Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 960 ggr
essut50
0

Godmorgon/kväll v. 32

Min andra lediga vecka, den här veckan har jag bara planerat in Onsdag på begravning i Tumba (en boende på jobbet som ska begravas) som jag tyckte om..Kyss

Dan efter ska jag och Sarah (min systerdotter) åka på Kryssning till Mariehamn med Cinderella..Ska bli kul att få komma bort ett dygn och bara koppla av. 

Kanske ska åka till Arboga på lördag och se deras Medeltidsdagar..

Vädret här är mulet, men just nu skiner solen och Pontus ligger på balkongen som vanligt och Milou i sin klätterträd.

När jag vaknade imorse så var det garnnystan överallt i vardagsrummet, tror att det är Milou som har varit framme och tagit garn ur min påse. Hon gillar att leka med dom..

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

[GunillaR]
0

Godförmiddag!

Idag ska jag sy en kattbädd. Upptäckte att jag hade ett par gardiner som blir alldeles utmärkt som tyg. Stoppning har jag, så nu blir det bara att klippa, sy och stoppa för glatta livet.

Om en vecka får jag min lilla flicka Glad

Tiana
0

Sista dagen på jobbet innan semestern!

Längtar något så fruktansvärt efter att komma hem igen. Idag är jag på humör för att fixa och städa, och så kom jobbet emellan Flört

Planerar att avsluta påbörjade projekt av diverse slag nu under semestern. Och ta det lugnt självklart!

martdat
0

Godmorgon, Kajsa är som vanligt i rumpan men vetten tyckte jag kunde fullfölja atibiotikakuren så han skrev ut recept för jag har inte så mycket hemma,

Och nu är jag ännu mer förbannad på djursjukhuset, de har dydligen felmedicinerat henne när hon hadde uv, för så tjock som hon är så ska hon ha dubbelt av vad de ordinerade,, förbannade idioter, har letat efter förpackningen men har den inte kvar, ville ringa veterinära ansvarsnämnden, inte förtsa gången djursjukhuset struntar i att väga en katt inte,,

tänkte måla i dag men det är mulet som sjutton, vet inte om jag vågar,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

MariannE11
0

God eftermiddag!

Som vanligt rullade jag ur sängen med inte så glada miner…men vartefter dagen rullat på så har jag blivit piggare… fixat en del småsaker som jag är expert på att skjuta upp….ska se nu om jag kan komma ut i skogen o se om blåbären fortfarande är fina… är ju inte så långt dit…50 meter till ett kanonställe….

lite oklart om kattungar här o vem som ska ha vilka då det blivit lite avbokningar…tur jag slipper den biten själv….å magarna hos rödingarna är inte helt under kontroll….dom har tid bokat senare i veckan till veterinär om det inte rättat till sej innan dess…. tur dom är pigga iaf…

här fick jag svar på frågan om båten essut…. ha det så himla kul… själv ska jag förmodligen till Söderköping i morron o äta en JÄTTEGLASS…kanske långt att åka men det ska bli en tradition….fler som brukar festa till på Smultronstället där?… jaja…. ska göra lite mer i Norrköping men det är framförallt glassen som hägrar….Tungan ute

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

mymlanbus
0

Godmorgon!

Ska strax iväg till jobbet, övertid är det som gäller just nu, massor att göra! Himla bra för kassan :)

Hoppas att ni har det bra?

Kram

martdat
0

morgon, sk atill soptippen i eftermiddag två av brorsans vänner erbjöd mig att hjälpa till att köra med släp, ska bli jätteskönt att få iväg minst två lass med skit,

har bråkat med skolabarnomsorg lite på telefon, skolsjutsen har fått för sig att de ska hämta dottern en hel timme tidigare i år på moronen, så hon kommer till skolan en timme innan den börgar"!!!! knappast!!!!har aldrig hafft ett gott ord att säga om skolabarnomsorg o ¨det e inte konstigt som de bär sig åt,

Inge-elsie
0

God förmiddag, idag är det katastrof. Micron har pajat och fläkten oxå som finns i Sarahs rum. Så det var bara att köpa nytt. Tur att det var rea på dom. Mamma har ramlat och slagit i svanskotan så hon ligger. Frissan har slagit igen så nu gäller det att leta efter någon ny som är bra. Katterna vägrar gå ut utan skall ligga i sina kartonger. Dom tror nog att jag skall slänga dom.

SaraC
0

God middag!

Hoppas alla har en bra dag! Det låter i alla fall som de flesta har det mestadels bra Glad

Idag kommer valpen Bosse hit och ska vara här tills matte slutar jobbet ikväll. Blir roligt för Gottfrid som tycker att Bosse är jätterolig att leka med och Bosse blir också glad för Gottfrid är den enda katten som vill leka med honom Tungan ute

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Hawknestgrove
0

Men Inge-Elise, att du steg upp alls…. Sicken dag. Gå och lägg dig med en god bok i stället….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

MariannE11
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

här är det bästa som hänt mej idag:

mumsigt gott i Söderköping… väldans bra lunch….Skrattande

dessutom är mamma Jennie o hennes Julius bokade tillsammans idag….

haft en väldans väldans bra dag….

Inge-elsie
0

#9 Jag skall nog lägga mig nu tror jag. Lade mamma vid 18-tiden, sedan visade jag mig inte alls. Puckot är jätterädd för att det regnade. Hon har legat i knä hela kvällen fast hon  avskyt att ligga nära. Har ätit mitt favoritgodis( laktits) det är jättegott.

martdat
0

#10 vilken mumsig glass!!!Tungan ute glömt att nämna att jag gillar glass?

Här är toppenväder, ska se om jag kan ge mig på lite fönster i dag, sen på nått vänster så behöver jag få tid att åka till stranden med dottern, gäller att passa på när sommarn snart e slut, alla kissar mår topp, kajsas rumpa e fin, skönt, ingen skyttetrafik till vetten denna semesterveckan som det var sisst,

Sidentass
0

Hos mej strular outlook express..får inga mejl..blir så less n är det är något med datorn som felar..men får ta o kontakta Glocalnet support imorgon o se om jag kan få hjälp där.

Varit ute i solen och skuggan..äntligen har vi fått sommar..så kommer jag på här i skrivande stund att jag har champinjoner som väntar på att bli rensade!

Tiana
0

Andra semesterdagen började med läkarbesök och nu äter jag antibiotika - igen…

essut50
0

#10 Oj vilken glass..Förstår att du åker dit….

#14 Krya på dig.

Har varit i Tumba idag på begravning, väldigt fint var det.

Har ätit smörgåstårta och hembakad kaffebröd, det var så gott..

Hawknestgrove
0

siden outlook brukar strula för mig med, fast jag har telia. Funderar på att sluta användamig av den. HAr ju min teliaadress där så det är extra känsligt för tradera. Fundrar på att buta minTraderamail till Yahoo som jag har på webben

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

essut50
0

Godförmiddag….

Är uppe tidigt för att hinna göra mig iordning för kryssningen ikväll till Mariehamn..Kul att få komma bort ett dygn och bara få koppla av.

Solen skiner och det ser varmt ut hoppas det håller i sig hela dan …

MariannE11
0

här går jag runt o vankar…. rödingarna ska till veterinär idag för att kolla upp sin hälsa….bannar mej själv som fokuserat för mycket på de två som kräks så jag glömt att kika på söta lilla Kasper…han har ätit väldigt dåligt av i/dmaten….så nu fick han lite mjau… får nu se vad som veterinären kommer fram till… ska följa med som "moraliskt" stöd till dom….

ha en bra dag allihop….o du essut får inte röja för mycket på båten…Flört

Sidentass
0

#16 har ännu inte kommit mej för att ringa..de är det fina vädret som håller mej utomhus istället för att sitta här..har ju visserligen hotmail, men anledningen till att jag vill ha oe är för att använda  egen grafik i mejlen..såsom bakisar o bilder..

anebit
0

Godmiddag, vi har nu varit hemma från landet i ett par dagar men åker upp i dag igen.

Har varit kattvakt åt min dotters kissar eftersom hon varit till Skara sommarland. Eftersom det var så fint väder så var det knökfullt med folk, långa köer till allting, både matställen och åkaktraktioner.

Vi har så dålig mottagning med mobiltelefoner på landet annars skulle jag skaffa mobilt bredband, får abstinens  Flört

Sommarstugeområdet ligger liksom nere i en dalsänka och varken comviq, telia eller 3 funkar nå bra.

Essut du vet väl att det är Å-festen i Eskilstuna i helgen?

Kissarna Rasmus och Pysen som har det skönt på landet i sommar.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

essut50
0

#20 Nej det visste jag inte? Sen är det "Medeltid" i Arboga oxå..

Tänk att katterna är lite roliga ibland.

När jag kom hem från kryssningen ikväll hade min "gubbe" mött mig vid stationen här i Kungsör. 

När vi klev in i hallen så kom katterna springande emot oss, trodde dom skulle komma till mig. Men näää dom sprang fram till husse och strök sig mot hans ben..Mig brydde dom sig inte om alls. Ropade på Pontus men han tittade bara på mig och fortsatte fjäska sig för husseGråter Han var alltså sur att jag hade varit bort så länge..Han är van att jag bara är borta en natt och sen komma hem på morgonen..

Undrar hur det blir på tisdag när jag ska åka till Göteborg och kommer hem på onsdagskväll ganska sent? Milou bryr sig inte för hon är husses katt..

Tiana
0

Här hemma har nu den första av grabbarna flyttat hemifrån. Det kändes lite vemodigt men han kommer till ett hem med både katter och en hund, så han får det bra.

Imorgon känns det nog mer tomt, för då flyttar nr 2 och 3 hemifrån…

essut50
0

#22 Stackars dig förstår att det är jobbigt. Jag skulle aldrig kunna vara jourhemGråter Skulle inte kunna lämna bort katterna..

Tiana
0

Det var lite det jag var rädd för att ínte kunna, men jag har så många kvar att det inte märks än. Det blir nog svårare ju färre man har hemma, tror jag.

Nu ska jag gå ich lägga mig, har lovat vikariera som tidningsbud i natt. Jag borde lära mig att hålla min trut nån gång… Flört

MariannE11
0

välkommen hem essut…du röjde hela natten förstår jag?…Flört

natti Tiana….förmodar att du bara får sova ett par timmar?…

jag har varit slut idag…. la mej i sängen vid 2 i natt… var uppe innan 8 för att kunna springa innan det blev för varmt..sen så har inte mycket hänt…. o det roligaste som inte hänt är att rödingarna inte har kräkts på drygt ett dygn…. hoppas de får ordning o reda på magarna så de kan bli vaccinerade snart….

mymlanbus
0

God morgon!

Här är det varmt redan och kissebebisarna lever rövare och Felicia ser alldeles trött ut. Hon löper nu och skriker med sin ljuvliga stämma. Det går inte att sova ihop med dem för då får man inte sova en sekund :)

Ska ge kissarna frukost nu

Ha en fin lördag :)

Kram

martdat
0

Godmorgon ! var ute i stan i natt på karloskardagarna, åkte karuseller och en kompis vann en nalle till mig, han var så duktig att vinna nallar i såna kloautomater att han tillslut inte fick växla till sig mer mynt, men då jorde vi det, lite barnsligt kanske, men vi hadde ganska roligt i allafall när han vunnit ett 20 tal nallar, hehe, jag fick en och den har Kersin fått nu, hon är ju tokig i nallar min lilla 10 åriga bäbis,,, Lite segt doch i dag o försöker piggna till för vädret är underbart i dag, är inte van att vara uppe så sen så det känns i kroppen,,,

Tiana
0

En kort natts sömn och två kattungar som flyttar hemifrån - kan ni tänka er hur vemodig jag känner mig? Idag åkte Herkules, killen som precis börjat krypa upp i knät på mig. Men han och systern får en stor villa att utforska nu.

Ska snart iväg till min bror och leka frisör. Han börjar jobba på måndag och glömt att gå till frissan (!). Så nu förlitar han sig på mina händer Förvånad

Han har lovat att se efter katterna ikväll, så jag åker till särbon när friseringen är klar.

[GunillaR]
0

Godmiddag!

I morgon är den stor dagen. Då ska jag få hem min Zenita. Är lite nervös ska erkännas. Det ska bli så underbart och upp-piggande med en liten kattunge i hemmet Glad

Puh, vad det är varmt!

Danielssonsgarden
0

God em på er!

Varmt är det vill jag lova! Men man ska inte klaga heller :) För man vill ju ha lite solsken efter allt rusk. Och jag hoppas att det håller i sig för vi ska till High Chaparall igen på måndag om vädret håller sig.

Vi håller på för fullt här hemma som vanligt m renovering och trädgårdspyssel. Och så är det ju fullt ös här inne på 9 kattungar. I skrivandets stund är det visserligen rätt lugnt för alla ligger och sover :D Men snart ska jag ställa mig och laga mat så då vaknar de nog till liv som vanligt för att försöka tigga lite :)
Är katter vart man än tittar här hemma nu :) men de är så goa så, kelgrisar allihopa! Och de kommer och stryker sig kring benen på en och det ska klappas och de pussar i ansiktet och pratar. Och de ligger i sängen om nätterna och helst så nära som möjligt, så det är fullt värre i sängen :D

Nä matlagardags kanske, inte den blekaste om vad jag ska hitta på visserligen.

Danielssonsgarden
0

Får man bjuda på en pussmage :)

destiny
0

En sån pussmage. Kyss Nu ska jag hem till mina egna små pussmagar. Kyss 

Jag tror inte det är någon som precis saknar mig här Flört så flitig skribent brukar jag inte vara men jag har i alla fall varit utan dator i mer än en vecka vid detta laget. Gråter Och det tar minst en vecka till innan jag får hjälp med den. Gråter Har semester men sitter på jobbet just nu. Tungan ute Hade ju tänkt lägga in nya bilder på min lilla trädgårdsfamilj som växer så det knakar men det får vänta tills min dator funkar igen. Rynkar på näsan I nästa vecka ska ungarna få sin första vaccination och chipmärkas. Mamma får tyvärr vänta lite. Hon får lugna ner sig ytterligare några grader innan jag kan få henne med mig. Cool

[GunillaR]
0

# 31 - Åhhh vilken underbar pussmage Skrattande

martdat
0

godkväll, seg lördagkväl, ska lägga mig vid tvn snart, lite deppigt för jobbet börgar på tisdag,

Fick samtal i kväll om en troligtvis hemlös kattfamilj i ingelstad, nära där jag bor, en randig mamma med fyra svarta ungar som uppskattades till ca fyra veckor, han som ringde är inte så haj på katter så han gissade, han hadde kunnat klappa en unge så jag sa till han att sätta upp lapp i affärn o halsband på mamman om det nu är så att någon oansvarig låter henne gå ut med vilje mitt i samhället med så små ungar, men jag tyckte att det var värt att kolla då jag inte vart med om att man kan hantera hemlösa fyraveckors ungar utan att de spottar o fräser, de borde ju vara vana vid folk,, om iinte,, så ja,, jag vet inte vad jag ska göra, djurensvänner o jag har ju kommit ihop oss så jag sa att han kan ringa dem men inte nämna mig för då vill de nog inte hjälpa, så ska ringa han imorn o se om han gjort nått, han skulle ut i kväll o kolla efter familjen ijen,,  vad ska man göra annars om inte de tar in henne,,, ?Gråter

MariannE11
0

vaknade lite ledsamt i morse av en kattunge som kräktes.. vill inte att de ska kräkas….men annars är de pigga… Kasper börjar återfå sitt gamla jag som jag inte märkte att det försvann: att gå till matskålen då det serveras mat… han gjorde en kort lekansats åxå….de andra två är så burdusa så jag tror de stör Kasper när han ska leka….tror Kasper är en liten Ferdinand…det går iaf rätt smärtfritt nu att medicinera dom….

fick tillbaka min mobil från lagning idag…

träffat en stor samling hundar idag… men ingen i lämplig storlek för mej….

vi måste snart betämma vår semesterrutt lite bättre…. har väl kommit betydligt närmare…ser ut nu som vi åker onsdag morron ner till Göteborg…. sen på fredag åker vi till Lund o Malmö….o hem på söndag….ev förbi Ronneby… om någon tror att vi skulle kunna utnyttjas om kattkjutsare så är det bara att hojta till så kanske det går att lösa….

essut50
0

Marianne, synd att ni åker till Göteborg samma dag jag kommer hem därifrånFlört

Sidentass
0

-Lever fortfarande på gårdagen..hade en fantastisk eftermiddag/kväll vid Bergs Slussar här i Linköping..for dit med picknick, o satt vid vattnet, käkade o drack gott tillsammans med massor av folk som var där och väntade in konserten med Lundell..kanonbra var den! Gillar verkligen att gå på bra konserter..inte minst för den härliga folkstämningen!

Tog mej nyss en cykeltur till svampskogen..gjorde dock inga större fynd idag, men lite taggsvamp och några kantareller ligger o väntar på rensning.._)

martdat
0

Vart på djursjukhuset i dag med min kompis hund, han har inte kunnat andas sen i går utan bara hostar, inte ätit , inte sovit, o de vile inte ta det på allvar först,, sen börja de yra om avlivning utan att ens ta reda på vad som är fel, detta kom efter att han opererats för en testikkel i torsdags så det är hastigt påkommet, växjö djursjukhus,,, suck,,, matte ska doch köra han till läckeby i stället i kväll o lägga in han om de inte kan hjälpa han här,,

Sidentass
0

#38 Usch så jobbigt…det är ju verkligen deras jobb att först försöka komma på vad som orsakar det hela..stackars vovve och hans matte/husse..hoppas verkligen att han kommer att hämta sig efter besöket i Läckeby..

martdat
0

#39 ja det är därför jag blir irriterad, vetten satt o sa bara  att de kunde inte röntga honom o att han inte sk abehöva fara illa, men jises, du måsste ju försöka komma på vad som felas honom förts,,, och han haddde bara tillkl 9 på sig i kväll att bli frisk för sen hadde de jobbat sina timmar,,,, Han har som tur är en stor djurvänn till matte, körde henne att hämta en bil så hon kan åka till läckeby sen om det behövs,

MariannE11
0

#40 låter som det var en veterinär som missat sin utbildning GROVT…hoppas voven får träffa en seriös veterinär…

när essut går ditt tåg tillbaka? vi ska förmodligen förbi ett ställe bredvid Mariestad som gillar rexar o som har en bil som behöver fixas innan vi kommer ner…..nedrans för det låter som vi svischar förbi varandra…

jag fortsätter med mitt kräktema….ungarna har inte kräkts sen i går morse… håller tummarna för dom….dom verkade lite piggare igår med… Kasper fick mer lektendenser….så jag fick lite tårar i ögonen när det låg tre killar nere vid fotänden o myste….Kyss

essut50
0

Mitt tåg går 16.00 på onsdag till Kungsör…

Förstår att ni ska till Mariestad, alltid nån katt ni kan nospussa.

[GunillaR]
0

Nu är det inte vecka 32 längre men jag säger godnatt och vill berätta att denna dag har varit fantastisk. Det verkar som jag har fått hem en mycket fin katt och att vi redan har fått kontakt.

Tack för denna dag

//Morgaine

Sidentass
0

#43 Härligt Morgaine!:-)