Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 4427 ggr
Atiz
0

*LÅST*SK,s Hamnkatter 4

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fortsätter berättelsen om vårt TNR-projekt med hamnkatterna i Malmö.

Läs mer på

Sk,s Hamnkatter 3

Bidrag kan sättas in på vårt konto hos Haga veterinären

352414-7

Märk med SK,s Hamnkatter

bild: "Missan" den tredje infångade katten, som är högdräktig.

Atiz
0

Lilla Missan är som sagt högdräktig. Hon har fått komma till en bekant till mattanten där hon får föda sina ungar i lugn o ro. När ungarna sedan är stora nog så kommer hon att bli kastrerad.

kattmatten
0

Det var ju en himla tur att hon kom in då, med tanke på dräktigheten. Och tur att den andra honan kom in som kråmade sig och var på väg in i löp.

Hoppas de får bra hem nu.

Minka040
0

Trevligt med en ny tråd! Glad Hoppas att ni snart igen får läge att fånga in fler katter. Arbetet ni gör är fantastiskt!

Atiz
0

Jadå vi ska ut igen, men när vet jag inte. Jag jobbar heltid på natten och det är bara min bil som drop-trapen får plats, så vi får se när det blir nästa gång.

Minka040:

Max hälsar… han busar och har sig med de andra katterna… oavsett ålder på dem.  Skrattande Och snart är det dax för första sprutan..

Det är en riktig gose katt.

Hennum
0

Nä, det är inte det lättaste att få tid med det där kan ja tro.. :) Men det är fantastiskt bra att ni gör det!

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Atiz
0

Tyvärr dröjer det lite med redovisningen av pengar, eftersom ägaren på Haga är på semster, men jag återkommer om det så fort jag fått in några uppgifter.

Minka040
0

Atiz: Tack för uppdateringen, den lilla killen har för evigt en speciell plats i mitt hjärta!

anebit
0

Underbart att tre stycken är inne. Bra jobbat!

Skönt också att dessa barn slipper födas ute bland stenar och vatten.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Atiz
0

Det kommer den gosegosse ha i mitt hjärta oxå..

bild:

Max från Lundavägen i Malmö
OBS! Igen hamnkatt! Men söt ändå! Glad

Minka040
0

Han ser helt underbar ut, den som får ha honom hos sig kan skatta sig lycklig! Och vilken skillnad mot den desperata och vettskrämda lilla kattunge jag fick syn på den där natten… Kyss Tack för bilden även om den hamnade tillsammans med hamnkatterna..! FlörtGlad

Lena
0

Härligt att den ena kissen efter den andra räddas från hamnen. Detta i en tid när hela Sverige har semsterstängt. Men hittekattsfolk tar aldrig semester! ;)

Vill samtidigt vädja till alla som skriver i den här nya Hamnkattstråden att hålla en städad och artig ton. Tyvärr blev det lite bråkigt i den förra tråden. Vad gänget som jobbar med dessa katter behöver är vårt stöd och vår uppmuntran.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Vargtassen
0

Har satt in en auktion på lilla insamlings forumet till förmån för hamnkatterna. (Långa auktioner)

Här

Atiz
0

vargtassen:

Du är en pärla!

Atiz
0
Atiz
0

Vi har tillbringat eftermiddagen/kvällen i hamnen.

Vi har sett en kattmamma med en två (kanske fler) ungar vid stenarna. Ungarna är ca 4månader gamla. Folk som vi pratade med berättade att dom brukade se kattungarna leka bland stenarna.

Vi såg ytterligare en katt som vi tror är en hankatt.

Tyvärr blev det ingen fångst idag eftersom det rörde sig för mycket folk runt om kring.

Atiz
0

Då det finns kattungar i området så kommer vi att lägga in en extra växel… 

Finns det någon som kan ta kattungar??

vi har för tillfället helt fullt i våra hem..

Crisse-13
0

Puttar upp.

soso
0

putt

Crisse-13
0

Jag puttar upp för dom 2 ungarna som finns i hamnen och att där är någon som kan ta in dom så att dom slipper gå kvar där nere.

Bumbis
0

Tre katter infångade!!??? Ursäkta men jag har inte hängt med.
Allt tjafs har gjort att jag inte orkat läsa om hamnkatterna en tid.

Ska leta reda på den tidigare tåden och uppdatera mig.
En eloge till er som ser till att kissarna får hjälp.

Atiz
0

Ja, tre katter inne.. men TYVÄRR såg vi 2 kattungar där nere sist vi var där, trots att mattanten säger att hon ger p-piller.

Jättesöta ungar är det.. en, mer el mindre hel svart och en svart o vit, ca 4 månader gamla. Och det behövs… precis som Crisse skriver… hem åt dem! Vi har överfullt i våra hem redan.

Vi kämpar vidare.. men det är som du säger att det varit en massa tjafs både på denna tråden och andra, så jag har inte hunnit med att skriva på denna tråden.

Hennum
0

hoppas ni lyckas hitta hem åt kattungarna så de oxå kan komma in. hoppas att det lyckas ordna sig där i hamnen.. med alla katter.

Kusten
0

Puttar för hem åt de två kattungarna som upptäckts.

Finns det någon möjlighet att ni kan åka ner och fota några av de mest akuta, däribland dess två? Hur många katter finns i hamnen som ni söker hem till?

Jag tänkte försöka hjälpa till på något vis, om ni vill, att använda fotona till att göra en slags blädderbok med text om varje akut katt. Mejla gärna text och bild till kusten@live.se om det går att ordna. Sedan sänder jag ned ett par ex, det går kanske att ha en på Haga?

Tänker göra en liknande med katter här i Göteborg, några av de som finns i jourhem som jag söker hem till.

lizzies
0

Ville bara säga vad bra det är att det händer något positivt för hamnkatterna och *putta* för stödhem.

Atiz
0

Idag har jag både dåliga och bra nyheter!

Vi har idag fångat in en kattunge från stenarna!

Kattungen är nu lämnad till mattanten eftersom "enl egen och gullimat´s utsago"  de har fångat in resten av kullen och har hem åt dem.

Detta känns inte bra. Mattanten och Gullimat har successivt ljugit för oss.

Först hette det att vi "fick" inte fånga katter vid gula huset eftersom de var såååååååååå stressade, sedan skulle vi vänta en månad, av samma anledning. Samma sak sades om katterna vid stenarna. Dessa katter är inte stressade utan mycket vana vid liv o rörelse.

Idag bekräftade mattanten och Gullimat att de känt till kattungarna vid stenarna sedan de var ca 4 veckor… enl dessa damer är de nu 12 veckor MEN vi anser att de är mist 4 månader!

Alltså har dessa båda damer ljugit om ungarna. Vi vet att det finns minst två till vid stenarna eftersom vi själva sett detta men det nekar damerna till.

Dessutom har mattanten nu först antytt att ytterligare en katt hona har lagt ungar.

Med andra ord har de båda damerna varit helt på det klara med att det fanns flertalet dräktiga honor i hamnen och hållit tyst om detta, vilket lett till att vissa av honorna kan vara betäckta en andra gång för i år!

ALLTSÅ… har minst tre honor blivit dräktiga trots att mattanten säger sig ge katterna p-piller… Vi kan bara gissa hur många fler honor som lagt ungar där nere.

Mattanten säger att det finns nästan inga katter kvar i hamnen men inte heller detta är sant. Vi har sett flera katter som hon säger att "hon inte vet vem det är"

Mattanten tycker det e ok om vi fångar de vuxna katterna och kastrerar dem men sen vill hon ha tillbaka dem för hon har hem åt dem… alla !!???!!!

Vårt problem nu är att vi tror att dessa katter hamnar hos en bekant till henne som är kattsamlare med näringsförbud.  

Min fråga nu är….

Eftersom vi till en hel del arbetar med era pengar så vill vi veta hur ni tycker vi ska fortsätta..

• Fortsatt samarbete med mattanten och riskera att ni betalar för katter som hamnar hos en kattsamlare?
  • Fortsätta arbetet utan samarbete med mattanten och släppa ut katterna igen?
  • Försöka fortsätta samarbetet med mattanten och endast släppa katter till ställe som vi på SkåneKatten fått se. Om mattanten vägrar visa oss stället så släpps katten ut igen.
  • Lägga ner projektet och låta mattanten sköta allt själv?

Vi vill fortsätta men är innerligt trötta på alla lögner och fula knep som mattanten och gullimat har för sig.

Vad tycker ni???

Ps. tyvärr hant jag inte få en bild på kattungen men det var en söt liten sak som är svart/vit. ds

Atiz
0

Låter som en jättebra idé. Men just nu är allt väldigt osäkert.

Hennum
0

jag röstar för "Försöka fortsätta samarbetet med mattanten och endast släppa katter till ställe som vi på SkåneKatten fått se. Om mattanten vägrar visa oss stället så släpps katten ut igen." men jag har iofs inte gett er några pengar fast jag tänkt göra det. Har inte fått min del av arvet efter mamma än.

Atiz
0

*L* Spelar ingen roll… din röst är värdefull ändå.

soso
0

#25 Att mattanten och Gullimat har ljugit tyckte jag var tydligt redan när Gullimat skrev här på forumet i våras, att det inte fanns några kattungar i hamnen. Det förstår väl vem som helst att det fanns.

Det har inte känts bra när när du har skrivit att katterna är lämnade till mattanten, för hon har hem till dem. Hur kan hon plötsligt ha hem till katterna? Varför har de då inte fått komma in tidigare? Risken är nog stor att de hamnar hos kattsamlaren. Även om hon visar upp ett ställe där katten ska bo, är det inte säkert att katten kommer dit. Jag skulle då inte lita på det!

Jag förstår att katterna har ett hårt liv i hamnen! Om de kastreras, de sjuka får vård och om de garanterat får mat och tillsyn i hamnen, skulle jag föredra att de släpps ut där igen. Hellre det, än riskera att hamna instängda hos en djursamlare.

Så om det är möjligt, fortsätta utan samarbete med mattanten, och släppa ut igen.

Det kanske krävs lite andra metoder då. Eftersom Gullimat  förvränger det mesta som skrivs här, ska nog arbetet ske mer i det tysta. Vi som vill veta hur det går, kan alltid pm:a dig, eller kontakta någon i Skånekatten, eller hur?

Kusten
0

Ge inte upp Sk, hamnkatterna behöver er så väl. Men ni behöver helt klart mer uppmuntran och energi för att orka.

Tycker det är viktigt att man besöker hemmen som katterna ska hamna i. För varje katt som fångas in följer ett ansvar, kattens framtid vilar i de händerna och i de besluten. Är inte hemmet bra, ska inte katten vara där. En bra regel är att det ska bli bättre för katterna där de hamnar än där de tidigare var, livet ska hela tiden bli ljusare, ditåt måste man iaf sträva.. Att hamna hos en kattsamlare låter inget vidare alls.

Finns det något slags hum om hur många katter det rör sig om i hamnen? Det verkar vara jättemånga nu.

Ska jag rösta på något utav alternativen blir det nr 3.

Hoppas bara att värme och vindskydd går att lösa om det ska bli ett fungerande tnr. Behövs det kattkojor i nuläget under tiden infångningar görs eller vart söker de skydd förutom bland stenarna? Skulle kunna ordna en auktion för att kunna sponsra hamnisarna med en liten koja så länge, i skydd mot sämre väder :)

Mison
0

Jag har också funderat på om man inte kunde sätta ner kojor av något slag, så missarna har någonstans att ta vägen.

Detta med Gullimat och Mattanten tycker jag har luktat ruttet väldigt länge. Dom verkar inte vilja samarbeta alls.

Jag röstar också för nr 3. Alla katter som samlas in tar någon annan än Mattanten och Gullimat hand om. Följ sedan upp och besök hemmen de ska till. Allra helst, försök besöka hemmen som Mattanten redan placerat katter i… Kan det vara så att Mattanten själv är en samlare? Det är ju nånting som inte stämmer med henne..

Alla djur behöver någon som bryr sig!

chigak
0

Så tråkigt att höra att gullimat och mattanten fortsätter hålla på och sabotera.

Ni på SK gör ett kanonjobb och jag hoppas ni orkar fortsätta kämpa för katterna.

Jag tycker att om det går att samarbeta med mattanten och gullimat så är det bra men om det inte går och det fortsätter saboteras så tycker jag ni ska fortsätta ert arbete utan dem.

Och som sagts innan isf får ni vara tysta med planerna så de inte framkommer till fel personer. Rapport till oss som gärna vill veta hur det går med hamnkatterna kan ju lämnas i efterhand.

Fortsätt kämpa SK ni gör ett toppenjobb!!!

Praxis
0

Jag röstar också för alternativ nr 3.

Uppenbarligen går det inte att lita på vad hon säger om så många katter blivit dräktiga, och även om hon har förseökt ge p-piller så har det inte funkat alls. Jag är orolig för ungarna där nere, det är mycket folk i hamnen och en liten söt kattunge på vift kan snabbt bli måltavla för någon galning som tycker det är kul att sparka på/ skjuta luftgevär på/ dränka/ förgifta kattungar etc etc. dessuom har flera av katterna varit i dåligt skick, tänk bara på lilla Dimdim som var galet dålig och Timmy (om jag inte minns fel namn) som fick avlivas nu sist :( Det är helt galet om man ska ta större hänsyn till mattantens vilja än katternas bästa. Ungarna blir snabbt vuxna och får egna ungar, kommer krylla av katter där snart, bortsett från de som dör eller mystiskt "försvinner". Vad jag tycker är att man ska försöka samarbeta men klargöra att om mattanten ställer till med besvär eller försöker hindra projektet så avbryts samarbetet och TNR projektet kommer ske utan att hon får inblick i det alls. Jag tror nog mattanten menar väl och tror hon gör det bästa för katterna men tyvärr fungerar det inte.

essut50
0

3:an låter bra.

Man blir så arg på mattanten och Gullimat att dom inte kan sammarbeta med er. Vilka …Skrikandes.. människor dom är. Usch..

Stackars lilla kattunge som hamnar hos dom..Gråter

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Atiz
0

Vi vet inte säkert att dom kommer till kattsamlaren men det är troligt vis så. att tanten har även erbjudit en annan katt som vi har i vår vård plats just hos kattsamlaren, vilket defenitivt aldrig kommer hända.

Antalet katter är svårt att säga. Mattantet säger att det finns en hona och en hane i stenarna och en hane i gula huset, det är allt. Men vi har själva sett minst ytterligare 3 katter. enl Crisse så ska det vara 15-16 innan årets ungar föddes.

Dessutom såg vi två ungar i stenarna i måndags men damerna påstår att det var den siste som vi fångade igår.

Atiz
0

Hanen i stenarana "Håkan" ser inte helt fräsch ut heller, dock är han nog inte i lika dåligt skick som Timmy.

annebeate
0

Jag röstar också  i första hand på alternativ 3. Samarbetar inte mattanten fullt ut framöver agera då på egen hand. Hösten närmar sig. Jag ryser när jag tänker på att katterna kan komma till en "kattsamlare"Gråter. Undrar var den senast infångna kattungen är just nu? Hur är statusen på katterna i hamnen? Låt oss inte glömma  hur dåligt Mimmis(dimdims) och Timmys hälsotillstånd var när de till slut togs från hamnen. Stackars katter, jag gråter inombordsGråter

Atiz
0

Kattungen tog mattanten hand om och skulle sedan vidare till en "vännina" i Lund tror jag det var.

Men Det som gör att det inte känns bra är att damerna vägrar att betätta exakt var det är. Allt är "hemligt" och det låter skumt i mina öron.

Hennum
0

mm… hemligt är inte bra. Och det måste man ju förstå att när man håller något hemligt så blir människor misstänksamma och oroliga. Då får man oxå räkna med att folk misstror en.

Dagoe
0

Skit i kärringarna skulle jag säga Foten i munnen

Även om det stämmer att de ger honorna p piller så är det aldrig en garanti på att de inte blir kattungar. Snarare tvärtom, garanterat kattungar oavsett p piller eller inte.

Jag vet att det är svårt att jobba effektivt därute men känner ändå att jag vill föra fram att infångningstempot borde snabbas upp. Annars kommer man aldrig att kunna stabilisera kolonien. Det föds fler ungar än att det blir katter kastrerade just nu….

Är det möjligt att låsa fast fällorna med kedjor och även låsa fast fällans ingång, när man inte ska fånga katter, så att folk inte kan sabotera fällorna och att katterna lär sig äta i dom?

Hennum
0

jag tror det kommer vara väldigt svårt att göra något utan samarbete, då mattanten kan göra så att de är så mätta att de inte bryr sig om att gå in i fällorna för att äta.

soso
0

#38 "En väninna i Lund"…. vill inte säga var….

Jag skulle nog dra öronen åt mig och avbryta samarbetet. Nog med lögner, katterna måste få hjälp.

Önskar att jag inte bodde så långt bort!

Mison
0

Den där mattanten, har hon egna katter? Någon som vet?

annebeate
0

#43 Vad jag hört skall hon ha många katter.

Mison
0

Jag tänkte om det kanske är kattsamlarvarning på henne med. Och att det kanske är därför hon inte tvekar att ge katter till en annan kattsamlare. Har någon varit hem till mattanten?

Atiz
0

Nej det går inta att låsa fast fällorna i bland stenarna.

Ja, mattanten har 7-9 katter i sin arbetslokal, och en hemma. Jag har aldrig varit där men vad jag hört så ser det inte så trevligt ut där, i lokalen alltså.

Mison
0

Kanske vore värt att kolla upp mattanten.

Lena
0

Instämmer i vad #40 skriver. Om det ska bli någon förbättring i hamnen är det viktigt att infångandet sker i så rapp takt som möjligt. Det här med mattanten är ju som det är och är inget som verkar gå att förändra. Därför ingen idé att spilla så mycket energi på det. Försök istället att hitta andra vägar eftersom ni inte verkar nöjda med samarbetet. Klockan tickar och snart är det höst… En sak är säker vi lär inte kunna förändra mattanten här på sajten.

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Gullimat
0

Jätteglad att den sista kattungen är inne, den sista som vi har sett. Finns det fler som sägs här, är det bra om dom också kommer in. Han blev fångad med fälla vilket var bra, han hade nog varit svår för mattanten att ta för hand som hon gjort med dom andra. Dom är födda i veckan efter den 4 maj när hon sågs högdräktig. Alltså snart 12 veckor. Stora, fina och friska alla fem.

Vill passa på att tacka dom här som ställde upp som stödhem och att ni ville hjälpa henne med ungarna. Ingen väninna alltså. Skånekatten kan inte ta in några för dom har fullt, det visste hon.

Alexej
0

Gullimat, jag förstår inte riktig din roll i det hela. Kanske du kan pma mig?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Atiz
0

VA FAN É DETTA???  (urs ordvalet)

Det finns alltså fler här på hittekatter som samarbetar med mattanten och gullimat!

OM alla dessa människor inte hade ljugit och gått bakom ryggen på oss hade dessa kattungar varit infångade för länge sedan, Ungarna har hunnit bli 4-5månader enl storleken på dessa så mamma katt är säkert havande igen… Kanske planerat??
Vi har hela tiden sagt att vi inte har möjlighet att ta in dessa kattungar och bett om hjälp här på hittekatter.. Varför i hela fridens namn detta hemlighetsmakeri???

Är så inneligt trött på alla lögner och allt skitsnack som förekommer på PM.

MEN VI GER INTE UPP!!
De som vill stödja oss med pengar eller moraliskt stöd är hjärtligt välkomna, alla andra ber jag, sluta skriva på denna tråd!

Hädanefter kommer vi att arbeta på följande sätt…

Alla vuxna katter som vi fångar in kommer att kastreras.
Har mattanten eller någon annan ett hem att erbjuda kommer vi att granska detta hem noga, sedan skriva kontrakt med vederbörande om att katten inte får överlåtas utan vårt godkännande, allt för att katterna inte ska hamna hos kattsamlaren!
I annat fall kommer katten släppas ut där den hör hemma.

Som flera skriver här så måste arbetet gå fortare… det skulle det kunna göra om vi fick hjälp! Tidigare fanns det massor med personer som erbjöd sin hjälp, nu finns ingen! Vi är endast en liten förening och behöver folk som kan hjälpa till att vakta fällor.

kattassen
0

Jag väntar på att ta upp Tuffas från Malmö, jag har också lovat att Debattia kan få skjuts till någon katt hitöver. Det hade varit kalas om även en Hamnkatt kunde få komma till Göteborg eller norrut!

Även ni som bor en bit bort - se om era vänner och bekanta. Läs lite annonser om folk som vill ha katter. Det hade varit härligt om vi kunde ordnat hem till åtminstone några katter även norr om Hallandsåsen.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Atiz
0

Det låter som en jättebra idé.

Det är vackra katter dessa hamnkatter..

Crisse-13
0

Jag har egentligen inte tid men nu får det väl vara bra. Jag skall göra vad jag kan för att hjälpa er nu, hör av er nästa gång ni planerar att åka ner där så följer jag med så att vi iallafall kan vara på 2 olika håll. Och när Chrisse 77 kommer hem från Österlen så skall jag fråga om hon kan hjälpa någon dag och sen Atiz så har vi en gemensam bekant som har semester nu och som kanske kan offra några timmar med att hjälpa. Vi får försöka att på kort tid få in så många av katterna som möjligt och då finns där nog inte tid att leta upp hem till dom utan vi får släppa ut dom igen. Jag har mina små att mata men jag har några timmar mellan målen annars får jag helt enkelt ta dom med mig och mata dom i hamnen. Vi försöker göra ett ryck nu med eller utan mattant, helst utan.

essut50
0

#49 Har ni tagit in mamman oxå? Så ni inte bara tar in kattungar hela tiden???

Tänk att mattanten och du har sagt hela tiden att det inte finns kattungar i hamnen? Hur kan det komma sig? Samlar ni på dom eller???

Gullimat
0

Det var länge sen det sas att inga kattungar fanns. Det var innan någon visste.

Dessa kattungar är födda innan Skånekatten startade sitt TNR-projekt som var den 15/6. Man kan inte ta in Mamman före alla ungar är inne. Det är dom nu. Skånekatten tar säkert in henne och släpper ut henne i stenarna igen.

Atiz
0

Nej, kattmamman finns kvar och risk föreligger att hon är dräktig igen då kattungarna är 4-5 månader, enligt jämförelse med mina välväxta 11-veckors kattungar.

Det finns troligen fler katthonor som har ungar där i hamnområdet, trots att mattanten ger p-piller…

Atiz
0

Varför förnekade du och mattanten då att det fanns kattungar i hamnen?

Ni har bara bidraget till dessa katters fortsatta lidande då honan troligtvis är dräktig igen.

Varför?

Dagoe
0

#56 Så Skånekatten får fixa infångning, kastrering mm av de vuxna katterna meden du och mattanten, som juridiskt sett har fullt ansvar fär katternas väl och ve,  bara plockar in några kattungar???

Varför tar ni inte hand om honan också???

Betalar du och mattanten något av kostnaderna för veterinärvård som Skånekatten har?

Hjälper ni med att vakta fällor? 

Känner  ni överhuvudtaget något ansvar till att bidra till att katterna får hjälp eller tycker ni att det räcker med att slänga ut lite mat på stenarana så att de överlever till att föröka sig?

Ursäkta mig men ni är ju f*n inte kloka!

Crisse-13
0

Innan någon visste att där fanns några kattungar, det går inte att ta fel på att en hona är dräktig när man ser dom i stort sett varje dag och är hon dräktig så brukar det komma kattungar.

Gullimat
0

Måste allt redovisas här. Här finns inte allt som är gjort med hamnkatterna skrivet. Får inte mattanten göra insatser för katterna som hon går till varje dag? Vem bestämmer det. Vem måste hon redovisa för?

Nu är snart denna tråden lika som den förra som låstes

huskatt08
0

Har hållt mig utanför denna diskussion. MEN nu har detta hållit på så länge och de som försöker hjälpa dessa svårt utsatta katter blir hela tiden motarbetade samt att man går bakom ryggen på dem ang viktiga uppgifter såsom hur många katter där..några ungar mm.

Enligt djurskyddet vi har så är man ansvarig för katterna om man matar dem.

Tycker inte de som matar dessa katter tar sitt ansvar på allvar och gör det bästa för katterna.

Kanske dags att göra en anmälan nu!

kattassen
0

Måste be er hålla tonen trevlig trots meningsskiljaktigheter! Vi jobbar för Hamnkatternas bästa och vi vill nu alla att detta skall gå i lås. Gör det inte svårt för varandra genom att komma med icke sanningshaltiga uppgifter. Även om sanningen svider så ta det, och gör något vettigt av det!

