Beata har en knöl
upptäckte den för ett tag sedan vi en tutte, inte sårig eller någon, utan svullen körtel ser det ut som, är pigg och äter bra, vi var hos veterinären i går för hennes hjärta, scannade det, då hon har en lindrig HCM, behöver inga mediciner än, och status som förra året, inte sämre, och det var bra, men så tittade veterinären på hennes knöl, och sa direkt operation, ingen fettknöl, utan tumör, och vad för slags vet man ju bara efter analys, efter operation, ska opereras den 24 juli, nästa fredag, äter Vetimoxin fram tills dess, så hon inte får några infektioner, samma dag hon ska opereras, gjorde min Timjan det förra sommaren, samma veterinär opererar, Timjan var ju bara 5 år, så där var jag inte orolig, fast jag i efterhand förstått att det skulle jag varit, eftersom hon dog 4 veckor senare av skelettcancer i pannan.
Beata har jag ju ingen ålder på, en gammal katt är det, köpte ju henne genom Djurens vänner, vanvårds och misshandelskisse, men nu kommer jag till stora frågan, ska jag operera och hoppas det går bra, eller ska jag bara låta det vara, och se tiden an, valet är så svårt, Beata är försäkrad i Agria plus, så det är inte pengarna jag tänker på, utan hennes hälsa, vet ju faktiskt inte ens om hon är kastrerad, när hon kom som misshandelskatt till jourvet. rakade dom henne på magen, och såg ett ärr, antog då att hon var kastrerad, men kan ju ha varit ett kejsarsnitt, Beata är en Golden Shaded perser, så raskatter är inte undantagna från vanvård,
Maggan47

jaha….såklart att du redan hade frågan ute här…
tycker att du haft det tråkigt nog sista dryga året så du o Beata borde slippa detta…..har ingen erfarenhet att dela med mej utav utan kan bara hålla tummar o lyssna på dej…
kram vännen…
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
Jag tycker det är en svår fråga…Kan hon sövas när hon har HCM?
Nospussar till Beata..
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
har inget bra råd annat än att fråga veterinären vad han tror. Kommer så väl ihåg Timjan som fick spö av grannungarna så jag förstår din oro. Hoppas allt blir bra
Vilken svår situation! Att detta skulle behöva hända er nu också. Men som sagt det bästa är nog att ta ett ordentligt snack med veterinären om vad han tror är det bästa.
Perser verkar råka illa ut då många skaffar sig en sådan katt utan att vara beredda på den pälsvård som krävs. Har ju alltid varit en av de populäraste raserna.
Håller tummarna och hoppas på det bästa!
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Prata med din vet om din oro mm om du kan så fråga en vet till alltid bra med en andra åsikt.
Mammas o pappas gamla rottis har canser i juvren, vet ville inte operera då risken var stor att det blev mera o elekartad hon har nu levt två år efter diagnosen har en massa knölar men mår bra äter o är pigg för sina 12 år.
Man kan känna rötter på canser knölar vilket man tydligt inte kan på fett knölar så var det på råtter o en del andra djur jag haft.
Där imot måste man anlysera om det är godartad eller elakartad canser.
Hoppas allt går bra håller tummarna.
Det är en väldigt vacker kise.
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad

Åh en sån svår dilemma!
Har inget råd och ingen erfarenhet av knölar!
Kan dom inte göra en biopsi under lätt sövning för att se om den är godartat eller elak?
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Usch..så hemskt tråkigt att du skulle råka ut för dettan u också…ja..jag vet inte vad jag ska råda dig till…säger som övriga också skrivit här ovan..att diskutera det ingående med veterinär..och försöka väga fram och tillbaks för att försöka komma fram till vad som känns bäst..
Tänker på dej..
Håller tummar och tassar….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

mycket trisst, du får nog göra hur du känner själv, canser är lurigt,,, En gammal katt hadde jag nog låtit det vara tills hon inte mår ok och sen låta henne somna men när du inte vet åldern så är det inte lättare,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Vi hade en katthemskatt med hjärtfel som behövde opereras förra sommaren, vi fick då rådet att söva henne med mask (gas alltså) som kan regleras på ett helt annat sätt än om dom sövs med injektion. Hon övervakades under hela operationen, och allt gick bra!
Hör med vetten om denna möjlighet finns för Beata!
Kram och Lycka Till!

*puttar*…
vet att dom har gas på Väsby veterinärklinik, och ska prata med veterinär om det, hon har ju bara gått där, så alla journaler finns där redan, men så villrådig, hur ska jag göra, jobbar hela helgen, men lyckats få ledigt från och med måndag, går på semester då, och som sagt, förra året opererades Timjan på min första semesterdag, och dog på min sista
hänger över mig, trots att jag vet, att deras sjukdomar är helt olika, då Timjan fick skelettcancer av ett slag i pannan, som gick så illa, blott 5 år gammal
Maggan47

lilla söta Beata… som har världens bästa matte…..

Fattar lite trögt fick hon canser av ett slag i pannan eller upptäcktes den när hon fått slaget?
Förstår du är jätte rädd.
Kolla med en vet till om dens åsikt.
Håller hårt i tummarna att allt går bra.
Skickar styrke kramar till er
förstår maggan o hennes oro. hon har ju timjan i färskt minne. o hur det gick. var med maggan i går till vet. fick nästan en chock när maggan komm utt från vet o berättade alltihop.var med förra året med timjan, kändes som en upprepning.men maggan, du har mitt stöd, hur du än beslutar dig för. kram syrran. solweig.
Vid cancer i juvren brukar bästa resultatet bli om de tar hela juver raden, det beskedet fick jag när det gällde en hund.
Hunden va till åren så jag lät allt ha sin gång och hon levde frisk och pigg i fyra år efter diagnosen, huden blev 13 år. Hon fick tumörer i alla juvren på ena sidan innan hon fick somna in av trötthet.

#16 våra planer med rottisen att hon ska få sommna in av trötthet, än verkar den tiden tack o lov långt borta.
Håller hårt i tummaran att allt går bra med vackra kisen o att om det är canser att hon får många år till.
Jag håller med tuska. Ofta är juvertumörer elakartade hos katt (tror det var 90%) varför operation bör ske snarast. Juverraderna tas bort i två separata operationer. Fråga veterinären om en lungröntgen när hon ändå är sövd för att upptäcka eventuella metastaser (om de ännu är små syns de inte men jag tycker att det är en smart försäkring). Be veterinären att titta om hon är kastrerad samtidigt. Man brukar inte göra kastrationer samtidigt som juverradsborttagningar pga svullnad efter operationen men det är olika från fall till fall.
Ta det lugnt, gosa med din katt och tänk på att det ändå finns en chans att tumören är helt ofarlig! Skickar styrkekramar från mig och katterna!
Lungröntgen kommer att göras, har jag fått besked om, och som svar på frågan om Timjan, var det så att hon fick en sten kastad, i panna, som sedan utvecklades till skelettcancer, extremt ovanligt, hon var ju bara precis fyllda 5 år, men sådant kan hända, och alltihop hände på 4 veckor, från frisk och pigg, till död
därför jag är så tveksam till operation, vet ju alla faror, men samtidigt, låta bli, ska i alla fall kontakta veterinär för en andra bedömning

min vackra kattängel Timjan

medan du undersöker ska du försöka vara öppen hela tiden..inte låsa dej… sen väger du för och emot…
hon är ju så himla söt….puss på nosen…

*pussar upp snyggingen för natten*…
puttar upp för morgonen,
Maggan47 på jobbet, snart får jag gå hem
Men så ledsamt att ni skulle råka ut för detta och jag förstår att du är orolig och villrådig. Bra att du diskuterar med veterinären och vad det finns för behandling. En bra nyhet var att Beatas hjärta inte var sämre så då hoppas vi på bra fortsätttning också.
Håller tummar och tassar för att allt går bra med lilla Beata.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

*puttar*..
Tänker på er och hoppas på det bästa för Beata, som är så söt. Sådan tur att hon numera har dig som matte.
Timjan minns jag så väl, en sådan vacker katt.

*putt*..

*putt igen*…

*puttar sista gången för världens bästa matte*…

idag alltså….
.. puttar alltså….
Håller tummarna för det bästa!
Tänker på er !!!
Debattia
Den skygga kattens hemsida!
nu har jag fått en telefonnummer till en veterinär, som jag verkligen inte hoppas är på semester
en väninna till en väninna (är ni med) går där med sin äldre katt, med juvertumörer, och inte opererats, utan levt ett bra liv i år efter diagnos, jag söker mig dit, där hopp finns
Maggan47

satte klockan på ringning bara för att gå upp å putta upp tråden….eller hmmm inte?…..
hoppas du får tag på veterinären….

