Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 2546 ggr
Lena
0

Ungkatt sökes!

Min granne söker för sin mammas räkning en ungkatt som sällskap till den honkatt som hon redan har. Gärna en kastrerad katt. Honkatten är snart ett år. Katterna kommer att vara innekatter i en stor lägenhet i Vänersborg.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Naquita
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har ju ungkatterna Junior och Mizzla från sturkökolonin som väntat nästan ett år på sina hem:(

mizzla:

kasterad , vaccinerad, idmärkt avmaskad.

Naquita
0
Naquita
0

Junior har blommat till en underbart kelen och mysig ungkatt och stödhemmet har bara gott att säga om honom!

även han kastrerad, vaccinerad, idmärkt och avmaskad.

Båda stödhemmen kan hjälpa mig med nya katter när deras stödisar får nya hem:)

Naquita
0

Charmige Junior igen:)

Naquita
0

en liten tjockis;)

Lena
0

Vad söt Junior är! Påminner om våran Cornelius.

Vad är det aktuella priset?

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Kusten
0

Sådana här trådar är roliga att läsa, det kommer säkert hittas någon kär familjemedlem som vill bo in sig i Vänersborg. Kissarna ovan mitt inlägg är jättefina och ser så mysiga ut.

Här i Göteborg finns en röd hona, ungkatt och tidigare hemlös. Kastrerad, vaccinerad, avmaskad och id-märkt. Snäll, lite blyg och med mycket lek i sig. Tycker om att ligga i hängmattan i klätterträdet. Vill vara enbart innekatt.

Tänkte också på hamnkattshonorna, det kanske kan vara något. Då kommer den upp kastrerad och klar :)

Naquita
0

eller hur=) Junior är lika kramgo och mysig som han ser ut=) en riktig liten nallebjörn

samma som innan, 800 för en kastrerad, vaccinerad idmärkt och avmaskad kise!

Kusten
0

Ja det finns ju också hankatter förstås, såg nu att hon sökte både och. :)

Naquita
0

Lena du har pm:)

Hennum
0

Vidar och Fingal söker hem, men de ska ju flytta tillsammans helst. Vill inte dela på dem som är så bra vänner. Troligtvis är de ganska unga. De ska vara innekatter. Tyvärr är de inte kelna än. Men busiga och glada och nyfikna. På god väg med andra ord.

Transport brukar ju alltid gå att fixa.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Lena
0

Känns som att Junior skulle kunna vara ett bra alternativ. I och med att det redan finns en katt vill de nog inte ha mer än en kisse i detta läge.

MaalinF
0

det finns ju trollhättans kattskluss också, som är närmare.

Lena
0

#13 Det finns ju. Dock har vi ingen kontakt med Trollhättans Kattsluss här på sajten. Inte ännu. Känns ju bra att kunna hjälpa katter som vi jobbar för på sajten.

MaalinF
0

Ja det är sant :) Men en lång resa kan ju också vara rätt så påfrestande. Vi kanske skulle prata med Trollhättans kattsluss.

Lena
0

#15 Vi transporterar katter hela tiden här "på" sajten och det brukar inte alls vara några stora problem. Jag har t.ex. själv tre katter som vi hämtat i Piteå och två katter kommer från Naquita i Ronneby. Ingen av katterna har haft några stora problem med transporten även fast de varit skyggisar. Om vi hade hängt upp oss på transporten skulle vi inte kunnat rädda så många katter som vi har gjort här på Hittekatter. Det är inte alltid det går att hitta hem i närområdet, särskilt inte i hittekattrika områden som södra Sverige.

MaalinF
0

Okey :)

nellies-matte
0

Vad roligt att det är någon som letar katt här inne. För det mesta brukar det vara tvärtom. Hoppas nu att er vän hittar någon som passar in i familjen

Wichita
0

Jag var på Katthemmet i Töreboda igår och hamtade en fälla för att fånga en vild okastrerad hane som vi sett här utanför. Där hade de massor av fina katter. Jag vet inte var du bor men är det i närheten så skulle jag åka dit och titta om jag vore du. De säljer inte katter som ensamkatter och inte som får gå ut, utan bara innekatter. katterna är avmaskade, vaccinerade och ID-märkta vid leverans. Väldigt välskött katthem som jag varmt kan rekommendera.

Kolla på Djurskyddet i Skaraborg!

essut50
0

Bra Lena att du tänker på alla hittekatter i första hand här på forumet.

Som du skriver så är transporter inget som katterna blir oroliga för.

Har ju själv åkt tåg med några hemlösa katter och det har gått jätte bra.

Lycka till…

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

tervmatte
0

Hej Lena

Vi har en superfin kisse som söker nytt hem.

Victor är två år gammal, kastrerad, vacccinerad, avmaskad, id-märkt och försäkrad sedan länge så man slipper en ny karrensperiod för försäkringen :-)

Jag kan beskriva honom som den perfekta katten. Kelig - så fort man lägger sig så kommer han och krypper in till en. Trygg - han är den tryggaste katten jag någonsin träffat, helt orädd för allt och alla och har inga problem med vore sig andra katter eller hundar, Lätthanterlig - man kan både borta honom och klippa klorna hur lätt som helst.

Hans historia finns här:

http://hittekatter.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=791f3e45-f649-47a5-8273-7be5ebd2b26c

Iom att vi nu känner till hans gamla ägare så känner vi också till  hela hans historia och hälsostatus.

Bild

Jag vet att många säger sig ha den perfekta katten men har ÄR verkligen en sådan. Det finns inget ord som stämmer bättre på honom än just PERFEKT…

Vincent vill helst vara just innekatt då han tycker att utevärlden är läskig. Vi har terrasdörren öppen på vid gavel hela dagarna och han sitter innanför tröskel…

Lena
0

#21 Jättesöt kisse! Jag får stämma av med kvinnan angående kissen i #3 först får vi se var vi hamnar.

Vad finns Victor?

tervmatte
0

tervmatte
0

Victor finns i Målilla, Hultsfred kommun, Kalmar län :-) Vi kan hjälpa till med transporten.

Lena
0

Bra att veta! Ska se annars om jag kan göra lite PR för honom på jobbet. Det är många kattälskare där.

tervmatte
0

#25 tack :-)

Litenida
0

Här hemma har vi Juni. En fröken på cirka ett år. En tuff tjej som går ihop med alla katter vi har här hemma. Lite ovan vid händer, men vi får klappa henne mer och mer. Hon är inte rädd, bara ovan vid beröring.

Hon är väldigt liten, blir snart omvuxen av sina 13-veckor gamla kattungar.

Lena
0

Nu har grannarna bestämt sig för Junior. Så nu ska vi bara ordna med transporten.

Jag måste säga att jag har blivit jätteförtjust i den vackra Mizzla. Och Victor är ju helt underbar kisse.  Har pratar om Victor på jobbet men inte fått något napp ännu. Juni är ju också kanonsöt liten tjej. Hoppas de också får goda hem alla dessa goa kissar!

Hawknestgrove
0

En sak som gäller Trollhättans KAttsluss. Förlåt att jag tar ett sidospår, de är all heder värda, men vad jag har hört, så vill de inte placera ut innekatter. Tycker jag är lite dumt.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

tervmatte
0

Tack Lena, ännu en gång.

Vi har kanske ett nytt, superbra hem på gång åt Vincent ;-)

Gronstedt
0

Jag har min Tuffs från Trollhättans kattsluss, han hade kommit tillbaka dit därför att han varit utplacerad om innekatt tillsammans med en annan, men vantrivdes väldigt med både sällskapet och med att inte få gå ut. Så jag tror nog att de placerar ut innekatter när katterna själva trivs med det.

kattassen
0

#28 Var finns Junior? Är det i Blekinge eller Skåne?

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Naquita
0

Han finns i Kalmar just nu

nellies-matte
0

Grattis Junior till det nya hemmetGlad

Naquita
0

Jag tycker det är jätteroligt! Nu har nästan alla 50 katterna från Sturkökolonin fått permanenta hem.

Det är bara Mizzla, Dafne och Maja kvar på hemsidan (och Lilly från i år då) .

Vackra lilla Lilly, en kopia av sin storebror(?) Junior

kattassen
0

#35 Vad fint att det ordnat sig för så många. Det är starkt jobbat av er inblandade!

Där ser man - trägen vinner!

Då är det Kalmar - Vänersborg vi söker transport till.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Lena
0

#36 Jepp Kalmar - Vänersborg är det vi söker!