Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 488 ggr
Smini
0

Katter i Teckomatorp

Har länge sett att det sprungit katter runt pizzeria Vikingen, vid busstationen i Teckomatorp (en bit utanför Landskrona), men vet ej om de är någons eller om de är hemlösa. Jag skulle tro att de är hemlösa, för att man ser de så ofta, och det syns inga halsband, och de är rätt skygga, men de ser fina ut i pälsen och ögonen och så och ser inte undernärda ut.

Har som sagt sett dom rätt länge, men har ingen koll på katterna, hur många där finns och så, men jag kommer ihåg första gången jag såg att där sprang massa katter (ca 5-6 kanske), så var dom rätt små, kanske en eller två månader gammla, och det var kanske 2 år sedan. Nu ser jag att det springer några som ser ut att vara ungkatter.

Har inte reagerat innan, då de som sagt ser väldigt fina ut. Men nu undrar jag om det är något jag borde göra? Är det någon som vet något om dessa katter?

Debattia
0

Kanske kan fråga de som jobbar i Pizzerian om dom vet ifall någon rår om katterna ?

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

Smini
0

Ja, jag hade tänkt göra det nästa gång jag väntar på bussen. Får hoppas de vet något.

Hawknestgrove
0

HEj Smini! Hur går det med kissen från stallarna? Hört något?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

MariannE11
0

hej smini… kul att se dej…

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Mison
0

Ja, just, kan det ha något samband med "stallkatterna"? Eller är det inte på samma ställe kanske?

Alla djur behöver någon som bryr sig!

Smini
0

Nej, jag har inte hört något, tyvärr…
Nej. Det är inte på samma ställe. Det är inte jättelångt ifrån (ca 3.5 km), men jag skulle inte tro att det är samma katter iallafall. Men jag vet inte…

MariannE11
0

du får spionera vidare…. o höra efter med pizzerian eller folk som bor där om det finns några…

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/