Tänker på dej Maggan.

Hoppas också du får tag i vetrinären.
En andra äsikt är jätte bra i de flesta fall.
ett djur med juver caner kan leva i många goda år utan opration.
Håller tummarna för dig o kise.
Här håller vi tummar och tassar för er.
Håller tummarna och tassarna för Beata.
Tänker på er…

hoppas den andra vetten kan ge ett positivt besked,
har beställt tid till måndag 13.30 hos en veterinär, som numera har sin praktik hemma, har arbetat i många år som chefsveterinär och kirurg,men nu trappat ner, är fortfarande ibland på Västerorts djursjukhus, har en väninna till en väninna, som går där med sin katt med juvertumörer, och fick direkt bra kontakt vid telefon, en lite äldre veterinär, som sa precis samma saker som min andra veterinär, och det visste jag redan 80% är maligna etc, men vill i alla fall få en andra bedömning av opartisk veterinär, och den som ska operera Beata har jag fullt förtroende för, tog hand om Timjan på bästa sätt i somras, ringde hem, och frågade hur hon mådde, samt meddelade mig alla resultat av prover så fort dom kom, gjorde sedan obduktionen gratis, för att han var så bekymrad över det snabba förloppet, 4 veckor, den veterinären, nya, har aldrig sett, som jag träffade nu, var helt kallsinnnig, sådant som händer med en axelryckning, ungefär som , jaja, vad bråkar du om, ett dödsfall får man väl räkna med….
Maggan47
Håller tummarna för måndagen kl 13.30 och skickar fina tankar till både dig och Beata.
Minns lilla Timjan 
Många kramar
Malin
Tänker på er och hoppas på positiva besked för lilla Beata.
Tänker också på er och hoppas att allt kommer gå bra med lilla Beata.
i går Måndag var vi hos vet. Astrid Elfforss, en mycket sympatisk veterinär, som undersökte Beata noga, och jag fick tillfälle att fråga hur stor tumören är, som en dubbelärta, just nu, och fick ställa frågor angående för eller emot operation, hon sa ifrån att hon kunde inte råda mig, ville inte att hon skulle bli den avgörande, utan jag som kattägare, måste bestämma, sa som det var, utan operation, måste jag hålla koll om fler knölar dyker upp, kan gå inåt till hjärtsäcken, som jag inte ser, men kan vara extremt långsamväxande, och ett bekymmer är ju att vi inte vet ålder på Beata, men vad jag fått fram, är hon 10 år, på det elfte, är ju så att 80% av alla tumörer är maligna, men som vet. sa, då vet vi i alla fall vad vi jobbar med, och svaret tar 10-14 dagar, så det blir en lång väntan, känns precis som förra året, en film, som spelas upp igen och igen efter mycket prat, bestämde jag mig för operation på fredag, och jag kommer att gå hos henne på efterkontroll, vilket var helt ok, hon opererar ju inte hemma, utan remitterar till Västerorts djursjukhus, men där känner jag mig bekväm med mitt Väsby, Ashley Jury, som ska operera henne, opererade ju Timjan förra året, och är erkänt skicklig, vilket jag sa, har absolut förtroende för honom, och operationen är ju att hela tuttraden tas bort, en stor operation, med hennes HCM, men inget hinder enligt veterinären, så får det bli, nu blir det Sheba fram tills dess, det enda hon äter allt av, annars slickar hon gärna bara såsen, och ratar bitarna som blir kvar. efter 18.00 på torsdag, kommer ljudet av hungriga katter eka över nejden i Väsby, men maten ska bort då för Beata, och då får det bli så för alla, får ställa ut Beata i buren på altan, och tömma en torrfoderpåse i hallen, innan jag låser Maggan47
Tänker på er, hoppas allt går bra på fredag..
JA vi får hoppas på det bästa för lilla fröken…..
Jag tror det går jättebra för Beata när nu hela juverraden tas bort.

håller tummarna för er på fredag… Beata har världens bästa matte….
Håller med tummarna på fredag och tänker mkt på er nu Maggan
Kram kram

Håller tummar att det går bra för Beatapå fredag, hon är så vacker kisse
Tänker på Beata och dig. Precis som många andra håller jag tummarna för Beata på fredag att det skall gå henne väl. Hon är en sådan förtjusande liten kisse.
i natt har jag haft ett gäng hungriga kissar runt mig, maten togs bort 18.00 för alla, solidariska får dom vara med Beata. Flisan som är en saktmodig katt, fann sig i det, Sigrid som INTE är saktmodig, kom ner med pellets från PEEWEElådan, satte sig framför mig, och tuggade, så sågspånen yrde, antagligen bättre begagnat dessutom, däremot Beata, som kom så undernärd och misshandlad, till mig för 1.6 år sedan, hennes blick var så svår att se, hon gjorde sina lovar runt matplatsen, tomt, gick till vattenskålen och satte sig bredvid, samt tittade på mig, jaså, du är också en sådan människa, som struntar i att jag är hungrig, så uppgiven blick, att det skar i hjärtat, och vad kan man göra i sådant läge, ingenting, utom att prata med henne, men blicken, den sitter i mig, jag är hungrig, inte provocerande på något sätt, utan bara ledsen, återkommer när jag vet hur allt gått, Beata lämnades in i morse kl 8.00, och får hämtas i kväll
orolig Maggan47

#51 hoppas det blir positiva besked när du hämtar henn,
Känner ijen det där när de sitter o tittar anklagande, mina blev inte nekade mat i natt, men däremot har de "bara" hafft övervåningen med tre rum i natt, för en kattalergiker var med o grillade i går, usch vad dåligt samvete man får,
Lilla Sigrid kan verkligen konsten att ge dig dåligt samvete,,
Hoppas innerligt att allt går bra.
Håller tummarna att hon tillfrisknar snart
Nu håller vi alla tummarna!
Tänker på er, hoppas på goda nyheter för lilla Beata.
håller alla tummar för att allt går bra idag.
JA vi får väl vet hur det går senare.
Håller alla tassar och tummar vi har för att allt gått bra med Beata idag.

Beata är hemma, fick hämta henne i kväll, hade hjärtat i halsgropen hela dagen, för veterinären som opererar ringer, och säger att på andra sidan saknas första och sista tutten, bortopererade, och frågar mig om hur det varit, jag har absolut ingen aning, och ingen veterinär har ens tänkt på att titta efter på den andra sidan, han bestämmer i alla sig för att på den sidan tumören är, ta bort hela raden, och om det blir några nya tumörer i dom två kvarvarande tuttarna, tar han bort dom då, kan ju inte ta två rader, finns inte skinn så det räcker och frågar om hennes tänder, eftersom dom är dåliga, om han får behandla dom, behövs dras, och det gör han, sammanlagt 8 stycken, Beata har Forl, det såg han med blotta ögat, men nu har hon bara 3 huggtänder kvar, alla andra är borta, en del hade ju försvunnit vid misshandeln, operationen hade tagit 2,,5 timmar, men allting hade han fått bort, och ska nu skickas på analys, svar om 14 dagar, då jag ska på återbesök, för att ta stygnen, har fått smärtlindrande och antiinflammatoriskt utskrivet, ska börja med det i morgon, annars är hon pigg, eller ja, hon har ätit, gick direkt på vingliga ben till matskålen, och det var skönt, för det sa veterinären särskilt till om, att har hon inte börjat äta eller dricka tills i morgon, måste vi åka in, men det har gått ner, både mat och vatten, varit på lådan och kissat, har fått en egen i hallen, som Sigrid så klart invigde, Sigrid är väldigt uppmärksam på vad Beata gör, följer efter, och tittar på mig sedan, knasboll, va, men Flisan håller mer koll, kom ner och åt när Beata kom hem, har inte ätit på hela dagen, fast hon varit utan så länge, och mat fanns, men blev orolig, när jag kom hem utan katt, har varit med om det förut, men nu måste jag sy bodys i morgon , att byta med, ska kolla såret varje dag, så det inte blir inflammation, och ska fixa en body med kardborrknäppning på ryggen, så det är lätt att ta av, och då slipper Beata tratt, vilket är skönt, lilla skruttgumman, tur man har försäkring säger jag, då operationen i dag gick på nästan 13.000, eftersom man får betala för allt, minsta lilla sytråd, dessutom gasades hon, istället för traditionell sövning, på grund av sin HCM, och det är svindyrt, Forl får man ju betala själv, men då tog min vet. betalt för fyra tänder, istället för 8, och inget för tandstenen på de kvarvarande, så det var ju just, blev i alla fall ett hål i plånboken med självrisk och allt, men det är hon värd, och kommer att bli piggare nu, trodde vet. då hon inte besväras av sina tänder m.m
kram från en trött Maggan47

