Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 1830 ggr
mari-n
0

Död svartvit katt.

Igår var jag & letade efter min älskade lilla Simba, som jag såklart inte hittade. Gråter

Men tyvärr så såg jag en död katt på motorvägen.Den var svart & vit.

Iallafall, jag hade inte möjlighet att stanna & plocka upp den lille. Men jag ringde polisen när jag kom hem, dom skulle plocka upp den & kolla om den var märkt på något sätt.

Så om du saknar din lilla hjärtevän så kan du ringa polisen, 114 14. (Om dom inte redan har ringt upp ägarenRynkar på näsan)

Kissen låg på motorvägen, precis efter uppfarten från Upplands-Bro. Mot Stockholm.

Mari

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Gör så att du kontakter veterinärkliniker som ligger närmst, jag fann en kisse påkörd förra fredagen på E18 men vid Bålsta. Den katten var märkt men inte anmäld till SKK eller Sverak så jag lämnade in katten på Albano för Veterinären i Bålsta var stängd men jag ringde dem på måndagen och skickade över info dit och tack vare att ägaren ringde runt fick de ju via den veterinären veta vart sin katt var. Sen kan du lägga annons på katthems hemsidor, de flesta av dem gör det gratis, lapp i mataffären är bra med, Finns inte stora Coop där? För eller senare brukar de flesta passera en mataffär.

mari-n
0

Jag ringde till polisen nu. Tänkte jag skulle höra vad som händer om dom hittar en död katt.

Han berättade att om katten inte är märkt på något sätt så åker dom direkt till ett ställe där katten "distribueras"!? Vad menar han?Slängs i papperskorgen eller?!

"Nej, men alltså en död katt,vi sätter ju inte upp lappar & sånt. Om ägaren inte behagar sig att märka katten…" osv,osv

Åh, jag blir så ledsen…Jag hoppas verkligen att den lilla kissen faktiskt är märkt.

Jag har en stark känsla av att min Simba inte kommer hem igen. & jag ångrar så att vi inte märkte honom. Jag har helt enkelt missat den infon,hur viktigt d är. (Våra är ju innekatter, men dom kan ju faktiskt rymma)Veterinären har heller aldrig nämnt det.Det är nu, i letandet efter Simba, som jag inser hur dumt det är att vi inte har gjort…..Så Selma, Simbas kompis, ska märkas omedelbart bums.