Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketttips-råd
Läst 598 ggr
SamanthaJones
0

lite formuleringshjälp tack.

Jag tänkte skriva en liten notis och lägga in som en annons på alla köp och säljsajter där man kan köpa katter, men jag är så dålig på att formulera mig i text så jag tänkte be er om hjälp. Är det någon som kan på ett ganska kort sätt få in lite om kattenssituation idag (status, hemlösa osv) Vikten av att kastrera, vaccinera och försäkra sin katt?

Jag tänkte lägga ut det på: blocket, eniro, lokus och alla jag kan komma på.

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar

Danielssonsgarden
0

Finns säkert nån här som kan hjälpa dig men jag tror inte att blocket kommer att tillåta en sån "annons". De har ju lite mera koll så.

SamanthaJones
0

värt att prova iaf :)

Vänligen

Sofia

Danielssonsgarden
0

Ja absolut!

Elise79
0

Kolla på Stockholms katthems sida www.katthemmet.nu - de har en massa suveräna texter!

Fast glöm inte att fråga om du får använda text innan du publicerar =)

SamanthaJones
0

kan man skriva såhär?

Vi är alla bekanta med uttrycket sommarkatter, men det har tagit en helt ny vändning. Katter släpps ut året runt för att lämnas åt sitt öde. Ett öde som ofta innebär att katten går en plågsam död tillmötes. Nu måste vi börja hjälpas åt att få stopp på den massiva ökningen av hemlösa katter som sker, eller vill vi att våra gator ska fyllas av sjuka och oälskade djur?

Vi kan alla hjälpas åt med detta, genom att tänka efter innan man köper katt och inse att katten inte är en slit och släng vara utan ett älskvärt djur som kan bli 20 år gammalt. Är Du beredd att ta det ansvaret? När du köper en katt, var då medveten om att det kostar dig både pengar och tid. En katt behöver vaccination varje år, och den ska kastreras så länge den inte är en raskatt som ska användas i avel.
Att katten blir tjock, tråkig och olycklig är bara en myt som späds på av okunniga personer, sanningen är tvärtom! Du slipper en hankatt som kissar ner dina möbler och du som har en honkatt slipper veckor då hon enbart går runt och skriker. Det är sällan p-piller räcker till och det är så lätt att glömma. Att katten blir tjock handlar enbart om att Du som ägare valt ett felaktigt foder, räkna med att en välmående katt kostar cirka 10 kr/dag i enbart matkostnader.

I Sverige finns det mellan 100 000 - 1 miljon hemlösa katter som behöver din hjälp! Tänk på detta när du funderar på att ta ungar på din huskatt/bondkatt!

För mer information kan ni läsa på: www.kattstatus.se och  www.hittekatter.ifokus.se

Vänligen

Sofia

SamanthaJones
0

skrev o lite.

Vi är alla bekanta med uttrycket sommarkatter, men detta uttryck har tagit en helt ny vändning då katter släpps ut året runt för att lämnas åt sitt öde. Som ofta innebär att katten går en plågsam död tillmötes. Nu måste vi börja hjälpas åt att få stopp på den massiva ökningen av hemlösa katter som sker, eller vill vi att våra gator ska fyllas av sjuka och oälskade djur?

Vi kan alla hjälpas åt med detta, genom att tänka efter innan man köper katt och inse att katten inte är en slit och släng vara utan ett älskvärt djur som kan bli 20 år gammalt. Är Du beredd att ta det ansvaret? När du köper en katt, var då medveten om att det kostar dig både pengar och tid. En katt behöver vaccination varje år, och den ska kastreras så länge den inte är en raskatt som ska användas i avel. Att katten blir tjock, tråkig och olycklig är bara en myt som späds på av okunniga personer, sanningen är tvärtom! Du slipper en hankatt som kissar ner dina möbler och du som har en honkatt slipper veckor då hon enbart går runt och skriker. Det är sällan p-piller räcker till och det är så lätt att glömma. Att katten blir tjock handlar enbart om att Du som ägare valt ett felaktigt foder, räkna med att en välmående katt kostar cirka 10 kr/dag i enbart matkostnader.

I Sverige finns det långt över 100 000 hemlösa katter som behöver din hjälp! Tänk på detta när du funderar på att ta ungar på din huskatt/bondkatt!

För mer information kan ni läsa på: www.kattstatus.se och  www.hittekatter.ifokus.se

Vänligen

Sofia

SamanthaJones
0

Är det någon som har någon kommentar? Bra/dåligt? Får man lämna ut länkarna?

Vänligen

Sofia

Hawknestgrove
0

Bra, men du får inte länka på Blocket

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Mison
0

hmm, blocket försöker ju vara seriösa, kanske någon med talets begåvning kunde kontakta någon slags "ledning" där, och fråga om dom själva inte kunde ta emot  någon slags artikel eller banner eller vad sjuttan man ska kalla det, och lägga lite synligt på sidan?? det kostar inget att fråga…

Alla djur behöver någon som bryr sig!