Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 2824 ggr
Hawknestgrove
0

Gnäll Pelle.....

Arne alltså. Här sitter jag i godan ro och Arne springer omkring och GNÄLLER. Mat? Nä. Ut i rastgården? ikke å tal om, nu. Vad är det då Gnällis? jo, det är ju mörkt på muggen och Arne är bajsnödig och ska ha sällskap…. Bortskämd katt? Va? Hur kan ni påstå nåt sånt???????Oskyldig

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Anninorr
0

Är det inte enklare att låta lyset vara på?Det har jag haft till mörkrädda barn och det fungerade.

MariannE11
0

vilken gnällig matte Arne har….vi får ringa hans fack i morron hör jag…Skrattande

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

huskatt08
0

Skrattande Ni får försöka samordna era besök där…Cool

nisse02
0

Snarare gnällig matte än gnällig och bortskämd katt, om jag får säga vad jag tycker Skrattande ………  klart Arne ska få sällskap till Toa, det är väl det minsta en katt kan begäraSkrattande

monsi
0

men Gunilla då sätt in en natt lampa till kisen på dass.

Klart liten vill ha sälskap på dass om det är mörkt,nu var du lite pipig Gunilla hi hi!

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Mison
0

Men vem vill bajsa ensam? Inte jag i alla fall. Jag har alltid sällskap av diverse hundar och katter. Det känns mycket mysigare så….

Alla djur behöver någon som bryr sig!

Hawknestgrove
0

HUm… ja är INTE enig med er där……Om det är något jag vill vara ensam om, så är det bajseri. sen kör vi stenhårt med att tomma rum är mörka rum. Ok, jag passae på att kissa när Arne bajsade….Nu sover  Saddam…..

Hawknestgrove
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

kolla Saddam/Usama bin Ladin

essut50
0

Förstår  Arne, varför inte ha sällskap när man är på toan, det vill väl alla ha. Här hemma är det Milou som vill in när jag är på toa det slår aldrig fel…Hon sitter på golvet och väntar tills jag är färdig då ska vi gå ut tillsammans.Skrattande

Vi har en lampa i hallen som lyser hela natten, husse tror att katterna är mörkrädda..

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Hawknestgrove
0

Ja vi har en lampa  hallen/ köket som lyser hela natten. MEn toa är släckt och det är ett hel***e för Arne är mörkrädd….

essut50
0

Stackars Arne, tur att han talar om när han ska dit.

Magda
0

det finns ju sådana där små lampor med batteri som man kan trycka fast på väggen som ger ett svagt ljus, (har sett folk som har i garderober med mera) kanske är ngt för mörkrädd kisse att ha ovanför sin toa Skrattande

MariannE11
0

måste vara rätt sällsynt med en mörkrädd kisse?… vet själv hur det är att vara mörkrädd 2bening….Skäms

monsi
0

Sadam Arne hm! Nej! Ducktig kise som vill visa matte att han är ducktig pojke o att han minsan går på lådan.Oskyldig

Min toa är djur fri zon Ingen av dem vill gå in där undrar om det beror på att jag brukar bada dem o behandla sår mm därObestämd

kattassen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ni får dra ner en strömbrytare till golvnivå och trimma Arne att trycka på den när han kommer in. Är det riktigt kris att Arne inte ens vill öppna dörren och sticka in tassen så får ni helt sonika dra kabel utanför och sätta strömbrytaren utanför dörren… Herregud man måste väl ställa upp för hus(tyrann)katten???Cool

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Karizma
0

hehe :) gulligt

nisse02
0

#15 Håller med dig helt och hållet. Bra idé! Skrattande

Man måste ju ordna det på bästa sätt för sin katt, det är väl inte för mycket begärt att katten ska ha egen belysning Skrattande …

Sidentass
0

hi,hiiiii!!! Vet sen förr att Arne-gubben vill slå följe till dass!! Ofta när jag är på toa står Bamse eller Lassie o ska in..precis just då…

Lena
0

Ni får pröva med en sådan där nattlampa som man pluggar i kontakten till mörkrädda småbarn. Brukar finnas i diverse olika utföranden. :)

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Hawknestgrove
0

haha. problemet är ju att inne på dass så finns ju korrekt nog inga uttag… Och vägen dit är belyst. MEn jag får alltså när det passar herr Bin Ladin stå i givakt och tända inne på muggen så han kan gå dit och kacka eller kissa. HAn gnäller lika mycket om det finns den minsta lilla klump av kiss eller korv i lådan. Då kan man INTE sätta sig där. Snuskigt. Ok, inget ont som inte har något gott med sig. KAn ju aldrig ha smutsig låda, måste göra ren den två-tre ggr/dag. För ingen  av katterna förutom Arne fattar att man kan göra ifrån sig ute i gården…..

MariannE11
0

skärp dej Gunilla… så här kan inte Arne få ha det….Flört.. passa upp på honom nu…..

Mison
0

Finns det inte pannlampor i kattstorlek?? Det kan man kanske uppfinna annars.

Och vad sägs om en kattlåda, som rensar sig själv?? Tänk vad härligt det vore…

Alla djur behöver någon som bryr sig!

MariannE11
0

den kattlådan vill jag beställa….betalar gärna lite extra…

Karizma
0

skaffa en ringklocka en trådlös till grabben så kan han plinga på matte så hon vaknar för umgås under tiden han gör toa besök :)

Finns barnlampor som går på batteri dom trycker man på brukar finnas ikea,rusta o såna butiker. Lycka till

monsi
0

#22 det finns katt lådor som renar sig själva har sett dem men vet inte hur de funkar.

