*LÖST* Katt Älvsborgsbron
Inte första gången jag m.fl sett den där, tyvärr är det nästan omöjligt att stanna på platsen, och säkert olagligt också, då det är massa dumma vägar och filer åt olika håll. Denna gången fick vi ändå stannat bilen akut då katten sprang ända upp mot brons rundning, jag klev ut och den sprang mot mig som om den blev lycklig nästan. Hade inget id i örat vad jag kunde se. Har tidigare sett den jaga möss eller liknande vid dikena som kantar vägfilerna och har alltid tittat extra när man haft vägarna förbi.. Känns inte alls bra med en katt som springer mitt på ett sånt här ställe, ni som dessutom vet hur där ser ut förstår alldeles extra att man blir orolig.
Det kom susande några bildårar när jag skulle försöka locka den ännu närmare mig.. och den blev plötsligt väldigt rädd av smattret från motorerna. Men den är helt klart tam - den började trampa med tassarna som en besatt när jag satt där vid vägkanten och pratade till den.. kändes konstigt allting, konstigt ställe inte minst. Världen är så konstig ibland.
Ska ringa katthemmen imorgon bitti och höra om de kan ta emot misse AKUT. Jag har själv inga hem på lut men ska i alla fall erbjuda mig att betala för kattens vistelse. Tack för att ni läste, det är skönt att skriva av sig när man är orolig 

Kusten fånga kise kan ställa upp ett dygn i varje fall men tyvärr som det ser ut nu bara det, men det köper ju lite tid även om kise får resa en del.
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad

Men fick du fatt i den eller ränner den runt där ute fortfarande
Är det på Hisingssidan eller vid Majnabbe?
På fastlandet ligger ju kolonistugeområde alldeles intill och där vet jag att jag sett katter (ägda med halsband i trädgårdarna). Kan ju vara någon som irrat sig iväg därifrån?
Hm, vad heter det där området nu igen
Sjöbergen tror jag.
Jag ringade in det lite hastigt med grönt på kartan.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Ja man får hoppas att katten har en orolig ägare som saknar den och att den kommit på avvägar
Men släpper en ägare medvetet ut sin katt nära dessa tunga motorvägar är det en sann *censur* till ägare. Den kommer inte bli långlivad där, det är garanti på det. Det måste en ägare vara väl medveten om. Har inget emot att "läxa upp" denne någon i sådana fall, för då är måttet rågat. Bilar går som i skytteltrafik där och det är inte i låga hastigheter heller. Den har setts sitta mitt på vägen vid brons påfart och i gräset mellan motorvägsfilerna.
Man reagerar kraftigt eftersom dessa ställen är absolut livsfarliga och för att den nu synts där vid flera tillfällen, av flera personer och både natt-, kvälls- och dagtid. Min kompis har nyligen även sett en liknande katt på andra sidan bron, på hisingssidans påfart. Har kollat efterlysningar men har hittills inte hittat någon som stämmer in och den hade alltså vad jag såg ingen märkning i örat. Den hade flera tovor på ryggen, ett litet märke (sår?) vid nacken och är frodig. Katten är absolut inte mager. Skulle inte förvåna mig om det finns en knäppis till ägare som tycker området med omnejd är finfina marker för katter att ströva runt på.
Inget förvånar längre, suck!
Ska nu ringa runt lite och höra om det finns någon akut liten katthemsplats för den någonstans. Åker i sådana fall ut direkt.. En natt hos dig monsi gör det dessvärre svårt eftersom den behöver någonstans att vara även efteråt.
Men tack ändå vänliga monsi för den goda tanken.
Du är toppen med dina kartor kattassen, ja även med annat förstås! Studerar kartan och försöker komma på hur den kan ha gått om den kom från kolonierna. Omöjligt är det ju inte. Den kan också komma från Högsbo och Majorna t ex och ha irrat sig bort. Vid området där man ser E45 som grön fyrkant har den varit synlig och även en bit upp samt längre neröver, mot vägarna och gräsremsorna där. Ja man ser hur de flätas samman och vid denna tidpunkt är det säkert hög trafik. Den verkar hålla sig vid motorvägarna tyvärr.. har sett tillräckligt många överkörda på kort tid, så det känns svettigt värre 

kan kanske påverka sambon så kise får vara längre en 24h inte lätt men vill inte att kise ska bli väg pizza.
Får gåshud när jag tänker på att kissen irrar runt i denna farliga miljö som du beskriver och håller helt med dig i allt.
Tänkte på om du skulle fråga Jeanette om hon eventuellt kan hjälpa dig. Hon hade ju funderingar kring Statoilmamiljen och nu är det bara en kisse.
Hoppas att du hittar någon som kan ställa upp och du är toppen som vanligt i ditt engagemang. Bamsekram till dig vännen.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Håll nu tummarna hårt, katten har lyckligtvis fått plats på katthem och nu ska jag "bara" försöka få in den. Har uppror i hela magen.
5 - Gulledej, det löste sig som tur var med plats.
6 - Gomorron min vän, du är en ädelsten på två ben :)
Hoppas katten kommer snabbt därifrån. 
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Håller tummar och tassar här

#7 Har du någon som kan hjälpa dig med skjuts? Jag har bil och slutar 12. ca 10 minuters väg från centrum.
håller allt vad vi har här av tummar och tassar, 16 stycken bidde det, för infångning av kissen
Maggan47
Åh..så bra att du hittade en plats åt misse.
Håller nu tummarna för att han låter sig fångas in.
hoppas jag med!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Hela emjonklanen håller alla tummar och tassar vi har för att du lyckas fånga in kissen och vad bra att du hittat plats till den.

Håller tummarna
Här håller vi alla tummar och tassar som går att uppbringa i grannskapet och så tänker vi väldigt väldigt intensivt på att det ska bli en lycklig utgång och att denna stackars kisse ska ha den sagolika turen att bli infångad av Kusten (alla hemlösa Kustkatters Ängel)!
Vi håller också en mycket vakande och varm tanke över kissen så inget förfärligt händer honom innan Kusten når fram.
Kram till Dig Kusten! Du är ju bara Bäst! Du måste ta det väldigt försiktigt på den farliga platsen så det inte händer dig något. Vi håller en vakande och mycket varm tanke över Dig också Kusten!
Puttar upp!! Tänker så mycket på denna stackars katt som lever så farligt, han är säkert inte ensam om det …………. det finns väl hur många som helst av dessa hemlösa stackare som lever jättefarligt ..
, men nu vet vi ju om just den här katten ………… undrar så hur det går …………..
Hoppas Kusten lyckas få tag på honom!
Tack för att ni bryr er om och för att ni hållit tummarna!
Jag fick efter vissa om och men in henne, den våghalsiga blötan, och det var nog en del flax också eftersom det regnat och regnat. Fick en del skumma blickar på mig där man höll på. Måste sett skumt ut..

Hon (Svala kallad) hade inget id/chip. Plockade bort en del fästingar men tovorna på ryggen skulle de se över imorgon på Gbg:s djurskyddsförening som så snällt tog emot henne. Tassarna var mycket smutsiga så hon har nog strövat en del ute.
Nu kan någon gärna skriva löst i trådens början :)
Kramar
Vad gott att höra. Vad glad jag blir! Nu kan vi släppa tummarna och återgå till arbete igen

Tack Kusten för rapport att både du och Kissemissen är välbehållna. Bra jobbat!!!!
Sov så gott efter ett jättefint arbete som vanligt. Kram till Dig! Gott att de tog hand om henne på Gbg:s djurskyddsförening!

#18 Gud vad du är fantastisk!! Detta område fick mig att rysa och bara att komma till där utan att bli vägpizza själv är ju en bedrift. Härligt att det löste sig och att Djurskyddet kunde ställa upp denna gången.
Undrar varifrån hon härstammade. Kanske någonstans från Högsbo eller Majorna. Kan ju ha varit en innekatt som rymt ut och inte hittat hem. Någon från Sjöbergens koloniområde som flyttat hem och "glömt" kissen kvar. Ja det finns många varianter. Kungsten och Långedragsområdet är ju inte långt borta heller och där är ju många villor.
Nospuss till lilla Svala som räddades av katternas ängel i det höstlika Göteborg!!!
Gulle dig vad du är bra som lyckades med denna bedrift. Tänkte så på er med skitvädret som pågår och så härligt att Svala ville bli räddad.
Kram till katternas ängel nr 1.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
bra jobbat kusten

vad skönt att det är löst….inget bra att vara katt bredvid en väg….
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Det var ju denna jag skulle spela ju sorry
Åh va skönt att katten är inne, du gör ett jätte bra jobb Kusten..
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
Det var mig en magstark prommenadväg som den kissen valt. Vet ju mycket väl hur Älvsborgsbron ser ut. Huva Mig! Desto skönare att veta att kissen är infångad och fått plats på katthem nu. Bravo!
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Kusten, jag har skrivit det tidigare och jag skiver det igen, Du är fantastisk!!!!!!!!!!!!

Vilken tur kisse hadde som mötte dig!:)
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Till dig kusten
Så bra att det löste sig för katten..

bett midler