OT. Simon slickar sig där bak, ofta ofta.......
Simon springer och slickar sig i baken hela tiden, eller rättare sagt vid sin snopp. Vad kan det bero på? Är det någon som har nån aning. Han kissar som vanligt, äter å bajsar som han ska och leker. Det syntes inget därbak då jag har tittat heller. Men idag var det faktiskt kiss på filten där han brukar ligga… Blir man ju fundersam…

Bruno brukar vara renlig av sej o tvättar sej ofta… men inget sådär överdrivet…men han visar gärna upp sej….
..
men hittade du lite kiss så ska du säkert vara uppmärksam så han inte håller på att bli sjuk… vill gärna veta mer hur det går för att lära mej det jag vill kunna….
hur gammal är han?… kroppsfigur?…kastrerad?…*försöker låta som jag är kunnig*..
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
han är hos vet nu. Han blev sämre, hualigen va rädd jag blev. Han började småskvätta hela tiden, satt i hörnen och vaggade, jag ringde vet direkt och fick en akut tid. Hon klämde på magen och sa att det var stopp, hon trodde det kunde vara urinsten eller urinvägsinfektion.
Oj oj lilla Simon… Jag ska hämta han om en timme, hon skulle söva honom och kontrollera å titta i stetoskop osv. Han är på rätt ställe nu ivarjefall
Tänk att det ska vara nåt hela tiden med katterna, är det inte den ena så är det den andra…….
jag tror nog inte veterinären sett så mycket i stetoskopet
Men i mikroskopet syns massor

Min lille Emil fick urinvägsinfektion tidigare i sommar. Han gick från låda till låda (har flera) och även utomhus och försökte kissa utan resultat. Jag fick också en akuttid till vet. Blåsan var inte full och vet. trodde inte det var stopp. Men de ville undersöka ordentligt, så jag fick åka 6 mil till närmaste djursjukhus och han blev inlagd över natten. De satte dropp, så att han skulle kissa ordentligt för att de skulle kunna ta urinprov. Det visade sig att han hade urinvägsinfektion, men inga stenar eller grus. Han fick antibiotika och sedan har han varit bra. Hoppas att det går bra för din kisse också!!!
#3 hahaha, mikroskopet mena jag, men du ser va???
Urinvägsinfektion och urinsten hade han, det gick liksom hand i hand det sa hon. Så nu ska han ha smärtstillande i 4 dagar och pencillin i 10 dagar. Lille gubben, han hade fått extra dos smärtstillande nu sa hon för han hade så ont. Spolat och hon hade fått ut en del stenar men det kunde finnas fler kvar sa hon. Nu är det bara å hoppas på det bästa för fanns det fler stenar kvar så var det kateter som gällde. Lilla vännen min, :(
hoppas det ska hjälpa nu med behandlingen han fått, så han slipper kateter, lilla kissen, inget roligt när det gör ónt att kissa, och säkert väldigt smärtsamt, hoppas det går bra nu, och smärtstillande hjälper
kram Maggan47
Stackars Simon. Kommer ihåg när Pontus blev sjuk, han kissade överallt, till och med på rumsbordet..Då var det bara att åka in akut till Strömsholm. Han hade oturen att han hade stenar som satt fast i urinröret som inte gick bort med spolning eller kateter. Det bara att operera bort stenarna..Så håll koll så att han inte små kissar överallt igen..
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

vad bra att du var observant… krya på dej Simon o lyd matte med medusinen…
fått i honom medicin på morron och smärtstillande. Hon lärde mig ett trix vet, lyft katten försiktigt i nackskinnet så att huvet åker upp och framtassarna lyfts upp sen öppnar du munnen och tar tablett sprutan så långt bak som möjligt i munnen för att droppa den där lika med smärtstillande. Jag är så glad att det går bra och att vet tipsade oss om detta. Inga problem nu att få i han, det är bara å vara hård. Sen har han fått specialmat nu som han bara får äta av, inget annat.
Ja hoppas nu att det går bra. Han har inte kissat nåt ännu, jag håller koll. Hoppas han kissar snart nu annars kommer jag å oroa mig för det å….

vad bra att få tips….ni är duktiga bägge två…
skönt o höra att det gick bra och att du märkte det på han med :)
han har kissat 2 ggr, men det synts att han får ont efter ett tag. Han bara springer upp ur lådan, krafsar inte ens över kisset och tokspringer upp å sätter sig å slickar sig där bak…. Men kissar gör han ivarjefall och det på rätt ställe

Skönt han mår bättre.
De där stenarna är inte roliga.
Det tråkiga är att de lätt kommer igen om man har otur.
Vi fick sprutor till våran blinde för det funka inte med tabletter.
Han åt dem jättte fint sen någon stund senare spydde han upp dem igen.
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad