Sol skenshistoria
Var in och hjälpte till på Kh idag när det ringer en kvinna som tagit in 3 st mycket små kattungar. Mamman finns i närheten men har inte mattat de små sedan imorse. Akut rycker vi ut och när vi kommer fram så ligger 3 st förmodligen nyfödda kattungar i en låda. (Trots att vi bet henne att inte ta in dem).
Rätt så snart så ser vi att det här är akut så små ku ska inte vara utan mat så länge så det första vi får göra är att mata dem. Sätter ut en fälla och rätt snart dyker mamsen upp hungrig och orolig går hon in i fällan och FÅNGAD!!
Väl där inne så säger min kollega hm jag känner igen den där katten och mycket riktigt det är en katt som för ett halvårsen låg som efterlyst.
Väl tillbaka på KH installeras familjen tillfälligt i en bur medan vi ringer matte som börjar gråta av lycka att återfå sin katt.
Vi berättar då oxå att fröken har bildat familj och det första hon säger är att självklart tar jag ansvar för hela familjen. (Tyvärr så hade mamma katt hunnit rymma precis innan första löpet och var därmed ej kastrerad ännu).
På KH blev det ett kärt återbesök (om än en liten stressad kattmamma) och hela familjen åkte hem.
Trots en lång dag på KH och trötthet så känns det bra dels för att en katt som varit på rymmen i över 6 mån får komma hem och är otroligt efterlängtad. Men även för att dessa små liv slapp födas till ett tufft liv utomhus.
Vilken trevlig läsning på kvällskvisten, en riktig solskenshistoria.

Japp vi behöver lite sånt iblnad oxå här på siten

Japp vi behöver lite sånt iblnad oxå här på siten

Vilken underbar historia!!! Sådant älskar vi här på hittekatter att få ta del av:-)
Detta var en riktig solskenshistoria!
åh vad härligt, vilken lyckligt matte det måste varit

Åh, en så´n underbart härlig historia
(glädjetårar).
Så fint att läsa något så bra ibland!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Japp det känns riktigt bra att få hjälpa en efterlängtad kisse hem igen. Nu hoppas jag hon är nogamed att hålla allt stängd så inte kissen rymmer igen men det kändes på en gång att de hade ett speciellt band katt och matte.
gråter av glädje..Å va mysigt att kissen fick komma hem med sina små..