OT. Simon har nu kateter
Var upp idag med Simon igen, akut då. Blev kateter denna gång och tratt på huvudet. Ska ha det till på måndagmorron. Sen smärtstillande i 10 dagar. Oj oj, ja jag säger då det. Sen när vi kom hem med han så tyckte vi att det såg konstigt ut därbak med katetern, ja det var ju bara å ringa å få komma tillbaka det. Då hade katetern släppt och åkt ut. Men oj oj…. Då brast det för mig, fan va jag grina…..
.
Ja så nu är han nere i källaren utan några andra katter. Han kissar ju rakt ut, inge påse eller så på. Hmm, det kanske det inte finns heller..

ojojoj, vad har hänt?
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

krya på sej Simon…nu har du skrämt upp matte….håll dej i skinnet o lyd order nu….
fattar att du är orolig…. våra 4fotingar betyder ju så mycket oss…..
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Åhhh så jobbigt för er…vad är det han råkat ut för, lille kissen,,,,vår Berlioz fick ligga inne på sjukhus med kateter när han hade svåra urinproblem..men det löste sig, och nu mår han bra igen…vilket vi hoppas att din kisse snart får göra!

Oj! Lilla kise, bli bra fort.
Uch! För när de blir sjuka drabbas hellre själv i en 10gg värre sjukdom än att se djuren ha ont även om de blir bra snart.
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad
Han fick ju urinsten och urinvägsinfektion, har medicin mot det och ätit sen i fredags. Problemen började igen efter det att han slutat med smärtstillande, han gick å höll sig från att pinka så att han till slut inte kissade alls. Han satt å krysta å krysta men det kom inget… Han var konstig rent allmänt. Ringde upp pch fick då komma akut igen. Vet sa då att det kunde bli så här att det gör för ont att kissa och då håller de sig och till sist går det inte att kissa.Blåsan var full när vi kom in men tack gode gud så var det inge sten nu kvar. Nu är det bara å hålla tummarna att han kan kissa själv sen, måndag ska vi dit å ta bort den
Inatt har han jamat hela natte, tror jag har sovit 3 timmar. Är ju så himla rädd att han ska få upp kragen så att han sliter bort katetern… Få se nu då, vi ska bråka med han ikväll å ge han smärtstillande och pencillin. Ja du, man hade önskat att jag hade fått det istället för han, stackarn..

Det där borde bli bra har haft en katt med samma åproblem fick förvisso hjälpa honnom att kissa o tvångsmata honnom ett par dagar men sen blev han bra o fick alldrig tillbaka det igen.
Innan dess hade han fått stena rätt ofta trotts mat byte mm.
hoppas det blir snart bra för er!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

hoppas han snabbt blir bra så ni slipper bråka med medicinering….han har tur som har en observant matte…

hoppas att han slutar ha ont snart ,,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

är han något piggare än?… hoppas det….
ja han är piggare, han är mer gosig å lite lugnare nu. Men det droppar lite blod ifrån katetern, inget farligt hoppas jag. Jag ringde till vet men det var stängt. Vad tror ni? Jag tänker på människan om de har kateter kan det ju oxå komma lite blod.
Sen ska han ha tablett nu då igen och smärtstillande, ja det är bara å stoppa bort känslorna å göra det.

när min Bruno hade ett krassligt halvår med rätt mycket tabletter hade vi jätteproblem i början… vi var tvungna att vara två o sen ha en sådan spruta som skjuter in tabletten med hjälp av vatten…på slutet blev det bara lättare o lättare… hoppas du kan hitta en bra teknik som passar er…

Åhhh..jag håller tummarna för att missen snart är bättre igen..det är inte lätt att kämpa med mediciner minsann..det är så svårt när man inte kan tala om varför man måste ta det som smakar så otäckt..

Hur mår han idag?
Mycket bätte hoppas jag.
ja han mår bättre tack. Vi har tagit av tratten nu lite när vi är där så han får tvätta sig lite, under uppsikt. Han blir ju sååå sur när tratten ska på igen. Men nu så är det bara inatt, imorgon och en natt till sen så ska vi upp på måndagmorron å ta bort katetern och tratten. Förstår vad pluppen ska bli glad, 

skönt att höra att han mår bättre…..tur att det snart är måndag….

Oj! Vad skönt han är bättre.
Ja de där trattana är inge roliga.
Simon hälsa matte att honhjälper dig med tvätten genom att ta en mickro duk lätt fuktad o klappar dig den funkar ungefär som din tunga, o brukar upplevas som jätte mysig.
Nu är katetern borta å tratten. Han går fortfarande på smärtstillande och anbiotika i 7 dagar till. Men till saken hör att nu ikväll så gjorde han som förut, tänkte kissa i soffan varvid jag såg att han satt sig som han gör då han ska kissa och började skvätta innan jag han dit. Lyfte bort honom å då jamade han precis som att låt bli mig. Jag satt honom på lådan men han hoppade ur den lika fort igen.
Trodde det skulle bli bra på en gång jag men det kanske det inte blir. Men varför sätter han sig i soffan och inte går på lådan? Finns det nåt jag kan göra tro?? Åhh om det kunde bli som förr….. att han mår bra igen…..
Han sätter den tidigare smärtan i samband med kattlådan. Prova att sätta in en ny låda på ett annat ställe och visa honom den
#21 nu har jag gjort det men han hoppade ur den illa kvickt. Kan det ha nåt att göra med att han har haft kateter oxå tro?
nu blir jag orolig,
…..

Ja jag tänkte också på att ställa lådan (behöver nog inte vara en ny) på en annan plats. Han förknippar nog lådan med det onda, går nog över så snart han märker att det inte gör ont längre att kissa…
jag tror det är övergående, kan du ha honom instängd i köket med toalådan och en go sovplats, han kanske inte ska ha så många alternativ att kissa på.

vad tråkigt att du ska behöva vara orolig igen… har inga tips men jag ger dej en lång o varm kram…hoppas han kommer igång med rätt kissande….
Lille Simon, så jobbigt för honom. Hoppas det snart bättrar sig ordentligt. Kram till Simon och matte.
Vet inte när han kissade nu. Försöker se och följa efter han när vi är hemma för att se om han kissar men tror inte han har gjort nå…. Vet inte riktigt heller. Men hur länge är det bra om han håller sig tro? Är det farligt om han håller sig länge? Han hade ju inga stenar längre så…
Ja du hoppas att det blir bra snart…

Det kan göra ont en tid efteråt med.
Fick hjälpa min hane att kisa de första dagarna.
Å hoppas så han blir bättre snart.
#29 hur då menar du? Hjälpa, hur gick det till?

#30 jag undrar likadant… hur hjälper man till?..
hoppas det lossnar för honom snart så nu kan inrikta er på mys istället..

jag satte honnom i duchrn o tryckte lite nett på magen.
Ni vet väll hur lätt det är att hålla sig om någon trycker.
Detta funkar bara om blåsan är riktigt full.
ja han går inte på lådan, han är där å nosar sen går han bara. Jag tog ut han och då satt han sig men det rasade ner jord över precis som jag skulle titta om det hade kommit nå kiss. Typiskt!!!
Jag får prova det annars då att trycka lite lätt på magen..
Jag vet inte om han har pinkat än, men kan man se det på nåt vis?

putt
Om man ska se om katten pinkat måste man nog ha honom ensam i ett rum med kisselåda. En veterinär kan känna om blåsan är full, om magen är spänd och hård är inte så bra.
Är katten orolig och går på lådan och det inge blir eller går och droppar lite här och där så är det dax att dra till veterinären igen.
Hoppas att din katt har gjort sina behov.
Han är mjuk om magen, inte alls spänd. Hmm men han går ju på smärtstillande ännu så hans orolighet kanske inte syns så väl då tänkte jag. Är väl lite lugnande det i sig, för orolig är han definitivt inte….
Smärtstillande ska inte ta bort signalerna att katten är kissnödig, han borde visa tydligt att han inte kan kissa genom att huka sej och prova kissa någon stans. Det är ju på det sättet man kan se att det inte står rätt till, eller om han visar sjukdomsymtom genom att ligga stilla, inte äta och dricka
Jag tror han har smygkissat någon stans

kissa nu Simon så matte blir lugn… annars kanske matte måste låna din medicin så hon blir lugnare…
#39 hahaha, ja men precis så är det vettu 
Men nu jädrar vet jag att han har kissat. Som jag har spanat och gått efter han i trappen för att se om han går på lådan. Tittar han på mig precis om vad går du här å glor för?? Nu var jag ner å spana inget i lådan, men sen hörde jag nåt som krafsa när jag satt här uppe då kommer Simon springandes upp från trappen och sätter sig och slickar sig i baken. Då förstod jag ju att det var han som kissat, var ner å tittade, kiss i lådan och det var det inte innan samt att de andra katterna var uppe…. 
Snacka om glädje!!!

Härligt båda!!! Hurra för lite kiss!! =)
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

snacka om att han varit förföljd….han kanske är pryd?…
härliga nyheter…..då känner du dej lugnare va?….
mm, mycket lugnare…… 
Så lycklig man kan bli av en kiss skvätt, katten tyckte säkert det va skönt när det inte gjorde ont.
Hoppas han i fortsättningen går på lådan när han insåg att det inte va så besvärligt.

Å vad skönt ducktig kille.
Häxan var en ynklig syn i dag hon satt o jama tyst o var almän konstig.
Matte blir jätte orolig o frågar lilla vad som är fel o hon bara jamar änu ynkligare
Visade sig några minuter senare att Häxan försökt berräta att hon mådde illa o behävde spy.
Efter att hon spytt lite galla två gånger var hon sig själv igen.
Hon betede sig peresis som om hon frågade matte var får jag spy?
Nu kan ju inte katter detta säger vissa men hennes betende var som om hon letade efter något., o när hon hittade golv brunnen i badrumet så kändes det rätt.
Undrar om han har ont än jag? Kan de ha det länge efter eller???
Syns att han drar sig för att gå på toa och när han gör det springer han ur å krafsar inte över kisset heller utan slänger sig på golvet å slickar sig direkt i baken…
Men ska han bara äta torrfoder, specialmaten, nu då jämt å aldrig få nåt annat tro?? Kan man inte ge han blötmat heller tro? Det är ju bra det för det är ju 90 % vatten i det, ……..

om Simon är som jag så kan det vara psykologiskt jobbigt att gå på toa….fast med mej gällde det förstoppning….. kan säga att jag inte minns hur länge jag hade panik på toa…
hoppas han blir bättre o bättre så han snart kan glömma sitt onda…
vågar inget säga om mat…
idag gick han å satt sig i tyg korgen där katterna brukar ligga, han satte sig helt sonika för att kissa, jag ville inte ta bort han heller kändes som det var viktigare att han fick kissa.
Men hur gör man nu då när han inte verka vilja gå på lådan? Kan man göra på nåt annat vis, mottager gärna förslag. Vill ju inte att han ska gå å kissa i tygsoffan å sängen…..
Han vill nog ha en annan kisslåda, Kanske han vill kissa på pellets som han inte förknippar med smärta.
Tror du?! Jag har tre lådor nere nu, en ny lite mindre som jag hade till Aslan i början när han var instängd nere i källaren. Men kanske skulle ta upp den då igen men byta ut sanden mot pellets då.
Prova dej fram, Hoppas han törs kissa i den lådan med annat matrial.
men pellets suger det upp kisset det? Rinner det inte på sidan då eller? Kanske skulle prova everclean, nu har jag ju eldorados kattsand
har aldrig använt pelletsen, men det ska väl suga upp kisset oxå.
Någon som kan mer om det ? och dessa special lådorna som finns.
om det skulle passa din kissgrabb bättre är det mer ekonomiskt att använda som strö. Men man måste prova först med pelletsen innan man köper den "munderingen"
nu har jag varit å köpt mat till Simon för 700 kr, köpte även feliway som kanske gör att han blir mindre orolig vid kissandet. Torrisarna kan även de andra äta så det är väl lika bra det så får de bra mat med. Så nu börjar jag med feliway så får vi se hur det går…. annars blire byte av sand…

Håller tummarna att det funkar.
Nos puss på lille Simon som stöd att våga gå på lådan från Häxan

hoppas det lossnar för Simon… Rudolf hejar på han med….

hur går det för Simon?….
Men du han har gått på lådan nu som vi tog upp, inte kissat nån annanstans. Vilken lycka!!! Undrar om feliwayen verkade så fort….
Han ser ut att må bra så nu jädrar får vi hoppas att det håller i sig…

jätteskönt att höra….håller tummarna nu att inget mer bakslag sker…tror han uppskattar att få gå ensam på toa…. tänk om han visste hur vi här på nätet engagerat oss i hans kisseri…. vad piiiiiinigt…..

Tänk vad lite nos pussar o heja rop kan göra ducktig kise Simon.