RÄDDA KATTERNA men gör det under seriösa förhållanden alla inblandade!

annebeate
0

Jag hoppas att SkåneKatten får allt stöd de behöver. Jag är glad över att Crisse, som kämpat så för hamnkatterna, har möjlighet att hjälpa SkåneKatten. Jag hoppas också att Chrisse77 kan hjälpa till. Alla dessa har jag stort förtroende för. Jag är ledsen att säga det men jag har inte längre något som helst förtroende för vare sig mattanten eller Gullimat. Gullimats roll i det hela är högst oklar. När det gäller eventuella stödhem som hjälpt dem skulle jag vilka se att de hörde av sig på denna tråd så vi får bekräftat att det verkligen finns stödhem.

Jag hoppas att alla vill  ekonomiskt stödja SkåneKatten i deras viktiga arbete för att rädda hamnkatterna i Malmö. Hagaveterinären  352414-7  märk talongen SK,s Hamnkatter

kattmatten
0

Jag är enig med dig: Gör en anmälan ni som finns på plats!

Att motarbeta er som försöker hjälpa är det samma som att sponsra lidande för katterna och t om avskjutning är bättre än en vinter till i kalla hamnen.

Och mattanten med medhjälpare borde skämmas! Vet hut!

mymlanbus
0

Gråter snälla goa människor, försök att göra ert bästa för kissarnas skull

Alexej
0

Vi på Hittekatter har fångat och räddat många katter i hela Sverige men ingenstans har det varit så som i Malmö. Hur svårt kan det vara att fånga in några katter? Ni har folk, en eller två föreningar bakom, pengar, bra veterinärer. Crisse har kämpad för dessa hamnkatter jag vet inte hur länge nästan ensam och lyckas att rädda många.

Har hamnkatterna bara blivit en tråd på Hittekatter? Åk dit, fångar in katterna, kastrerar de och sätt de i era badrum som många andra gör.

Annonsera efter nya hem! Malmö är en stor stad, det måste väl finnas folk som vill ha en katt!

Det handlar inte om 50 katter utan om bara några som går ute och ni bara bråkar.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

annebeate
0

Det är inte så enkelt att bara fånga in dem. De katter som jag sett till fanns nere bland stenarna i hamnen. Många gånger är vädret också påfrestande för dem som timme efter timme skall vistas nere i hamnen.När sedan mattanten uppenbarligen matar dem för att omöjliggöra infångning är det än mera komplicerat. Enda lösningen på problemet är  för närvarande, som jag ser  det,att SkåneKatten gärna med hjälp av Crisse och Chrisse ges arbetsro att fånga in dem.

kattassen
0

Jag har sett hamnen under sen höst och tidig vår, det är sannerligen inget mysigt ställe att sitta och vakta fälla vid kan jag tänka mig. Men vi får hoppas att de kan finna ett sätt nu under sommaren som är drägligt att jobba på.

Alexej
0

Kommer ihåg Crisses berättelser när hon jobbade där i värsta kylan på vintern. Kom igång nu så att det här inte bli en ny vinterhamnkattertråd.

Pratar med matartanten eller Gullimat. Glöm all tjafs. Bjud katterna på bra mat. Måste vär finnas plats för en fälla?

kattassen
0

Lite kuriosa: hörde av en släkting jag träffade i veckan att där har funnits katter sedan 60-talet runt dessa kvarter…

Rynkar på näsan

annebeate
0

#71Det kan nog stämma. Jag har varit nere i hamnen då både Crisse och mattanten var där. Det blåste ordentligt. Man försökte den gången förgäves fånga in Mimmi bland stenarna. Sedan den dagen tänker jag varje gång det blåser upp eller regnar här i Malmö på hamnkatterna. Varje gång jag tittar på Mimmi tänker jag på hennes syster som vad jag vet fortfarande kämpar där nere i hamnen. Hamnkatterna måste komma in nu och SkåneKatten är i dag vårt hopp.

Debattia
0

Puttar upp för att hamnkatterna ska få all den hjälp dom behöver.Håller med om det måste vara ett hemskt liv att bo där hela året runt.Hoppas därför dom får hem i stället och slipper släppas ut på nytt.

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

Crisse-13
0

#67#

Jag har alltid försökt vara diskret om var hamnkatterna egentligen är men jag förstår att det håller inte längre. Det är ett svårt ställe att jobba på då katterna är utspridda på flera håll. På kartan är det dom gröna prickarna så ser ni vilket avstånd där är, så det är inte bara att ställa sig på en plats och rigga upp många fällor för det går inte för där bor kanske bara 2 katter på det stället och dom kommer kanske inte fram just då. Man får köra mellan dom olika platserna för att kunna transportera fällorna.

SkåneKatten är bara 2 stycken och har ibland hjälp så att dom är 3 så det är inte så lätt för dom att vara på det stället där katterna finns just då.

Crisse-13
0

Det går inte att sätta fällor på dom här stenarna.

Crisse-13
0

Så här ser det framför dom höga bergen med stenar och det är inte många katter som vågar sig fram som Håkan och Mischa på bilden

essut50
0

#59 Håller med dig. Gullimat och mattanten slipper betala nått alls medan Skånekatten får betala allt. Är det rättvist???Fy säger jag..

#61 Visst får mattanten göra insater, men varför bara plocka in kattungarna och strunta i dom andra katterna????Det är fel tycker jag..

Atiz
0

Tack Crisse för dina klargörande och bra bilder. Det är som du säger inte någon lätt situation. Men vi gör allt vi kan.

Atiz
0

Gullimat.

Den 22/7 tog vi in "Missan" som var högdräktig. Då fick vi beskedet av mattanten att det fanns inga fler dräktiga honor och absolut inga ungar i hamnen! Men hon sa även att vi absolut inte fick fånga Håkan som bor bland stenarna efter som han inte behövde någon vård eftersom hon själv gett honom medicin..??? mot vad????

Förstår nu… tyvärr…. att det va en "rökridå" för kattungarna som Gullimat o mattanten lovat någon här på hittekatter…  kan bara undra vem… Fast vi har våra aningar klara….!!!

Hoppas bara att vi får in Mischa innan hon är dräktig igen… vilket det finns stor risk att hon är… då ungarna är betydligt äldre än vad ni tror.. ni sa att dom är 3 månader, men de är mycket större än de jag har som är 9-13 veckor… och en katthona kan mycket väl gå i löp redan när ungarna är 6 veckor…….

Såååå föder Mischa en kull till SÅ ÄR DET HELT PÅ DITT… GULLIMAT O MATTANTENS ANSVAR……..

