Drukes pälsbollar
Då det är flera som har frågat efter bilder på Felix, så tänkte jag att han och "lillasyster" Ylva kunde få en egen tråd.
(Jag satte denna tråd under "Solskens- och molnhistorier", då jag tycker att Felix har fått sig en liten solskenshistoria) ^.^
Felix (tidigare Smilo) kommer från Örebro Katthem. Han är en röd hankatt, lite drygt ett år gammal. Han har bott hos oss i snart fyra veckor nu.
När vi fick hem honom var han jätteskygg, men jag lyckades locka fram honom från sitt lilla gömställe bakom datorn. Han rullade då över på rygg och började spinna! <3 Sedan satt jag och kliade honom på magen i ca fem minuter (han älskar det!), men sen blev jag tvungen att springa iväg och ringa hans kontaktperson på katthemmet och berätta om det fantastiska (hon blev så glad så att hon nästan började gråta) och då gömde han sig igen. Men sedan fick jag lov att lyfta upp honom, och då gick jag och lade honom i min säng där han stannade hos mig nästan hela natten!
Åh, kärlek, Felix! Han valde mig! 

Första veckan bodde han under sängen på dagarna och kom fram och kelade, busade, gick på lådan och åt mat och drack vatten på nätterna.
Efter två veckor fick vår hund nosa på honom och ligga och sova bredvid honom. Han gick omkring och strök sig mot henne, och hon lät honom äta av hennes mat 
Allt var som i en dröm! Tills vi hämtade hem kattungen…
Ylva (som hon fick heta) visade sig vara en riktig b*tch! 
Hon tydde sig till oss människor och var jättego´ och snäll med alla som kom och hälsade på henne. Det räcker med att man tittar på henne så börjar hon spinna, lyfter man upp henne börjar hon spinna, knäpper man kort på henne börjar hon spinna…! Urmysig!
Men de andra djuren tyckte hon var äckliga. Hon spottade och fräste. De första dagarna var det liksom okej, då hon nyss kommit ifrån sin mamma och syskonen och allt det. Sedan hade hon nog heller aldrig träffat någon utomstående katt förut, eller någon hund för den delen. Men hon är en riktig tuffing!
Efter ett tag så lade hon sig och lurade på dem, sedan när Lyra (hunden) eller Felix gick förbi, utan att ens titta åt hennes håll, så hoppade hon fram och fräste och spottade. Till slut vågade ingen av de andra djuren röra sig i rummet!
Felix, stackarn, flyttade tillbaka ner under sängen och Lyra flyttade med honom 
Och Felix som blev så glad när vi tog hem henne… Han sken upp och försökte närma sig henne och prata med henne. Han var så himla go´ och snäll! Alltså, ni skulle ha sett honom…! Så himla älskvärd!
Så till sist fick plockade jag fram sprayflaskan och duschade lite vatten på henne när hon skulle till att ge sig på dem. Det funkade jättebra! Hon kom liksom av sig och blev väldigt snopen, men det blev inte för mycket för henne heller.
Sedan när hon slutade göra utfall mot dem, så började Felix och Lyra röra sig i rummet igen. Försiktigt. Och de ignorerade henne hela tiden. Ibland glömde då Ylva bort sig, och kunde gå fram till Felix och stryka sig mot hans kind, för att sedan komma på sig själv med vad hon gjorde och helt plötsligt bara fräsa av honom.
Taskig tös!
Och en dag låg båda och sov på klösmöbeln, då lyfte jag upp Ylva och skulle försöka ge henne vatten (hon hade urinvägsinfektion), så jag lyfte henne liksom förbi Felix och då vaknar han och sträcker sig ut och… tvättar henne! Detta är alltså första gången som han får röra vid henne :D Och han bara tvättar och tvättar, sötgubben! Så jag satte henne där hos honom och han tvättade henne från topp till tå - när han ansåg sig färdig så passade han på att tvätta sig själv också. Älskade Felix!
Sedan den dagen så började Ylva acceptera Felix, och hon har nu även börjat acceptera Lyra också. Och jag är så glad!
Ylva blir för övrigt 13 veckor på söndag, och är en sköldpaddsfärgad liten skönhet.
Och nu följer några foton 

Sötnosar !
De ser ut att trivas bra hos dig.
#7 Tack, Tiana! 

Jättesöta katter. Ekorren är min favis. 

Ursöta bilder! Riktigt bra fotograferat!
#16 Tack igen!
Vilka underbara missar 

*försöker blunda så jag inte dregglar så mycket*…
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
# 24 - Jag kör med haklapp 
Så gulliga bilder…
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Vilka gosiga kissar!!!
Åh vilka underbara bilder. Kul att Felix kommer från Örebro katthem, det gör mina 2 oxå….
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
Felix och Ylva hälsar och tackar! 

Klok o vacker hund, verkligt söta kisar. Skönt de började fungera tillsamans alla tre o nu trivs med varandra.
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad
#30 Åh, monsi!
Nu blir nog Lyra glad när hon får beröm i en katt-tråd 
Ja, jag är verkligen jätteglad över att de går så bra ihop numera!
Första gången Felix fick träffa Lyra så trodde jag faktiskt att han aldrig skulle ta ner raggen. Raggen nådde nästan ända upp i taket och han spottade, fräste och liksom klickade med strupen, och klev upp på en hög med kuddar så att han skulle bli ännu större.
Lyra blev skitskraj! 
Fast sedan när hon lade sig på golvet och bara tittade lite på honom samtidigt som hon viftade på svansen och låg kvar så tills hon somnade, så bestämde han sig för att hon inte var så tokig trots allt.

#31 hon är ju både vacker o klok.
Mina Flickor hadde antigen jagat kise eller sprungit o gömt sig när den fräste. De är uppvuxna med katt fast de katterna var för snälla o gillade att bli jagade av hundarna.
Blev chokad o glad när älsta tiken faktiskt var snäll, tog hand om o skyddade min sambos lilla Fynd.
#32 åH, vilken underbar bild du bjöd på, Monsi! 
Klok gumma! Hur går det med lilla Fyndet?
#34 Tack, catfoot! 

#35 Fyndet lever livet hos sin foster mor o syskon.
Först till maten o först på lådan en ducktig flicka
Hon är en riktig spinnmaskin o bus gangster som kommer passa bra hemma hos oss sen om jag får behhålla henne.
Jag kanske är fördomsfull men när jag läste om Ylva tänkte jag att det är nog en liten padda.paddor är ju kända för att ha åsikter om ditt och datt.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.
#36 Vad kul att höra!
#37 Åh… Det visste jag inte. Men det kanske är så det är 

Vilken underbar berä'ttelse! Blir verkligen glad över att läsa den, och vilka fina o charmiga bilder! O vovven är också en riktig snygging:-)
#39 Tack, Sidentass! Jag har tänkt fylla på med lite fler bilder längre fram 
"
…