Katt unge
Har i dag tagit hand om en katt unge som är ca 5-6 veckor gammal,då mamman som va en vildkatt blev på körd fans det inte mycket annat att göra än å rädda detta lila rädda fräsiga pyre, hon skulle annars blivit avlivad..
Nu till min fråga hur ska jag få henne att äta? köpte katt mjölk från afären då det va det enda som va öppet så här sent även så kattunge mat. ska jag åka ner till vet i morgon och köpa modersmölj ersätning att ge henne eller klarar hon sig på den mat hon får plus vatten?
hon är just nu i en större hund bur på toalätten för att inte bli allt för strässad, hon va hur lugn som hälst när vi åkte i bilden hem men så fort hon blev insläpt i buren började hon fräsa och morra. vill bara ha råd om vad som är bäst för katten
Mvh Jessica
OM hon är så gammal som du tror kan hon börja äta fast föda. Blötmat, lammfärs med mera. Men mjölersättning kan nog också vara bra, någon som vet mer?
#1 det är en ca uppskattad ålder på hennedå ögonen fortfarande är blåa hon har tänder och rör sig rätt bra på golvet. Alla tipps motages tacksamt :)
En bild hade nog varit lättare för att bestämma ålder :)
Skulle råda dig att även köpa modersmjölsersättning. Om kissen fortfarande har helt blåa ögon är den inte så gamal. Dock svårt att säga exakt eftersom det brukar skiftar lite när de byter ögonfärg.
Fint av dig att du tog hand om den lilla kissen. Inne på systersajten Katter iFokus är det många uppfödare som är bra på det här med kattungar. Du kan även ställa din fråga där.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

vad bra att du kan hjälpa den lilla….kram på dej..
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
Den lille behöver mjölkersättning. Den är nog lite yngra än 5-6 veckor. Och det ena ögat behöver nog tvättas med koksaltlösning eller kamomillte också.
Jättefint att du tar dig an den.
jag har tvättat ur ögat. någon som vet vad modersmölk ersätning kostar?
Royal Canin har modersmjölksersättning. I förpackningen ingår också en bra flaska. Finns i djuraffär.

KMR mjölkersättning från apoteket är att rekomendera, inte RC. Kattungarna blir dålig i magen av den!. KMR kostar ungeför 250:- tror jag. Lycka till!!
En liten förpackning med 300g går på strax under 200 kr tror jag. Jag köper alltid den större förpackningen
.
Konstigt att inte alla de kattungarna jag fött upp har blivit dåliga i magen.
. Och det har blivit en hel del.

#6 Men så fin kissen är..o så skönt att du finns för den lille nu när mamman råkat så illa ut..så tragisk historia..
Kokt fisk brukar också vara bra för små bebismagar..blandfärs, brukar även ge kattungarna vanlig blötmat på burk..
hur har det gått med den lilla bebban?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Det kommer en tjej i dag och hämtar henne som har katter sedan tidigare. Just nu går den lila hönan runt på golvet och smakar på mina tår :) hon har precis ätit lite mosad kattmat :) och är inte alls lika fräsig i dag utan mer gnällig och pipig, vill gärna lkeka men inte så lätt :)
Skönt att den kommer till andra kattkompisar.
Nu har kissen åkt kändes gätte bra att lämna den till någon som vet vad hon gör
, hon trodde den va ca 4½ veckor kommer få raport hur det går med 

bra att den får komma till lite kompisar…..vill gärna höra vidare rapporter…
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
Bra för den lille missen.
Stor eloge till dig för att du tog hand om den och ordnade ett hem.
Säger samma "stor eloge" till dig som tog in kissen och såg till att ge den en bättre start i livet nu.
Jag älskar solskenshistorier! Vilken fin insats, Jejjas! 

#18 Men det är ju toppen att du ordnat det så bra för kissen!!