Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkastrering-idmärkning-vaccination
Läst 4144 ggr
Alexej
0

2 mammor och 8 ungar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Insamling stoppad

Jag fick oväntad 2 nya högdräktiga katthonor före midsommar.

Jag var till veterinären och han berättade om 2 högdräktiga skygga katter som skulle komma in efter mig för avlivning. Det fanns nog ingen direkt ägare men det var en man som hade köpt ett hus där de 2 katter fanns i ett utehus. Han ville inte ha de så de fångades in för avlivning.

Och jag kunde inte bara åka hem utan väntade och tog honorna med mig.

Den ena fick 5 ungar efter 5 dagar och den andra 3 ungar 2 dagar senare. Jag hade de i vardagsrummet först men katterna flyttade ungarna hela tiden. Sedan lyckades min hund kattnappar en av ungarna och försökte smita ut i trädgården med den. Som tur hörde jag ungen skrika… hon älskar katter och ville nog ha en egen unge för sig sjäv. Nu ligger alla under min säng där hunden inte kan komma åt och mammorna har blivit bra utekatter redan. Livrädda för mig men sköter ungarna perfekta och tillsammans.

Honorna kan stanna här men ungarna ska jag sälja. Problemet är att jag inte kan lägga ut mer pengar nu. Väntar bla på en högre räkning från rörmakaren.

Frågade Lena och fick tillstånd att göra en insamling till katterna. Alla ska vaccineras och id-märkas, honorna ska kastreras. Fick ett bra paketpris för 3500 kronor för allt.

Blir det pengar över från kattungeförsäljningen kommer pengarna att gå tillbaka till andra katter.

Jag vet, överallt på Hittekatter skrevs om katter som behöver hjälp och pengar för hjälpen. Och jag ber inte gärna om hjälp men nu känns det nödvändigt.

Tack!!

Ska så klart redovisa sedan.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

MariannE11
0

ska kika över mina enkronor senare ikväll o se om jag kan bidra lite grann… tack Alexandra att du ställde upp! kram på dej….

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Tiana
0

Samma här, ska titta över ekonomin ikväll… Det går ju åt en del nu i sommartider + att mina helårsförsäkringar kommer nu… Men nån krona ska det väl bli över!!

Lena
0

Ska försöka bidra med en liten slant här framöver. Så bra att kattmammorna kunde räddas. Hemskt att avliva högdräktiga honkatter bara så där. Fint gjort av dig att ställa upp!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Lena
0

Nu ligger insamlingen med under godkända insamlingar! :)

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Crisse-13
0

Pepsy och Mischa bidrar med 100:- som jag sätter in så fort jag får 5 minuter över.

Crisse-13
0

Det är fixat nu.

huskatt08
0

Stor Eloge till dig Alexej som tog dig an dessa dräktiga missar Skrattande

Hur är människan funtad….lämna in dessa för avlivning Gråter

Sätter in en slant från mina tjejer och mig.

anebit
0

Summan insatt som jag lovade dig tidigare!   Skrattande

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

essut50
0

Tack för att du ställer upp för dessa katter.

Har satt in en slant som kommer imorgon till dig.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Alexej
0

Ni är underbara:)

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

MariannE11
0

Nu har jag o mamma Jennie satt över några kronor till mammorna som fick en ny chans. Du borde ha pengarna snabbt eftersom jag åxå har HB…..Glad

Tror jag ska slå på stort o kallbada bort svetten….Rynkar på näsan…Jag fastnar i skrivbordet….Skäms

martdat
0

Har du suttit o gömt på denna nyhet? Tur du fanns där för dem,, Skrattande

100 kr insatt från mig o kissarna,…

tänkte först att schit, ligger ju efter med ekonomin själv, sen kom jag på att jag var pitsa sugen innan o ringde en kompis o ville ha me han o äta, han svarade inte så det blev ingen pitsa, så då hadde jag ju sparat de pengarna till dig, Flört har länsförsäkringar så det tar en bankdag,,,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Alexej
0

Jag satt och hade panik…Tyst. 10 nya katter…det slutar verkligen aldrig!

martdat
0

#13 ja 10 extra katter ÄR mycket,,,, men nu är de hoss dig så bara att göra det bässta av det.

Vad sa han som lämnade in dem för avlivning när du tog dem? var kanske inte så kul för honom heller, köpa hus o få två gravida kissar på köpet, Bra pris för hela kalaset tycker jag du fått i allafall,

Alexej
0

Jag träffade inte mannen. Väntade i bilen så länge.

