Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 1371 ggr
Pudel
0

Löst! Amma sökes!

Två ca 1½ vecka gamla, våta, nedkylda kattungar hittades i en container i Borås igår kväll. Upphittaren kan inte ha ungarna kvar. Nu söker vi någon som kan ta hand om dom. Det är mycket akut.

Helst vill vi hitta amma. Om det inte går, någon som kan ta hand om ungarna och mata dom.

Finns någon?

catfoot
0

Hoppas nån kan hjälpa här…

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Josefa
0

Jag bor väl lite långt ifrån Borås?

eh, jag bor i Helsingborg

Pudel
0

#2 Josefa

Vi håller på och jobbar för fullt för att hitta en lösning på närmare håll men vet inte om vi lyckas. Det är så akut också.

Om vi inte hittar något, skulle du kunna ta ungarna?

Kan man i såfall transportera så små ungar? Och transport måste ju också ordnas. Men det brukar väl gå.

TamlinsMatte
0

Usch då… Om det är någon med stor erfarenhet skulle det ju vara jättebra, jag har bara erfarenhet av två kattungar som var en bit äldre än så och själva markerade drickande osv bättre. Så jag känner mig helt klart osäker… Men jag finns närmre, i göteborg, och har semester en vecka till i alla fall. Och en hankastrat som trodde sig vara mamma till de bebisar vi hade för några år sedan.

Pudel
0

#4 Så små kattungar måste väl matas väldigt ofta, har för mig att det var var 3:e timme. Skulle det gå om du jobbar?

Annars skulle du säket kunna få goda råd av Josefa som kan sådant.

Josefa
0

För tillfället behöver den nog mat varannan timme, men om en vecka när du börjar jobba, kommer de att klara sig med mat var tredje timme.

Det är egentligen inte så svårt att flaskmata, när man väl lärt sig. Bara man är konsekvent och noggrann. Håller reda på tiderna och antalet ml de ska ha i sig. Matar först och sedan får dem att kissa  och masserar igenom dem. Ser till att de ligger varmt, och har handen nere hos dem tills de somnar efter hela proceduren. Sen brukar de sova tills nästa gång de ska ha mat.

Det största problemet är väl att man blir väldigt bunden, och inte kan vara ifrån dem så långa stunder.

TamlinsMatte
0

Det kommer att bli svårare när jag börjar jobba igen, helt klart… Kanske kan jag flytta dem dagtid till en bekant som bor i närheten av mitt jobb, vilket skulle innebära att jag kan utnyttja lunch och raster till att åka dit, eller få honom att sköta ett av målen (han är egen företagare så han kan glida lite mer bland tiderna). Med lite tur bestämmer sig min hankastrat sig för att han är mamma igen, vilket förra gången innebar att jag reducerades till mjölkbar, allt annat sköttes av honom.

Ett alternativ, nu när det är akut, är att jag tar dem nu och att vi försöker hitta någon som kan ta över när min semester är slut. Om jag klarar dem skulle det ju innebära att de är betydligt starkare då. Hur har det gått med matning från att de hittades?

teszet
0

jag kunde också tagit dom är själv sjukskriven och har all tid i världen men även jag bor långt borta :(

Bor i Eskilstuna.

SMMM
0

Hej alla och tack för hjälpen.

Ser ut som om jag lyckats lösa det.

Kattungarna kommer att få komma till Råmossens katthem där det fanns en mamma med lite större ungar men Marianne trodde det skulle gå bra. 

Massa rosor och tack till Marianne!

Skrattande

teszet
0

vad skönt för små katterna!!

Bra jobbat :)

TamlinsMatte
0

Gud vad bra! Låter som en perfekt lösning.

catfoot
0

Va, skönt att det löste sig..

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Sidentass
0

#9 Åhhh vad skönt att dom får komma till en amma..håller hårt i tummarna för att dom blir väl mottagna av henne..

Lena
0

Vad bra att det ser ut att lösa sig för kattbäbisarna. Det blir ju jättebra att de får sig en mamma. :)

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"