Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketthuskatten
Läst 758 ggr
[LucyInTheSky]
0

RIP lilla kisse..

I går när jag åkte för att hämta min syster så såg jag två människor vid vägkanten som stod och sparkade lite lätt på något. Dom gick sedan sin väg och jag anade oråd.. Så jag vände bilen på närmsta väg och körde bort för att kolla.

Där låg en vacker grå kisse. När jag närmade mig så det enda som rabblades genom mitt huvud var: "snälla det får inte vara Bosse, snälla det får inte vara Bosse.."

Det var inte Bosse.. Det var en stor tjock fin hon katt. Påkörd, bort knuffad från vägen och människorna innan hade väl försökt se om kisse levde. VARFÖR LÄMNA KISSE DÄR?! Blir så ledsen.. Kör man på ett djur ska man ta sitt ansvar!

Jag har aldrig sett en påkörd katt förut i verkligheten, det krävdes mycket av mig att våga, tog med kisse i bilen.. Jag skakade så när jag kom till pappa.. Han tog tag i allt. Han kollade kisses ID-nummer och jag slog upp det på nätet. Kisse bodde nära så vi kunde gå dit.

Så läskigt, jag grät men pratade med ägaren.. Hon blev förtvivlad.. Men sa också tack.. Att vi brydde oss. Klart jag bryr mig! Tänk om det varit min kisse..

Uscha.. Fick en blomma idag som tack för att pappa och jag hjälpt till. Pappa hjälpte henne begrava kisse.

Behövde bara skriva av mig..

SamanthaJones
0

usch vad hemskt! men väldigt fint och stark gjort av dig att ta tag i det hela.

Människor är hemska och tr allt för sällan sitt anvar, tyvärr.

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar

Sidentass
0

Åhhh så hemskt att du och din pappa skulle behöva uppleva något så tragiskt..jag kan då heller inte förstå varför bilförarna inte stannar och kollar upp innan de kört vidare…tack för allt ni gjorde för missen och hennes ägare…det var verkligen en svår men viktig uppgift ni tog er an…

Kram

MariannE11
0

väldigt starkt o fint gjort av dej…tror inte jag skulle ha klarat av det själv…all heder till dej o din pappa…

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Man blir så arg när folk är så bekväma, tur för ägaren som nu ändå slapp undra vart hennes katt var även om väldigt tråkigt besked för henne. R.I.P lille vän

Hawknestgrove
0

Åh Lucy, du är värd all heder!!!!!

KRam på dig!!!!!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

[LucyInTheSky]
0

Jag kunde inte bara lämna henne där.. Tänkte bara på om det varit min katt då hade jag velat veta.

Mina katter viste inte vad "mamma" höll på med när jag kom hem. Behövde tröst och jag var så glad att alla mina mår bra och finns till så dom blev tvångs kramade och pussade på hela kvällen.

Hawknestgrove
0

Ja och det är vid såna tillfällen, man blir glad över att de är trygga innekatte. Eller hur?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

gulliver
0

All heder åt dig och din pappa! Stackars lilla kissetös Gråter.

annebeate
0

Lilla kisseGråter Så fint av dig och din pappa att ta hand om henne, spåra  upp ägaren och se till att hon fick komma hem.