Dumpad katt
Hej alla fina människor här på hittekatter. Jag har en sorglig histori att förtälja här.
Samma katt som jag hade fixat ett hem åt, hos en här på hittekatter har nu dumpats av den som inte ville ge ifrån sig honom.
Det var ju så att det var så mycket krångel trots att jag med flera här hade fixat skjuts, kastrering hem mm här på hittekatter.
Ägaren som ej vill stå för att hon ägde katten då, struntade i att höra av sig så att vi kunde hämta katten och skjutsa honom till nya hemmet. Där kastrering mm väntade.
Istället hörde hon av sig 3 veckor efter och sa att nu fick vi komma.
Då sa jag att jag hade ju redan uttömt alla mina resurser på att fixa allt 3 veckor tidigare. Men hon blev fly förbannad och bad mig dra åt h-vete.
Sdan hörde jag inget varken på sms eller telen.
Häromdagen fick jag höra att hon hade dumpat katten i transport i en trappuppgång hos dom hon var oense om vem som ägde katten.
Där hade han bajsat ner transporten och stod och skrek hjärtskärande i trappuppgången.
Jag ringde därför polisen och tidningen VLT här i västmanland.
Både polis och tidning vägrade att hjälpa till och jag hade ingen hjälp, inget hopp.
Jag ringde KKS som tyvärr ej kunde hjälpa då ingen här i Västerås hade plats.
Jag kunde omöjligen ta in katten hit då Pika skulle protestera för sitt liv.
Nu till saken…den som kvinnan hade tjaffsat med om ägarskapet tog in katten under natten i sin transport på balkongen.
PÅ BALKONGEN!!!!Jag är fruktansvärt arg och oförstående till hur dessa människor tänker.
Sedan på dagen släppte dom katten nerbajsad hos en bonde. Ute i det fria.
Okastrerad mm.
Hjälp mig snälla…vad ska jag göra?
Massor kramar// Linda
vad hemskt, jag känner hur det knyter sig i magen.
Vet du hos vilken bonde hon har dumpat katten? Om han kan ta in den en kort tid till man har hittat ett hem åt honom?

ja klandra inte dig själv, du jorde vad du kunde o mer därtill den gången, så ditt fel är det INTE, det är alltid ägarens ansvar, anmäl till länsstyrelen, berätta alltiohopa, Det du mer kan göra är ju att prata med bonden hur han ser på saken,, fyy vad hemskt,,, otacksamma människor med , du hadde ju ordnat allt åt dem,,,
stackars katt vilken upplevelse, vad förvirrad o ledsen han måsste vara :(
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Så fruktansvärt, stackars katt. Du har verkligen gjort vad du kunnat. Håller med de andra. Försök ta reda på så fort som möjligt vem bonden är och prata med honom och förhoppningsvis komma fram till en lösning om än kanske bara tillfälligt.
Absolut anmäl, och säger som #3 prata med bonden medans du försöker finna lösning, kanske det hemmet som var intresserade innan fortfarande är det. Man blir flyförbannad på folk, där erbjuder du hjälp åt dem och då struntar det i det men när det passar dem ska folk stå i givakt å hjälpa, inte en dag fick du på dig att ordna saker och ting, skamligt

Åhh herregud..man blir förtvivlad o mer än så när man tar del av hur s.k. människor kan beté sig..fruktansvärt!!
Förstår inte hur man kan göra på det viset när du hade ordnat hem för kissen och allting..säger som någon sagt här ovan..det bästa vore nog att få kontakt med bonden..kanske han kan hålla missen tills man kan finna en ägare….

Det här kommer jag ihåg tror jag. visst var det den missen jag skulle skjutsa till Uppsala? Fy sjutton vilka människor….. Vi hade ju allting ordnat, men fick aldrig tag på katten.
Alla djur behöver någon som bryr sig!

Kommer du ihåg något om katten? Är den van inne eller utekatt? Jag antar att den var tam. Kolla på blocket. Just nu under katter och köpes finns 2 annonser som skulle kunna passa. En i uppsala och en i örebro. Det kan ju vara värt ett försök.
Alla djur behöver någon som bryr sig!
Usch..så fruktansvärt för lille misse 
Kan ju undra varför de inte tog emot erbjudandet om hjälp som du gav dem, för uppenbarligen så ville de inte behålla missen.
Håller med vad övriga redan skrivit…om du vet eller har möjlighet att ta reda på var/vilken bonde de dumpade katten hos, och hoppas den är kvar där…den är säkert både rädd och förvirrad nu efter denna behandling.
Om du kan fånga in honom så han kan få möjlighet till ett nytt hem.
Du ska inte lasta dig själv för du jobbade för denna katt och gjorde vad du kunde.

stackars lilla kisse….
inte ditt fel alls…. som tur är sköter dom flesta sitt jobb som kattägare men i detta fallet så gick det tydligen mer än snett… o det är inte ditt fel…
hur ser läget ut idag?…..någon koll på vem bonden är?…
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
Puttar upp!
Undrar om du fått reda på något mera om kissen?

puttar upp…
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
Nej jag har inte fått någon info alls om var han är…ska leta upp bonden och se till att han åtminstonde kastrerar.
Kram!

har du anmält ägarna?
polisen o länsstyrelsen vill inte hjälpa mig…

#14 VILL INTE!!! men det är ju ls jobb för sjutton, näääää,,,
vilken instanns är tillsynsmyndighet för länsstyrelsen tros?
Vill inte….det var det värsta. Är inte polisen och länsstyrelsen skyldiga att ta emot anmälningar???? Vill polisen och länsstyrelsen inte göra sitt jobb vill jag inte betala skattepengar heller så de får lön, de borde verkligen skämmas.

MammaL, har du hittat bonden än?
Berätta gärna vad som händer.
Nej tyvärr inte…katten verkar vara som bortblåst. Jag kan tyvärr inte göra mer då jag ej har bil att kunna åka och leta efter den.
Har försökt dra i alla trådar som går att dra i.