Kattrådet
Idag blev jag glad. Hade redan blivit informerad om att i Uppsala så har polisen djurhandläggare. Alltså typ djurpolis. Underbart. I ett annat ärende så hamnade jag på Uppsalas hemsida, och läste detta:
Kattrådet "Kattrådet är ett samrådsorgan för kattfrågor. Rådet verkar för en seriös katthållning, sprider information och kunskap och för att effektivisera handläggning av myndighetsärenden som rör katter. Många klagomål rör lösspringande katter i tätorter. "
**Snacka om att det är positivt. Tror att de på föreningen Samvetet har varit påverkande i denna fråga. Underbart!
**
Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Jaaaa Vanessa… mycket positivt! Katterna existerar plötsligt även på papperet. Det är alltid positivt att det finns ett råd dit man kan vända sig vid olika, akuta kattärenden.
Bra jobbat, föreningen Samvetet!
Jag vet att det finns ett liknande råd i Solna stad sedan flera år tebax. Anneli, en av mina väninnor, är en av dem som tillsammans med polisen (Kerstin) varit djupt inblandad i rådets arbete.
Frukten av det samarbetet blev bl a bildandet av föreningen Stadskatten i Stockholm!
/Pelusa
http://www.uppsala.se/uppsala/templates/StandardPage____3251.aspx
här e länken att läsa om kattrådet…blir så himla glad att läsa om detta ger hopp om framtiden *L*
Tassar från Eva & Mojje
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

Underbara nyheter! Sånt gör mej så glad 

Sådana här gånger blir man glad. Och att jag dessutom bor i Uppsala län gör det lite roligare :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Instämmer med er övriga - kanonbra nyheter det här. Det gör att man börjar känna hopp även för Sverige och katterna här. Det går helt enkelt åt rätt håll. Vad bra att ni sprider dessa nyheter. Den bästa julklapp som vi kan få.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Kattrådet bildades 1993, dvs långt innan Samvetet bildades.Vi har med några representanter och sedan är det djurens rätt, djurens vänner, olika kattklubbar,polis,länsveterinär m.fl.
Jag vet att djurens vänner i Uppsala har information om kattrådet och vilka som är med på sin hemsida www.dvu.nu
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.

Sorry Majvi. Trodde att ni var påtryckande :-). Beundrar ju er!
Pelusa. Först Solna polisen, sedan så har vi Södertörnspolisen, Norrort samt Västerort om jag minns rätt. Så det är verkligen på G. Där har de frivilliga djurhandläggare. De sköter vanligt polisjobb, men ser till att djurärenden hamnar hos dem. Så att allt sköts rätt. Tror att det är stort framsteg.
Vanesse
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Härligt med positiva och glada nyheter så här innan jul! Det går framåt. 
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis