Pärlan och Magen
Åh va söt hon är. Det märks att hon ska ungar..
En "Puma" varning är det…
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Va fin hon är!!! Vilken kula!
Det kan väl inte vara långt kvar? Vet du när det dags?
Så härligt att hon har fått komma in och bli bra omhändertagen!
Hon är jättesöt, väldigt liten och nätt så magen synd väl extra mycket då! Jag har ingen aning om när det är dags.. Det blir en överraskning
. De som hittade henne såg att hon hade mage första gången de matade henne och det var drygt 6 veckor sen. När börjar det synas egentligen?
Jag är så nöjd, ikväll förstod hon äntligen tjusningen med kattlåda! Nu kanske jag snart kan lägga ut mina mattor igen och ta ned skorna från hatthyllan! Och mitt hem kanske snart slutar stinka ättiksprit..
verkar långt gången tycker jag också, om dom såg lite mage för 6 veckor sedan, kan det snart vara dags, spännande att se vad som döljer sig i denna mage
Maggan47
Jaa, det är så himla spännande. Jag längtar efter att få se vad som tittar ut. Jag tror inte det är så hemskt länge kvar, hon börjar bli ordentligt argsint mot min andra katt. Hon vandrar omkring väldigt mycket nu och jamar och jamar..
När hon inte äter förstås. Hon är helt sjuukt mycket, en hel blötmatsburk om dagen om hon hade fått.
lilla hjärtat……
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Lilla Pärlan är superkelig och vill ha uppmärksamhet mest hela tiden! Vilket charmtroll. Hon hade en liten infektion i ögat när hon kom till mig, men den har nu - efter ett antal duster när jag försökt få i salvan i ögat- börjat ge sig.
Det är så spännande! Hur många ungar tror ni att det är? Vilka färger?
Jag gissar att det kommer 4 ungar om en vecka. Svarta och svart vita
Spännande
tror på 3 stycken, naturligtvis en sköldpaddsfärgad, sedan 1 svart och svartvit
Maggan47
tror på 3 stycken, naturligtvis en sköldpaddsfärgad, sedan 1 svart och svartvit
Maggan47
3 vore ett extremt lämpligt antal!
Vi har något av platsbrist här hemma.
Vad härligt att du kunde ta emot denna lilla kisse som behövde hjälp.
Roligt att hon anpasat sig fint också och det blir spännande att se hur många bebisar hon kommer få.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Ja, det är helt fantastiskt hur fort hon funnit sig till rätta. Nu ligger hon precis nedanför sängen min och snarkar…Det låter jättekul..
Magen blir bara större och större; nu ser det ut som att det är en handboll hon har i sin lilla kropp!
och så småningom en fotboll, spännande tider
Maggan47
Imorse hittade jag en liten grå-rödaktig slemklump på badrumsgolvet precis brevid kattlådan. Slemproppsdel månne?
#17. Kan ju vara det, tror att Emma hade lagt upp en bild på en kisse som hade slemproppen hängande utanför :) ska se om jag kan hitta tråden :)
Så spännande!
#17 Jaaa, kan du inte se om du kan hitta den tråden?

Här är tråden, inlägg nr 12 Högdräktiga Inez*hemma*
Då kan det bli bebisar i natt då, det startar när man är som tröttast.
Hjälp! Så där såg den ut, iallafall till färg. Men på golvet då..
Just nu verkar då ingenting vara på g. Hon ligger och snarkar för fullt vid mina fötter, vilket hon gjort precis heela dagen. Men hon kanske är lite sneeky!

De är alltid Sneeky de små kisarna, de luras hela tiden o sen när man gett upp o tänker nehej då kommer det vell inga på ett bra tag så kommer de små liven.
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad
#23 Haha, precis! Nu går jag mest omkring och är på spänn hela tiden. Säkert så kniper hon tills hon är helt ensam hemma någon dag så får jag en överraskning när jag kommer hem! Nedrans katt.
Kattpsykologifråga: Pärlan har två lådor. Hon kissar på båda, men bajsar på badrumsgolvet. WHYYYYY?

Tittar in med förhoppning om småtassar, men får återkomma… 

Tittar in med förhoppning om småtassar, men får återkomma… 
väntar också med spänning
Maggan47
Pärlan bara kniper och kniper! Nu sover hon mest hela dagarna, min lilla tjej. Jag hoppas verkligen att jag kan hitta henne ett bra hem efter ungarna är födda och utflugna. Men det kan inte vara så svårt, hon är heeelt underbar..Jag har blivit störtförälskad

Hi hi! En till hon katt som har lärt sig knip övnigar ha ha!
Har varit några stycken i år thi!
Låter som om hon har hittat hem 
Nu har Pärlans mage sjunkit ned. Det ser inte längre ut som att hon svalt en handboll, nu hänger magen liksom…
Jag väntar och väntar, försöker räkna ut när bebisarna kan tänkas komma! När det någon som vet när det egentligen börjar synas en "kula" på katten? Hur lång tid efter parningen? Det är nu 8 veckor sedan det syntes på henne att hon var dräktig; enligt de som hittade henne.
En kula på magen beror ju på hur stor kullen är, men vid 5 veckor anar man allt en mage. Inte för 8 veckor sedan kunde det visa någon bebis mage. Dom går ju bara dräktiga 9-10 veckor
Mmm, hon som matade henne sa att de började misstänka att hon var dräktig redan för en 7-8 veckor sen. Men jag har ingen aning..
Man kan se det första tecknet att tuttarna blivit rosa vid 2-3 veckors dräktighet, då börjar de vilja ha lite mera mat oxå.
Hej CharlotteK! Vi pratades vid i luren för ett tag sedan om denna lille kisse med sin stora mage (hade fått dina kontaktuppgifter från Örebro katthem) så det är med spänning jag följer denna tråd må du tro :) Är så glad att veta att Pärlan är inne och blir ompysslad av dig. Spännande på alla sätt och vis det här med födseln, förstår att det är en nervös väntan. Jag kan inget om födslar men ska jag ge mig på en vild gissning så kommer det fram fyra små friska och alldeles bedårande krabater, klockan 06.13 på onsdag.. hi hi..

#30 Om magen har sjunkit, så kan du vänta dig födsel inom ett dygn! Så nu är det verkligen NÄRA! 
Lite information om dräktighet hos katt:
Heeej! Ja, jag listade ut att det nog var du! Hur gick det för den andra missen med ungarna? Neej, så tidigt på morgonen får du inte gissa! Eller äsch. De kan komma när de väl, bara de kommer nångåång!
#35 Åh, tack!! Det var jättebra läsning! Magen har gått från att vara stenhård till aningen mjukare och inte lika klotrund. Så jaa, det börjar nog dra ihop sig. Pärlan är dock kolugn..bara sover och sover; hon har inte ens försökt bädda någonstans. Hon struntar totalt i alla platser jag gjort i ordning..

Så söt hon är med sin stora mage! Några tecken på något nytt? *väntar med spänning*
Näää, eländiga katt. Hon bara sover och sover. Ungarna verkar dock kanska lugna nu, ser bara något litet petande då och då. Tidigare idag såg jag vad jag tror var en sammandragning. Om jag förstått saken rätt ser det ut som att det går vågor i bakkroppen- och det gjorde det. Meeeen, det är också möjligt att jag stirrar mig blind på varenda grej…

de kan luras de små liven fråga majken o malikas ägare DE trådarna följde man med stor spänning i veckor innan Malika födde sina små under o Majken hadde bara lurats hela tiden, smart kise fick massor av god extra mat mm. Nu hjälper Majken Malikas små o genom att provsmaka av deras mat o försvara dem mot allt.
Haha, jaaa… Tanken har faktiskt slagit mig - tänk om hon bara har äppelfetma…

nu tror jag att det är dags….tror Pärlan räknar ut när du är som tröttast….
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
Mmm… det hade varit extremt opassade nu. Fick bara 4 timmars sömn i natt och börjar skolan imorgonbitti!
Hon kommer nog se till att jag missar alla viktiga föreläsningar.

detta var PRECIS det Pärlan ville höra… det sätter igång om 4,5 timme….
..hoppas att allt kommer att gå bra….

Haha monsi #41, det var riktiga luringar jag hade härhemma ja! INGEN hade anat att Malika faktiskt var dräktig och att Majken inte var det…!
CharlotteK, Malika födde när jag minst anade det, men det var mitt på blanka dagen iaf, och när jag lyckligtvis nog satt i köket där hon var. Jag hade himla tur! Hoppas du också får vara med, för det är underbart att vara med vid en kattförlossning! 
Hmmm.. Kanske får gå och muttra för mig själv om hur otroooligt opassande söndag eftermiddag skulle vara..
#46 Jaa, jag läste din tråd! En riktig nagelbitare. Så otroligt otippat när hela tråden vänder och det visar sig att det var Malika som var dräktig hela tiden! Haha, det kanske visar sig att det är min andra, kastrerade misse som är på smällen istället!
väntar på tecken, inget på G, är det bara fetma, eller..
Maggan47
Idag har det faktiskt börjat hända grejer.. Pärlan har för första gången börjat ligga i lådan som jag gjorde iordning när hon kom. Hon verkar "provligga" lite olika ställen; allt från bokhyllan till bolådan till UNDER bokhyllan till en tygpåse..
Hon är även ganska så tjurig. Nu är det bara jag som får ta i henne och hon har blivit ganska så ordentligt aggressiv mot min andra katt.
Nu håller hon nog på att boar. Få se vilken plats som passar lilla damen? Dom kan ju välja de knepigaste ställen!

Spännings tråd o nagelbitare tråd.
Vi vill ha bilder direkt bara så du vet hi hi! Helst under tiden

spännande… hoppas nu att allt går bra o att vi inte behöver så lång spänning…

Men å viket knipmonster! Håller tummar och tassar här hemma…

nu har jag väntat klart….bind upp knuten hon själv gjort med bakbenen Charlotte….

Har också väntat klart nu! Vill se bäbisar.
MariannE tycker du ska kila in på blandrashundar i fokus o drägla lite så länge hi hi!

Gos mage
Dumma matte vill ju ha mag masage inte leka fottomodel hi hi!

#55 tur jag inte varit hemma….
… o just blandras var det första som stängdes ner på mitt internet…
Lilla sötkörven :)
hur går det
Maggan47
Ingenting än så länge… Hon verkar fortfarande inte bestämt sig för en bra plats. Om det nu inte är min säng, där tillbringar hon största delen av dygnet snarkandes och spinnandes. Det som HAR hänt är att jag lade märke till att tuttarna blivit mycket mer svullna när jag kliade henne på magen.

hon håller oss verkligen på sträckbänken….kom igen nu Pärlan…. fast du sätter väl igång när det är dags iaf….
Ååh… ingen husfrid här inte!
Pärlan har blivit helt rabiat mot min andra katt; det är så synd om Grynet! Det är riktiga attacker hon råkar ut för, det bara flyger pälstussar! Stackars Grynet (6kg) har en en chans mot den där taniga, gravida saken. Det verkar som att det är maten och jag som triggar igång Pärlan. När ingen av dem kelar med mig och ingen mat är aktuell så ignorerar de varandra. Fasar lite för hur Pärlan kommer reagera på Grynet när ungarna väl är födda! Införskaffade hastigt och lustigt ett gäng kompostgaller. Det får bli en liten mammakatt&kattungehage i något hörn av min lille,lille lägenhet.
Men hur mycket ska jag lägga mig i? Jag låter dem fräsa och hålla på; så dom får det gjort.

vad tråkigt att höra…. vill inte uttala mej mer än som människa …
… det kanske är tecken på att det är nära förestående….men det tycker jag det varit länge nu….kanske bara Pärlan som är en diva?….
….kompostgaller låter ju bra…. knas att du har det lite trångt….hur matar du dom?..kanske dom kan ha lite avstånd under tiden?.. förmodar att du inte har några extrarum till övers ?
putt nu så dom som vet något kan tipsa charlotte…

Det där med iska mot andra katter har jag hört innan. Har för mig att det är för att mamman söker en trygg plats att föda på útan risk för de nyfödda. din andra kise kanske ses som ett "hot" i den bemärkelsen. Rätta mig gärna om jag har fel.

PM tuska hon vet nog.
Haha, jag tycker också som att det varit nära länge nu! Antagligen för att jag inte vet hur långt hon är gången - är ju på helspänn hela tiden!
Jag har två uppsättningar matplatser, på varsin sida av rummet, och de äter båda två ur båda. Haha, neeej.. inget extrarum. Jag bor i 23kvm studentetta. Men asch, det får gå bra.. Det är något som säger mig att Pärlan kommer att bli en otroligt harmonisk och snäll mot andra katter när bebbarna väl blivit stora och hon blivit kastrerad.
Jag tror absolut att det ligger något i det du säger. Det verkar som att Pärlans stubin bara har blivit kortare och kortare, jag hoppas att det "bara" har med dräktigheten att göra!
Måste bara visa hur jag fått tillbringa större delen av söndagen…
Tuska vet bara att det är vanligt förekommande att mamma katt är sur innan hon får sina bebisar vill nog ha något ställe att gömma sej på med sina ungar och försöker fösa iväg den andra katten, har du en garderob som du kunde ha på glänt så hon kanske kan få känna sej gömd med sina bebisar. Kompstgaller med en filt övet är inte så dumt.
Min första kull hadde jag i en hundbur med ett täcke över dit fick ingen annan katt gå in för mammakatt Astrid, men hon vart bara vansinnigt arg på hundarna det gick över när ungarna började att kräla ur buren själv.

tuska se du hade ju ett bra o logiskt svar kram på dig.
Har saknat dig i tråden.

Om någon undrar så är monsi inte knäppare än vanligt, har bara bestämt mig för att visa mera uppskattning o ge mera beröm.
Kläm nu fram bäbisarna Pärla.
# då får jag tacka för ditt beröm visst värmer det. Men jag kan inte bidra med så himla mycket men alltid någe.

så spännande att läsa! när ska hon klämma ut de små krabaterna? ^^
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

har natten varit lugn?…
o visst vet vi alla att monsi har för länge sen nått maxgränsen på knäpperi…
… o visst är tuska väldans väldans bra…..
Natten har varit väldigt lugn; faktiskt inte ett enda slagsmål..
Pärlan har sovit vid mina fötter hela natten och Grynet vid min kudde. Så tydligen går det bra ibland. Tror jag tar det säkra före det osäkra och bygger henne ett litet hus av kompostgaller och ett överkast idag, hon behöver ha en egen plats där hon kan koppla av.. Både nu och sen när bäbisarna kommer!
Tack för råden tuska! Och rekommendationen monsi…Du kanske borde börja jobba med PR..;)

monsi har nått maxgränsen, men på något vis är vår kära vän helt utan gränser och lyckas hela tiden komma med knäppare saker. ;) På ett bra sätt då såklart. :D
Skönt att de gick bra ihop en stund. Hoppas det funkar bra med gömstället hon ska få.
Hon är jättesöt. Älskar svarta katter! 
Spännande, och så har du så många redan här i tråden med bra råd och att fråga när Pärlan väl behagar klämma ut bebisarn
klämmer fortfarande
Maggan47
Haha, japp. Hon kniper som bara den och ser ut att kunna spricka vilken dag som helst. Nu ligger hon helt platt på rygg i min säng och spiiiinner. Hon rycker till ordentligt med jämna mellanrum- antingen sparkar ungarna eller så kaaaanske kaaanske har något sorts öppningsskede börjat! 

Dramatisk liten dam du har där
Hon verkar gilla att hålla oss på halster!

vad det ska ta tid dåh!!! :)

men hallå.,… här skulle det ju vara klart ju?….. sätt igång Pärlan… för nu är jag här o kan följa din mage igen…

skriver bara majken o malika.
Sluta knip pärla

Inget nytt än?
Neej, Pärlan fortsätter att knipa. Hopplöst! Självklart kan jag inte låta bli att bli lite orolig.. Om jag räknat rätt borde vi närma oss slutet på v 9 nu. Som senast, jag trodde faktiskt att hon hade gått längre än 7 veckor när hon kom till mig. Men det är ju omöjligt att veta. Så länge hon är pigg och nöjd och äter är det väl antagligen ingen fara. Det verkar vara riktigt trångt där inne- iallafall är det en rackare som ligger på höger sida som gör riktiga krumsprång, det ser verkligen ut som att det är en alien där inne! Dock känner jag inga rörelser på andra sidan… Men de kanske ligger mer skyddade eller något sånt. Hoppas jag.
Däremot har hennes öga börjat klegga sig igen.. Jag funderar på om jag ska låta det vara tills dess att ungarna är födda. Det är väl lite onödigt att stressa henne med salva-applicerings-slagsmål när det bara är någon dag kvar?
Kan du fixa med ögat vore det bra, det är så smittsamt till ungarna som kommer snart

ja här är det då spänning….pärlan…. nu är det dags….
Jag har väntat klart nuuuuuuu! Eländiga katt, kläm ut mina bebisar nu!!

det är tar ju en evighet!!!
Ja! Förstå hur långsamt tiden går när man bara glor på henne och magen. Men hon verkar ha hittat "sin" plats nu. Jag hade lagt en stort, ihopviket överkast över en transportbur som förslag till bolåda. Själva bolådan ratar hon, men den lilla högen av ihopknölat överkast på baksidan av buren blev en hit! Det är där eller i sängen. Hon följer efter mig överallt!

Pärlan……kom igen!

Håller med övriga skrivare, det är dags nu. Vi vill se vad du har där inne Pärlan!

tänk om hon bara lurat oss?…. hon kanske har en levande musfamilj i magen bara?… vi har väl väntat i evigheter här tycker jag….
Haha, jaaa… Det skulle kunna vara en musfamilj som flyttat in. Eller någon sorts sydamerikansk parasit. Nu ligger hon iallafall i den tänkta bolådan och spinner. Vågar inte hoppas längre att det är på G, hon fintar mig ju varenda gång!!

vi får byta taktik… o låta oberörda istället…
jag tror då aaaaaaaldrig att hon kommer att föda inatt…..så det så Pärlan…..
Det kan vara helt rätt taktik!! Spelar mig absolut ingen roll om bebisarna kommer idag eller om en månad. Vem bryr sig..liksssom.
Törs inte tolka detta som ett tecken - hon har säkert satt sig i något..
Men jag såg att hon har blöt i rumpan.. tog lite papper för att kolla vilken färg det var - omöjligt när hon är kolsvart- och det var liksom orangeaktigt.
vi väntar inte, Pärlan, så det så, kniiip du bara
Maggan47

Håller med, nu vill vi aaaaabsoluuuut inte veta vad som händer! 
Åh, herregud! Nu kommer dom!

Väntar med spänning hur går det???
Ta det lungt o andas ni fixar detta kommer gå som smort.
Det är det vi alla väntat på så länge, väntar med spänning på hur många bebisar det blir

#99 hihi exakt det där känner jag igen! "Åh herregud, nu kommer dom!" - det var min reaktion också! Och jag märkte att nåt var på gång för Malika låg kvar i bolådan och stökade och det var inte likt henne, så när jag satte mig på golvet för att se bättre så såg jag hennes mage - riktigt kraftiga värkar!
Jag började skaka haha, jag var så förväntansfull, nervös och lycklig på en och samma gång!
LYCKA TILL! Jag väntar med spänning nu! 
Fast man fått några kullar så är spänningen lika för varje gång, hjärtat voltar innan den första bebisen kommer och man ser att allt går som smort.
Hoppas födandet är överstökat innan det är dax att sova.
En liten fråga till er som har eller har haft en katt som fått ungar. Jobbar ni, eller är ni lediga? Eller tar ni ledigt från jobbet under tiden, om nu det går?
Första bebisen ute!

