Sådan far sådan son?

Men åhhhh… vilka fina kissar och vilka fina bilder på de tu 

Slurp drägel Herr Grå liten grå Mums dropp dropp Älskar så söta
Vill bara pussa o pussa.
Kul de gör framsteg Suck! Slurp Drop dropp
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad
Bara älskar blåa katter…
Det sägs ju att tempramentet ärvs från pappa katt..
Så otroligt avundsjuk på dinpappakatt:)
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Herr Grå verkar vara en riktig sötnos när han vågar vara sig själv. Än så länge är han mycket avvaktande mot mig: Jag är inte farlig så länge jag diskar eller sitter still i samma rum som han. Skulle jag resa på mig och börja gå, så springer han och gömmer sig.
Sen är det ju så att han vill ha ett hem där han får gå ut, något jag inte har. Han sitter fortfarande och jamar i fönstret om nätterna…
De små grå är alla otroligt nyfikna och busiga. Och faktist inte så små längre! 9 veckor gamla ligger alla runt 1kg. Tristan på bilden är näst störst med sina 1 094 g!

Vilka underbara kort! De ser verkligen söta ut! Heja farbror Blå! Sötnosar!!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
vilka sötnosar, och vilken fin pappa
Maggan47
Snyggingar! 

Hmm… Börjar snart känna att jag får köpa haklapp till monsi. 
De är söta allihop. Är det någon som vill ha lite uppdaterande bilder? Det kan jag i så fall ordna ikväll 

dom är ju underbara…
bilder vill vi självklart se….men kom ihåg haklappen först till du vet vem…
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Haklapp till vem?
Slurp dropp mera bilder tack! Drägal dropp smask slurp.
Är det någon av de små blå som inte är bokad?
Tänkte fall jag får liten behöver den ju en vän hi hi!

Poseidon är fortfarande kvar, ifall inte Naquita lovat bort honom till någon ;)

Suck vill haaa! Men ja , får fjäska ducktigt redan
Håll tummarna.
håller tummarna, och väntar också på bilder,
Maggan47

Åhhhh vilka fina missar…!!

PysselkatteriFokus får virka en haklapp till monsi! 

Haklapp nä rå behövs ingen. Dräglar bara när jag ser bäbisar, blå, maskade o vackra kisar hi hi! 
Fast hundarna önskar varsin flytväst undrar varför hi hi!
Herr Grå åå o bäbis blå åå slurp, drägel smask dropp dropp!
Var är De ut lovade bilderna??
Smask dropp dropp drägel slurp!

Hittekatter/iFokus går väldigt trögt just nu, försöker igen lite senare. Jag får en Time Out när jag försöker lägga in bilder nu. 

Hittekatter/iFokus går väldigt trögt just nu, försöker igen lite senare. Jag får en Time Out när jag försöker lägga in bilder nu. 

Kopla ifrån internet uppkoplingen o kopla på den igen ex om du har bredband stäng ner anslutnigen o sätt sedan igång den igen funkar i bland

Ha ha! Den där blomman känner jag igen den är populär i år!
Abulans tack! Har blivit akut socker sjuk Hi hi!
De är bara för sööööööta.
Tur hundarna kan simma, min dator kan flyta
Dräglar inte men det är något konstigt som rinner från min mun ha ha!

Jag ska nog sätta mig ner och börja virka på den dät haklappen… 

Dräglar inta alls slurp mumel mumel slurp, gurgel.
Mina hundar ylar flytväst vet inte varför
Sambon svär över att det regnar in fast det inte regnar ute.
Men jag lovar dräglar inte

#27 Den bilden är ju bara för underbar! Hoppas du lämnar in den till tävlingen!! Puss på nosarna! 
#28. Lilla Sammet är så lik Mamsen så det är inte klokt!
En mini-Mamsen absolut
alla de andra kissarna är jättefina också
ljuvliga bilder att dregla över :) tack!

Lilla Sammet
ja, teckningen är annorlunda i ansiktet, men det där lite tunna över sig har Mamsen också, så ljuvliga de är alla våra kissar
Tania jag vill vääldigt gärna ha bra bilder på poseidon o paddorna med, de jag har på hemsidan är inte alls bra. de måste ju bli tingade snart:)
Så fina!!!!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Så fina kisser alla
ursöta bebisar, herregud, finns fler som dregglar, paddor, tror jag svimmar, vill ha, älskar paddor, 
Maggan47

*dreggel dreggel*..
Mini-Mamsen Sammet 
#39. Maggan, du kan låna hakklapp av mig, jag har flera *dregel*

#36 Ska försöka ikväll. Men det är inte lätt att fota dessa numera. De är så kvicka att springa undan! Eller så hoppas det ur bild precis när jag trycker av…

Muta dem hi hi!
hehe
har också en sådan padda. Henne fotar man när hon sover;)
här med lekmoster Frida

Kom på att jag lär ha en intressant eftermiddag. Det är dags för vaccinering av de små idag, och ska få in 9 st katter i bur. Jag räknar med att vara vältränad efter det 

lycka till….kan bli svettigt för dej…
haha ha så roligt;) nästa vecka ska jag också ha in..vänta nu måsyte jag räkna hur många som är kvar här…1.2.3 …..9 stycken jag med…:) Som tur är e de bara 1 av dom som är skyggis.

Så där ja. Hemkomna, matade och nu sover vi djupt. Det var ju så jobbigt att sitta i buren och pipa hela vägen till vet och hem…
Gick bättre än väntat att få in dem i burarna. Plockade fram en nyinköpt bur och tre gick frivilligt in av nyfikenhet. Det vara bara att lyfta in en till så var hälfen avklarat. Faktist bara lilla Lisen som jag fick stänga in i köket och ta i nackskinnet för att få in.
Hos vetten gick det också bra. De var så tysta och söta, har nog aldrig sett dem såna innan. Sammet var ensam om att springa iväg. Vet var inte beredd på det så sprutan hängde kvar i nackskinnet när hon stack! 
Bifogar en typisk bild på Siden…

Hm! Siden ser ut att passa min lille terorist o också kunna ge hundarna vad de tål hi hi! Fast det fins ju en blå ååå kvar.
Många förslag till hur man får sin sambo att gå med på kise igen motages tacksamt hi hi! Helst tre kisar hi hi!
Glöm det med att ge honnom favorit mat, är trött på pizza nu urk! för pizza, han skulle säkert kunna äta det 7 dagar i veckan uch!

Herr Grå verkar nu ha bestämt sig för att jag inte är så tokig ändå. De senaste dagarna har han varit framme mycker mer, begärt bli klappad när jag går förbi fönstret för att tömma lådan (sträckte bara fram handen om han ville sniffa lite och han började buffa och lade sig mer avslappnat), men igår kom det verkliga beviset.
Grå satt mitt på golvet i vardagsrummet och tvättade sig. När jag gick förbi honom bort till soffan (visserligen på lite avstånd), DÅ SPRANG HAN INTE IVÄG!
Tittade väldigt misstänksamt visserligen, men satt ändå kvar. Jag satte mig så att fotöljen kom mellan oss och han inte såg mig. Och vad gör gubben då? Jo, han smyger fram, sticker fram huvudet bakom fotöljen och tittar på mig! Efter denna inspektion går ha lugnt till köket för att gå på lådan…
Min lilla (stora) gullegrå! Sånt här gör mig SÅÅÅÅ glad! 

Vad underbart!! Är man bara lite envis så övertygar man de mest svårfångade att man är härlig! Han börjar våga fatta det nu!! GRATTIS till framgångarna!!! Nästa gång du skriver ligger han i knät och du har inte velat röra dig så uppdateringen kommer om en vecka…?? 
underbare Herr grå<3
Grattis och grattis till bidraget till årets sämsta bild hahahaha

Vilka sötnosar men det verkar vara synd om dina växter som blir mosade av katter.

#53 Visst är den klockren! Den tösen är inte stilla en stund!

#54 Ehm… Jaa… Men den krukan åkte i golvet igår, så nu finns det inga blommor kvar att mosa 

Så tråkigt för katterna. Tja de får väl hitta något annat att mosa.;)
Vem 17 bryr sig om blommor i fönstren……Här har jag två blommor. en stickig kaktus, som är 20 år och en doftgeranium. De gillar inte katterna. OCh båda blommor åker ut på sommarlov så fort det blir frostfritt

Min vackre Herr Grå börjar vist bli nyfiken o trygg ducktig kise.
Här krossar hundarna krukor som står i köks fönstren, det får inte gå förbi folk när matte o husse inte är hemma ju.

#51 Simson, du fick nästan rätt i din spådom
. Idag har jag suttit med en grå i knät, men det blev lilla Herkules som frivilligt kom till mig. Skulle repa upp en gardin, satte mig i soffan och rätt vad det var hade jag fyra missar till sällskap i soffan och en i knät!

Underbart!!!
Med utmattningsmetoden kommer du långt! Snart har du ingen plats alls över i knät för att alla vill sitta där!!
Hurra!!

Vilka underbara sötnosar! 

Hur ska jag kunna skiljas från dessa nästa vecka? Det var svårt att bara gå till jobbet idag, så sällskapliga som de var…
Bara en liten fundering så här på förmiddagen.

Jisses, trångt värre där. Ibland samma här…

Mumms Herr Grå med familj slurp drägel minaaaa

De har verkligen börjat bli stora de små o så fina de är sen.
Lilla mamman ser ut att ha växt lite hon med

Trångt var bara förnamnet!
De ser dock ut att må mycket bra! 

Här händer det något ovanligt idag - Esme och Herr Grå leker! Både med varann och med ungarna. Dessutom har Esme upptäckt leksakerna, men ger bort dem så snart en liten ens tittar på dem.
Visst är den en del uppfostran i leken från mamma, men de vågar i alla fall göra det med mig i rummet!
Herr Grå är dessutom pratsam idag, så nu ska jag ner på golvet och se om jag får gosa lite 

Din Lyckans ost!
Kela Herr Grå med familj inte ett dugg avundsjuk nej då inte alls

kul!

Mja… Kel blev det ju inte direkt, men fick i alla fall röra honom på huvudet innan han visade att han inte ville. Istället hade jag fyra kattungar som absolut ville följa mig in i sovrummet 
Konstigt det här, när Grå är på golvet är jag farlig, men inte när han sitter på fönsterbrädan i köket!

Inte alls konstigt prova att sitta på golvet o titta upp på någon i din familj välj hälst den som är längs, när du gjort detta så kommer du inte tycka det är ett dugg konstigt
Eller ställ dig brevid en häst på 180 i mank höjd, låna sen en annnan häst o sätt dig på den så vet du exakt varför han tycker du är farlig när han är på golvet o inte lika farlig när han är i fönstret:)

Nu så ska min lilla Lisen också flytta hemifrån! Onsdag morgon bär det av.
Kvar blir då en bestämd blåvit kille och tre stycken lekfulla paddor. Och så mamma och pappa förstås :)
Monsi - måste erkänna att jag inte tänkte så långt!

Nu så ska min lilla Lisen också flytta hemifrån! Onsdag morgon bär det av.
Kvar blir då en bestämd blåvit kille och tre stycken lekfulla paddor. Och så mamma och pappa förstås :)
Monsi - måste erkänna att jag inte tänkte så långt!
Vilka underbara sötnosar, hela familjen!
Detta är beroendeframkallande vill jag lova 

Slurp drägel snyft! Dropp dropp drääägel
Min vackra Herre har blivit änu vackrare nu se bara hur hans päls glänser.
Esmeralda o så vacker o bäbis blå åååååå slurp!

Blir så lycklig när jag ser dessa foton! Vad herr Grå o bebis är lika varandra!! Mamma Esmeralda har hittat leken! Vad roligt att se!