Vad skönt allt gick bra!
När du är i gång o syr så sy något gulligt eller kul till henne.
Typ en lila boddy med lite spets eller liknde.
Hon är ju en fin dam o måste man ha kläder så vill man ju ha fina kläder eller hur.
Vad fint att du nu har lilla tösen hemma igen och att operationen gick bra. Säkert väldigt skönt för henne att bli av med sina onda tänder.
Lilla Beata är en riktig liten kämpe med en otrolig livsvilja med tanke på allt du berättat om henne.
Ursöt är hon i sin body också
Kram till matte och nospussar till kissarna.
Så skönt att operationen gick bra och att du har lilla Beata hemma hos dig igen.
Beata är så söt i sin body.
Sänder många kramar till Beata och dig Maggan.

Så skönt att hon mår bra nu, jätte söt kisse Beata.

krya på dej Beata… gott med mat va?…..

hur är det idag Beata?… sköter sej matte?…..
Skönt att höra att operationen är gjord och att allt gick bra. Fint att det blev en tandbehandling på samma gång. Då fick ni flera flugor i samma smäll.
Håller tummarna för proverna!
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Bra att det har gått bra med Beata, tänkte på henne igår på jobbet. Fin hon är i sin body :) lilla gumman!
Kram och nospussar

åt och sov i går, och varit på lådan igen, men ville inte sova i sköna bädden jag gjort i ordning, utan innanför ytterdörren, på hallmattan, knäppisen, fick bädda där, och svepa in henne i filt, kors i taket, och med Flisan som sovsällskap, har fått i henne medicinerna, men märker att i dag har narkos och smärtlindring släppt, så hon sover mest, men har i alla fall ätit lite, vill helst sova ute, skruttan, trots att det blåser Maggan47
Va fin hon är Beata….Bra att Flisan vill göra henne sällskap, hon känner nog på sig att Beata är dålig…
beata såg väldigt lång ut med bodyn. flisan luktade länge på beata när vi kom hem med henne. hon är jättesöt i bodyn. det är bra att flisan värmer henne nu.
Beata, så ljuuvligt söt du är. Både med och utan den vita bodyn. Och vilken kämpe du är, en jätteduktig tjej på många sätt. Tur du har maggan som matte och Flisan som sällskap, som båda ser om dig och ger dig det extra du nu behöver. Puss och krya på dig!

Beata är väldigt trött, men äter sina mediciner, bl. annat Metacam mot smärta, sätter säkert ner henne också, men äter bra för övrigt och går på lådan, älskar sin röda filt, tar inte av sig den, när hon ska äta, utan släpar med sig den, ser för kul ut, i morse som vanligt, matte, uuuut nuuuu, och jag öppna dörren, hon hoppar upp i sin stol, det kan hon, men filten kvar inne, halllå matte, har du inte glömt något, kan inte jama just nu, väldigt hes, efter tub i halsen under op, men blicken säger, men hallå, har inte hela dagen på mig, sätt fart, ser ut som hon funderar, hade gjort det snabbare själv, mutter, mutter, är faktiskt nyopererad, ingen fattar någonting, sur blir jag
Maggan47 som också måste visa bebisbodyn med katter på
Så sött!!!!!

Nu börjar det likna nått, jätte söt en fin dam i fina kläder.
Skönt hon mår så bra under omständigheterna.
Gosegumman så söt och tapper hon är. Klart hon inte vill vara utan sin mysfilt som värmer så skönt.

vilket mode…..ska inte visa mina kissar det här för då kanske vi måste till Paris o shoppa….
Så underbart söt denna tappra lilla kattflicka.
Beata har piggnat till, och till och med försökt äta kattgräs, inte det lättaste med 3 hörntänder, och inget mer, men hon är så tålig, har ju lite svårt att gå, såklart då hon är sydd från bröstben till ljumske, men klagar inte, utan gör det hon kan, har blivit mycket keligare efter operationen, var lite avvaktande förut, men det har gått över, trots denna stora operation, ska ta stygnen den 7 augusti, och få provsvar då, så än så länge är det body som gäller, blev ingen lila, Monsi, utan grön, men spets är det på, knäpps med kardborrband på sidan,

Maggan47
Så stilfullt!
Den absolut snyggaste bodyn jag sett!
Vilken pingla!
Så söt lilla Beata är och vilken läcker body.
Vilken underbar kisse Beata måste vara och vad glad jag är att hon är så pass pigg efter så stort ingrepp.
Kram till matte som tar hand om henne så fint och nospussar till Beata.
OCh så praktiskt sen! Om det är någon, som kommer ihåg/har body själva, så vet ni väl hur knäppa de är att gå på toa med……
Beata har förtöjt sig vid ett kustenhjärta :)
Du ska ha en stor kram maggan för att du ser om din Beata på ett så varmt sätt.

