Kissar ofta..
Var inte länge sen jag skrev i nån tråd att min Virus inte hade några problem med kisseriet..Nu tror jag att så är fallet. Idag när jag var ute med kaninen Snurre, så såg jag Virus sätta sig å pinka 6-7 ggr på en 10-15 minuter…Jag måste ringa på jourtiden i morgon å höra…Blir orolig, å varför alltid på en helg..

hoppas de kan ta in er, Kajsa gjorde ju så för ett tag sen, var urinvägsinfektion, tur det inte var grus i allafall,,, Lagens om alltings jäklighet så blir de BARA sjuka helger elr julafton, en oskriven lag tydligen,,,har du veteremoxin hemma så prova att ge det,, är det uv så ger de honom det ändå,, kajsa börgade kissa redan dan efter hon fått medicin, hon fick remofen oxå, smärtstillande, vet man ska inte exprimenera själv med mediciner men kan de inte kissa så tycker jag gott att man kan prova, det gör ju ont,,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

typiskt att det är helg….förstår att du känner dej orolig…pussa honom från mej….ta hand om varandra…
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Har han haft bekymmer förut? Här blir det ibland inflammation i urinblåsan pga stress eller förändringar i vardagen vi drar igång med Cystease (finns hos veterinärerna) som är en glukos-amin som verkar stärka insidan på urinblåsan. Ibland behöver man också en smärtstillande för att ta bort det onda vid träningarna. 4-5 dagar så är han som vanligt igen.
Det föranleder dock alltid att man kollar med veterinär så det inte är bakteriell uvi för då behövs det ju antibiotika.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

#3 är det mot bakterier så,, ring nån juor vet o kolla, när Baloo blev sjuk dan innan julafton så fanns inte en vet att uppsöka, men jag fick fatt i en 20 mil bort som hjälpte mig att prova medicin jag kunde få tag i ,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Man skall inte mixtra med antibiotika om man inte vet säkert att det är bakteriellt. Alla uv-problem är ju inte det!
#4.. nej han har aldrig haft problem, å han ser inte ut att ha ont, men katter kan ju luras, har jag lärt mig…
Är orolig att han ska bli sämre inatt…
Ampivet är mot infektion…dessa var till Virus, när han hade problem med magen, å det står att det används mot urinvägsinfektion..tror ni jag vågar ge honom??
#6..Såg att du svarat mig innan jag skrivit frågan om jag vågar ge honom det…
Vad händer om man ger å det inte är det??…Tänkte att det lindrar hans problem, för jag vet av egen erfarenhet att antibiotika hjälper snabbt när man har problem med kisseriet, usch som att pinka taggtråd…

finns inte den häringa Agriaveterinären att tillgå eller har dom stängt för natten?…..även om dom inte kan hjälpa dej på studs så tror jag att du kan känna dej lugnare efteråt o vet hur orolig du ska vara…
En av Agias vettar fick mig att misstro deras syn på katter..Jag ringde dom när min Troja kom till oss, hon var mager å uttorkad…Jag berättade för denna vette, att Troja var en skyggis..Kärringen svarar mig, avliva katten å ta en som inte är skygg istället, hon färstod inte varför man kostade på en sån katt..

OKI… då fattar jag att du inte alls har lust att ringa… nedrans veterinär….tur att det finns ordentliga åxå….
min nya jourisar jamar högt till Virus…
ja du men ring till Bollnäs vet då de på travbanan
har inte de jourtid hela dygnen? Jag har för mig det
Har kollat Virus hela morgonen, kunde inte sova för lilla kissen, var så orolig…Tog kaffekoppen å gick ut, å satt mig..Virus var med mig hela tiden, å jag såg inte att han pinkade en enda gång…Undrar varför??..Pinkade han så mycket igår å det är lungt idag..Kan han blivit bättre av sig själv…Blir så orolig när mina kisser blir dåliga…Ska ringa å kolla, om djurkliniken har jour idag…Så jag åtminstone kan få några ord som lugnar hönsmamman Catfoot
Ja det är bättre å ringa å rådfråga än att gå å vanka å bara fundera på vad det kan vara…

då håller vi tummarna….man (=jag) blir ju så nojig när jag är orolig så jag inte vet hur jag ska tolka det jag ser…

Catfoot du är väll ingen hönsmamma, för i sånna fall är vi alla det.
Hoppas liten är bättre snart.
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad

Men det är ju så typiskt att det alltid ska ske på helger!!
Hoppas av hela mitt hjärta att det inte är något större fel på Virus..så skönt att det redan ser bättre ut..kan han ha känt dofter när ni var ute tror du, och velat markera med sitt kissande? Men det kan man ju aldrig veta..så därför är det nog lika bra att ringa vet och prata med dom iallafall..
Vetten har ringt..Ibland läkte det ut av sig själv, vilket kunde vara fallet med att inte Virus pinkat idag..Men det kunde oxå vara stopp, å därfär jag inte sett han pinka idag..Jag skulle ha koll på honom å hans tillstånd..Om han slutade äta, sov mycket eller var orolig…Kunde själv klämma honom över magen för att kolla om han reagerade å hade ont…

Är som jag o Atos då. Ligger inte riktigt för mig att vara orolig o jag får lära mig att ta saker på allvar så när Atos sprang o småkissade 711 gånger en dag tog jag mig i kragen o ringde. Fick åka in o proven visade inget. Han kissar ff bra efter den resan. Bara plånboken som gör ont. =)
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

#20 Ja det är viktigt att han dricker och pinkar han inte skulle jag fixa en akuttid omgående. Stopp är inte alls bra! Kan bli illa.

CatFoot: Säg till om du skall till vetten så cyklar jag förbi… =) Kram på dig!

Håll koll för kissar han inte alls kan det bli jätte alvarligt.
Höll på o förlora min blinde kise på det viset, såg honnom inte små pinka men en dag när jag lyfte honnom så kissade han på mig, det berodde på att blåsan var över full o han inte kunde kissa själv pga det gjorde ont av stenarna, fick akut åka in o sen följde flera dagars tvångsmatning. Katt vakten hade inte märkt något alls grrr.
Tror dock inte det är lika alvrligt med din kise, kolla bara så han äter o pinkar.
Berätta hur han mår imorgon.
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad
Men precis, de är duktig på att inte visa att de har ont eller att det är nåt. Men du ser ju om du tycker att han blir olik sig, det såg ju vi till sist på Simon. Då är det ju bara å ringa å åka akut om det är så. Så håll koll du å ring vet å boka tid imorgon.
Hoppas att allt är OK!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

hoppas jag med att allt är OK….Virus känner sej förmodligen helbevakad när du springer o kollar honom hela tiden…. men jag vet att han är glad att ha en matte som bryr sej….
Får hoppas det är som med Simsons Atos..Att det bara var nått tillfälligt..Ja, hör ni vad jag försöker övertala mig själv att det inte är nått…Ska gå ut till Kanin Snurre sprätt, för då brukar katterna komma å vara avundsjuka, å då får jag även koll på Virus pinkande..
Lovar Simson, smsar om så är fallet…

Atos ser hur dålig ut som helst i vissa lägen. Tror det är sista dagen. Någon minut senare kommer han rusande med svansen högt o Madicken efter sig o bara njuter. De är lustiga de små liven!
Kram CatFoot!

Just nu håller Madicken på att putta ner alla soffans kuddar på golvet! Det är tydligen mycket roligt! =)