Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 966 ggr
grundig
0

Jag blir så TRÖTT!!!!!!!!!!

Ursäkta men FAN då , alla dessa katter som springer vind för våg bara för att ägarna inte kan ha katterna kvar

man skaffar en katt och man skaffar ett ansvar , såna här människor ska inte ens ha barn , kastar dom ut bäbisen när den blir för jobbig med ?

Nu nalkas hösten sen vintern o alla dessa stackars katter då? va fasen ska dom göra , springa o frysa rumpan av sig i evig jakt på mat och värme

fan då blir ju upprörd!!

jaha nu börjar tårarna med att rinna (suck)

man känner sig bra hjälplös må ja säga , önskar jag bodde längre söderut och kunna jobba mer aktivt för dom inte (vilda katterna) utan förvildade katterna pga människan

katterna är inte vilda vi som förvildat dom , önskar jag hade obegränsat med pengar ,

men ni alla här gör då banne mig ett underbart kanonjobb , ändrat min inställning totalt till hittekatter , visst ibland kan det spåra ur , men ni är eldsjälar ut i fingerspetsarna som gör det ni kan och förmår

Lena
0

Ja det är lätt att bli upprörd över det stora elände vi har i det här landet när det kommer till hemlösa katter och ansvarslösa kattägare. Ibland känner vi oss nog alla maktlösa och trötta av att problemen inte tycks bli bättre. Men det gäller att inte ge upp. Varje gång någon får upp ögonen för problemen och inser hur viktigt det är med god katthållning är en vinst i sig och ett steg i rätt riktining. Ju flera vi blir som drar sitt lilla strå till stacken ju bättre blir det framöver för katterna som går därute.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

grundig
0

ja alla jobbar då i motvind , men men vi gör det vi kan iaf , vore värre om ingen gjorde nånting

Debattia
0

Ibland  ser det alldeles hopplöst ut,men av någon underlig anledning  kan det lösa sig på ett bra sätt i alla fall, där finns ändå alltid många som man inte kan eller hinner hjälpa.

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

forrest
0

jag är Gråter för jag tänker på alla dessa kissar som det "bara" då skrivs om här inne.. tänker och tittar på den lilla upphittade ungen som ligger bredvid mig.. hans ögon är så otroligt vackra så jag blir alldeles tagen djupt in ihjärtat så tårarna rinner.. jag tänker även på vad för öde han var på väg emot och alla de som är därute Gråter jag och sambon tar det som en ära att få ta hand om det här lilla livet och givetvis de andra två "små"vi har.. tänker varför kan vi människor vara Så olika? att vi alla åtminstone inte kan se i djurens ögon att det är en levande varelse, ett högst levande liv som alla är så vackra var och en för sig. varför är människors hjärtan som sten? Gråter

min älskade kille (som inte varit någon stor djurfantast så, dock alltid verkligen älskat djur men grejat mest med sin stora hobby och liv som är bilar) sa idag igen..att när vi hittar vårt hus, då öppnar vi dörren för ett par oönskade kissar till. och det längtar vi verkligen till och tar som ett priviligerium..tänk om alla kunde känna så?..

tankar och tårar i natten bredvid en liten liten tisse som har så mycket kärlek att ge denna värld trots det illa bemötande han fått som många andra kissar. Där har vi människor mycket att lära oss.

Lillan7704
0

Känner igen mig i dina känslor.. Förstår inte hur man kan behandla djur som slit och släng.. det är ju LEVANDE VARELSER som har KÄNSLOR precis som du och jag!!

Och en sak till.. Vi har tydligen hittat var sin pärla du och jag.. Det var inte ens en sekunds tvekan i min mans stora JAVISST när jag frågade om vi kunde bli jourhem! =) Underbart!

Pälsbollarna i Höganäs

forrest
0

#5 jag kan trots allt förstå hur människor kan sjunka fruktansvärt lågt då jag varit nära många olika människor som mått fruktansvärt dåligt på olika vis och även jag själv har som många andra inte haft en "dans på rosor" sedan jag såg dagens ljus. Men ändå så blir jag så frågade för hur mycket jag än förstår och har förståelse för så kan jag ändå inte förstå??

Glad *vad sött* Glad ja, verkligen.. dem pärlorna ska man vara himla rädd om KyssGlad

Lillan7704
0

Jag kan mycket väl förstå att folk kan må dåligt och kan känna att man inte kan ha kvar sina djur.. Men det finns ju mångder av saker man kan göra istället för att släppa ut dom vind för våg och tro att dom ska klara sig själva! Det tycker inte jag! När jag mådde som sämst i mitt liv, efter väldigt tragiska omständigheter, var det mina djur som RÄDDADE mig!

Ja, jag håller hårt i min pärla! Gör det du med! Dom växer inte på träd! ;-)

Pälsbollarna i Höganäs

forrest
0

#7 vet vad du menar..jag hade inte valt livet om inte djuren funnits, inte heller varit så pass vid mina sinnens fulla bruk som jag ändå kan påstå att jag är trots allt.

Glad nä, de verkar vara rätt så sällsynta Flört

Debattia
0

Det är mycket märkligt för många är mer intresserad av vackra hem och möbler ,att det ska vara städat och glänsa när deras bekanta kommer på besök så varken deras barn eller djur får vara inomhus.Det är ett ytligt tänkande anser jag.

Tror också ett problem nu är larm i villor,har dom larmet på kanske djuren inte kan vara inomhus ????

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

Gronstedt
0

#9: Jag har larm, katt och kattlucka, det är inga problem! Det är ett vanligt villalarm av standdardtyp och reagerar inte på upp till 3 katter eller 1 hund på högst 20 kg. Har man fler eller större djur finns det alternativ att ta till med speciella larmenheter. Dessutom kostar inte eventuella falsklarm ett enda öre numera. Så det är bara en ynklig ursäkt om någon skyller på larmet för att göra sig av med husdjuren!

Välstädat hem med vackra möbler har jag däremot inte …

catfoot
0

Ja, hellre lite skit i hörnen än ett rent hel*ete…För livet utan djur, fick visserligen min säng grusfri, soffan å kläder utan katthår, ingen kattmat på golvet som nån kissetatt ur skålen, inga död eller levand möss inne…Ja, men jag köper hela det paketet bara mina djur finns..För utan dom vore livet ett hel*ete…Dom tröstar, dom bryr sig inte hur matte ser ut, dom är mitt liv…

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

kattassen
0

#9 Inga problem med larm. Vi har 4 st katter och larmet är anpassat för en sammanlagd vikt upp på 20 kg. Det vill ju till att alla samtidigt hoppar framför deckaren också;-)

Man får göra ett tillägg i grundpaketet för larmutrustningen bara. Kostar väl ca 15 kronor extra per månad tror jag.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

maggan47
0

får också tårar i ögonen när jag tänker på livet för dessa förvildade katter, och önskar också att jag kunde hjälpa till mer bokstavligt och handfast, men bor inte så till, utan försöker hjälpa till på andra sätt, vet ju att det behövs pengar till vet. vård också, och kan hjälpa till med små medel, många bäckar små. osv

Har ju 2 fd hemlösa  hemma själv, som ger mig så mycket, + lilla Beata, dumpad av någon

kram till er alla som gör så mycket för dessa våra minsta  

Maggan47

grundig
0

ja vi alla bor ju olika men drar vårat strå till stacken på ett eller annat sätt , vi görså gott vi kan , synd att allmänheten /människan har den syn dom har på katten (men inte alla då) naturligtvis

[GunillaR]
0

Jag tror att mycket av felet beror på att folk inte vet så mycket om katter, och att de inte begriper att de far illa om de släpps. Folk tror att katterna klarar sig eftersom ute är "deras naturliga miljö". Mycket stor okunskap alltså.

Jag har skrivit till Karlavagnen som går i P4 om kvällarna mellan 22 och midnatt. De hade ett program om hundar nyligen och då skrev jag att varför inte lägga in ett progam om katten också. Men jag har inte fått något svar…………

Jag tror att det är mycket upplysning som ska till. Och att folk ska begripa att katter (och även hundar) inte är leksaker till barnen utan levande varelser.

Känner att jag blir arg Skrikandes

catfoot
0

Å det vore ju toppen om Karlavagnen tar upp detta, så ämnet kommer upp i etern..

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

[GunillaR]
0

# 16 - Ja, jag ska tjata och tjata……..Cool

forrest
0

ja mycket okunskap är det bla och "jag ska ha" ego tänkande.. men verkar även allmänt vara Ren slöhet som bottnar i noll respekt och kärlek för djuren, det är vad jag tycks mig bla ha upplevt hos människor ivarjefall.. det blir ju liksom såå fruktansvärt jobbigt och omständigt och då först prioritera pengar till bla kastrering osv svepskäl på svepskäl på svepskäl! jag blir så förbannad på folks dumheter som orsakar så mycket lidande i onödan USCH!!

Karlavagnen är toppen! Gladoch vore verkligen bra om de kunde ta upp ämnet katter med!

forrest
0

**vilket vackert hjärta** Glad

Hawknestgrove
0

Mot dumhet kämpar även gudarna förgäves…

Vi har en bekant från Thuringen i Tyskland, vi diskuterade det där om avlivning av friska djur och det stämmer veter avlivar inte friska djur. Tyvärr, så väljer folk andra vägar. MEn även där kan man fråga sig, hur är det ställt med kunskapen hos veter, när de säger till folk, att katten måste ha en kull INNAN man kastrerar? Försökte säga, att det är gammalt och förlegat, men för sent. De har redan gjort som veten sa och NU ska de kastrera efter att ha gett bort kattungarna…..Rynkar på näsan

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

forrest
0

#20  ja du har så rätt..även om dumhet och när inte ens veter inärerna har kunskap då blir det som det blir..Rynkar på näsan

grundig
0

av vilken skall en katt ha en kull innan kastrering ?

finns det bevisad fakta om detta ? förstår det inte men men mycket man inte förstår

Men kan dom som står för det lägga upp fakta för oss som inte förstår det ? och då vetenskaplig fakta som bevisar påståendet

Hawknestgrove
0

Gamla fördomar…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

grundig
0

ja det känns som det , har haft katt i 28 år o aldrig hört talas om detta