Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 1922 ggr
Kusten
0

Nytt alias (?) & namn på hemsida

God morgon! Nu ska ni få något annat att bita i om ni redan bitit klart i morgonäpplet : )

Jag funderar på att kanske byta alias för att inte blanda ihop olika "kustar" inom kattvärlden.. Det ska finnas en kattklubb (där de kanske dansar disko, vad vet jag ;) som heter Kustkatten och som håller till i just väst.  

Har länge också haft tankar på att få ordnat en hemsida av något slag och det har börjat spånas runt lite.. men att kalla den kustkatten och liknande blir fel gentemot kattklubben. Därför funderar jag på att dels byta nick och vill gärna att ni kommer med förslag.. dels så är det namnet på hemsidan som jag inte har en aning om vad den ska kallas.. om det nu blir så att jag kan klara av en hemsida.. Tungan ute Föga troligt..

Vet inte om mitt alias och hemsidesnamnet ska vara samma.. vet ingenting.. helt tom i bollen..

Men något vet jag.. något viktigt.. och det är att sidan ska förmedla att det värnas om den skygga katten.

Har ni nåt litet förslag eller nån idé, släng ur er den ;)

/Djupt förvirrad kust

MariannE11
0

västkust är väl hela sträckan efter kusten kanske?.. inget speciellt kustnamn för just din del?…. vet inte riktigt hur lång din kust sträcker sej heller?….

mycket bra idé annars av dej……

får se om jag kan tänka ut lite förslag… tvivlar på det men man ska aldrig säga aldrig…

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Kusten
0

Tack för att du vill hjälpa en förvirrad en ;) Alla förslag är bra förslag tycker jag :) Västkust är nog hela sträckan ja, vet inte hur lång den är västkusten.. Skäms .. men den går kanske jättelångt..

Kanske kunde ha nicket Atlas efter Atlas Hängöra, har kissen som Avatar.. eller kanske något annat kattnamn efter en katt som berört.. hmm finns så många underbara man aldrig glömmer.. fundilurar så örona glöder.. till och med ordet koskelurmenkorva dyker upp, så nu är det nog dags för paus och frukost…

monsi
0

Ängla katten: eftersom du är alla kisars räddande ängel.

Västan vinden: du är ju snabbt framme hos behövande kisar.

Kommer mera ska tänka lite till

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Kusten
0

Nån ängel är jag verkligen inte, mer en tokig Blyger Skäms 

Det kanske blir ett nick som hedrar en hemlös.. lutar nog ditåt.. ju mer fokus på de hemlösa - desto bättre Flört Kramar

tuska
0

Jag kommer att länka till din Sida på min öppnings sida, jag har många besökare på sidan har jag sett.

kattassen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#3 Västanvinden är en islandshästridklubb här i Göteborgstrakten - inge bra alltså!

Men Änglakatten tycker jag är fint!!Glad (Kanske lite missvisande för alla blir ju gudskelov inga änglakatter i Kustens vård… tvärtom!!)

Kanske:

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

MariannE11
0

putt…

Västan vinden lät bra men ingen klang till vad det är….*funderar*..

Bruno här i soffan säger att den ska heta KRTMG..katters rätt till mat genast tydligen….han får ta o jäsa vidare tycker då jag… UTAN mat….

kattassen
0

#7 Våra katter kontaktar KRIS när det inte är bra… (Kattens rätt i samhället)Flört

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Änglakatten var fint men även tänkte jag som du Kusten nåt namn av de katter du hjälp, nån som berört dig extra djupt eller den första du hjälpte. Då får ju  namnet även en djup mening för dig

monsi
0

#6 är den kvar oj då! Trodde den var borta.

Ples Love me ( bild på liten kise efter)

Kommer med mera ska kolla lite först.

MariannE11
0

Änglakatten låter bra…. det finns bara en sak if att göra…. att döpa en kisse till Ängla….Skrattande… sen är saken biff….

monsi
0

Köttur- Katt (smidig)

Hawknestgrove
0

Ett tips… Försök hita ett namn utan å, ä eller ö. OCh var medveten om, att du kan inte byta namn här inne, bara gå ur och börja ett nytt, såvida du inte kan bli Sajtvärd. Då kan du byta en gång

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

nisse02
0

Aurora - morgonrodnadens gudinna - grek mytologi, kanske kan va nåt? - Jag tycker i alla fall att det är ett väldigt vackert namn Glad

[Daisy-Moa-Elsa]
0

ha ha tänkte på ifall du vill ha sidan både på engelska och Svenska kunde det ju bli CoastCats Skrattande

Googlade på det och så finns det en tjej med det aliaset här på iFokus och boendes så klart på västkusten

Hawknestgrove
0

Ja eller Bastet? Finns det? Kattgudinnan i Egypten?

[GunillaR]
0

Bastet - kattgudinna

Isis - Moder och underjordens gudinna

Sekhmet - Lejonhövdad kattgud

nisse02
0

Otur, både Aurora och Bastet är upptagna redan verkar det som :(

SaraC
0

Kustbevakarna eller Coastguard. Fast du kanske inte ville ha något med "kust" alls.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

nisse02
0

Hedda ….. kanske, hon är ju enså jättevacker katt och har ett så vackert namn. Det verkar inte heller vara upptaget av någon medlem ….

[GunillaR]
0

Catguard

Solaris

Ubasti - Kattgudinna

Pakhet - Kattgudinna

Eller varför inte Freija - som ju hade två katter som drog hennes vagn

nisse02
0

Freija var ju ett fint förslag ---- verkar inte heller vara upptaget

[GunillaR]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En bild på gudinnan Freija med hennes katter

tuska
0

Jag röstar på FREJA

Hawknestgrove
0

ja jag röstar på Freja jag med!

martdat
0

kusten funkar väll bra?  Jag har varit medlem i kustkatten innan och jag har då aldrig kopplattt ihop dej med dem,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

MariannE11
0

vilken bra fantasi ni har… Skrattande

själv måste jag erkänna att jag glömde bort det…Skäms

Kusten
0

Håller med Marianne, härlig fantasi har ni!

Bastets (med s så att det blir plural för missarna) var fint, som en beskrivning på de överhärliga katter man fått komma i kontakt med. Freja är också fint men tycker lata Freija ska dra vagnen för sin katter och inte tvärtom ;) Hedda fastnade jag också för, gamle f.d hemlösa Hedda, hon betyder så mycket. Andra fina förslag har ni andra också gett, kusttemat kanske kan bytas ut mot västtema. Lite allmänt less på mig själv, på den där Kusten. Tack ändå martdat :)Skydda skygga katten har förkortning SSK och det är Södertälje sportklubb.. haft en massa ideér på namn på en hemsida men alla är upptagna.. istället för Röda korset tänkte jag på Röda svansen.. hi hi.. ja ni förstår att hjärnan kokar och spelar spratt.. hi hi..  Skygga katten och kort och gott Hemlösa katter har jag också varit inne på.

Tack för alla förslag, vill gärna ha fler om ni har. Glad

kattassen
0

#28 Frusna Tassar tycker jag är lite fint men kanske lite sorgligt. Det härleder ju dock onekligen till de hemlösa Rynkar på näsan

Kusten
0

29 - Det gillade jag kattassen, även fast det var sorgligt. För det beskriver verkligen hur det är.. inget förskönande utan rätt på..

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Då kan du ha en slogan typ "Sträck ut en hand och hjälp en frusen tass" Skrattande