Ja, 3500 för kastrering, vaccinering och id-märkning var jättebilligt:)

Tiana
0

Så, nu har jag fört över ett litet bidrag till familjen Glad

catfoot
0

Kommer en slant efter helgen…

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Lena
0

3500 var ett bra pris som sagt. Alltid något att veterinären inte tar överpriser i alla fall. :)

Alexej
0

Jag hade katterna ute idag men ändrade mig snabbt när den ena mamman kom och storfräste mot mig och försökte släppa iväg en unge. Får nog vänta lite längre…

martdat
0

#19 Vilka ljuvliga små ulltussar!Skrattande

MariannE11
0

*puttar*…

maggan47
0

bidrag insatt från mig med, vilken klippa du är, vännen

Maggan47

mymlanbus
0

Kommer en slant från mig med så småningom Alexej :)

Alexej
0

Här kommer redovisningen av insamlingen. Oba. 3 kronor fanns redan:)

Datum

Text

Belopp

Saldo

2009-07-06

ALEXEJ

100,00

3 257,00

2009-07-06

00004707276962

200,00

3 157,00

2009-07-03

FRÅN TIANA

54,00

2 957,00

2009-07-03

ALEXEI

100,00

2 903,00

2009-07-03

ESSUT

1 500,00

2 803,00

2009-07-03

ANEBIT

1 000,00

1 303,00

2009-07-02

kissemammorna

200,00

303,00

2009-07-02

CRISSE

100,00

103,00

Jag stoppar insamlingen nu. Tusend tack till er alla. Vet inte hur jag skulle ha klarat mig utan er.

Jag fick panik lite för tidigt…Det är 2 månader kvar tills ungarna kan säljas och mammorna måste dia färdigt innan de kan kastreras. Men det känns superskönt med känslan att pengarna finns på kontot.

En ros till er alla som hjälpte till!

dezzi83
0

Gud vad underbara alla människor är! Tänk om det fanns fler som er Glad

Hade jag sett tråden lite tidigare hade jag slängt in en slant jag med men det får bli till någon annan tråd istället. Det är ju bra då om du låter honorna vara inne tills kastreringen har skett annars kan dem snabbt bli dräktiga igen. Bara så du tänker på det och inte behöver du få fler ungar än du redan har hemma. Glad

huskatt08
0

Känns alltid bättre att vara ute i god tid och veta att det finns. Skrattande

Undrar…jag skänkte en slant….kan kanske vara de 200 kr som det bara står ett nummer för…får kolla upp det…har så svårt för internetbanken…nybörjare Skäms så de inte försvunnit i rymden Obestämd

Hur är det med mammorna och alla ungar?

martdat
0

skönt att pengar kom in så du slipper grunna på det, det är nog jag som skrev alexei på ett ställe för på min bank står det martdat , haha, blev lite tvärtom,

Hawknestgrove
0

Oj! HAr inte vår slant kommit in ?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

MariannE11
0

skönt att kunna hjälpa till….

en ros till dej Alexej för utan dej hade vi inte kunnat hjälpa…

maggan47
0

blev också orolig för min slant, sedan såg jag mitt personnummer med massa nollor framförKyss

Maggan47

Hawknestgrove
0

HAr KAttkedjans peng inte kommit in? Den har gått ut i allafall!

huskatt08
0

Hmmm..samma här. Har skickat men syns inte på redovisningen här?

Hawknestgrove
0

Alexej, har du fått in vår peng? Den kommer väl till pass då när du ska annonsera ut de små plus att det blir lite till käk åt de mså.

Kusten
0

Målade av grannens katt och fick ihop en liten hundring. Men ser att summan är uppnådd? Toppen ju. I såna fall skänker jag denna lilla summa till någon annan i behov.

catfoot
0

Oj, här sitter jag å söker konto numret på morgonkröken…Hittar inget på godkända insamlingar…Läser sen här att summan redan var uppnåddFörvånad…Det går undan värre här på Hittekatter..

Kram Catfoot

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

MaalinF
0

Wow, rosor till alla er som bidrog!

Hawknestgrove
0

Kom våran slant rätt? ÄR så orolig för att jag kanske la den på ett konto vem som helst, jag kan ju gjort fel……

MariannE11
0

*puttar upp Gunillas fråga*…

Hawknestgrove
0

ja det är inte svårt med överföring från mitt Swedbank, men det är lite nervigt och nytt från KAttkedjans plusgiro…..

Alexej
0

Min son blev akut sjuk. Jag satt 2 dagar på intensiven på Näl. Nu är han bättre. Därför var jag inte här.

Senaste redovisning:

Datum Text Belopp Saldo
2009-07-06 KATTKEDJ 370,00 3 627,00
2009-07-06 ALEXEJ 100,00 3 257,00
2009-07-06 00004707276962 200,00 3 157,00
2009-07-03 FRÅN TIANA 54,00 2 957,00
2009-07-03 ALEXEI 100,00 2 903,00
2009-07-03 ESSUT 1 500,00 2 803,00
2009-07-03 ANEBIT 1 000,00 1 303,00
2009-07-02 kissemammorna 200,00 303,00
2009-07-02 CRISSE 100,00 103,00

Sedan fick jag 200 kronor tillsammans med ett jättefint kort från Bumbis!

TACK!

Lena
0

#40 Har du fått ihop vad det kostar för katterna nu Alexej?

Alexej
0

Jag har nu 3827 kronor med Bumbis pengar. Veterinären vill ha 3500 kr:)

Hawknestgrove
0

MEn toppen! Då har du ju lite till annonser! OCh så kan du ju om du inte orkar allt själv ge kissarna lite älgfärs!Flört Det blir ju suveränt för de små!

martdat
0

ja elr kattmat, det går det åt med tio extra,

#43 Färs? hm, skickar du älgfärs via nätet? jag vill ha en stek!!Flört

Hawknestgrove
0

hehe, nä, jag var ju där med Oliver och då passade jag på att ge Alexej några påsar älgfärs! Hon var ju så gullig och bjöd mig på mat innan jag åkte!

martdat
0

#45 jag kan me bjuda på middag om du kommer till jät nån dag,Flört

MariannE11
0

hur går det för mammorna o ungarna?… hoppas de mår bra…

Hawknestgrove
0

ja tänker så på dem. Småttisarna…..

maggan47
0

berätta gärna hur det går

Maggan47

Debattia
0

Puttar !

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

kattassen
0

Alexej - denna tråden har jag missat! Jag tänkte så mycket på dina kattungar tidigare, när det kom upp det hela, men så föll det bort. Såg dock att du glädjande nog fick igång en insamling som gav gott resultat. Skrattande Lycka till med alla bebisarna och hoppas du får igång försäljningen av ungarna.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Hawknestgrove
0

Ja vi får vrkligen hoppas att allt går bra här! Önskar dig lycka till och goda hem åt alla kissarna

Alexej
0

Ungarna mår bra. Hade ögoninfektion men efter behandlingen är de bra nu. Kryper rund överallt. Man måste passa sina fötter:)

Älgfärsen ska sparas till julafton, så klart! Oskyldig

Alexej
0

Nu blir det dags för mina ungar att flyttar vidare. Alla är kvar och i livet fast de har blivit utekatter…och ingen springer mer än några meter ifrån huset. Fast när jag räknar de är det ibland bara 7, ibland 9 kattungar. Oskyldig Duktiga musätare har de blivit iaf. Vet inte vem som släppa in nya möss här hela tiden.

Imorn är det dags att åka till veterinären. Hoppas jag får med alla. Det blir inlåsning med nätdörr ikväll. Vet fortfarande inte vilka som är honor eller hanar. Ser så likadana ut. Skäms Ska ta med mig lite nagellack för att kunna skilja bättre på ungarna. Då får de lite färg på öronen.

Här finns deras Blocketannons:

Annons

martdat
0

#54 bra anons tycker jag, lycka till nu med adoptionerna,

Gullimat
0

Vilken fint skriven annons. Lever alla som skaffar katt upp till detta, hade man blivit glad.Obestämd

Alexej
0

Vilken dag. Var till veterinären kl 10 med alla.

Spärrade in mammorna och ungarna i vardagsrummet igår. Kl 8.30 började jag att stoppa in alla ungar i en stor transportbur. Mammorna tänkte jag ta med fällan. Men de fick full panik. Välte ner allt. Fick ta isär hörnsoffan och ställa på högkant. Till slut fick jag in de först i fällan sedan i transportburen.

Iväg-kanske 1 mil. Ungarna bajsade på sig och stank. Hos vet tänkte jag ta honorna från tranportburen till fällan. Gick bra med den ena. Ställde fällan på högkant och hon fick bedövning genom gallret. Sedan nästa. Men hon lyckades smita ut mellan buren och fällan och gjorde kaos hos veten. Satt sedan inklämd under diskbänken. Jag ställde upp fällan och spärrade allt annat med olika burar. Nej, fällan kände hon redan. Jag låg på magen och försökte få bort henne från hörnan. Då gick avloppet av. Hon sprang och gömde sig under ett skåp. Där fick jag ta i henne fast hon bet genom handskarna. Men jag fick bra grepp och vet kunde ge henne en spruta. Låg där med henne tills hon somnade. Helt smutsig och genomsvettig. Veten började kastrera och jag fick laga avloppet. Sedan fick jag tvätta av 8 ungar och buren. Kl 12.30 var vi färdiga. På hemvägen bajsade ungarna på sig igen.

Honorna lät jag kvar i buren i en timme till. När jag öppnade dörren stack de som kanonkulor. Bra att de är sydda med tråd som inte behöver tas bort. Ingen av de hade blivit dräktig igen.

Nu är ungarna tvättade igen och sover allihopa, 3 burar och fällan tvättad och tvättmaskin går för fullt. Och jag har också duschat och städat upp hela vardagsrummet.

Inget man vill ha varje dag…

Räkningen gick på 3600. Har ingen scanner men ska ta bild av kvittot när kameran är laddad.

7 av ungarna är honor, en svart är hane. Det skulle bli många kattungar om de inte bli kastrerade.

Tiana
0

Jisses! tur ingen kom till skada i alla fall! (Då vet jag ocksp vad jag har att vänta mig imorgon med Esme)

huskatt08
0

Oj..oj…vilken dag…..inte nog med att jaga katter så fick du agera rörmokare oxå Tungan ute tur du är en allsidig kvinna Flört

Alexej
0

Ja, det var inte kul att laga ett avloppsrör liggande på golvet. Men jag ville ju vara välkommen till veterinären igen….

Men nu svullnar min ena hand upp mer och mer. Bitmärken är inte stora men de gör ont. Blir det inte bättre imorn får det blir jag som ska till läkaren.

Honorna mår bra nu, äter. Men är rädda för mig igen. Ungarna sover bara. Det var nog väldigt mycket för de idag.

Tiana
0

Usch! Så du fick dig ett bett? Det missade jag tidigare. Håller tummarna för att det inte blir värre…

Alexej
0

Lite kul, killen (längst fram) är minst. Resten, bara tjejer är mycket tjockare och kraftigare.

martdat
0

vilken dag du hafft alexej, fattade inte detta med tvättande, var det avloppsvatten de fick över sig ? hoppas handen blir bra, jag brukar smeta på kådaplåster vid kattbett, brukar förhindra inflamation, inbillar mig i allafall att det beror på kådaplåstret ,

Alexej
0

Nej, de hade "badat" i bajs i buren. trodde de skulle klara sig i en bur bara 1 mil. men när en bajsar får alla det på sig….

Avloppsröret gick av när jag håll på att få ut kattmamman under diskbänken. Skåpet står typ 20 cm över golvet.

Vad är kådplåster?

martdat
0

#64 maximal otur med röret,

kådaplåster är nån jox av fårtalg o kåda som sälj på naturapotek, jag har köpt mitt av en som kokar eget,ska dra ut inflamationer ur sår, kan läggas på brännskador oxå, är väll inte godkänt av läkemedelsverket vad jag vet men jag tycker det lindrar o läker bra med det,

huskatt08
0

Stackars lillkillen…har inte en chans mot tjejligan ju Cool

Se upp med handen…kådplåster verkar ju bra..aldrig hört talas om…alltid bra med nya tips.Skrattande

Hawknestgrove
0

Alexej, min mammas gamla knep……

Lägg på ett tunt förband med ett litet paket med gasbinda, där du har krossad lök. Drar också ut infektioner.

destiny
0

Ett sånt äventyr! Skrattande 

Hoppas handen är bättre idag.

Alexej
0

Handen är bra igen, mammorna är likadanna som förrut. Var rädd att vi hade fått värsta baksag i mina försök att få de tamare. Men nej. De är mycket inne och kommer fram när jag öppnar kylskåpet. Fast de går inte att ge de något med handen. De hugger i som rovdjur.

Här kommer iaf kvittot:

Tiana
0

Så bra att både du och katterna är bättre! Jag brukar skämtsamt säga att det är tur att katterna har minne som guldfiskar ;) De lever verkligen i nuet!

MariannE11
0

# 57 vilket äventyr… blev svettig här i soffan av att bara läsa….skönt att det är gjort…tur man inte vet i förväg när det mesta går fel….