Kattlådor
Någon som vet var man kan finna ganska så stora kattlådor, men till ett bra pris?
Nu när hela stora stöd-familjen börjat att gå på låda har jag insett att dom behöver en till här inne som är rymlig dessutom, för ett halvt fotbollslag:-) Tänkte åka ut till Rusta snart framöver o skaffa mej en lektunnel, kanske finns lådor där att tillgå..men är tacksam för fler förslag:-)

Har du något Ikea i närheten så har de ju allsköns förvaringslådor som funkar jättebra som kattlådor. Rusta har säkert de med, men kanske inte lika stor variation. Det kan även finnas bra lådor på större varuhus som Ica Maxi. Tänk bara på att det måste vara helt slätt/rakt på insidan för det är jobbigt att lirka bort klumpande kattsand i t ex hörn med fördjupningar.
ja på rusta har de också lådor. Billiga men vad jag ser här hos oss, inte så stora. men det gör kanske inget
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Tror även ÖB har en del till bra priser. Dessvärre lite svårare att ta sig dit eftersom inga bussar går, tyvärr. (gäller Linköping)
Men Rusta kanske oxå har något.
ja o ja. Tänkte bara på att Siden inte har tillgång till bil och då är det ju bra om man hittar allt på samma ställe
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Åhlens brukar ha en del stora förvaringslådor. Jag har köpt flera där. Den största är ungefär 60 cm x 40 cm och cirka 25 cm hög. Jag tycker att det är bra med höga kanter för sprätter det inte ut så mycket sand när missarna krafsar. Om du har bil och kan åka till Lantmännen eller vad det heter för tillfället (Odal, Granngården eller något helt nytt) för där har jag också köpt stora plastboxar ungefär samma sort som på Åhlens.
Jag hade en 27 cm hög sandlåda till en kattmamma och små låga för hennes småttingar men dessa små, små kattungar gav sig tusan på att göra som sin mamma och lyckades krångla sig upp den höga sandlådan. Hur de bar sig åt förstår jag inte fast jag tittade. Sedan var det bara att byta ut sanden i den stora till ett svindyrt alternativ som passade kattungar för de kan ju inte ha vanlig klumpbildande sand.

Tack för alla era tips!
#3 Ja, det är många gånger man blivit sugen på att åka till ÖB, men som sagt, det är svårt att ta sig dit här i Linköping utan bil. Däremot har jag gångavstånd dit när jag är hos min far i Örebro..ska passa på att handla lite prylar där när jag kommer dit i september..
Ska kolla de andra affärerna som ni föreslår:-)
Visst ä det synd att det är bil som gäller när man ska till ÖB, men får hoppas nu när de håller på att bygga ut området med mera affärer att en busslinje sätts in.
Köpte min bästa låda i djuraffären i Höör. stor, rymligt, höga kanter med nedsänkt parti… Billig va den oxå! Den ingick i ett startpaket med matskål, spade o diverse andra produkter.

citygross hadde en ganska stor vanlig för ca 70 kr,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

#8 #9 Toppen med era tips..då vet jag var jag ska leta:-)