Katter på Samos
I somras var jag på semester på den grekiska ön Samos. Som vanligt brukar jag plåta katter när jag är bortrest. Väldigt många katter fanns det, som alltid på dessa öar. Men bland lokalbefolkningen fanns det flera exempel på snälla människor som verkade bry sig om katterna. B.la fanns det en badbåt jag åkte med på en utfykt. När vi närmade oss hamnen kom en massa katter springandes och samlades på kajkanten., ivrigt väntande. Det visade sig att båtens kapten var en kattmänniska som hade samlat alla rester efter utflyktens barbeque.
Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se

hemlösa kissar? tur kapåten var snäll, vad härligt det vore med lite fint väder,,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Va härligt med folk med hjärtat på rätta stället.

Vad skönt att du fick så positiv upplevelse och att människor i din närhet var så pass djurvänliga!
Min närmaste kompis bor i Grekland under somrarna, det är flera gånger hon bett mej att komma ner o besöka henne. Men, jag klarar det inte när jag inte har någon möjlighet att hjälpa de katter som springer lösa där..de är alla i varierande skick, vissa mår bra och får hjälp, men alltför många går med sjukdomar o förökar sig..skulle inte få en minuts semester ens om jag tog mej dit ner…sen förstås…har man flygfobi dessutom..men det är bara en bisak i sammanhanget!