Ella (Eulalia)
Hej igen!
Det var ett tag sen sist jag skrev om Ella, men nu har det hänt lite. De senaste dagarna har jag mött Ella (halv)öppet 2-3 ggr. Hon stod kvar medans jag pratade med henne i 1-5 min. Detta sker fortfarande på övervåningen och man kommer inte närmare en ca 2 m. Hon är JÄTTESKYGG. Jag har en känsla av att det närmar sig, första närkontakten.
Tyvärr varje gång jag har kameran i handen och skall till att ta foto på henne, springer hon och gömmer sig. Hon är ingen linslus. Jag återkommer förhoppningsvis snart med glada nyheter.
Hälsningar
Kattmannen
Härligt att höra! Det är en obeskrivlig känsla det där när skyggisarna gör sina framsteg. Har de väl börjat att närma sig kan det gå ganska snabbt framåt.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Önskar dig fortsatt lycka till, Ella är den skyggaste jag mött. Hennes son Gösta är också lite tveksam men spinner gott när man väl får kela.

Kul hon syns till,
Förstår henne angånde kamran avskyr också att vara med på bild.
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad
Jättekul att höra från dig. Säger också som Lena, har de börjat visa lite förtroende då går det snabbare sedan.
Jag har också några skyggisar här. Alltid kul att bara se de. Just nu försöker jag muta de med godis att komma närmare. Men det viktigaste är att de lever och mår bra:)
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Jättehärligt att höra ifrån dig och att vackra Ella mår bra. Tänker ofta på henne. Det var som en riktig triller man följde varje dag med spänning innan hon kom in. 

Tack för dina rader om Ella!! Det är så gott att veta att hon får vara hos dej o ta allt i sin egen takt..vad roligt att hon gjort små framsteg, har tänkt mycket på henne!
Åh så skönt att få höra av en liten skyddsling
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Men va glad jag blir..Lilla gumma Ella, så vacker å så rädd..Ja, den kissen vann mitt hjärta, är så glad att du fanns å tog emot denna rädda kisse, å det låter som om ni kommer framåt. Å det värmer så himla skönt…
Kram till dig Kattmannen, å nospussar till Ella å dina övriga små kisser…

Alla är vi olika o det är skönt att hon får ta den tid hon själv vill! Tack för att du uppdaterar oss! Härligt att läsa om hennes framsteg! Lycka till hela högen!! Nosgos till Ella!! 
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
Men så roligt å höra…… 
Tack för uppdateringen, så roligt att det går framåt sakta men säkert!
Toppen att du låter henne bli tryggare i sin egen takt!