Hur mår katten?
Vad känner ni inför detta faktum att folk med sjuka djur vänder sig till ett öppet forum här på iFokus?
Man skickar med ett foto på katten för att de som är mediala ska kunna läsa av katten och ställa eventuella diagnoser.
Denna tråd grundar sig på en aktuell tråd
Kommentera gärna, antingen härinne eller på tråden ifråga.
Samma fråga ligger inne på Katter
//Morgaine
Puttar……
Är inte själv så bevandrad i det där med healing, medium och liknande saker. Vill varken förkasta att framhålla det. Vad man kan säga är dock att den typen av åtgärder aldrig bör ersätta ett sedvanligt veterinärbesök. Används det som komplement är det dock en annan sak.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Precis! Och varför vänder man sig inte till något av kattforumen med denna fråga. Utan istället låter en anonym som påstår att hon kan läsa av foto, försöka se varför katten haltar.
Om katten är halt så ska man ju omedelbart ta den till vetten. Där kan ju finnas en sticka, eller ännu värre någon skada på skelett eller senskada, inflammarion i en muskel osv…..
Man undrar ibland om folk helre tror på något som en ande har berättat än vad de tror på kunnigt fackfolk.
Jag blir så trött………………..

Ibland vänder sig folk till sånna för de tror något är fel eller vill veta om djuret lider mm.
Ibland har de fått en diagnos av vetrinären som kanske betyder avlivning o då väder sig vissa till dessa påstådda helare.
Tror inte ett dugg på att man genom en bild kan tala med eller hela ett djur.
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad

håller med Lena,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Jag har skrivit direkt i tråden!!!!
Debattia
Den skygga kattens hemsida!

-Anser att det gäller såväl människor som djur, har sjukdom slagit till får man i första hand vända sig till läkare/veterinär, sen om man önskar tillföra alternativa behandlingar såsom healing osv så har jag inget ont att säga om det..
Håller med om att det är säkrast vända sig till vetten om djuren är sjuka.
Men det kan också vara så att man går till en siare som berättar att djuret är sjukt,fast man själv inte har en aning om det?????
Debattia
Den skygga kattens hemsida!
# 8 - Det kan också vara så att denna sk siare inte är kompetent nog att avgöra om katten behöver vård eller inte. För de som sitter på ÖN skulle jag verkligen inte konsultera.
Observera detta var ingen kränkning mot sajten ÖN utan mot de som sitter där och tror att de är mediala.
Tycker det är lite fel här. Vad tjejen från början frågade efter var vad som hänt katten, t.ex. om den blivit klämd eller hoppat fel.
Att hon skulle åka till vetten om det var en kvarstående skada tycks hon varit fullt medveten om och frågade heller inte efter, vilket hon klargör en gång till sedan.
# 10 - Det där hade hon kanske fått reda på genom en undersökning. Men nu var det ju inte så farligt denna gången utan tycktes läka väldigt snabbt.
Kan det bara vara så att hon ville någon skulle läsa av katten?
#11 Nej, jag tror inte så heller utan typ Exempel: Jo, grannens katt jagade upp katten i en en björk och när katten skulle ner tappade den fästet sista biten och damp ner lite häfigt. Det har nog inte vetten kunnat tala om. Det var nog något sånt hon var ute efter.
#9 Jag tycker du är hård mot sajten ÖN, om du inte tror på sånt så är det många andra som gör det.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
# 13 - Jag har själv varit aktiv medlem på sajten och jag är själv medial och tarottolkare. Men, att jag skulle ge mig på att bedöma om ett djur är sjukt eller inte, nej det gör jag inte.
Man måste vara kritisk.