Kan du med gott samvete bidraga till detta???

Atiz
0

Gullimat:

Den förre tråden låstes, i första hand, för att den var för lång….

Inte för att det kom orelevanta inlägg….

Men visst… det finns ju chans  att denna kan låsas av den anledningen

Alexej
0

Okay, det ser verkligen inte bra ut. Men om det bara är mattanten som vet eller som katterna har förtroende till då är väl ett samarbete med henne bättre? Sedan att det bara finns 2-3 personer tillgängliga? Har ni inga kompisar som kan ställa upp? Det måste väl finnas flera där som kan hjälpa till?

Debattia
0

Kan man inte fråga om det finns fler som vill hjälpa till från andra djurskyddsföreningar ???

Om man Skickar ut något skriftligt till samtliga?? Om honorna är dräktiga kan man kanske göra abort på dem om dom kan fångas in,eller????

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

martdat
0

vilken röra,  är det på riktigt nån som är stödhem här i smyg elr? låter ju nässtan så i gullimats inlägg 49, varför i hela fridens namn är man smygstödhem??????,,

den här röran hjälper ingen, kan inte alla kort läggas på borden o alla som vill hjälpa hjälps åt i stället,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

kattmatten
0

#79 Du kanske ska upplysa mattanten om att man inte får medicinera djur på egen hand om man inte har C15-utbildning.

Och egentligen inte då heller för det ska delegeras av veterinär. Så att på eget bevåg experimentera med mediciner på djur är olagligt.

Och som nån annan skrev: Varför ska Skånekatten stå för kostnaderna? Fångar ni in katterna så kör dem till någon annan.

kattassen
0

Jag kör nog till Skåne på måndag 3/8 - om det är någon katt som skall norrut från Malmö-Helsingborgsområdet kan jag ta med. Det hade väl varit braFlört

Dagoe
0

#78 Man behöver ju inte ställa fällorna PÅ stenarna, på bilden i inlägg nr 76 finns ju platt mark precis utanför sternarna. Vi har själv en stor plywood platta vi använder vid ojämn mark.

Det behövs ett allomfattande plan till att effektvivt kunna jobba med TNR, framförallt när det gäller svåra situationer som här.

På kartan i #74 visas det tydligen en del industri och annat bebygelse i hamnområdet. Varför inte informera där om eran verksamhet och TNR, garanterat att det finns en och annan som vill hjälpa till praktiskt och fler som vill hjälpa till ekonomiskt. Kanse katterna även matas på ställen ni inte har vetskap om. Jag har svårt att tro att kattern enbart skulle hålla till bland stenarna. Det handlar kanske om katter som är lågt i rang som håller till där mest. Det borde finnas fler katter på "bättre" ställen, nära bebygelse, med bättre skydd. (Kartläggning?)

Göteborgs Katthjälp har en bra broschyr och affisch och annat material till att informera allmänheten om TNR
http://v2.goteborgskatthjalp.com/index.php?option=com_content&task=view&id=55&Itemid=59

Har det gjorts en kartläggning av vilka katter man känner till i hamnet, de olika matställen och vem som matar dom, eller vart de kan komma åt mat? Finns det t ex restaurang eller verksamhet där det arbetas med fisk?

Finns det fler matställen förutom mattantens så kan man ju koncentrera sig på en av dessa matställen och be de andra att sluta mata på deras matplatser så att katterna är mer centrerad på ett ställe.

Det är vad jag kan komma på just nu…

essut50
0

Gullimat..

Om ni tar in bara kattungar, så behöver ni inte en insamling till katterna i hamnen då ni inte har något kostnader för dom, ja bara vaccinering det kostar inte så mycket så det klarar ni av själva va?? 

Så alla här på forumet ge pengar till Skånekatten istället för Gullivers KKS.. Skånekatten behöver dom bättre tycker jag..

Josefa
0

Jamen, det där var väl en ganska löjlig kommentar. Gullivers KKS hjälper väl knappast Gullimat att jaga kattungarna i hamnen.

essut50
0

#88 Jo i april var hon där och fångade in katter från hamnen..

Glömde länken där det står att hon var där..

Här 

Atiz
0

Problemet i bland stenarna är att det precis brevid den plana yta som syns på bilden finns en gångbana som är starkt trafikerad av både cykliset och gående. Katterna känner sig inte trygga där och går inte gärna så nära gångbanan. På stenarna har dom många gömställe. Dessutom matar mattanten i hålor bland stenarna.

Det är bara mattanten o gullimat som matar på alla ställe i hamnen. Katterna matas flera gånger per dag så de är aldrig utsvultna, alltså inte jätteintresserade av maten i fällorna.

Det är fler som vet var katterna finns och de kommer fram även om det är någon annan än mattanten. det stora problemet är att de inte hinner bli riktigt hungriga.

Dessutom har vi märkt att mattanten har olika språk/sätt att prata med katterna beroende på om hon vill att katterna ska bli fångade.

Vi försökte informera det företag som har marken där gula huset finns men dessförre fick vi inte ens prata med den som är ansvarig.

Atiz
0

"89

Tvärtom… hade kks fångat katter där i april så hade det inte funnits kattungar där nu!

essut50
0

#91 Hon försökte iallafall fånga Håkan som var sjuk..

Atiz
0

Mmm… kanske det,  men han är fortfarande kvar och troligen pappa till den ungen vi fångade.

Hade varit jättebra, men vi har ju ingen som vill ta emot någon katt.

Josefa
0

Om hon fångat in sjuke Håkan hade han väl haft rätt till pengarna

som skänkts till KKSs konto på Haga

Atiz
0

Det tror jag inte någon protesterar mot.

Men som det nu är så har ju inte gulliver någon aktivitet i hamnen…

Josefa
0

Nä, men det vet de flesta som läser tråden. så om någon vill sätta in pengar på deras konto på Haga, så är det upp till var och en.

Atiz
0

Ja.. visst är det upp till var och en.

essut50
0

#96 Visst, men pengarna går ju inte till katterna i hamnen om inte KKS har nått pågång där? Om inte mattanten och Gullimat sammarbetar med KKS?

Atiz
0

Man kan ju bara hoppas att de som ev skänker till kks vet säkert att pengarna går till det som avses.

Inte omöjligt att ett samarbet skapats genom PM.

Josefa
0

Jo, men det framgår som sagt av tråden.

Det är så löjligt att "anhängare" till olika föreningar hela tiden kommer med nedvärderande pikar till "motståndarna".

Och märk väl. Det är anhängarna som bråkar. Alltså de som oftast inte gör något annat än att skriva pikar och någon gång ibland skänker lite pengar till föreningen de håller på.

Lena
0

#61 Vad det handlar om är att få ett slut på dessa stackars katters dåliga situation. I första hand att få dem kastrerade och i andra hand bort från den olämpliga miljön i hamnområdet. För att det ska lyckas måst alla parter sluta tjaffsa, bråka och skälla och istället börja samarbeta. Det gäller er alla;  dig, mattanten, Skånekatten, KKS och alla andra som på något vis är aktiva i hamnen. 

Ta alla god råd nu kan få av Göteborgs Katthjälp. De har störst erfarenhet av alla i Sverige när det gäller TNR och arbete med kattkolonier.

Jag uppmanar nu alla att hålla sig till ämnet, hur dessa katter ska räddas. Stridsyxan och alla giftiga pikar ber jag er lägga hemma i byrålådan.

Från och med nu vill jag inte se några fler giftiga repliker i denna tråd. Här ska bara stå konstruktiva saker om vad som kan göras för att rädda livet på katterna. Håll en saklig ton och försök att lämna känslorna utanför. Vi är väl ändå vuxna människor alla av oss. (OBS! Min uppmaning är riktad till alla och envar, inte till någon speciell förening eller medlem).

Atiz
0

Håller med dej Lena… ett samarbete hade varit det absolut bästa.

Ankie
0

Fokusera på att rädda katterna. Fattar inte varför det ska bli sånt jävla tjafs jämt, KATTERNA MÅSTE JU RÄDDAS, HJÄLPS ÅT ISTÄLLET!!

Atiz
0

Dagoe.

nu har jag mailat pappret åt dej.

Sanne-1
0

Trots alla motgångar hoppas jag att ni inte ger upp.

Atiz
0

Vi tänker inte ge upp

Bumbis
0

Gråter Finns det ingen som kan ställa upp och ta in hamnkatter? Vi har huset full….finns det ingen annan? Det svider så för varje gång jag läser i tråden. Snart är det vinter och kallt. Gråter

Gullimat
0

Missan som fångades den 22/7 tillhörde inte hamnkatterna. En skygg katt som jag sett några gånger springa därifrån när vi kommit dit, och vad mattanten sagt inte visste könet på. I torsdags berättade mattanten för er om en hona vid huset som hon trodde fått ungar. 

Som jag skrivit innan, så är dom fem ungarna födda i veckan efter den 4 maj ( som är uppskrivet) när vi såg henne högdräktig. Alltså snart 12 veckor. Några ungar som är minst 4-5 månader gamla har iallafall jag aldrig sett.

Atiz
0

Missan var i hamnen tillsammans med janosh och de två kände varandra väl. Alltså en hamnkatt!

Jag kommer fortsättningsvis inte att kommentera något av det du skriver eftersom vi har totalt olika sanningar.

Jag har upprepade gånger bett dej att inte skriva på denna tråd. Ber dej nu ytterligare en gånga att sluta skriva här!

Om du tvunget måste skriva något så starta en egen tråd.

nellies-matte
0

Det viktigast är väl inte justnu hur gamla kissarna är utan att samtliga katter blir kastrerade så att det inte blir fler hemlösingar därute.

Önsakr ni kunde hålla sams och samarbeta för katternas skull.Bättre att lägga energin på att hjälpa katterna är en massa tjafs

Trodde att vi alla ville samma sak - rädda katterna från hamnen.

Puma77
0

Svälj stoltheten och börja sammarbeta för att hjälpa katterna nu istället.

//Pia

kattmatten
0

Det viktiga är att få bort katterna från hamnen och vad det innebär av lidande, godtycklig medicinering osv.

Jag befinner mig tyvärr för långt bort för att hjälpa till rent fysiskt, men om det inte finns stödhem och katterna lider så är t o m en avskjutning bättre.

Även om någon gör en anmälan så tar det tid innan nån bryr sig om den så ni hinner få tag på några under tiden.
Resterande kan ju få slippa sitt öde där i hamnen.

Dagoe
0

#112 Avskjutning? Förvånad

Det har nog skjutits en del katter i hamnet förut… alla vet ju hur bra det fungerar….

Varför avskjutning inte fungerar:
http://v2.goteborgskatthjalp.com/index.php?option=com_content&task=view&id=44&Itemid=48

Hennum
0

Det fungerar inte mot hela hittekattsproblemet, men om man har två val. Att låta katter gå ute och lida, och att avliva dem… Även om avlivning är otänkbart av friska katter som har rätt till sitt liv… så är väl ändå det värre att låta dem gå ute i hamnen där de plågas och blir fler..

därför får vi hoppas att det kan lösa sig på ett bra vis.

kattassen
0

Ja just avskjutning i ordets rätta bemärkelse är ju alltid lurigt. Det bästa är nog om man kan fånga in katt efter katt och kolla av dem samt i såfall om tvånget blir - avliva hos veterinären.

Lena
0

Nej nu får ni väl ge er. Det här är väl ändå ett TNR projekt och ingen avskjutningsdrive? Samarbetsproblemen mellan inblandade parter får inte lösas med avskjutning. Det vore för bedrövligt!

Atiz
0

Nej, nej, nej… Vi har ju fått igång en dialog med skyddsjägaren. Fixar vi kastrering så skjuter han inte dem.

Hennum
0

Det är ju bra det, skönt!

kattassen
0

#117 Låter skönt att höra. Glad

nellies-matte
0

Skönt. Hoppas nu att ni får tag i de små liven så de kan bli kastrerade och få den ev vård de behöver.

Atiz
0

Vi kämpar vidare.

kattmatten
0

#116 Javisst vore det bedrövligt, men det är än mer bedrövligt att katterna ska leva i en sådan miljö.

Man kan ju bara läsa Timmys "sjukdomslista" igen och konstatera att ingen katt kan må bra där.

Självklart är det mest önskvärt att katterna får hem och får må lika bra som lilla Dimdim gör. Men om inte det är möjligt så anser jag att det är bättre att låta dem slippa ett hårt liv ännu en vinter.
Men det är min personliga åsikt.

Atiz
0

KATT NR 5 ÄR INFÅNGAD!