Min kära sambo sa i går att vi kan ju ha klumpbildande sand till lillan nu när vi har bara henne o inte tre där två gick ut o lekete o sen jamade o ville in till lådanObestämd

Men jag vågar inte det för vi har hjälp med att städa lådan.

Hundarna är där så fort man vänder ryggen till blä!

Natt lampa med batteri tycker jag låter jätte braFlört

Hawknestgrove
0

Du, inga problem…. Den grabben är som en tremånaders bebis. Ok, om jag får honom att kissa vid 12, så slipper jag gå upp och kissa med honom på natten, men han ska ha nattamat…. klockan 3 och klockan 7… nej, jag kan inte ha mat framme. Han äter njurkäk och esther är allergiker, så jag har ingen mat framme.

nisse02
0

Ja Gunila, du har då att göra så du klarar dig ……………. lille Arne, att han är en sån liten bäbis, men han är väldigt söööt!

Hawknestgrove
0

ja lille gamle gosekillen. han är 10 år

MariannE11
0

tror att Gunilla bara låtsas att hon är datafri på lördagar… i själva verket så är det Arnes spa-dag då han får kroppen trimmad o klorna nerfilade…Skrattande

essut50
0

Håller med dig Marianne, det tror jag oxå..När det är klart så dricker hon vin och myser med honom i sängen..Han är nog lite bortskämd tror jag..

monsi
0

#29 det tror jag med hi hi!

MariannE11
0

tror dessutom att arne får sej en whiskey eller två…..Cool

monsi
0

Var det inte mummelman? Tycker mig komma i håg en bild med kise o Mummelman låda den var väldigt söt.

MariannE11
0

ja jag minns då ingenting alls…..ovanligt eller hur?…Cool

nisse02
0

ja, nu är det väl snart dags för toabesök för Arne, hoppas Gunilla inte sover får hårt. Stackars lille Arne, hur ska det gå? men han säger nog ifrån så det hörs tror vi väl Glad eller så lyssnar Gunilla på Jeff Wayne så hon inte hör Arne!

monsi
0

#35 mistänker kise har starka lungor o kan överösta musiken hi hi!

MariannE11
0

Arne hur går det med mattes myteri?…. när ska hon fatta vem som bestämmer?..

Hawknestgrove
0

jo då…. lördagar är något jag tillbringar med snabeldraken och skurtrasan. MEn att ignorera Arnepå nätterna, det går inte. Han börjar så gulligt med att jama mjukt vid sängen. Sen om jag inte går upp, så går han lös på kartongen med böcker och biter i den, följt av slammer i vedlådan. Eller så spelar han harpa på gallret på nätdörren till altanan.  Så det går inte att ignorera honom. Och flickorna, som är så snälla. Ligger helt tysta hela natten.

nisse02
0

Ja, dessa kattpojkar, det verkar vara samma visa hos dig Gunilla som hos oss med lille Nisse som också går löst på allt han inte får riva och klösa i om  jag inte går upp och ger honom mat på natten …. han ger sig inte heller, det är bara att ragla ut till kylskåpet och ta fram det som önskas …… sen blir det lugnt äntligen!

essut50
0

Här hemma har vi en burk med torrfoder i sängen under natten, så det är bara att ta fram den och ge dom mat, sen sticker dom iväg.. Man slipper gå ur sängen och det är skönt…Skrattande Pontus river mig i håret så det gör ont om han inte får mat, Milou klöser och biter på mitt täcke ….

Hawknestgrove
0

ja hade jag inte haft olika mat åt kissarna, så hade det inte varit problem.

monsi
0

Jag fyller matskålarna innan lägg dax, fas det kan stackars Gunilla inte göra för då blir kanske lilla Ester sjuk av fel mat.

Hawknestgrove
0

Precis….. Arne får inte äta Esthermat, för då tar hans njurar stryk. Och Esther får inte äta Arnemat för då får hon utslag. Den enda som kan äta vad som helst är Pipis. MEn när vi är borta hela dagarna om det blir så, så får alla äta Esthermat

nisse02
0

Nisse vill äta dygnet runt, så det hjälper inte att fylla matskålar vid läggdags, maten är ändå slut kl 4 på natten: Jättekonstigt att han väger 7 kgSkäms.

Hawknestgrove
0

ja en sak till. Det duger inte att ta fram matskålen och ställa den på golvet. Nä kissen ska man ta i famnen sätta på bordet och matskålen med. Sen ska man klappa kattf*n… Missförstå mig rätt.JAg älskar din lille kattkillen.Kyss

monsi
0

Fatttar inte har alltid haft maten  framme o fyllt på när det tog slut lyckades ändå inte få mina kisar att bli runda om magen o jag kämade.

Undrar om det beror på att hundarna hjälpte dem att motioneraObestämd

Gunilla som man bäddar får man ligga hi hi!

Nisse det finns stora foder atomater till kisar de rymmer jätte mycket inte ens min schäfer blandis orkade äta upp all maten i en sån.

Mison har du märkt att Gunilla har undvikit frågan om mymmelmanen , så du hadde rätt det varnog Arnes spa dag med wisky hi hi!

Hawknestgrove
0

haha Mümmelmann får vi nog lasta husse för! OCh det är tyvärr värsta mardrömmen, att ha det som jag har det matmässigt. en katt som har svaga njurar (hills K/D)och en katt som är normal och en katt(hills Z/D och LOlivers lamm och anka)som är allergisk.MEn nu får i allafall Esther ochPipis käka samma mat.Olivers är ju överkomligt i pris vilket inte Hills Z/D är