uppdaterade. Glad

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Va härligt att det går framåt, nu håller vi tummarna för den sista lilla ute

Gullimat
0

Underbart att dom nu kan återförenas med sin Mamma.Skrattande

Druke
0

Hurra för kattängeln Gullmaj och återförening med mamman! Skrattande

gulliver
0

Åh, gullimat och usagi ni är två riktiga pärlor Skrattande.

Så underbart att höra att även mammakatten är infångad och att 5 månadersungen står på tur.

usagi
0

Uppdatering här från oss!!!

Honkatten blev infångad igår morse, Jag och min sambo körde och hämtade min syster och kattan. Fixade ordning rummet och sedan släppte vi ut mammakatt (i samma rum som 5 månadersungen vid namn allgot) Hon blev vansinnig, sprang på väggen, hoppade mot fönstret (rullgardinen var nere) Pratade med Anette och hon har nog aldrig varit inomhus eller så har hon varit ute mycket länge. Den lille andra 5 månadersungen satt i fällan i morse!!! Vi gjorde det. Men jag och Anette har besämt oss för att inte sätta tillbaka småkisarna till honkatten som är fruktansvärt skygg. Hon kommer inte tillåta mej att ta bäbisarna 2 ggr om dagen och ge ögonsalva, och hon verkar inte ha någon mjölk. Lämnar jag kisarna hos henne, kan jag inte ta dom igen. Jag vågar inte ta risken att bäbisarna inte får någon mat och att dom måste få sin medicin. Tyvärr så får det bli så. Men nu är Honkatten med sina 5 månadersungar i samma rum. Allgot Willgot och Wilma. Det är inte jag som har dom hemma hos mej, det är min syster. Jag bor tyvärr i ett hus utan dörrar… Det är ett genomgångshus… Men detta är bara början. Nu ska vi läsa på en massa om skyggisar. Kramar Till alla Från Helena och Sofia

Josefa
0

Härligt att läsa. Jättebra jobbat.Glad

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Suveränt jobbat av er, alla inne Skrattande

MariannE11
0

roligt att få rapport.. hoppas mamman lugnar ner sej….o hoppas ungarnas ögon snart är bra….

usagi
0

Utan allas uppmuntran tips råd och stöd hade vi nog inte fixat. Och tack till Gullmaj för bäbisarna. Skrattande Fick dock ta från mina "sparpengar" att hämta ut stronghold och ögonsalva… 300 kr… Rena rånet för en arbetslös Flört

Gullimat
0

Skönt att ni fick hjälp med att fånga och att alla nu är inne. En jättegod gärning av dig Helena och Sofia som ville hjälpa dessa hemlösa misar, och lycka till med dom alla. Ser fram emot bilder på dom när det går.Kyss

Druke
0

Önskar er också lycka till! Jättefint jobbat Glad

Martina747
0

putt

usagi
0

Uppdatering!! Allt går bra, dom tre kisarna som bor hos min syster börjar så smått vänja sig åt Sofias röst. Dom har till och med tittat fram när maten kommer :) Småbäbisarna mår bra, äter Royal c babycat med god aptit, Även modersmjölksersättning på kvällen *det e jue så gott* Flört Dom fick stronghold igår, det var inte roligt… Såg igår att Hera (det var jue en flicka och då kan man jue inte heta Triton) var typ mjällig eller fnöskig i hyn, svårt att förklara, kan det vara pälsätande löss? När jag var hos veterinären såg dom inget. Något tips kanske vad det kan vara?

Kramar från skyggisarna, Sofia, Helena och vilddjuren Cool