Den boddyn var urläcker bäst du skyndar dig att ta patent på den o börja tillverka.
Tror du lätte kommer få sålt dem till andra katt o även vissa hund ägare.
Nu har en vacker katt snygga, praktiska o smarta kläder
Ducktig kise o matte kul det går framåt o hon blir piggare.
Beata blir piggare och piggare, har ätit klart sina mediciner, och behöver inte heller äta Metacam längre, märker att hon äter bättre nu, när problemen med tänderna är borta, måste ha läkt som det ska, får ju inte precis titta i munnen
men går på allmäntillståndet, fick gå ut en stund i går, och det uppskattade hon, ingen risk att hon springer bort precis, går sakta, men uppskattade gräs under tassarna
Maggan47
Va snygg hon är Beata.
i morse när jag vaknade låg bodyn prydligt knäppt på golvet, bredvid Beata, som låg i sin bädd och sov i bara pälsen
vet inte hur hon tråcklat sig ur den, och kvarvarande inlägg i bodyn, låg under mattan, ville se hur magen såg ut, men hal som en ål, är hon, så jag fick ringa efter hjälp, för att kolla att hon inte tuggat på stygnene, som ska tas i morgon, och då får vi även provsvaret, hoppas jag, hm, men förstår ju att det kliar i såret, börjar vid halsen mellan frambenen ner till ljumskarna, har lite svårt att gå nu, tror det stramar rätt bra, men hade inte rört stygnen, så nu får bodyn sitta på igen tills i morgon
och så såret, lilla tåliga tjejen som varit så duktig

Oh, en sådan duktig liten tös. Håller tummarna stenhårt för att det ska bli ett glatt besked imorgon.
Jag kan bara hålla med. Beata är en riktig toppentjej!
Håller tummarna för glädjande besked under morgondagen.
Vilken än hon är Beata. Vilken bra hjälpare du har….
Hoppas det går bra imorgon med henne. Du kan väl sms mig när du vet nått, är ju inte hemma imorgon..
Beata är en liten kisse som berört mig från allra första stund. Hon är helt underbar i sin uppsyn och så himla duktig.
Vi håller tummar och tassar här att ni får ett bra besked i morgon.

vilken brutta…..hoppas nu att allt är finemang i morron så hon snart slipper sina lyxkläder…

Hm! Hon tyckte kanske det var dax att byta färg på boddyn
, hon är ju en dam, de vill ha om växling på kläderna
Ducktig kise som inte rörde stygnen.
Hoppas på bra besked imorgon för den tuffa, vackra lilla Ladyn.

Så fin hon är..o så söt i sin fina dress!!
Håller tummarna för att allt går bra hos vetten imorgon!

Lilla gumman, klart du inte vill ha en baby-body på dig. Du är ju stora damen vet ja.
Tass och tummhållning här också.
HAh och sista bilden…. Vill inte vara med på bild. Dummingar!

*väntar på dagens rapport*…
Jag tänker också mycket på Beata och hoppas på glada besked.
Undrar jag med och hoppas på glada besked jag med *håller tummarna hårt*
Maggan var är du? Alla är jätte nyfikna hur det har gått…

japp… en utförlig rapport o gärna med Beatas egna åsikter vill vi ha….
Undrar också och hoppas att det gick bra med allt.
Maggan kommer säkerligen snart med en rapport. Jag har varit inne på SKS hemsida där Maggan nu skrivit: Prognosen är god för lilla söta Beata!!

återbesöket gjort, stygnen tagna, och många var dom, över 40, överlät till personal att hålla henne, så veterinären i lugn och ro, kunde plocka stygn, allt såg bra ut, och såret läkt bra, stygnen i munnen försvinner av sig själv, men såg också bra ut, och som veterinären sa, katter med Forl, ser man skillnad på, när de sjuka tänderna dras, är en smärtsam sjukdom i tänderna, och det märks på Beata, att hon är mycket piggare, trots ärr, och stygn m.m, ser ut som en skabbräv, med rakad mage, och flank, men som Beata säger, vem bryr sig, världsliga saker, allt klär en skönhet, och lite luft i pälsen kan aldrig vara fel.
Angående tumören så var det en cancertumör, men mindre än 1 cm, och ingen spridning, så god prognos, eftersom han tagit allt som kan tas, på sidan från hals, till ljumske, så vi kom in i tid, nu ska jag hålla koll på andra sidan, så det inte uppstår nya där, då opereras dom också bort, nu undersöks alla tre tjejerna under mutter, men ju mindre tumör, desto bättre prognos, så det var trots allt en bra dag, och Beata är en överlevare, som trots Forl, HCM, nu cancer, samt allmänt taskig mage, ger järnet varje dag
så tack för ert stöd, har betytt mycket för mig
Maggan47
Hurra att allt var bra med gumman, det har oroat mig
Kram till matte och nosbuffar till Beata :)

Maggan inte vänta så länge med uppdatering blev extra orolig för den underbara damen.
Skönt allt var bara bra med henne.
Kli under hakan på från mig.
Hon är väligt tjusig utan päls med o det kan ju vara skönt att vara lite pälslös om ni har det lika varmt som vi.

Skönt att höra att återbesöket gick bra!!
Beata har många fina år kvar,visserligen är några av hennes nio liv förbrukade.
Du trodde och tror på henne, hon kommer att visa dej vilken enastående järn Lady hon är.
Underbart att höra så goda nyheter om Beata. Kan bara hålla med vetten om att katter som drabbas av Forl blir mycket piggare när de blir av med de drabbade tänderna. Tänk bara hur ont det gör när man själv går med tandvärk.
Puss på nosen till Beata och kram till matte.
Skönt att höra att det gick bra för Beata..
Nospussa henne från mig..

kanon Beata…. nu får du låna ut matte snart när hon blivit pigg…

Härligt att allt gått bra. Lycka till
Puss på henne! Kul att höra att det gått bra!

Hur är det med den lilla damen nu?
Bra Hoppas jag.
Beata är hur pigg som helst, förvånansvärt egentligen med tanke på hennes stora operation i magen, och borttagning av tänderna, men hon mår bra, är ute med mig, när vädret tillåter, och skitsur när hon inte får vara det
lite regn tycker inte hon är dåligt väder, däremot om det blåser, hon är ju så liten, att går hon ned för trappen, och det blåser, lättar hon, ser ut som en ballong, fladdrar i väg, gjorde det med sele, såg ut som om jag hade katt i snöre i vinden, såret läker fint, och till vintern blir det väl päls där med
Maggan47

Den nya katt draken hi hi! Hade samma problem me taxen.
Skönt hon är pigg o glad o såret har läkt fint.
Var nog skönt att bli av med lite tänder som gjorde ont.
Är nog skönt o vara av med kläderna också fast hon var väldigt tjusig i sin grön dress.

Så underbart att läsa att lilla Beata mår bra efter omständigheterna.
Puss på lilla nosen! 
i dag när vi var ute, LEKTE Beata, kors i taket, sprang efter en sten, som hon dribblade mellan framtassarna, har aldrig lekt, jo, sprungit efter löv, när dom blåst iväg, tycket om allt som rör sig, grannpojkens helikopter, radiostyrda, höll hon på att springa sig fördärvad efter
, sedan blev det mulet, och lite regnstänk, så jag fick nog att vra ute, gick in, Beata med, men hoppade upp på dyn bänken på altan, vägrade att gå med in, trots sardiner i tomatsås
och vilken min hon satte upp, du kan gå in, jag rör mig inte ur fläcken, vekling där
Maggan47
Så pigg hon är och vilken härlig text och bild på Beata.
Vilken underbar bild på Beata…Skönt att hon redan är bra.

skönt att hon är pigg o kry!:)

Hi Hi vilken krut gumma o så söt sen.
Du läste mina tankar tänkte putta lite på tråden i dag o fråga hur det var med lilla gumman men du hann före

härligt att höra….vilken pingla…
Vad roligt att läsa om Beata som är pigg och kry nu. Jag har opererat min Emma (bruntabby perser) två gånger för samma sak, så nu hoppas jag att det är bra med detta nu. Hon är 9 år.