Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 1610 ggr
forrest
0

lille August*

Jag tänkte jag tar mig friheten att skriva lite och ev fråga om råd framöver i en egen liten tråd för den lilla ungen på nu dryga 12v som hittades ute precis i rättan tid. pga undernäring och att ett gäng ungar hade fått syn på den lille och tillslut efter gud vet vad slängt ner han i en brevlåda precis när upphittaren fick syn på dem. Han har varit hos upphittaren i ett par dagar innan han kom hit. och med rätt så stor säkerhet så kommer han från ett ställe som upphittaren säger bestämt; att Dit ska han Inte tillbaks! personligen så vet jag inte var det är för "ställe" direkt.Men den lille stannar här, de/den har isåfall förbrukat sin rätt som ägare för den här katten och ingen verkar sakna han. Men jag väntar med att lägga ut bild på han när jag tagit ett OM det skulle komma en ägare så ska den f-n! få beskriva noggrant hur han ser ut då det jag skrivit härinne bla inte är allt. Ursäkta om jag svär, men jag har kämpat med känslomässigt om att kanske det kommer en ägare och -Vad är det för en person?? osv osv Han Är både "matilsk" och stressar mycket pga av bla undernäring och att han har blivit illa och hårt behandlad, händer är Inge bra direkt och att få sova ifred och att ha lugn ro verkar inte vara något han e van med alls..

Han har nu ivarjefall börjat lagt på sig efter ofta och lite matning och lugn o ro så gott det gått vill säga då han vände upp och ner på hela alltihopa Skrattande klätterapa nr ett som gjorde så vi fick skruva rejälare galler dörr av de vi hade hemma akut mitt i natten då lillen inte drar sig för att klättra hur högt som helst uj! uj! en liten skrutt som redan gett matte och de andra kissarna "gråa hår" och hjärtsnörpel ett antal gånger Flört jisses! Förvånad nog minns jag kattungar kan va sjövilda även om det var ett antal år sedan jag hade en liten och då en hane med ;), men inte har jag haft en unge som är Så duktig klättrare osv redan nu..Hur ska detta sluta Skrattande

Lille tomten som jag kallar honom Kysshar nu ivarjefall blivit vaccinerad med första sprutan och avmaskad en ggr som visade på spolmask så får bli en sväng till med det.

Just nu så delar vi av lägenheten då vi har han lite i karaktän och att han ska få ta en sak i taget nu så stressad som han är, gäller även att upptäcka lägenheten och de andra katterna som han redan dock håller på att bekanta sig med. kanske inte med lika förtjusning från bägge håll då ;)  "gammel katten" är Bra nyfiken! men tycker de va en jobbig olustig en och vad är det för något egentligen det där , en råtta eller ??SkrattandeSkrattande yngsta tjejen som är strax över ett år är bara för go och mysig, "låtsas vara stencool" och är små busig men livrädd när den lille tomten sprang efter henne SkrattandeSkrattande 

forts följer .. det kanske får bli en fjärde katt en liten kompis till tomten? Skrattande nä, skämt och sido men herre gu,, snacka om hemmablind jag blivit. jag har trott att vår kattjtej på ett år är fortfarande Så tunn som hon va då hon kom, men nu ser jag ju tack vare lille August att lilltjejen får inte bli kraftigare hon har ju blivit en riktigt vuxen tjej ju i kroppen med mage tom! och hon är inte ens kastrerad än! Förvånad nä! nu får de va slut med "söttebrödagarna" Flört

Debattia
0

Skönt för kissen att den fått komma hem till dig !Glad

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

forrest
0

*Tack så mkt Debattia*  de går framåt med han då vi ängat all tid helt till honom och turas om att sova och vara med han hela tiden. han har fått kommit fram i sin egen takt och vi har fått löst saker efter hand så det blivit bättre i lägenheten ur synvinkeln för och mininera stress så mkt som möjligt för honom. nu är det mest bara och fortsätta med rutiner och vi har otrolig hjälp med de andra kissarna med. idag fick de träffas alla tre ihop och det var kul och se hur bra det gick. :) lilltjejens lilla extra hull kommer hon garanterat busa av sig ;)

Lilla tomten* kallar jag han för han var så himla smal och benig så huvudet såg så stort ut och hans brösthår såg därför ut som ett påhängt lös skägg ..usch.:( :( men trots det så himla söt och härlig på sitt vis. hänger oss i hasorna nu hela tiden, lilla gnällspiken ;)

Debattia
0

Det känns så bra kunna läsa såna här trådar där kissar blivit räddade och hjälpta och du låter så mjuk och god i sina beskrivningar om kissarna.Glad

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

forrest
0

Bara kul om och det kan ge lite glädje och jag kände jag kanske kommer behöva fråga om råd vid ev funderingar och ska naturligtvis lägga ut lite bilder på honom som jag kunnat ta nu.. vad fint skrivet av dig.. *väldigt rörd* tack.

han är lite dålig i magen, men det var bara lite väntat. Får se om de ger sig. Spinner som ett litet tröskverk gör han ivarjefall, och vill gärna hoppa upp i knät och sova under min haka eller på min arm..det lilla livet* han och lilltjejen busa idag och det är allt en liten "etter maskin" *hii hii* men Chanessa är väldigt snäll och mjuk mot han även om hon säger ifrån, de hade roligt det syntes. Vi tar lite itaget så alla hänger med, "gammel tanten" hon var inte intresserad idag utan ville ligga i franska balkongen och titta på flygfän istället och lyssna på när träden blåsde och prasslade i vinden.. är en beskedlig dam i sina bästa år, då med tempramentSkrattande

MariannE11
0

bra forrest… lycka till!

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

forrest
0

#5 *Tack* jag och sambon vill hjälpa till på något vis så klart vi tog emot den lille.. kändes som det var meningen då det var andra djurvänner som hade också blivit tillfrågade men de hade fullt då de bla hade hittat utkastade och utmärglade kattungar på semestern t.om Rynkar på näsansom de inte ens hade kommit hem ifrån. så frågan kom till oss av en slump och ja här är vi Glad å lyckan är stor i vårt "hus" i kväll, magen är bra nu på August, den snabbt insatta fisk kuren fungerade. det var Verkligen skönt nu kan jag sova gott inatt. Glad

Sidentass
0

Åhhh vad skönt att liten kisse fick komma under era vingars beskydd!! Så gott att lilla magen är bra igen..o jag önskar er allt lycka till som finns med lille August-missen:-)

forrest
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#7  Glad **Tack så mycket Sidentass**

sätter in ett par bilder han börjat slappna av, det kliar i mina fingrarna och göra rent hans öron bla..men väntar med det då händer inte varit snäll emot honom..:( jag blir så Gråterdå det skett saker som han minns det lilla livet och som kommer upp i han.. men det ordnar sig nog med tiden får vi hoppas. Han börjar mer se ut som en liten räv än en himla smal liten tomte.. *lilla älskade tissebarn* Kyss får se hur han blir och se ut med tiden

forrest
0

*lille kissen August*

Sidentass
0

Åhhhhhh så vacker han är!!!Kyss

forrest
0

Glad lite speciellt utseende antagligen finns en gnutta skogkatt trodde veterinären, men han ändrar utseende hela tiden nu Skrattande

bild 3, lilla lilla toss.. ser ut som han sitter i fängelse ju Rynkar på näsanmen lillen känner sig verkligen trygg där i rummet där han först fick vara vilket är skönt!

forrest
0

bild3

Tiana
0

Vilken skönhet! Man vill bara borra ner näsan i det där fluffet!

destiny
0

En sån liten sötnos Kyss

forrest
0

Gladsöt som socker

maggan47
0

ursöt liten kisse, hur kan man bara slänga ut en sådan liten krabat, skäms som vanligt över avarterna vi har i vår rasSkäms

Maggan47

forrest
0

ja.. Gråter han började bli illa däran då kvinnan fick syn på hur ungarna slängde ner i han i en brevlåda Skrikandes 

bild4,  Skrattande lilla lilla skrutt! Kyss å vad han är jobbig säger Chanessa Skrattande

forrest
0

ok! vi snackar lite då Flört