Hjälp igen..
Hej,
Jag har nu blivit kontaktad av en vän som fått in en kattmamma och 7 kattungar på sin gård. Dom har pratat med kattkommando-syd men de har inte plats eller tid att hjälpa med dessa små. Dom är ca. 5-6veckor.. Och de går inte att ta i dem.. Dom fräser och morrar och blir rädda. Kompisen till mig matar och ger dom vatten men har inte tiden att ta in dem och göra dem tama. Hon jobbar non-stop just nu och har väldigt mycket för sig.
Jag vill inte att katterna ska bli vilda.. Men hur fångar vi in dom? Jag kan inte ha dem i min lägenhet allt för länge.. Jag skulle kunna bearbeta Rasmus till att behålla dem så vi kan sälja dom vid 12 veckors ålder men sen problem är.. Har vi råd? Är det någon annan som kan hjälpa till med en katt mamma och 7 ungar?
Jag har ett extra rum där dom kan få vara i fred men.. Det är lite ohållbart att ha 11 katter i en 3:a.. *puhh*
Hur mycket dyrare lär det bli med dessa små att mata? Någon som har ett hum..
Jag blir så trött.. Jag engagerade mig i Ruu och det spred sig på byn.. Nu kommer fler och fler och vill ha hjälp. Är fortfarande så ledsen över lilla Nami.. Men Simba katten som dom släppt ut efter bara 2 dagar är hemma igen. Med stränga oder om att inte släppas ut på minst 2 månader.
Trött, men vill hjälpa..
Råd?
Oj, 11 katter i en trea, där 7 av dem ar kattungar tycker jag låter som jäääättemycket plats

om man bara tycker det ör ok att städa mer så kan man ha dem i en trea, mat är ju klart lite extra , beror ju på vad du ger dem, men vacinationer o så kostar ju lite, kan väninnan tänka sig ta tillbaka endel när de är kastrerade o så om du inte får alla sålda om du väljer att ta in dem? personligen föredrar jag en plan B .
svårt att ge råd, du måsste ju känna efter vad ni mäktar med,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Är ju just rädd för det där att inte få katterna sålda.. Vad gör jag då.. Och just vid den här tiden finns det massor med annonser på blocket med kattungar..
Men om vi inte tar dom nu och dom blir stora utomhus kommer det bli mycket jobb att få in dem sen.. Jag vet inte hur man ska lösa det.
Ska åka bort dit i morgon och kolla läget i allafall.. Räkna kattungarna och se om mamma katt är sällskaplig.
Ska fota lite så ni får se dem.
Jag tycker det låter alldeles för mycket med 11 katter i en 3:a. Man får väl inte ens ha så många katter?
Men jag förstår att du vill hjälpa och hoppas verkligen det löser på något bra sätt för kattfamiljen!

#5 Man får ha nio katter som är 1 år eller äldre utan att söka tillstånd.
#6 Har också hört 9 katter som max, men det gäller alltså inte kattungar?
Jo, men nu tycker jag, att det är Lucys kille, som ska ha ett starkt ord med i laget här också. Det är en fruktansvärd extra utgift, som egentligen inte Lucy bara kan ta på sig. Lätt för oss andra att säga, plocka in dem, hade jag också kunnat säga, MEN… man måste faktiskt även ta hänsyn till den andra parten i ett förhållande.Nu är Rasmus en underbar kille, det har vi ju sett, men att på oviss tid ha 8 katter till i lägenheten, nej inte om inte han ger sitt fulla medgivande och utan att du tjatar hål i huvet på honom. LUcy, jag vet, att ditt hjärta blöder och att du gärna vill, men alla kan inte bara lämpa över alla katter på dig. Du resonerar sunt och förnuftigt, VAD HÄNDER OM INGEN KÖPER KATTUGNARNA???? Precis. Du kan inte räkan med, att få 100 procent hjälp här inne. Fy faderen, jag förstår hur du känner…..
Alla som kan, dra till med alla klutar som går att kanske få ett djurhem som kan ta in dem. Det är en sak, om man bor i eget hus, men bor man i en helt vanlig hyreslägenhet, så är det inte bara att samla på sig.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Ta kontakt med alla katthem i närheten. Annars är ungarna såpass stora att de behöver inte vara länge hos dig. Om rasmus går med på det kolla med Lena om du kan göra en insamling här. Det fick jag för kastrering av 2 mammor och 8 ungar (vaccination och id-märkning). De är 8 veckor nu och 2 är tingade. Jag tar 400 kr för en unge och pengarna går till nästa katt.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus