Namn hjälp!
Min sambos lilla fynd Har jag döpt till Häxan.
För hon förtrollar alla som möter henne
Om jag får tillbaka henne så följer kanske en av foster sytrarna med vad ska jag kalla henne?
Hon liknar Häxan fast i stället för svarta fläckar på ryggen mm så är hennes BLÅÅÅ.
En tuff tjej med mycket spring i benen ingen direkt gose kise fast kanske ändå, när hon har busat klart.
Även om jag inte får med denna foster syster så ska jag ha en kise till för jag vill de ska vara två,.
Så fram med Namn förslagen nu vill ha många tack!
Om jag inte får syrran så kommer jag köpa en hittekatts kise om jag får.
Bryr mig inte om färg eller kön, bara den är tuff o framåt o inte skräms av tre stora kattjagande flåsande hundar.
De backar om kisen fräser o skiter i den om den inte springer.
De jagar inte när jag är hemma men tyvärr måste man ju jobba, kommer inte ha dem i samma rum själva men vill ändå ha en tuff kise.
Den får ett hem med mycket kärlek, kanske inte så mycket tid dock, men kommer alltid få kvälls o morgon bus o kel i mängder, kommer vara inne kise tills jag hittar mitt stall med hus.
Först namn förslag tack!
Hojtar om till i en ny tråd om jag inte får foster systern, ville bara varna så ni hinner hundträna era kisar om ni skulle våga sälja en till mig.
Bilder kommer i kväll på båda fast de är gammla bilder hadde inte med kamran sist
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad

Glömde skriva att namnet ska macha Häxan.
Tänkte först på Älvan men det är inget älva likt över den lilla bus ganster.

Jill eller Prickan 

Putt
ha ha kom att tänka på 101 Dalmatinerna och Cruella de Vil…hon är ju en buse som snor valparna

Nog är hon prickig alltid, det är de båda
Cruella är ju elak
Fast jag förstår tanke gången hi hi!
Snällan?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Jag tycker Jill fortfarande :D Jill är en karaktär i en bok som är modig och livfull 
Ja kärt barn har många namn. Tycker bara att tvåstaviga namn är lättare att ropa

Häxan och Vampyren ;-)

Känner till Jill böckerna fint namn, men har inte direkt något med Häxa att göra.
Snällan hm fast Häxor behöver ju inte vara elaka
Detta är ju hur svårt som helst, förr hadde jag kommit på minst 10 olika namn som har samband med Häxor nu är hjärnan död, skulle kanske inte ha druckit så mycket Coca Cola sägs ju att socker sabbar hjärnan hi hi!
Jill-böckerna? Vad tänkte du på för böcker?
Pomperipossa då
Eller något från Arthur-legenden, de kallades ju 'häxor' Morgaine, Morgana, Morgose :)

Jill gammal ungdoms serie från Walströms om jag mins rätt.
Ja det var bra namn mera sånna tack!
Jasså deckarböcker eller nåt? *tänker* Men jag tänkte inte alls på de böckerna! 
Ockey mer sånna namn… Följande är namn från en bokserie där de kan refereras till som häxor; Moiraine, Elayne, Adelaine, Egwene

Skräcklan tycker jag….
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
Skräcklan, hihi det är ju en park i Vänersborg

Perdita hette väl tiken i 101 Dalmatiner ? Det är väl sött?
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

#16 kan inte ta Spräcklans smeknamn eller då kanske Spräcklan blir surar o inte gladare. hi hi!
#7 bra du förstod humorn i det 

# 20 har ungefär samma humor så det var lätt hi hi!
Här är första tråden om Lilla Häxan

# 20 har ungefär samma humor så det var lätt hi hi!
Här är första tråden om Lilla Häxan
två katter som jag fick hem hette skrik och panik.. hahah passade dom faktist :P

Svågern hade två som hette Pest och Pina…vilket talar för sig, och den tredje fick heta Misery för hon var så liten och eländig när hon dök upp… 
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
#26 Nä dessa två kommer från norrbotten, dom har åkt runt lite överallt men tror inte dom har varit söder ut. Bilder finns i mitt fotoalbum om du vill kika..

Fräsan brukar jag kalla dimdim ibland (hon har alldeles för många namn :) )
Madness?

Pest o Pina älskade min sambo
Blir det lättare om ni vet vad våra tidigare kisar hette?
Oden Ragnarök : Kallades Ragnar, Blind jätte gosig kise ville ha kela så skulle det kelas, brukade skylla våran barnlöshet på den kisen hi hi! ( min sambo döpte honnom)
Sir Väs : Kallades Siri eller Vacker. En vacker blå herre med lite vitt på nos ryggen o magen, som inte kunde jama som liten utan bara väsjamade. Mjuk o gosig katt som kom så fort jag sa vaackerrr , gick när man pussade honnom på huvet. ( döptes av mig)
Knasen : En söt gul kise med lite under bett, Lade sig inte smidigt som andra katter utan föll liksom om kull precis som om någon dragit undan hans ben, en katt som alltid lyckades hammna i konstiga o kanasiga situationer. ( döpt av mig)
Hundar.
Killer Sid: Kallades Sid, Världens gosigaste tax älskad av alla o saknad av alla, kisarnas bäste vän ( döpt av min sambo)
Garbitch. Kallas Bitchen, Min älskade schäfer blandis.
När hon var inte ens en minut gammal kravlade hon in i en sopsäck som råkat glida ner i valp lådan, hon är blandras o vissa anser att blandisar är skräp. Pigg o glad hund som älskar att jaga kisar om hon får chansen, gör inget om hon får tag i dem men älskar att se dem springa.( döpt av mig)
Tiny Cauch (liten Soffa): Kallas Tiny eller Fjant. Bitchens först födda dotter som hon födde i soffan nästan i mitt knä. Minsta valpen i kullen o den fegaste har husse som favorit i tv soffan tills matte reser sig o går.
Galen i att jaga katt o grannkatternas stora skräck om hon får chansen. ( döpt av mig)
Har en hund till men den har inte vi döpt.
Häxan :För hon förtrollar alla utom då min envisa sambo
Som ni ser så har vi döpt dem efter deras sett eller hur de föddes.
Blev det lättare nu?
Mera Namn Tack!

Häxan och Lejonet, Narniaböckerna. Lejonet passar kanske bättre till en hane. Men om det inte blir fostersystern, så kanske?! Ett Lejon är ju tuff och modig.

Med tanke på att flera av era katter haft dubbelnamn fortsätter jag att snöa i vampyrspåret
Vad sägs om att döpa om häxan till "Willow the Witch" och därmed låta henne naturligt nog ha "Buffy the Vampire Slayer" som kamrat? :-)
Varför inte
Jellon (bakvänt lejon)
Tamita
Buffy
Merlin
Magika
tycker för övrigt Morgaine - Ur Avalons dimmor

Tänkte döpa Häxan till Magika de Häx först. Kanske Magika o Häxan?
Men gillade temat vampyrer o häxor också hmm svårt detta.
Många bra namn tack alla ska berätta vilket namn det blir om hon får lov att komma hem till mig.
Måste ju spana lite på hemma plan vad hon är för en liten figur.
Morticia, efter mamman i Addams familjen.
Sol, efter häxan i sagan om isfolket.
Medusa lr Hekate, kända häxor.
Andra namn på häxor: Rodica, Sabrina, Jolanda, Selena, Sybil, Jeanne DÁrc och Lucia.
Namnförslag:
Måna
Wicca (engelskt ord för häxa)
Blåk-Ulla

Putt
med tanke på att det är fler som letar namn till sin kise.
Tjejer:
Tabitha / Zippan / Sara / Trixie / Wiccan /Yassi / Jackie
Killar:
Septimus /Fredde /Lucifer / Nando /Mojje /Mikis