Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettmedia
Läst 1577 ggr
Imasy
0

Katt åker buss :)

Hittade en liten rolig artikel.

Snälla hjälpsamma människor som också hjälpte honom av på rätt plats :)

SaraC
0

Hihi, det var en riktigt lustig misse! Tur att chaufförer och passagerare behandlar honom väl också.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

monsi
0

Det där hadde aldrig kunnat hända i sverige, så vida inte passagerarna o chauffören var hittekatte mäniskor då förståsObestämd då hade det funkatSkrattande

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

kattassen
0

Jag läste den ocksåGlad Härligt med sådana människor, det skulle vart här i Göteborg… då hade katten åkt av fortare än hönan bajsar. Sedan hade den fått klara sig bäst den kunnat… Rynkar på näsan

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Vilken skön kisse och underbara människor och som tycker det är helt okej

TamlinsMatte
0

#3 Njae… Faktiskt inte. Min Wille fick för 9 år sedan åka med ända till Vagnhallen Gårda i andra vagnens förarhytt (den tomma alltså, för att varken rymma eller störa chauffören) efter att någon hittat honom. Orsakade tydligen en försening under instuvningen… Sedan ringde chauffören mig och bad mig hämta upp fripassageraren. Han behövde inte ens stämpla :-D Så även goa gubbar från mellanöstern med göteborgsk brytning kan hjälpa katter i nöd.

Wille har alltid varit ett aber i mitt liv. En annan gång liftade han till Botkyrka i grannens soffa vid en flytt… Det tog mig 8 år att göra innekatt av honom, men det känns betydligt tryggare nu…

kattassen
0

#5 Haha härligt! Jag kan se honom i hytten kolla ut där och hålla koll på folket, vilken syn som mötte passagerarnaGlad

Nä man skall givetvis inte generalisera men jag tycker busschaufförerna i Göteborgsområdet borde gå på charmkurs snart…

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

TamlinsMatte
0

#6 Tydligen ska han ha suttit och jamat ynkligt och anklagande till alla som passerade… för att till slut ha lagt sig i en liten boll i förarsätet.

Men jo, de flesta behöver en charmkurs. Utom möjligen min morgonchaufför. Men ibland undrar jag om han håller på att bli tokig på riktigt. "Godmorgon och välkommen till denna buss xx som ska ta oss till xx via xx" hörs glatt ur högtalarna då och då. Och när man går av hör man högtalarsystemet meddela en en god dag och regnar det att man nog skulle tagit paraply typ… Denna hurtfriskhet kl 7 på morgonen kan inte vara normal. För att inte tala om den gång när vi fastnade på Hisingen på grund av olycka… då får man höra att man om man som han jobbar 14-timmarspass sittade på arslet måste man göra det bästa av det, och så börjar han sjunga. Men han är helt klart ett unikum bland sura chaufförer och vanan att vänta in inkommande spårvagn och möta mig med orden "Jag trodde nog du skulle med idag med" är helt klart ovärderlig…

TamlinsMatte
0

Men nu gick jag givetvis väldigt ot så sorry alla…