Rädda kattungar
Jag har en kattjej på 10 år å fick nu förfrågan om att ta en kattunge som blivit över från en kull. Den kommer annars att tas till veterinär :-(
Jag hade inte tänkt skaffa fler katter just nu men jag har så svårt för detta. Den katten jag har nu "räddade" jag från en familj som blev allergiska så nu har jag funderat på detta jättemycket å måste bestämma mig till helgen. Tänker att man blir så låst med flera katter. De är ju jättemysiga men jobbigt när man ska ut och resa. Jag funderar på att flytta till hus snart å då vore det inga problem, bara mysigt. Nu verkar det ev bli en katt till ledig å visst vore det bästa å hålla ihop syskonen men 3 katter?!!! (i lägenhetsom vi bor i nu)
Nån annan som kan tänka sig en liten kattunge??
Beror på hur stor lägenhet du har. Vi har tre katter som är innekatter med rastgård. HAde även funkat med balkong som var innätad. OCh vi har ca 80 kvm
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Bara tre katter. Jag har 8 st vuxna här i en trea och det fungerar jättebra. De är förvisso perser och väldigt lugna. Har tillgång till innätad uteplats. Frågan är väl ekonomiskt…
Egentligen så behöver du inte tänka på att hålla ihop kattungarna. Vi har en vuxen hankatt som fått en kattungekompis och de har blivit jättebra vänner, precis som syskon när de gäller att busa tillsammans och sova ihop osv.
Däremot förstår jag självklart om du vill rädda även syskonet från att bli avlivad helt i onödan.
Det är inte så stor skillnad på att ha en eller två katter tycker jag. De aktiverar och sälskapar varandra så det underlättar snarare än att ge mer jobb.
Sedan beror det ju på om du brukar resa mycket och ta med din katt då. Två katter som trivs riktigt bra ihop kan åka i samma transport om den är stor, men med tre katter så behöver man en till transportbur.
Jag förstår vad du känner, har funderat på desamma. Men vi väntar hem oplanerat den tredje katten ikväll som kommer få bli innekatt som de två vi redan har. Och vi bor i lägenhet just nu, en mindre trea på ca;72kvm med fransk balkong och en vanlig balkong. Vi sa precis att vi drar gränsen nu efter den här lille som kommer. Men, den dagen vi bor i hus så kan vi öppna dörren för ett par till kissar.
för oss handlar det också om ekonomin just nu, varför vi drar gränsen vid tredje katten. Sen är det som i vårat fall bara bra att våran yngsta katttjej får en mera jämngammal busar kompis då jag annars får finnas där mycket för henne även om vår äldre katthona allt kan busa runt med.