Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutsatta-djur
Läst 1939 ggr
IceJossan
0

Surrogatmamma sökes!!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

2 st 6v kattungar söker adoptivmamma som kan ta hand om dem tills de är 12v gamla!

I torsdags hittades 2 små ensamma kattungar vid vägkanten strax utanför Glanshammar. Det är en rödvit och en svart. Mamman har troligen blivit påkörd, för en död rödvit katt hade tidigare hittats inte långt därifrån… :(

En människa kan aldrig ersätta en kattmamma, de små behöver få moderlig kärlek, långsam avvänjning, och  lektioner i "kattvett" - som bara en mamma kan ge…

Finns det någon som har en kattmamma som kan ta emot 2 ungar till??

Hör av dig till mig:

Josefin Jonsson

070 - 218 63 12

jossan@orebrokatthem.com

Mison
0

glanshammar.. örebro, eller hur?? är dom 6v?

Alla djur behöver någon som bryr sig!

Mison
0

finns ju en i täby… en kattunge som föddes 8 sept. står örebro bakom? tänkte på vaccinationer och så, för i så fall kan jag kanske annars. har ingen mamma, men ungarna jag har här kom ju hit i den åldern, och det är dags för dom att flytta nu. Kicki pratar jag ofta med på msn

IceJossan
0

Mison;

Örebro Katthem är inblandad i detta.

Kattungarna är separerade då de hittades vid olika tillfällen. Den ena har ett tryggt och gott hem, men skulle fortfarande behöva komma tll en surrogatmamma, för att sedan flytta tillbaka dit den är nu.

Den andra ungen, den svarta, bor i ett av mina jourhem (jag är kontaktperson) och det går förhållandevis ingen nöd på den där krabaten heller.

Ang. vaccinationer så är det klart att Örebro Ktthem står för den svarta ungens veterinärvård tills den får ett permanent hem, men den andra ungen har vi inte pratat så långt om ännu, hon är inte inskriven i katthemsföreningen, inte än i alla fall.

Men det är just det att en kattmamma skulle behövas.

Vad är det förresten för ungar du har hos dig nu? Är det jourkatter?

CharlotteK
0

Jag har en kattmamma som bara fått en kattunge, kan ta emot om transport kan ordnas!

CharlotteK
0

Jag har en kattmamma som bara fått en kattunge, kan ta emot om transport kan ordnas!

IceJossan
0

CharlotteK: TOPPEN!! Kan du ringa mig på 070-218 63 12 eller ge mig ditt nr så att vi kan pratas vid??

CharlotteK
0

PMade mitt nummer precis!

Mison
0

hihi, det var du, CharlotteK jag pratade om!!

för övrigt kan man ju säga att jag har jourkatter, men inte med någon förening inblandad. Kicki vet vem jag är…

IceJossan
0

Eftersom CharlotteK bor i stockholm, så är jag fortfarande öppen för förslag ifall det finns nån surrogatmamma på närmre håll! Men kommer inga närmre förslag så får småmissarna flytta långt ;)

Men som sagt, hör gärna av er om ni har mamma som kan ställa upp!

Kan tillägga att ungarna bor i Örebro i nuläget.

Mison
0

tror inte det finns någon på närmare håll, surrogatmammor växer ju inte på träd… örebro-stockholm är ju inte så långt

CharlotteK
0

Kollade på eniro, det är kring 20 mil. Det är ju en bit att åka för bebisarna, men det får det väl vara värt om inget bättre alternativ finns!Skrattande

Mison
0

Har du pratat med Kicki?? Hon vet vart jag bor….

essut50
0

#9 Tycker inte det är långt att åka med kattungar till Stockholm??

Om man har bil så går det ju rätts så fort..

Vet några kattungar som var 3-veckor som åkte tåg mellan Helsingborg till Stockholm och det gick bra..

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Mison
0

det är det jag menar, kicki vet vart jag bor, och vet också att jag har körkort o bil….. ställer upp om det behövs, men tyvärr är hon inte ute på msn nu…

Mison
0

annars kan ju 6-veckors passa bra här också…

CharlotteK
0

Jaa, iofs.. Det är ju motorväg också hela vägen hem till min dörr i princip.. Borde gå rätt fort.

Mison
0

hihi, har du motorväg utanför dörren?? är inte det lite störande???

CharlotteK
0

Så gott som..Skrattande  E18 passerar på andra sidan kvarteret! Typ 700 m.

Mison
0

hihi full fart med andra ord.

CharlotteK
0

Som tur är ligger det en hel hög villor på bergsmark ivägen, så det går att leva med…Skrattande Mest bara praktiskt när man ska åka taxi hem från krogen - den snabbaste vägen!

Issa
0

Vi kan inte ha jourhem så långt borta. Det blir alldeles för dyrbart för oss. Vi måste hitta någonting på närmare håll.

IceJossan
0

Ett av katthemmets jourhem kan ta emot dem! Pratade nyss hem henne, och hon har en mamma som vi kan prova med.

Det är ju dessutom i Örebro, nära och bra, så vi kan bara HOPPAS att mamma Nakita accepterar adoptivbarn! :)

Men TACK ändå CharlotteK för att du så snällt erbjöd dig att ställa upp!!

MariannE11
0

vad bra att det ordnade sej….

Pärlan borde ju få napp snart Charlotte

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/