Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettbilder-filmklipp
Läst 1375 ggr
monsi
0

Äkta vild katt!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tog några bilder på en äkta vild katt när jag var på skånes djurpark.

Dessa vackra 8kg tunga katter finns inte i sverige o tur är väll det för här hadde det väll knappats funnits några renrasiga katter kvar.

Deras största hot är utslängda tam katter som de parar sig med.

Vist är han stilig denna herre i sitt träd där han vakar övr sin hona o fem barn so tyvärr inte ville bli fottade.

Nåon som har mera fackta om dessa vackra kisar får gärna skriva ner den här i tråden.

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

monsi
0

En bild till han ville inte flytta sig det dugg regnade hi hi!

martdat
0

vilken goding, jag hadde med järna velat se en på riktigt,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

monsi
0

martdat du är hjärtligt välkommen ner till skåne o skånes djurpark där denna kise bor.

Han är jätte vacker o bara han är väl värd besöket i parken o det finns en massa andra nordiska o eroperiska djur där.

Rekomenderar att gå där en mulen dag eller med lite dugg regn.

Har varit där innan när solen sken såg inte hälften så många djur som i tors när det var blandat regn o sol.

Sätter in en bild på vargvalparna de var jätte söta.

Tyvärr är jag ingen bra fotografSkäms

MariannE11
0

vilken snygging… ser ju nästan ut som min 8 kilos Bruno…hmm…finns inte Bruno eller är Bruno bara en jätte?…Obestämd

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Issa
0

Europeisk vildkatt har ju även funnit i Sverige långt tillbaka som även i hela Europa innan den utrotades. Finns en liten spillra kvar i Skottland som dom visade ett TV-program ifrån för ett bra tag sedan. Honan fångade vildkaniner till sina ungar. Dom är bra mycket större än vad våra tamkatter är.

TamlinsMatte
0

I alla fall än de flesta… Vissa katter kan ju få en att undra om inte några vildkatter blandade sig i genpoolen i begynnelsen och det slår igenom då och då… Vi vägde in min brukares katt - utan ett grams extrafett - på ca 8 kg när han skulle kastreras. Hög, lång och grov tabbykatt som vid tidpunkten var runt året. När den skulle sova i knät på en var man inte stor…

monsi
0

PuttOskyldig

Tycker han är så söt att jag puttar lite.