Katt och inredning?
Hej hej.
Jag kommer snart att flytta till hus däär det finns ett förråd i anslutning till garaget. Min plan är att kunna fortsätta att ta hand om hittekatter, dock så kommer det att bo en 5årig pojke i huset och jag vill inte ha katter som haft det svårt ihop med barn. Ibland kan man få hem väldigt rädda eller skadade katter och mycket kan hända så jag tar inga risker och vill därför inreda och isolera detta förråd till ett kattrum.
Förrådet har tidigare använts som gäststrum så el m.m. finns där. Jag vill kunna inreda detta rum mysigt för både människor och djur, man ska vilja vara där inte bara för att mysa med katter utan kanske läsa en bok, plugga m.m.
Är det någon som har bra ideer, vet någon sida där man kan få inspiration m.m? Det ska bli ett rum där man vill vara, snyggt och hemtrevligt och så klart så roligt och trevligt för katterna som bara går.
Hjälp hjälp :D
Till våren blir det förmodligen en kattgård också i anslutning till rummet så dom kan gå ut och in som dom vill :)
En häftig klättervägg är ju snyggt. Kanske du kan få tag på en stuvbit heltäckningsmatta att klä en vägg med och utgå från den? Då kanske du får en färgskala att jobba med också.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
För att spara plats kan man sätta upp massor med hyllor på en vägg, där kan man ha både böcker och annat kontorsmaterial och så göra i ordning mysiga sovplatser till katterna.
Gör mysiga små krypin lite för sig i rummet, så skyggare katter eller de som bara vill vara för sig själva och mysa kan gå undan.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Gardinstång som också är en hylla är roligt tycker katter. Köp ett par billiga fåtöljer på loppis så får du både skön sittplats åt dig och katterna plus en rolig klätterställning för katterna. När fåtöljtyget blivit riktigt illa medfaret kan man ju slänga fåtöljen och gå till loppis igen. Glöm inte att ha ett skåp katternas husapotek, kanske ett litet köksunderskåp med en bänk uppepå som är lätt att torka av.
Jag lägger med en bild på ett klätterträd som vi gjort av en rönn som stod i vägen på gården. Den är klädd med lite jeanstyg för att några kattungar som vi hade när klätterträdet var nytt skulle kunna få tag med sina små klor. Katterna leker i trädet, vässar klorna på stammen och sover på de jeansklädda tre avsatserna.
Notera även katternas lilla bo uppe under taket. De andra hyllorna delar jag och katterna.
#4 Eller så klär man om fotöljerna 
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Ja jag har mycket tankar, rummet ska vara som gjort för katter men man ska kunna vara där själv också. Är en hemskt inrednings medveten person och vill att det ska vara snyggt, stilren men endå bra för katter.
Tänkte fixa en två eller tresits soffa och bygga gångar under den, sen hyllor satta i oolika höjder klädda med något mysigt tyg, belysningen ska vara sån där dagsljus belysning, sen ska vi öppna upp så det blir fler fönster. Tänkte hänga upp en stabil skiva i taket så att det blir som ett extra tak där dom kan vara. Hittaade lite andra roliga saker också :)
För mig finns inget viktigare än att kunna hjälpa djur :)
Du ska också ha ett tack :)
Hur stor bör en kattgård vara om det är fritillgång till att gå ut och in?? någon som vet??
Kollat på jordbruksverket, men om man har både ute och inne??

Jag är den mest opraktiska människa som går i ett par skor..så därför har jag inga råd att komma med…själv har jag hittat mycket billigt i andrahandsaffärer..ofta ser möblerna där ut som om de vore nya, bara priset som är så mycket bättre!
Tycker det är toppenfint av dej att förbarma dej över missar som behöver hjälp!!
Tack tack :)
Ja jag kommer ju aatt ha plats och så mycket arbete tycker jag inte att det är med katter.