Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 1392 ggr
Atiz
0

1:a pris till hittekatter

Har idag varit på "Min katt klubb"s kattuställning i Kristianstad.

Denna vackra flicka "Lilltösen" är en hittekatt som nuvarande husse o matte hittade när Liltösen var ca 5veckor. Idag är hon 2 år och BIS (bäst in show) för korthåriga huskatts flickor.

Vad säger ni om det???   Skrattande

martdat
0

bara att grattulera, ångrar att jag inte åkte dit,, surar på mig själv,,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Atiz
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Även denna vackra dam… Matilda, 14 år.. är dotter till en katt som tillsammans med sin syster skulle skjutas i örkelljunga "typ hittekatt"

Matilda tog priset BIS för långhårskatter OCH BIS för veteran husatt..

Så visst är våra husatter duktiga..   Skrattande

Atiz
0

Du har chans i morgon oxå..  Glad

Alexej
0

Super!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

tuska
0

Stort Grattis till era BIS  Hittekatts husisar

martdat
0

#3 mm, men dottern kommer hem i morn,, är en bra bit från växjö så det är verkligen en heldagsutflykt när man åker..

Atiz
0

Katterna är inte mina… men jag tycker det är en härlig historia som behöver komma ut.

Aj då… då blir dete tajt..

nellies-matte
0

Bara att gratuelera vinnarna.

Hm funderr just på hur min egen skulle fungera på utställning. Kan tänka mig ett fräs mot domarna och morr när de ska ta på henne.

Atiz
0

Haha… ja det är inte lätt det där.
Min Fritz är världen snälaste, sociala katt som ska hälsa på alla människor när vi e ute (i sele) men utställning…  det va inte kul… Han till och med gav dommaren en rak höger sist  (fniss)

Men det är bara att prova.

Kollegan och jag ställde ut våra katter i syfte att höja huskattens status.

nellies-matte
0

Tja eftersom madame här hemma lätt blir stressad och visar det med morr och fräs så blir det inte aktuellt. HOn är min lilla förken fräs och vi är nöjd med livet som det är. Att hon är vacker det vet både hon och jag och det räcker för oss.

Nellie min andra kuisse däremot älskar uppmärksamhet hon brukar vara med ute för katthemmets räkning och visa upp sig och tycker det är toppen. Fin snälll coh urtrevlig liten tjej som ger matte glädje varjedag

Atiz
0

Ja man får ju ta dem som de är… Jag har ytterligare två jättevackra hittekatter, men de är så skygga så det skulle aldrig funka..

Atiz
0

Puttar för att folk ska se vilken glädje man kan ha av huskatter…  Glad

martdat
0

jo jag ställde ut Miss o Baloo när de var unga, det var roligt, åker som publik nu ibland,

Hawknestgrove
0

jamen så snyggt grattis!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

[LucyInTheSky]
0

Vad krävs för att ställa ut en husis?

Lena
0

Jättekul! Ett mycket bra sätt att höjja statusen på huskatter.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Atiz
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hmm lyckades inte få in bilden på Lilltösen… provar igen

Atiz
0

Kan berätta att dessa båda damer gjorde om bravaden idag…

BIS till båda idag oxå Glad

Atiz
0

För husis gäller att den först och främst måste vara kastrerad ( om jag minns rätt även öronmärkt eller chippad). sen Vaccination som är max 1 år gammal. Givetvis måste katten vara frisk och fri från ohyra.

Du måste vara medlem i någon kattklubb som är ansluten till Sverak typ Sydkatten eller Min Kattklubb (som vi varit på denna helgen). Sen måste du ha ett huskattsbevis. Det är lite i stil med raskatternas stamtavla, där dom fastställer vilken klass du kan tävla i, och registreras hos Sverak, detta hjälper kattklubben dej med.

Sen måste du skaffa grejor för att inreda utställningsburen med, burskynke, nått att ligga på/i, liten kisslåda, matskålar.

Sen är det bara att köra igång.

När du går med i en sådan kattförening så brukar de ha "utställar kurser"

martdat
0

#20 var kul att åka faktiskt, men det var ju 14 år sen, jag sydde byrskynke själv, o hadde gammla kräftlådor till kattlåda,  men vi var med i kustkatten, tror det var IDP o inte sverak om jag finns rätt,,,

kastrerade från 10 månader och giltig vacination var kravet då.

Simson
0

**Grattis!!! Hurra!!!
**Härligt att visa alla vad underbart det är med huskatter!!

Jag hade en gång en kissefröken som ställde upp i novisklassen, blev godkänd på två utställningar o blev därmed Europé med stamtavla. Gissa om det kändes bra när vi slog ut flerfaldiga championssiameser! Cool

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady