Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 607 ggr
Sidentass
2009-09-17 13:49
0

Hemlösa?

Igår när jag gick hem från affären efter mörkrets inbrott fick jag på håll se två katter som jag inte kände till förut. När jag nått fram till dom visade det sig att någon ställt ut mat i bostadsområdet, och båda åt glupskt ur fatet. Satte mej ner o väntade in någon människa, hade tänkt att höra mej för om man kände till något om dessa katter. Det var ganska sent på kvällen, därför valde jag att inte ringa på någonstans. Tack o lov är det inte trafikerat där i kring, men mina tankar går förstås till den åstundande kalla årstiden..känns skönt att dom blir matade, men man kan dock inte koppla av..man har ju ingen aning om dom är kastrerade, dumpade eller var dom kommer ifrån…ska iväg o handla mat åt katterna om en stund igen..o kolla runt där o se om faten står kvar, och om man kan få en titt på katterna..är ju heller inte medveten om hur pass tama dom är och hur nära man kan titta på dom…

huskatt08
2009-09-17 16:12
0

Bra att du kollar upp dessa katter för det är ju svårt att veta om de har hem eller ej. Vore bra om du kan få kontakt med någon människa där de matas om de vet något om missarna.

Kunde du se om det var vuxna eller ungar?

Sidentass
2009-09-17 19:41
0

#1 Det var vuxna katter..i och med att de var två st så har jag svårt att tro att dom är bortsprunga..tanken slog mej därför om dom är dumpade..såg inte till dom idag när jag gick förbi, men fatet som dom hade igår var borta..så jag antar att det är någon vänlig själ som matar..men som sagt..det räcker ju inte till när vintern kommer, o sen finns ju risken att dom inte är kastrerade, jag fortsätter regelbundet att ha kollen nu!

MariannE11
2009-09-17 19:48
0

du har mycket huvudbry nu… kanske du kan "ringa" in tiden då du tror att det ska matas så du får kontakt med mataren… eller ännu enklare kanske att fästa en lapp på matfatet..glad att du finns Siden som såg dom….håller tummar att du får kontakt med den som matar….

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/