Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 1512 ggr
Zsarorna
0

Boktips: Kattens lagbok!

(inforamtionen är tagen ifrån: http://shop.textalk.se/se/article.php?id=6785&art=1236760)

Varje kattägare har nytta av att känna till den lagstiftning som gäller ett av våra äldsta och käraste husdjur; katten.

Skyddet för katter mot djurplågeri och olika former av lidande uppmärksammas.

Vilka rättigheter och skyldigheter har en kattägare? Vad gör man med en upphittad katt? Kan man resa utomlands med sin katt eller ta med sig en från utlandsresan?

Finns det möjlighet till ersättning om olyckan är framme eller ett brott drabbar din katt?

Författaren Anette Strand Westerlund är jurist och forskare och har ett starkt engagemang mot djurplågeri. Hennes egen katt "Skårpan", har för övrigt genom sina infall också bidragit till att boken tillkom.

Köp för bara 67:- här!

Engla
0

Tack för tipset! Intressant med en sådan här bok. Är det någon som har läst den?

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Hawknestgrove
0

jag har den. Den är jättebra.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Alexej
0

Jag har den också, finns också för hundar. Jättebra och informativ. Fast jag måste erkänner att jag inte har sett boken hos mig sedan länge. Hade glömt bort den.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

huskatt08
0

Låter intressant.

Det jag undrar är….Denna är utgiven 06, har det inte blivit ändringar sedan dess?

Det kanske finns en uppdaterad version i så fall eller tillägg?

Hawknestgrove
0

Min är från 2006 också. Samma sak med den fina lilla boken på apoteket. Den jag har är 2004

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

martdat
0

jo det är ju nya lagar så den kan ju inte vara helt aktuell tyvärr,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

huskatt08
0

Ja…det var just vad jag tänkte….hoppas det kommer en uppdaterad version.