Vi har nu fångat in ytterligare en katt i hamnen. En vacker, i princip helsvart, fertil hankatt. Han såg frisk och fin ut.

Vi är lite osäkra på om det finns något namn på denna katt.

Mattanten är informerad om infångandet och ska åka till vetten och titta på katten för att se om hon har något namn på honom.

Mattanten är även informerad om att hon får gärna hitta ett hem åt katten men att vi ska godkänna hemmet först. Hittas inget hem åt denna vackra katt så kommer han att släppas ut igen.

Finns det någon som har möjlighet att ta emot en hamnkatt så hör av er. Det gäller INTE stödhem utan permanethem!
Det är katter som är mycket vackra, även om några är lite ärrade.

huskatt08
0

Grattis till ännu en infångad katt. Skrattande

Underbart…..Ni gör ett fantastiskt jobb.

Atiz
0

Jag åker till Högsbo (småland) på fredag och tillbaka till Malmö på söndag, så är någon på det hållet intreserad av denna katt så kan jag ta med den upp.

essut50
0

Grattis till infångade av katten. Ni gör verkligen ett bra jobb..

kattassen
0

#123 Men låt mig fråga: Är det inte bättre att åtminstone få ett bra stödhem så länge än att släppa tillbaka honomObestämd. Att lyckas med att ett permanent hem anmäler sig inom den korta tid innan utsläppet måste ske, är väl näst intill omöjligt.

"Bättre ett stödhem än ett stenhem"

Hennum
0

Grattis till en katt till!

Liknar min bertil lite, som är försvunnen. tänk om det var han, det skulle vara helt otroligt. Men det är det ju inte. Synd. Det hade varit fantastiskt.. :(

kattassen
0

#128 Du får väl ta hem honom till gården och se om ni kan locka fram Bertil med honom;-) Sedan kan man väl ha Bertil 1 och Bertil 2 om nummer 1 skulle dyka upp igenFlört

Atiz
0

"127

Jo, det har du rätt i men vi har i dagsläget inte tillstånd till att hålla stöhem och vi har inte plats att ta in dem i våra hem förutom under konvalesenten.

annebeate
0

Ni är fantastiska SkåneKatten! Nu finns det verkligen hopp för våra hamnkatter i Malmö!Glad

Dagoe
0

Topp att en till katt har fångats in!

Tack Atiz för dokumentet du skickade 

#122 Man kan ju bara läsa Timmys "sjukdomslista" igen och konstatera att ingen katt kan må bra där.

Det är just okastrerade katter som har en mycket sämre hälsa än kastrerade och vaccinerade katter. Det är bland annat av den anledning att TNR är en bra metod för förvildade katter. Den förbättrar den förvildade kattens hälsostatus markant, som många vetenskapliga undersökningar har visat, vilket ger de bättre förutsättningar till att klara sig.

Apropå det, vi har idag uppdaterat vår litteraturstudie om TNR med mycket nytt material. Bifogar den här :)

Hennum
0

hehe, du försöker med den alltså, atiz! ;) Jag är rädd att det inte funkar. Sorry! ^^

Bumbis
0

#123, åh vilken snygging, han ser verkligen frisk och fräsch ut! Glad

Hoppas någon kan öppna sitt hem för "Bertil 2"! Flört

Lena
0

#122 Du har redan fått ett utömmande svar i #132 som jag ställer mig helt bakom. Det finns således bättre alternativ än avskjutning -  tyvärr vill många svenskar inte inse det. Vi ligger helt enkelt efter m resten av världen. :( Här håller vi tyvärr envist fast vid skjutvapnen som lösningen på hittekattsproblematiken trots att den metoden misslyckats år efter år efter år. 

#132 Vad bra att ni har gjort en ny litteraturstudie! :)

chigak
0

Underbart att höra att en till kisse är inne! Glad

mymlanbus
0

Hurra, så himla bra :) eloge till er!

soso
0

Vad bra, ni är ju så duktiga! Fem katter, det är inte dåligt!!

martdat
0

Toppen, varge katt in är ett stort stek framåt, hoppas det går bra hoss vettan nu

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Wohooo härligt, jättegrattis till er fångst

Atiz
0

Tackar..

Jodå det hade gått jättebra hos vetten. Det visade sig att han är inte chipad, så som det ev fanns misstankar om. Det ska finnas en katt som rymt sitt hem i hamnen men det var inte denna kisse eftersom den ska vara chipad.

Han är nu färdig för avhämtning Glad för att vila ut hos kollegan.

Crisse-13
0

Grattis till att ni har lyckats fånga ytterligare en katt. Jag hörde att han inte var särskilt rädd så då tror jag att det är Janne ni har fångat.

Liknade han katten på bilden för det är Janne men kortet tog jag förra vintern.

Atiz
0

Crisse

Ja, det skulle det kunna vara, såvida Janne inte har vita strå på bröstet, för det har inte "vår" katt. Men de gånger mattanten pekat ut Janne eller Janush (om det nu är samma katt) så har Janne verkat större och jag har för mej att han hade vita stå på bröstet. Mattanten ska titta på honom i morgon.

Dessutom vill jag minnas att mattanten sagt att Janne o Timmy bråkade mycket, denna katten var inte ärrad så när som på ett mkt litet jack i ena örat, stort som typ detta "o"

Lena
0

Glömde skriva att det var fint att ytterligare en katt kommit in! :)

nellies-matte
0

Åh vad skönt en mindre där ute- bra jobbat

Atiz
0

Ja, det är ju en bit påväg iaf  Glad

Crisse-13
0

Denna Janne är den jag kallade gamle Janne och han är helt svart. Jaschu är lite större och har lite vitt på bröstet och det är han ni skall kolla om han är chipmärkt för isåfall kan det vara Ellens katt men den skall vara kastrerad. Sen är där en helsvart katt till och det är bror till Mimmi som fångades vid huset men han har varit försvunnen sen förra våren men man vet inte om han har kommit tillbaka men han var ganska skygg. Timmy bråkade mycket med Jaschu och inte med Janne men det kan bero på att Timmy var van vid att Janne fanns där men Jaschu kom dit i höstas.

Atiz
0

Denna tråden börjar bli lång så jag avslutar här och startar

SK,s hamnkatter 5

Vill någon vara snäll och låsa denna tråden och länka till nästa?  Glad

kattassen
0

Då låser jag denna tråd och så hänvisar vi till

SKs hamnkatter 5

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer