Malikas huliganer!
Idag är grabbarna Bus 10 veckor gamla! Tiden rusar alldeles för fort, jag kan inte tänka mig att de om 2 veckor kan flytta hemifrån! 
Det som inte skulle hända, har hänt… jag har blivit alldeles FÖR fäst vid Emrik. Svartvit och dessutom hane… vi visste väl att det skulle hända! Men jag måste stålsätta mig, och låta honom få flytta… även om det blir svårt.
Emrik är den tuffaste och mest framåt av grabbarna. Han stryker sig mot allt och alla, stora katter och även hunden Poppo. Han är så orädd av sig att jag får oroa mig!
Grim är den lugnaste av killarna, fast det märks mindre och mindre nu när de har fri tillgång till hela lägenheten dag som natt. Han är en filosof - han ser ut att fundera en massa. Grim är också mammas kille - mamma och mormor är de bästa stora katterna han vet!
Vidar är den charmigaste. Han charmar sig in hos alla som träffar honom, men akta er - bakom fasaden gömmer sig en riktig buse! Vidar älskar att riva sönder mina ben genom att klättra uppför býxbenen. AJ! 
Loke är fortfarande den minsta av grabbarna, han är den enda som är tingad såhär långt. Han tycker att det är STÖRTSKOJ att busa med sina bröder - men att ta det lugnt vid mjölkbaren är inte helt fel det heller. Loke måste vara släkt med en apa, för han klättrar överallt - och ingenstans!
Mamma Malika är världens bästa mamma. När hennes huliganer härjar runt i övriga lägenheten sitter hon vakt vid gallerdörren och ser efter dem. Fast om någon fara hotar, så är det mormor Majken som kommer till undsättning. Majken drar sig inte för att försvara sina barnbarn, oavsett vad det gäller! Det måste ha varit hennes mod som Emrik ärvt… hihi.
Nu blir det bilder!

vilka godingar.. vilken bra våg du har….. vill du byta mot min?…
… var har du fått tag på den?….
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
vilka sötnosar du har, skulle inte kunna vara stödhem, nu vet jag ju att du har vana, men ändå, pussnosarna
Maggan47

Såna små sötnosar. Och ungefär lika gamla som mina bebisar. Så bra att du skrev ut vikterna.
Jag fick min minsting vägd hos vet. häromdagen och h*n vägde 1,1 kg. Och ser så liten ut mot sina två syskon. När jag nu ser dina bebisars vikter så förstår jag att en viktskillnad på några hg inte är helt ovanligt. Men jag tycker ändå min minsting är så tanig… mot mina andra två "tjockisar". 

Suck! Vad tiden går o oj vad de växer.
Vidar o Grim med sina spegel vända bläsar hoppas de får samma hem.
Lille Lokke så näpen o söt.
Emrik puss nos.
Skönt att kunna lämna över försvaret av sina barn till sin mamma kloka små kisar.
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad

Marianne, jag köpte vågen på Clas Ohlson!
HÄR är en länk till vågen!
Ja, visst är de fina - och jag var också orolig för viktskillnaderna, destiny, men har förstått att det är helt normalt att en unge är mindre. Det märks ju inget på Loke förutom på vågen då, och när han ligger bredvid sina bamse-bröder… annars är han lika tuff och vild som de andra! 

Haha Monsi, ja, jag glömmer aldrig den gången då min FARLIGA
hund fick för typ tredje gången komma in i köket för att kattungarna skulle få träffa honom. Detta var när de var kanske 6 veckor gamla… och jag höll min vovve liggande. Han tyckte det var såååå spännande med kattungar, åååhh, han ville sååå gärna fram till dem och nosa på dem och slicka lite på dem och ja ni vet, sådär som hundar gör!
I ett obevakat ögonblick studsade han upp och fram till Grim, som blixtsnabbt smällde till honom på nosen och fick fram ett högt och argt FRÄÄÄÄÄÄS… Majken var framme på en nanosekund och skulle försvara Grim!
Jag vet inte varifrån hon så snabbt dök upp, men jag hade sinnesnärvaro nog att snabbt som tusan fånga vovve och putta ut honom ur köket. Haha! Ingen skada skedd, kattungarna älskar att reta vovve numera och vovve tycker att de är pest och pina… fniss!

Helt underbara små fröbusar
.

Små kise bäbisar älskar att reta vovar hi hi! Framföralt om mormor försvara dem.
Hade tre kisar varav två gick ut o in. de höll alltid i hopa den gule letade rätt på den största katten den kunde hitta retade den sen fick den blå komma o rädda den.
En gång hadde vi en bullterier på besök.
Katterna gömde sig under soffan, plöttsligt rusar den gule ut från gömstället o bullteriern följde efter, den blå flög som en kanon kula ut efter den gule o hunden följda av våran store blandis som var lite små kär i bullterier tiken.
Den grå klättrade på väggarna mer eller mindre o klöste allt i sin väg för att försvar sin vän mot den okända nyfikna hunden, både bullteriern ,blandisen o jag fick oss en reva.
Blandisen o katterna var de bästa vänner i vanliga fall.
Detta var två kastrerade pojkar.
De var så söta mot den tredje katten som var blind, om den någon gång gick vilse kom de båda andra o våran tax o visade honnom vägen vart han skulle gå de var jätte söta.
Sätter in en bild på min lilla tik som brukar jaga katt om hon kommer åt, men denna lille sak ville hon bara slicka o mysa med.

#9 tack för tipset… får se till att införskaffa en sådan en dag när jag är rik….sisådär om 274 år…min är en sån där rak med liten viktyta så jag har fått brottas med katter över typ 7 veckor o ta vikten i ett huj innan katten hunnit sticka eller brickan de suttit på har vält…
ska spionera på en först o försöka se hur stora kattrumpor som går ner i den… 
haha ja det såg för kul ut när jag vägde Esther här när hon var liten. HAr bara en så där platt våg..Så jag fick sätta katten i en kastrull med lock på haha!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Haha Gunilla, alla sätt är ju bra utom de dåliga!
Jo jag har problem att hålla kvar huliganerna i skålen på vågen, alla förutom Emrik (så klart!
) och Vidar är omedgörliga. Emrik han satte sig bara och tvättade sig själv i skålen, så jag fick flera chanser att ta kort på honom, Vidar han lade sig till rätta och tyckte att skålen skulle bli en bra sovplats!
Men Loke, totalt omöjliga Loke, så fort han fick tassfäste så sa det bara tjoff! så var han borta igen. Jag vet inte hur många gånger jag fick lyfta tillbaka honom och försöka igen. Därför syns min hand på Lokes bild. Grim var också sån, men inte lika snabb, så honom fångade jag på bild i flykten i alla fall. 
Huliganer är vad de är! Nu har de upptäckt min SÄNG och tycker det är himla kul att springa in under täcket medan en annan springer ovanför och försöker ta fast. Haha - hoppas de låter mig sova på nätterna i alla fall!

Så stora de har blivit! Och jag känner väl igen hoppandet ur skålen… Har bara en liten köksvåg så här får de sitta i en plastbunke - och de tycker de inte är skoj 
(mina huliganer är lika gamla och just nu är det jätteroligt att se ut som en flaskborste över hela kroppen)

#16 de är ju jätte söta när de ser ut som små ostbågar hi hi!
Prova någon gång att väga hundvalpar på en platt våg mycket intresant upplevelse kan jag medela. hi hi!

Kanske dags att putta upp denna tråden… hihi!
Numera har jag bara två ungar kvar - de randiga tvillingarna Grim och Vidar! Loke flyttade till sitt nya hem för exakt två veckor sen, den 10 augusti… och samma kväll kom ett par för att titta på Vidar som dock inte var pigg. De föll istället för Emrik! Emrik flyttade sedan till sitt nya hem den 15 augusti…
Båda två har det jättebra, jag har fått rapporter och båda har blivit kompisar med deras nya sambos (katter!).
Vidar åkte på nån släng av baciller efter andra vaccinationen och han rasade i vikt - vid 13 veckors ålder vägde han mindre än vad han vägde när han var 8 veckor… Han ville inte äta, men jag fick tvångsmata honom och till slut satte vi honom på vetrimoxin och DÅ började han bli piggare igen - för att återigen bli en matvrak och sluka allt.
Ett tag var jag säker på att jag skulle förlora honom, han var hur tunn som helst och ville verkligen inte äta… jag grät och grät… och turligt nog verkade han ha lyssnat på mig när jag var som mest orolig för redan dagen efter såg jag att han gått upp 8 gram! Sen dess har han stadigt ökat i vikt och väger nu "normalt" igen… puh!
Istället för Loke och Emrik fick jag in en ny kattunge igår - lilla Leia, upphittad nästan mitt i stan bland farliga bilar!
Upphittaren trodde att hon var 12-13 veckor, men när jag fått hem henne såg jag direkt att hon var äldre. Jag uppskattar åldern till minst 17 veckor, men hon kan vara äldre. Oerhört söt är hon iaf! Hon har morrat och fräst nästan konstant sen hon kom igårkväll, hon är rädd för de andra katterna! Men nu ikväll har det börjat lossna, hon har lekt och försökt ta kontakt med speciellt Grim och Vidar, hon har ätit och varit på lådan… Är hon inte söt, så säg!
Åh svart/vit kisse som är så söta..
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

faller inte det minsta…..
… ooops… hade tydligen solglasögonen på mej…..
sluuuuurp vilken pingla!

Leia är jättetam, kelen och älskar att busa! Hon ser väldigt välmående ut så antingen har hon nyss blivit utkastad eller så har hon en ägare som låter henne springa ute… bland bilarna! Återstår att se om någon hör av sig. Hon är iaf helt bedårande!!!

Dom här två grabbarna… jag känner två som letar efter två kattbröder (ungar) som är tama och helst efter stora föräldrar. HUrpass stora är dom här? Jag vet att det låter som ett märkligt krav men jag vidarebefodrar bara vad dom är ute efter=)

Suck vilken pingla
De två tvillingigarna skönt de fortfarande är tillsammans
vore synd att skilja dessa söta spegelbilder åt
Kul att höra de andra två busarna trivs med sina nya liv.
Säg till ägarna att sätta in n¨ågra bilder på dem här tack!.

Vilken liten sötnos! Roligt att höra att de andra har fått bra hem

HannaM, ungarna är än så länge små som små kattungar ska vara… :-) Deras mormor är STOR, hon är som en hankatt i storleken, men deras mamma är liten… fast mamma Malika är ju dryga året ännu, kanske växer lite mer? Jag kan dock inte säga hur stora Grim och Vidar blir, jag tror dock att Emrik som är deras bror blir stor…
vilken tur att du kunde ta in lilla fröken, hur kan man låte ett litet liv springa vind för våg, om hon inte smitit förstås, uppdatera oss
och vilka söta bröder du har, mamma och mormor är dom kvar
kram Maggan47

Maggan, mamma och mormor finns kvar fast mormor skulle behöva flytta, hon blir bara rundare och rundare för hon tjuväter kattungefoder i köket… kan ju inte släppa ut henne pga min egna Mikki.. för han skulle ge sig på henne direkt.
Och mamma Malika låter fortfarande sina ungar tutta på henne. Jämför man henne med Majken så ser de verkligen ut som Helan och Halvan… Eehhh.

KLart momrmor passar på o äta lite extra måste jun kolla maten till barnbarnen så den är perfekt hi hi!

Leia vet inte vad kattetikett är för nåt. Hon fattar inte hur hon ska bete sig mot de andra katterna, den första dagen morrade hon konstant och höll de andra på avstånd på det viset.
Andra dagen (igår) morrade hon mindre, men de andra höll sig på avstånd ändå. Hon visade dock intresse för Vidar och Grim när de lekte… dock vågade hon inte vara med, även om hon försökte.
Idag har hon varit totalt hopplös! Hon visar intresse för någon katt, när den katten kommer närmare så morrar Leia, katten brukar då vända om och gå därifrån… i det här läget skulle en "vanlig" katt pusta ut och fortsätta med det den höll på med, men inte Leia inte! Hon lägger sig platt, trampar med bakbenen och rätt som det är så kutar hon efter katten som precis vände sig om! Detta skapar massa osäkerhet bland de övriga katterna, Grim och Vidar är livrädda för henne och imorse jagade Leia den långhåriga Serafia!
Detta beteende accepterar inte bossen Mikki, så Leia har fått ett par riktigt rejäla smällar av honom (tass-smällar) då han försökt få henne att lugna ner sig… men det triggar henne ännu mer!
Alltså jag har nog aldrig stött på en sån här katt tidigare… ALLA andra fattar direkt att Mikki lämnar man ifred, för annars åker man på spö! Men inte Leia inte… hon bara fortsätter den här konstiga leken. Hon försöker skrämma vovve till och med, hon rusar fram mot honom och tvärstannar i sista sekunden. Hon beter sig så mot de andra också, och det gör att de antingen smäller till henne eller så flyr de… oj oj, vilket liv det har varit härhemma idag!
Jag undrar om Leia kanske blivit tagen från sin mamma för tidigt, att det är därför hon inte lärt sig hur man beter sig??? Grim och Vidar är riktigt artiga gossar jämfört med den här lilla bruden… haha…

Oh, vilken gosnos. Jag svimmar ….. 

Jag ska höra efter om dom är intressrade, dom vill ju ha två bröder=)

En tuff brud i lyx förpakning hi hi!

HannaM, Grim och Vidar är UNDERBARA ihop - de älskar verkligen varann och leker ofta ihop. De brottas, jagar varann, sover ihop och äter ihop. De är som siamesiska tvillingar!
Den som adopterar dem lär inte bli besviken, för de är verkligen underbara!