Hihi jag som trodde det var födsel på gång när du skrev att nu kommer dom! 
Spännande värre nu!
Se där, då är det kanske överstökat innan midnatt, bara den första kommit så går det lättare för de andra. Jag gissar på fem stycken
Hmmm..bara en som kommit än så länge! Jag vet inte riktigt, hur vet man att det är tomt med bäbisar?
Stor och fin - 130 g! Iofs efter en mjölkslurk.
Det var en rejäl vikt. Då kan hon inte ha så många. Kanske hon tömt ena hornet nu och tar en paus innan nästa kommer.

se där…Pärlan jag har inte tid att följa dej nu…..
..var det så här enkelt att få henne att börja?…
håller tummarna … är alldeles för mycket novis för att veta hur man vet något om födsel….grattis Pärlan… är det allt du tänkt att klämma ut?….
Pratade med en veterinär som lugnade ned mig ordentligt…
Eftersom hon levt ute så har hon säkert blivit betäckt av flera olika hanar- då kan tydligen det diffa mycket mellan bebisarna.
Det gick iallafall jättebra- Pärlan hade bra koll och jag behövde inte hjälpa till med något alls! Min duktiga tjej. Det började med att hon låg i sängen hos mig och då märker jag att det sticker ut en fosterblåsa! Hon hade tydligen tänkt ta sängen iallafall. Men då knallade vi över till lådan där hon låg en stund. Sedan föddes ungen iallafall på min dammiga matta. Där fick man för att ordentligt bäddade bolådor! Nu ligger hon i sin lilla koja av kompostgaller och överkast.. Spinner,äter och gosar med sin bebis!
Kommer det inga fler är hon en bra amma - hon verkar ha ordentligt med mjölk.

hihi… vad bra att du pratat med veterinär för din egen skull… jag har bara varit med om en födsel o den skedde för snabbt innan jag pluggat in ämnet (inom 24 timmar) … dessutom valde hon att föda under soffan…. kanoooon….. dessutom visste vi inte då hur tam hon var..
passa på att gosa…o säg till henne vilken fin mamma hon är..

God morgon! Grattis till bäbisen.
Har det kommit fler?
Nej, inga fler bebisar… Trots veterinär blir jag lite bekymrad. Men hon både äter, dricker och går på låda, så ingenting är akut iallafall. Kanske vi bara fick en enda monsterstor unge istället för flera…

Grattis till tillökningen! Det verkar vara en rejäl bebbe som kom 
Upptäckte att det bor en veterinär bara 10 min promenad från mig. Vad tycker ni? Är det dumt att släpa iväg dem trots att allt verkar vara bra? Hon är fortfarande riktigt rund om magen, men jag känner inga bebisar. Tror jag..
138 g idag! Så det är allt en liten biff.
Grattis!!
Blir det inga fler bessar, så kanske ni kan ta emot kattungar som behöver mjölk.
Tack Josefa!
Ja, det är precis min tanke. Bebisen behöver syskon, Pärlan har maassor med mjölk- det sprutar överallt och det finns alltid några små som behöver en "riktig" mamma. Om det inte händer något mer idag tänkte jag börja ringa runt lite hos katthemmen i Stockholm.
Bra gjort av mammakatt att själv få ut denna biff till bebis.

bra idé att ringa till katthemmen så dom vet om Pärlan…vore toppen för ungen att få lite lekkompisar….ser på min "lilla" Rudolf att han gärna skulle vilja ha fler att leka med än mamma….
ja en biff måste det vara….
Grattis till "stortass". 

ja, det är ju inte illa med en enda stor biff till kattunge, istället för flera. Kattungar finns det ju tyvärr för många av. Så det var bra gjort av pärlan att bara skaffa en. Hoppas det inte är några fler nu. ^^
Åh..så gos i gosigt underbart ljuvliga 

De ser ut att må prima båda två.
Visst är h*n söt! Har inte kunnat avgöra riktigt vilket kön det är, svårt när jag inte har fler ungar att jämföra med.. Men jag tror att det är en kille.

väldigt söta båda två…. ser inte alls ut som den lilla bara är ett par dagar inte…
kön har jag åxå haft svårt för men gissat rätt varenda gång hittills..det ger sej med tiden iaf….
#128 Jaa, han är riktigt stor. 156 g i morse. Väärldens sötaste… Jag är helt kär..

Vilken underbar liten guldklimp?

hur söt som helst :D mys!
Oooooh! Ser man på! Grattis mamma Pärlan! Och försiktig liten puss på det lilla stora underverket du fött fram så duktigt
Duktig du varit också Charlotte, som assisterade Pärlan så fint!
Ser fram emot mer bilder och att få följa era äventyr :)
vilken liten sötnos Pärlan fött fram, ser också fram emot fler bilder
Maggan47
Underbart att se mamma Pärlan med sin bebis sådana bilder värmer i hjärtat.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Nu är min lilla bebis snart 5 dagar gammal och går upp ungefär 20 g om dagen. Fortsätter h*n i den här takten kommer jag att ha två stycken 6 kg klumpar.
Det skär sig verkligen mellan Pärlan och Grynet… Det ligger fullt med Grynettussar över hela lägenhet, så mycket stryk får hon. Hon håller sig undan så gott det går, men Pärlan attackerar så fort hon får chansen. Stackars Grynet flyr utomhus, hon vill knappat komma in längre. Jag HOPPAS att det blir bättre när Pärlan blivit kastrerad - hon ska till veterinären så fort som möjligt! När kan man fixa sånt? När bebisen kan äta själv antar jag…
I vilket fall, skulle verkligen behöva lite hjälp att avgöra kön på ungen. Skitsvårt när det inte finns fler ungar att jämföra med!
Ska se om jag kan fixa någon bild..
En flicka

japp…en tjej…

Hm! Är är man inne o ska kika söt bäbis o va får man se en rumpa vist en söt rumpa men ändå,
vill se mage o massa mage inte en rumpa.
Hur mår tjocka tjejen i dag ?
Haha.. Jag ska fixa lite söta bilder åt dig monsi- jag lovar. Tjockisen mår prima, 243 g i dag. Hon är så himla fin! Men det skär lite i hjärtat när Pärlan lämnar henne ensam i boet, det ser väldigt ödsligt och lite kallt ut. Hon skulle behöva en hög syskon.
Ja, hon har föressten fått namn! (Nu när jag tror mig veta könet)Översatte Bongo (som min pojkvän döpt henne till) till ett maffiaalterego-namn. Alice the Crank heter hon nu!
Testa! Svinkul!

Är det ingen som behöver en fin amma till en hög bäbisar?
Hoppas det dyker upp några till bäbisar åt pärla.
Länken är inte klik bar.
Prova med att markera ett ord där du vill lägga länken kolla sen i raden med smailis där finns infoga länk klicka på den i övere raden på fönstret som kommer upp lägger du in den koierade länken..
Hoppas du kan förstå min dåliga o felstavade beskrivning.

Ser du fixade det trotts dålig beskrivning.
Vist är det lätt när man väl kommer p det.
Snart dax att starta en ny tråd om lilla pärla bebe denna börjar bli väldigt låååååååååång.
Ha ha Fick namnet Clarice the Spy Häxan heter Stella Scerwball hi hi!
Det passar min lilla kise Fiss
Jaa, du har rätt. Jag fixar en ny och lägger upp lite bilder på min Alice!